Pisanie biznesplanów na rozpoczęcie działalności gospodarczej (urzędy pracy) oraz aplikowanie do Lokalnych Grup Działania (LGD)
Pisanie biznesplanów na rozpoczęcie działalności gospodarczej (urzędy pracy) oraz aplikowanie do Lokalnych Grup Działania (LGD)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz zainteresowanych pozyskaniem środków finansowych na jej uruchomienie, w szczególności do: osób bezrobotnych i biernych zawodowo planujących założenie własnej działalności gospodarczej, osób pracujących rozważających samozatrudnienie, przyszłych przedsiębiorców ubiegających się o dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej z urzędów pracy, osób planujących złożenie wniosku o wsparcie finansowe w ramach Lokalnych Grup Działania (LGD), osób fizycznych przygotowujących biznesplan na potrzeby konkursów i naborów lokalnych. Szkolenie nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani doświadczenia biznesowego – przeznaczone jest dla osób na etapie planowania działalności gospodarczej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji02-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego opracowania kompletnego i poprawnegobiznesplanu na potrzeby:
- ubiegania się o środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej z urzędów pracy,
- aplikowania o wsparcie finansowe w ramach Lokalnych Grup Działania (LGD).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady ubiegania się ośrodki na rozpoczęcie działalności gospodarczej z urzędów pracy oraz Lokalnych Grup Działania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wskazujepodstawowe wymogi formalne dotyczące dotacji z urzędu pracy i LGD | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia elementybiznesplanu wymagane przez urząd pracy i LGD | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik zna strukturę biznesplanuoraz zasady jego poprawnego przygotowania na potrzeby instytucji finansujących. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikujeobowiązkowe części biznesplanu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje najczęstsze błędyformalne i merytoryczne popełniane w biznesplanach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi samodzielnieopracować opis planowanej działalności gospodarczej oraz analizę rynku i konkurencji | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje logiczny ispójny opis przedsięwzięcia gospodarczego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie określa grupędocelową i podstawowe elementy analizy konkurencji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przygotować częśćfinansową biznesplanu zgodnie z wymaganiami urzędów pracy lub LGD | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo planuje kosztyuruchomienia działalności gospodarczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie kalkulujeprzychody i prognozy finansowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 – Podstawy zakładania działalności gospodarczej
Formy prowadzenia działalności gospodarczej.
Wymogi formalne rozpoczęcia działalności.
Omówienie zasad przyznawania dotacji z urzędów pracy i LGD.
Kryteria oceny biznesplanów.
Moduł 2 – Struktura biznesplanu
Elementy biznesplanu wymagane przez urzędy pracy.
Elementy biznesplanu w konkursach LGD.
Najczęstsze błędy formalne i merytoryczne.
Moduł 3 – Opis przedsięwzięcia i analiza rynku
Opis planowanej działalności gospodarczej.
Analiza rynku i konkurencji.
Określenie grupy docelowej klientów.
Uzasadnienie innowacyjności lub lokalnego charakteru projektu (LGD).
Moduł 4 – Plan marketingowy i organizacyjny
Plan działań marketingowych.
Kanały sprzedaży i promocji.
Organizacja działalności i harmonogram uruchomienia firmy.
Moduł 5 – Część finansowa biznesplanu
Planowane koszty uruchomienia działalności.
Kalkulacja przychodów i kosztów.
Prognozy finansowe.
Zasady kwalifikowalności wydatków w urzędach pracy i LGD.
Moduł 6 – Warsztaty praktyczne
Samodzielne opracowanie biznesplanu przez uczestników.
Konsultacje i omówienie przygotowanych dokumentów.
Przygotowanie biznesplanu do złożenia w instytucji finansującej.
Metody pracy:
miniwykład,
warsztaty praktyczne,
praca na przykładach rzeczywistych formularzy,
ćwiczenia indywidualne,
konsultacje trenera.
Harmonogram do ustalenia.
Moduł 6 - walidacja
Walidacja efektów uczenia się prowadzona jest w formie testu teoretycznego, realizowanego z wykorzystaniem narzędzia elektronicznego
umożliwiającego automatyczne generowanie i zliczanie wyników.
Test obejmuje zagadnienia wynikające bezpośrednio z efektów uczenia się określonych dla usługi szkoleniowej i weryfikuje poziom
opanowania wiedzy przez uczestnika w zakresie: źródeł finansowania projektów, zasad planowania projektów grantowych, przygotowania
wniosków o dofinansowanie, budżetowania projektów, zasad realizacji, monitoringu i rozliczania projektów.
Zasada rozdzielczości: Proces walidacji spełnia zasadę rozdzielczości, ponieważ: trener prowadzący szkolenie nie bierze udziału w
procesie wypełniania testu, trener nie ma wpływu na przebieg walidacji ani na ocenę wyników, wynik walidacji jest generowany
automatycznie przez system informatyczny, bez udziału osoby prowadzącej usługę. Minimalny próg zaliczenia testu- min. 70%
poprawnych odpowiedzi.
Przerwy wliczone są czas trwania usługi, min 1 przerwa 15 min na 1,5 h zajęć.
Czas trwania szkolenia 15 h i 45 min
Liczba godzin- 21 h dydaktyczne = 1 h = 45 min.
Metody pracy:
W ramach usługi szkoleniowej realizowanej w formie zdalnej w czasie rzeczywistym stosowane są interaktywne i aktywizujące metody dydaktyczne, umożliwiające osiągnięcie efektów uczenia się, w szczególności:
1. Miniwykład online (synchroniczny) przekazywanie wiedzy teoretycznej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, bieżąca interakcja z uczestnikami (pytania, komentarze, czat).
