Szkolenie - Cyfrowa Aktywność i AI w Codziennym Życiu
Szkolenie - Cyfrowa Aktywność i AI w Codziennym Życiu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które chcą rozwinąć podstawowe kompetencje cyfrowe oraz nauczyć się praktycznego wykorzystania narzędzi opartych o sztuczną inteligencję w codziennym życiu prywatnym i zawodowym, w szczególności do:
- osób pracujących biurowo i administracyjnie,
- osób powracających na rynek pracy lub planujących zmianę zawodową,
- osób które chcą zwiększyć swoją samodzielność cyfrową,
- osób prowadzących proste działania organizacyjne, komunikacyjne lub edukacyjne,
- osób korzystających z komputera i internetu w podstawowym zakresie,
- osób zainteresowanych uporządkowaniem informacji, nauką i organizacją codziennych spraw z wykorzystaniem AI.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji25-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje Uczestnika do samodzielnego i świadomego korzystania z narzędzi cyfrowych oraz narzędzi opartych o sztuczną inteligencję w codziennym życiu prywatnym i zawodowym, w szczególności do: wyszukiwania, analizowania i porządkowania informacji z wykorzystaniem AI, komunikowania się z użyciem narzędzi cyfrowych i asystentów AI, organizowania własnej pracy, czasu i danych z wykorzystaniem AI, krytycznej oceny i weryfikowania informacji generowanych przez narzędzia AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia związane z technologiami cyfrowymi i sztuczną inteligencją oraz rozróżnia możliwości i ograniczenia narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcia: sztuczna inteligencja, generatywna AI, model językowy (LLM) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady zastosowania AI w codziennym życiu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje ryzyko halucynacji oraz znaczenie weryfikacji informacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia rolę użytkownika i narzędzia AI w procesie pracy z informacją | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia AI do organizacji informacji, komunikacji i planowania codziennych działań oraz opracowuje proste treści i zestawienia z wykorzystaniem AI | Kryteria weryfikacji formułuje proste i logiczne prompty do chatbotów AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wyszukuje i porządkuje informacje z wykorzystaniem A | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje AI do planowania dnia, wydarzeń lub nauki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji tworzy i wykorzystuje notatnik w NotebookLM do pracy z dokumentam | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Organizuje własną pracę oraz stosuje zasady odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych i AI | Kryteria weryfikacji planuje własne działania z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji selekcjonuje informacje istotne dla realizowanego zadania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji przestrzega zasad bezpieczeństwa i odpowiedzialnego korzystania z narzędzi cyfrowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa szkoleniowa „Cyfrowa aktywność i AI w codziennym życiu” ma charakter edukacyjno-warsztatowy i została zaprojektowana z myślą o osobach początkujących, które chcą w bezpieczny i praktyczny sposób nauczyć się korzystania z narzędzi cyfrowych oraz sztucznej inteligencji.
Zajęcia prowadzone są w formie:
- krótkich wprowadzeń teoretycznych,
- pokazów „krok po kroku”,
- ćwiczeń praktycznych wykonywanych przez Uczestników,
- pracy na przykładach z życia codziennego.
Warunki organizacyjne realizacji usługi
Szkolenie realizowane jest w formie zajęć grupowych, w grupie o liczebności umożliwiającej indywidualne wsparcie Uczestników przez trenera.
Każdy Uczestnik pracuje na samodzielnym stanowisku komputerowym lub własnym komputerze, z dostępem do internetu.
W trakcie zajęć Uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne indywidualnie, pod nadzorem osoby prowadzącej.
Dostawca Usług zapewnia:
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej,
- instrukcje krok po kroku do obsługi narzędzi AI,
- bezpieczne środowisko do nauki i zadawania pytań,
- wsparcie trenera na każdym etapie szkolenia.
Program zakłada stopniowe wprowadzanie zagadnień – od podstaw obsługi narzędzi cyfrowych, przez pracę z chatbotami, aż po organizację wiedzy i danych z wykorzystaniem AI.
