Akademia HR usługa szkoleniowa - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Akademia HR usługa szkoleniowa - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci/objęte: 1) zespoły HR, 2) pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, 3) menadżerowie lub kandydaci na menadżerów. Udział w szkolenie nie wymaga od uczestnika zajmowania szczególnej funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności.
Usługa szkoleniowa jest skierowana do przedsiębiorców MŚP i ich pracowników zajmujących się w firmie procesami HR lub przeznaczonych do awansu w dziale HR, a zwłaszcza do tych menadżerów, którzy są zainteresowani tematami związanymi z wykorzystaniem potencjału pracowników z różnych pokoleń jak równie możliwościami wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji; zapewnieniem poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju; budowaniem rozwiązań opartych o intermentoring; przeciwdziałaniem procesom związanym z wypaleniem zawodowym
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do: wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak równieżmożliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Usługa prowadzi do nabycia umiejętności zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Uczestnik uzyska umiejętność budowania rozwiązań opartych o intermentoring oraz przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesówdemograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia procesy demograficzne ipotrafi je omówić | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działaniapozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje test kompetencyjnyuwzględniający wiek pracowników w firmie | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykępracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji Rozrónia i przedstawia w formieprezentacji cechy zawodowe charakterystyczne dla różnych grup wiekowych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązaniaprawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Kryteria weryfikacji Omawia dwa wybrane przepisy prawnedotyczące zatrudniania osób w wieku emerytalnym | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związanez wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje zarys kampaniipromocyjnej mającej na celu zachęcić do pracy osoby w wieku 50 plus. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym takżezabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje pakiety zdrowotne dlapracowników | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracjerozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje propozycje rozwoju iawansu dla różnych grup wiekowych | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystujepotencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje test talentów w celurozróżnienia umiejętności poszczególnych pracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracęzróżnicowanych wiekowo zespołów | Kryteria weryfikacji Przygotowuje zadania zawodowe dlapracowników uwzględniających ich doświadczenie zawodowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające nawymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Prowadzi spotkania integracyjnezespołów pracowniczych zróżnicowanych wiekowo | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane nazachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Bada doświadczenie pracowników iwykorzystuje je do tworzenia bazy wiedzy | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalającewłączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Zachęca najstarszych i doświadczonychpracowników do mentoringu na rzecz osób mniej doświadczonych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniuzawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Organizuje szkolenia lub spotkaniamotywujące | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo /pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Zachęca pracowników zróżnicowanychwiekowo do współpracy i wzajemnej wymiany doświadczeń | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemnyszacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Wdraża w firmie system wzajemnegoszacunku | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikamiz różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Bada zespół pod kątem konfliktów,rozpoznaje je i neutralizuje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnejintegracji i zaangażowania w pracę | Kryteria weryfikacji Zachęca współpracowników do spotkańintegracyjnych i je organizuje cyklicznie, sporządza ich plan uwzględniający zróżnicowanie wiekowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci/objęte: 1) zespoły HR, 2) pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, 3) menadżerowie lub kandydaci na menadżerów. Udział w szkolenie nie wymaga od uczestnika zajmowania szczególnej funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności.
Szkolenie przygotowuje uczestnika do wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Uczestnik buduje rozwiązania oparte o intermentoring i stosuje metody przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym, przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych i procesy demograficzne.
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej i trwa 14 godzin i jest prowadzone w trybie godzin zegarowych. Usługa przewiduje zajęcia praktyczne i teoretyczne w tym łącznie: 7 godzin zajęć teoretycznych, 6 godzin i 30 minut zajęć praktycznych oraz pół godziny przerw łącznie przerwy są wliczone w czas szkolenia. Walidacja jest zaliczana do praktyki. Podczas szkolenia przewidziano pracę w grupach - zajęcia praktyczne. Uczestnika szkolenia obowiązuje dostęp do urządzenia (laptop, komputer, smartfon) z kamerką, mikrofonem i dostępem do platformy zoom. Podczas szkolenia przewidziano różne formy komunikacji jak chat, wywiad, pracę w grupach w podziale na pokoje. Walidacja odbywa się metodami ujętymi w efektach uczenia się oraz kryteriach weryfikacji ich osiągnięciach jak prezentacja, wywiad swobodny, obserwacja w warunkach symulowanych, w trakcie szkolenia.