2. Metoda warsztatowa online, wykonywanie zadań praktycznych w czasie rzeczywistym, praca na przykładowych dokumentach i formularzach projektowych udostępnianych uczestnikom.
3. Analiza studiów przypadku (case study)omawianie rzeczywistych lub modelowych przykładów projektów finansowanych ze środków krajowych i międzynarodowych, wspólna analiza problemów i rozwiązań.
4. Ćwiczenia praktyczne online, samodzielne lub zespołowe wykonywanie zadań (np. elementów wniosku, budżetu projektu), prezentacja wyników pracy i omówienie z trenerem.
5. Dyskusja moderowana wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami, moderowana przez trenera debata tematyczna w oparciu o omawiane zagadnienia. 6. Instruktaż zdalny demonstracja krok po kroku sposobu wypełniania wniosków, pracy w generatorach wniosków oraz systemach elektronicznych.
Formy pracy: Zajęcia realizowane są w następujących formach organizacyjnych, dostosowanych do specyfiki nauki zdalnej:
1. Zajęcia grupowe online – realizowane w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej umożliwiającej przekaz audio-wideo oraz interakcję uczestników.
2. Praca indywidualna uczestnika: samodzielne wykonywanie ćwiczeń, zadań i testów, praca na materiałach udostępnionych w formie elektronicznej.
3. Praca w podgrupach (breakout rooms), realizacja zadań zespołowych w mniejszych grupach, wspólne opracowywanie rozwiązań i prezentowanie wyników na forum grupy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 185,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 185,71 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Mazur-Tackowiak
zarządzaniu projektami unijnymi oraz koordynacji inicjatyw edukacyjnych i społecznych.
Absolwentka Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także
studiów podyplomowych z Organizacji i Zarządzania Oświatą oraz Przygotowania Pedagogicznego.
W latach 2013–2023 pełniła funkcję dyrektora ds. programowych i edukacji, koordynatora OWES,
doradca biznesowy, specjalista w programach UE (RPO, POKL, PROW, EFS, EFS+, EFRR). W ostatnich
5 latach realizowała i nadzorowała liczne projekty unijne jako koordynator, doradca i wykonawca
usług rozwojowych, współpracując z firmami, instytucjami i ngo. Opracowała ponad 150
biznesplanów dla klientów PUP, ponad 20 do LGD. Ocenia wnioski w LGD Dolnego Powiśla- jako
przewodnicząca Rady.
Doświadczenie jako trener od 2020r.:
- realizowała ponad 100 h szkoleń z zakresu obsługi BUR
- 200h z marketingu internetowego, promocji w social media i technik sprzedażowych
- 350h : szkolenia z pozyskiwania funduszy UE i zarządzania projektami UE
- zarządzanie przedsiębiorstwem i zespołem, mentoring biznesowy, -60h
Od 2018 roku prowadzi własną firmę, obsługując przedsiębiorców w obszarze funduszy UE. W
swojej pracy wykorzystuje nowoczesne narzędzia cyfrowe, w tym elementy sztucznej inteligencji,
wspierające tworzenie treści, analizę danych i optymalizację procesów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983) Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik ma zapewniony swój sprzęt komputerowy na zajęciach zdalnych. Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia, w przypadku usług zdalnych co najmniej 2 dni przed. Obecność każdego uczestnika - wymagane 80% obecności. Uczestnik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę, na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów, a by udokumentować jego udział w usłudze - warunek konieczny do rozliczenia usługi Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. pogodowych lub losowych) harmonogram szkolenia może zostać nieznacznie zmieniony. Wszystkie informacje dostępne są u Dostawcy Usług i zostaną przekazane Operatorowi.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest skierowane zarówno do osób początkujących jak i średniozaawansowanych. Materiały dydaktyczne - gotowe szablony biznesplanów do PUP oraz do LGD oraz skrypty, konspekty i pliki dokumentów w pdf oraz world.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy do wideokonferencji Zoom. Wymagania techniczne po stronie uczestnika: 1. Sprzęt komputerowy komputer stacjonarny lub laptop (rekomendowane), dopuszczalne jest korzystanie z tabletu; korzystanie z telefonu nie jest zalecane ze względu na zakres funkcjonalności. 2. Połączenie z Internetem stabilne łącze internetowe umożliwiające płynną transmisję audio i wideo w czasie rzeczywistym. 3. Oprogramowanie i środowisko systemowe dostęp do platformy Zoom poprzez: aktualną wersję aplikacji Zoom lub aktualną wersję przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Edge, Safari), system operacyjny umożliwiający prawidłowe działanie aplikacji lub przeglądarki internetowej. 4. Wyposażenie audio-wideo sprawny mikrofon, głośniki lub słuchawki, kamera internetowa (zalecana w celu zapewnienia interakcji oraz aktywnego udziału w zajęciach). 5. Kompetencje cyfrowe uczestnika podstawowa umiejętność obsługi komputera, umiejętność korzystania z platformy Zoom (logowanie się do spotkania, obsługa mikrofonu i kamery, korzystanie z czatu). Wsparcie techniczne ze strony Dostawcy Usług: Dostawca Usług: zapewnia wsparcie techniczne w zakresie korzystania z platformy Zoom, umożliwia uczestnikom próbne logowanie się do platformy Zoom przed rozpoczęciem szkolenia, oferuje możliwość udziału w spotkaniu testowym, mającym na celu sprawdzenie poprawności działania sprzętu, połączenia internetowego oraz oprogramowania