Walidacja efektów uczenia się
Walidacja efektów uczenia się realizowana jest po zakończeniu części szkoleniowej i obejmuje:
- test teoretyczny
- obserwację w warunkach symulowanych
Proces walidacji prowadzony jest przez osobę inną niż prowadząca zajęcia szkoleniowe, co zapewnia rozdzielność procesu kształcenia i walidacji, zgodnie z wymaganiami BUR.
Program został dostosowany do potrzeb osób aktywnych zawodowo i umożliwia bezpośrednie przełożenie nabytych kompetencji na codzienną pracę zawodową.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do Świata Cyfrowego i AI - Rola komputera w codzienności. Interfejsy: przeglądarka internetowa, pole do wpisywania tekstu, mysz i klawiatura. Ćwiczenie: Otwieranie przeglądarki i wpisanie pierwszego zapytania. Definicja Sztucznej Inteligencji (AI) i Generatywnej AI (Gen AI). Modele Językowe (LLM) – program nauczony na ogromnych ilościach tekstu. Rola człowieka: kierowanie modelem (promptowanie). Ryzyko „halucynacji” (generowania nieprawdziwych informacji). Zasada Krytycznego Podejścia: każda odpowiedź musi być zweryfikowana przez człowieka. Praktyka: Weryfikacja prostych danych w Google.
2. Pierwsze Kroki w Chatbotach (Gemini/ChatGPT) - Zapoznanie z interfejsem czatu (pole promptów, historia rozmów). Gemini jako uniwersalne narzędzie. Świadomy wybór modelu (rola rzetelnego analityka vs. kreatywnego partnera). Prompt to jasna i precyzyjna instrukcja dla AI, jak dla współpracownika. Ćwiczenie: Pisanie prostych, jednokrokowych promptów (np. Popraw literówki w tekście). Wykorzystanie AI do planowania: pomysły na przepisy, plany wycieczek (np. plan trzydniowej wycieczki do wybranego miasta z darmowymi atrakcjami). Generowanie agendy spotkań (np. rodzinnych).
3. AI w Organizacji Dnia i Komunikacji - Multimodalność: wykorzystanie różnych typów danych. Dodawanie kontekstu przez załączanie plików (np. zdjęcie notatki, planu dnia, wykresu). Korzystanie z trybu głosowego (Voice Prompting) w Gemini Live do szybkiego dyktowania myśli, zadań lub refleksji. Przekształcanie dyktowanej treści w uporządkowaną listę lub e-mail. Integracja Gemini z Gmailem. Użycie AI do poprawiania literówek, tonu i serdeczności w mailach. Skracanie długich maili do esencji.
4. AI jako Nauczyciel i Analityk Treści - AI jako narzędzie do nauki ze wskazówkami. Prośba o wytłumaczenie trudnego pojęcia prostym językiem. Wykorzystanie AI do samorozwoju i budowania samoświadomości (analiza SWOT). Generowanie streszczeń długich dokumentów (np. regulaminów, umów, artykułów). Zadawanie pytań do tekstu, aby szybko wyciągnąć kluczowe wnioski. Wykorzystanie AI do analizy sentymentu (np. opinii na temat produktu/firmy w Google Maps). Identyfikowanie wzorców (co chwalą, na co narzekają).
5. Notebook LM: Prywatna Baza Wiedzy - Kiedy używać Notebook LM: praca na własnych, wyselekcjonowanych źródłach. Minimalizowanie halucynacji dzięki ograniczeniu bazy wiedzy do własnych dokumentów. Tworzenie notatnika (repozytorium). Dodawanie źródeł (np. PDF, linki, Google Docs, filmy z YouTube). Wykorzystanie Notebook LM jako wirtualnego asystenta do pracy z dokumentacją. Jak zadawać pytania w języku naturalnym do przesłanych dokumentów (querying). Otrzymywanie odpowiedzi z dokładnymi cytatami i odniesieniami do źródeł. Ćwiczenie: Zadawanie pytań do własnego PDF-a.