- Pre test - praktyka
2. Definicje zarządzania wiekiem (TEORIA 1 GODZINA)
3. Czy wiek faktycznie ma znaczenie? Konsekwencje zmian demograficznych dla rynku pracy w Polsce(TEORIA 1 GODZINA)
4. Powody zainteresowania pracodawców zarządzaniem wiekiem (TEORIA 30 MINUT)
5. Obszary i narzędzia zarządzania wiekiem Charakterystyka różnych grup wiekowych (styl pracy poszczególnych grup wiekowych, mocne i słabe strony poszczególnych grup wiekowych (TEORIA 1 GODZINA)
6. Narzędzia zarządzania wiekiem -Racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, z uwzględnieniem potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. (PRAKTYKA 30 MINUT)
7. Aktywizacja zawodowa osób starszych w Strategii Lizbońskiej (Akty prawne UE) (TEORIA 30 MINUT)
8. Praktyczne rady dla organizacji planujących wdrożenie w/w narzędzi/Monitorowanie efektów/ (PRAKTYKA 2 GODZINY)
9. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników we wszystkich segmentach wiekowych (Praktyczne rady dla przedsiębiorstw planujących wdrożenie) (PRAKTYKA 1 GODZINA)
10. Intermentoring, definicja, wykorzystanie, praktyczne narzędzia stosowania w firmie (TEORIA 1 GODZINA)
11. Kompleksowe podejście do systemu zarządzania wiekiem (Czynniki sprzyjające wdrożeniu strategii zarządzania wiekiem/Przykłady stosowania strategii zarządzania wiekiem (PRAKTYKA 1 GODZINA)
12. Korzyści dla organizacji wynikające ze spójnej strategii zarządzania wiekiem w organizacji (TEORIA 1 GODZINA)
13. Przykłady dobrych praktyk na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej osób w wieku 50+, dobre praktyki stosowane w krajach UE, case study (PRAKTYKA 1 GODZINA)
14. Narzędzia przydatne do tworzenia strategii zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwie , dobre praktyki zarządzania wiekiem. (PRAKTYKA 1 GODZINA 30 MINUT)
15.Walidacja (30 minut PRAKTYKA)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Pre Test, praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Definicje zarządzania wiekiem - wykład, teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Czy wiek faktycznie ma znaczenie? Konsekwencje zmian demograficznych dla rynku pracy w Polsce- wykład, dyskusja, teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Powody zainteresowania pracodawców zarządzaniem wiekiem- wykład, dyskusja, teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Obszary i narzędzia zarządzania wiekiem Charakterystyka różnych grup wiekowych (styl pracy poszczególnych grup wiekowych, mocne i słabe strony poszczególnych grup - teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Przerwa | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Narzędzia zarządzania wiekeim - Racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwa ch, z uwzględnieniem potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.- praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Aktywizacja zawodowa osób starszych w Strategii Lizbońskiej (Akty prawne UE) - wykład, teoria | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Praktyczne rady dla organizacji planujących wdrożenie w/w narzędzi/Monitor owanie efektów/- ćwiczenia, współdzielenie ekranu, praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu pracowników we wszystkich segmentach wiekowych (Praktyczne rady dla przedsiębiorstw planujących wdrożenie)- ćwiczenia, praca w grupach, praktyka | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Intermentoring, definicja, wykorzystanie, praktyczne narzędzia stosowania w firmie - wykład, teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Kompleksowe podejście do systemu zarządzania wiekiem (Czynniki sprzyjające wdrożeniu strategii zarządzania wiekiem/Przykła dy stosowania strategii zarządzania wiekiem - wykład, teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Korzyści dla organizacji wynikające ze spójnej strategii zarządzania wiekiem w organizacji Wykład, teoria | Prowadzący Beata Znamirowska-Soczawa | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przykłady dobrych praktyk na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej osób w wieku 50+, dobre praktyki stosowane w krajach UE, case study- ćwiczenia, praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Narzędzia przydatne do tworzenia strategii zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwi e , dobre praktyki zarządzania wiekiem- praktyka | Prowadzący Jolanta Reisch-Klose | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja, Post test, praktyka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 520,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 520,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Znamirowska-Soczawa
Trenerka psychologii biznesu, Coach, Ekspert doradztwa zawodowego. Dziennikarka, autorka książki motywacyjnej "Teraz mogę wszystko", a także licznych artykułów prasowych na temat psychologicznych technik rozwoju, sprzedaży i prowadzenia biznesu. Ukończyła studia na
Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim oraz w Studium Psychologii i Psychotroniki w
Łodzi. Ponad 35 lat doświadczenia w prowadzeniu biznesu na menadżerskich i właścicielskich
stanowiskach. Bogate doświadczenie szkoleniowe - przeprowadziła ponad 500 godzin szkolenia w
ciągu minionych trzech lat dla osób dorosłych w podobnej tematyce oraz sporządziła 70 analiz rozwoju przedsiębiorstwa.
Jolanta Reisch-Klose
uwzględnieniu doświadczenia zawodowego zdobytego nie wcześniej niż 5 lat lub kwalifikacji
nabytych nie wcześniej niż 5 lat, liczone przed datą rozpoczęcia realizacji usługi rozwojowej (w tym
ponad 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu usług o podobnej tematyce w
minionych 24 miesiącach wstecz od daty usługi).
Trener psychologii biznesu, couch, mentorka. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka z języka
angielskiego (w tym języka biznesowego). Certyfikowana coach i trenerka organizacji VCC
(biznes/life coach), certyfikowana konsultantka testu odporności psychicznej MTQ48/72by AQR
International, UK). Certyfikat w zakresie teorii osobowości Persolog, Łączy umiejętności tai chi/qui
gong oraz jogi śmiechu (śmiechoterapii), tworząc autorką metodę zarządzania stresem. Interesuje
się pracą w nurcie prowokatywnym, potwierdzane dyplomem Instytutu Komunikacji Prowokatywnej
PROVOCARE., Zwolenniczka strategii "błękitnego oceanu" oraz pracy opartej na relacjach i
wartościach. Inicjatorka szkoleń, konferencji i kursów w zakresie równouprawnienia kobiet, głównie
w przestrzeni zawodowej i biznesowej oraz powrotu na rynek pracy kobiet wykluczonych.
Specjalistka w zakresie storytelingu i bajkoterapii, autorka książek dla dzieci i dorosłych.
Twórczyni autorskiej gry coachingowo – rozwojowej PO MOC, WYPRAWA W GŁĄB SIEBIE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne w formie e-podręczników, plików dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie oraz materiałów VOD i prezentacje.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu szkolenia oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu, ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 14 godzin zegarowych w tym teorii 6 godzin, 7 godzin i 30 minut praktyki i 30 minut przerwy łącznie. Przewidziano przerwę 15-minutową po czterech godzinach szkolenia. Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw). Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków. Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia. Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym. OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 22.01.2026 (godz. 8:00) do 23.01.2026 (godz. 15.00.). MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G) NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+ MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon