Skuteczne tworzenie i prezentacja ofert handlowych – od poznania klienta do finalizacji sprzedaży
Skuteczne tworzenie i prezentacja ofert handlowych – od poznania klienta do finalizacji sprzedaży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest właścicielom firm, osobom zarządzającym, pracownikom działów handlowych, przedstawicielom handlowym, osobom odpowiedzialnym za przygotowywanie ofert i sprzedaż w firmie, które chcą rozwinąć kompetencje w zakresie profesjonalnego tworzenia, prezentowania oraz skutecznej finalizacji ofert handlowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania atrakcyjnej, dopasowanej do klienta oferty handlowej oraz jej skutecznego przedstawienia i finalizacji. Uczestnicy nauczą się stosowania narzędzi do tworzenia prezentacji, budowania języka korzyści oraz indywidualizowania oferty pod potrzeby klienta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Rozpoznaje i charakteryzuje elementy skutecznej oferty handlowej oraz zna zasady budowania języka korzyści. | Kryteria weryfikacji Sprawdzenie wiedzy teoretycznej poprzez pytania zamknięte i otwarte dotyczące podstaw konstruowania oferty oraz języka korzyści. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Tworzy samodzielnie atrakcyjne i dopasowane do klienta oferty handlowe, wykorzystując narzędzia prezentacyjne oraz język korzyści. | Kryteria weryfikacji → Analiza zadania praktycznego polegającego na przygotowaniu i prezentacji własnej oferty handlowej na zadany temat. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 3. Identyfikuje potrzeby klienta oraz skutecznie komunikuje się podczas prowadzenia rozmowy handlowej. | Kryteria weryfikacji Obserwacja podczas symulacji rozmowy handlowej w formie odgrywania ról (role play) z uwzględnieniem identyfikacji potrzeb i jasności komunikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- Organizacja i wprowadzenie
- Cele i agenda szkolenia
- Rola sprzedawcy
- Postawy wobec sprzedaży
- Kluczowe cechy skutecznego sprzedawcy
- Klient w centrum uwagi
- Identyfikacja i segmentacja klientów
- Rozpoznanie i definiowanie potrzeb
- Motywacje i mechanizmy decyzyjne klienta
- Komunikacja w sprzedaży
- Bariery i błędy komunikacyjne
- Techniki aktywnego słuchania
- Budowanie pozytywnej relacji z klientem
Dzień 2
4. Prezentacja i tworzenie ofert handlowych - Struktura skutecznej oferty - Język korzyści, prezentacja oferty, storytelling - Tworzenie ofert w praktyce (warsztaty, ćwiczenia; narzędzia np. Canva)
5. Sytuacje trudne i zamknięcie sprzedaży - Rozmowy z trudnym klientem - Zamknięcie transakcji, pokonanie obiekcji, obsługa odmowy
6. Budowanie lojalności i relacji posprzedażowej - Systemy lojalnościowe i utrzymanie kontaktu z klientem - Podsumowanie, ewaluacja i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Dzień 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Dzień 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 350,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Komplet materiałów szkoleniowych
- Blok kartek A4 + długopis do pracy warsztatowej i ćwiczeń praktycznych
- Dostęp do programu Canva ( umożliwiający indywidualną lub zespołową pracę nad ofertą handlową; instruktaż użytkowania podczas warsztatów)
- Kalkulator, zakreślacze, karteczki post-it – materiały pomocnicze do pracy zespołowej i kreatywnych warsztatów (opcjonalnie)
- Certyfikat ukończenia szkolenia (w wersji papierowej)
Warunki uczestnictwa
Wskazane minimum średnie wykształcenie oraz podstawowe doświadczenie w sprzedaży (zalecane, ale nie wymagane). Gotowość do pracy warsztatowej i udziału w ćwiczeniach praktycznych.
Informacje dodatkowe
Organizator zastrzega sobie możliwość wyznaczenia dodatkowego trenera w przypadku większej liczby uczestników lub zastąpienia wskazanej osoby prowadzącej w razie niedyspozycji. Wszyscy trenerzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. Uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia oraz komplet materiałów szkoleniowych