6. Ustrukturyzowanie i Wizualizacja Wiedzy - Generowanie kluczowych wniosków i syntezy informacji na podstawie wielu źródeł jednocześnie. Zapisywanie ważnych informacji jako „notatki”. Tworzenie wizualnych Map Myśli (Mind-maps) do strukturyzacji nowej wiedzy i powiązań między zagadnieniami. Ułatwienie zrozumienia złożonych tematów. Generowanie Audio Overviews (podcastów AI) na podstawie notatników. Możliwość odsłuchania streszczeń w drodze.
7. Zasady Skutecznego Promptowania (6 Zasad) - Przypomnienie, że prompt jest instrukcją. Zasada 1: Dodawanie przykładów do instrukcji (wzmacnia jakość odpowiedzi). Zasada 2: Wykorzystanie cudzysłowu (np. do definiowania pojęć, które AI ma wytłumaczyć). Zasada 3: Rozpisywanie procesu (np. instrukcja krok po kroku na załatwienie sprawy). Zasada 4: Weryfikacja logiki (upewnienie się, że plan działania jest spójny i realizowalny). Zasada 5: Odgrywanie ról przez AI (np. Jesteś specjalistą finansowym, doradź mi...). Zasada 6: Projektowanie odpowiedzi AI (np. Stwórz listę kontrolną lub Opracuj przewodnik w 5 krokach).
8. AI w Organizacji Danych (Google Workspace) - Integracja Gemini z Kalendarzem Google. Pytanie AI o plan dnia i dostępny czas wolny na spotkania/zadania. Integracja z Dyskiem Google: przeszukiwanie dokumentów, notatek i plików bez otwierania ich. Wykorzystanie AI do odnajdywania informacji zapisanych w luźnych notatkach na Dysku. Wykorzystanie Gemini w Arkuszach Google do analizy danych i generowania prostych wykresów. Prośba o wygenerowanie formuły lub tabeli na podstawie naturalnego języka.
9. Tworzenie Własnych Asystentów (Gemy) - Gemy jako dostosowane wersje Gemini. Przepis na Gema: powtarzalne zadanie + kontekst + regularne użycie. Dlaczego warto: uzyskanie szybszych i lepszych odpowiedzi dopasowanych do unikalnych potrzeb. Ćwiczenie: Audyt własnej pracy (zasada Pareto: 80% czasu na 20% wartości). Identyfikacja czynności, które są najbardziej powtarzalne i mogą stać się Gemami (np. generowanie podsumowań, tworzenie list zakupów). Budowanie Gema bez kodowania. Definiowanie roli (np. Asystent Planowania Zakupów), określanie tonu komunikacji i wytycznych.
10.AI Workflow i Perspektywa Przyszłości - Zrozumienie, że praca z AI jest jak eksperyment: stawianie hipotez, testowanie, uczenie się na błędach. Cykl iteracyjny: modyfikacja promptu, dopytywanie, poprawianie odpowiedzi. Asystent (Gem) czeka na polecenie (reaktywny). Agent AI to kapitan, który samodzielnie planuje i dąży do celu (samokorekta w pętli). Automatyzacja to autopilot wykonujący sztywną listę kroków. AI Workflow: łączenie różnych narzędzi AI do rozwiązania złożonego problemu (np. Research w Deep Research → baza wiedzy w Notebook LM → symulacja w czacie). Zachęta do eksperymentowania
11. Walidacja - obserwacja w warunkach symulowanych i test teoretyczny. Walidacja efektów uczenia trwa 1h na osobę.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
Liczba godzin Teoretycznych: 7h
Liczba godzin Praktycznych: 14h
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do Świata Cyfrowego i AI | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Pierwsze Kroki w Chatbotach (Gemini/ChatGPT) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 AI w Organizacji Dnia i Komunikacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 AI jako Nauczyciel i Analityk Treści | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Notebook LM: Prywatna Baza Wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Ustrukturyzowanie i Wizualizacja Wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Zasady Skutecznego Promptowania (6 Zasad) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 AI w Organizacji Danych (Google Workspace) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Tworzenie Własnych Asystentów (Gemy) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 AI Workflow i Perspektywa Przyszłości | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 310,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 310,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostawca Usług zapewnia:
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej,
- instrukcje krok po kroku do obsługi narzędzi AI,
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi