Proaktywna i przedsiębiorcza postawa w obsłudze klienta
Proaktywna i przedsiębiorcza postawa w obsłudze klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników firm usługowych i technologicznych, w szczególności osób zajmujących się sprzedażą, obsługą klienta, rozwojem biznesu, a także właścicieli i kadry zarządzającej odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów i rozwój sprzedaży.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego i świadomego prowadzenia obsługi klienta w modelu partnerskim, opartym na proaktywności, odpowiedzialności oraz orientacji na efekty biznesowe. Uczestnik rozwija kompetencje w zakresie rozumienia perspektywy klienta B2B, reagowania na trudne sytuacje, stawiania granic biznesowych oraz budowania relacji z klientem jako partnerem, a nie wyłącznie odbiorcą usługi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje zasady partnerskiej i proaktywnej obsługi klienta w środowisku B2B. | Kryteria weryfikacji wskazuje różnice pomiędzy obsługą reaktywną a proaktywną, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces decyzyjny klienta oraz jego potrzeby na różnych etapach współpracy | Kryteria weryfikacji rozróżnia etapy ścieżki klienta (Buyer Journey) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Reaguje na trudne sytuacje w obsłudze klienta w sposób partnerski i profesjonalny. | Kryteria weryfikacji analizuje sytuację problemową z perspektywy klienta i organizacji, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stawia granice biznesowe w relacji z klientem, dbając o jakość współpracy i efekty biznesowe. | Kryteria weryfikacji rozróżnia rodzaje granic w relacjach biznesowych, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje relacje z klientem oparte na empatii, odpowiedzialności i zaufaniu. | Kryteria weryfikacji okazuje zrozumienie dla perspektywy i potrzeb klienta | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego i świadomego prowadzenia obsługi klienta w modelu partnerskim, opartym na proaktywności, odpowiedzialności oraz orientacji na efekty biznesowe. Uczestnik rozwija kompetencje w zakresie rozumienia perspektywy klienta B2B, reagowania na trudne sytuacje, stawiania granic biznesowych oraz budowania relacji z klientem jako partnerem, a nie wyłącznie odbiorcą usługi.
Szkolenie skierowane jest do pracowników firm usługowych i technologicznych, w szczególności osób zajmujących się sprzedażą, obsługą klienta, rozwojem biznesu, a także właścicieli i kadry zarządzającej odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów i rozwój sprzedaży.
Blok 1 – Przedsiębiorczość w praktyce – jak warto pracować z klientami?
- Czym jest proaktywność w pracy z klientem – jak dziś firmy realizują takie działania?
- Klient jako partner i przedsiębiorca – chwile prawdy we współpracy z nami
- Jak działa biznes klienta, co wpływa na jego decyzję – jak wygląda dziś mój wpływ na jego biznes?
- Proaktywność w praktyce:
- Case study z naszej firmy + innych firm
- Moja rola w pracy z klientem – kim sam się czuję/co pokazuję klientowi?
- Mapa wpływu – jak moja postawa wpływa na moje wyniki i wyniki firmy
- Kultura BIOrę Odpowiedzialność – jak zbudować w sobie poczucie wpływu i przedsiębiorczo działać na rzecz i swojej firmy i klienta.
- „To nie moje zadanie” – jak budować odpowiedzialność i inicjatywę
- Podsumowanie dnia + refleksje
Blok 2 – Myślę jak klient. Działam jak partner
- Buyer Journey – czego klient potrzebuje, choć czasem nie mówi.
- Trudny klient – gdzie się zaczyna i co dla mnie osobiście oznacza?
- Legendarna Obsługa Klienta a polskie realia.
- Jak wspierać, ale i stawiać granice w spełnianiu oczekiwań klienta.
- Rodzaje granic w biznesie
- Skutki biznesowe przekraczania lub nadużywania granic
- Różnica pomiędzy proaktywny a „robi za klienta”
- Rozmowa o efekcie biznesowym – jak dbając o biznes klienta dbać też o swój.
- Mój plan działania – moje proaktywne postanowienia
- Podsumowanie + zadanie wdrożeniowe
Walidacja efektów: test teoretyczny / analiza dowodów i deklaracji
-----------------
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z walidacji
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
Szkolenie zawiera 5h teorii i 11h praktyki
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty. Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Czym jest proaktywność w pracy z klientem – jak dziś firmy realizują takie działania? | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Klient jako partner i przedsiębiorca – chwile prawdy we współpracy z nami | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Jak działa biznes klienta, co wpływa na jego decyzję – jak wygląda dziś mój wpływ na jego biznes? | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Proaktywność w praktyce: | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Kultura BIOrę Odpowiedzialność – jak zbudować w sobie poczucie wpływu i przedsiębiorczo działać na rzecz i swojej firmy i klienta. | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 To nie moje zadanie” – jak budować odpowiedzialność i inicjatywę | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Buyer Journey – czego klient potrzebuje, choć czasem nie mówi. | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Trudny klient – gdzie się zaczyna i co dla mnie osobiście oznacza? | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Legendarna Obsługa Klienta a polskie realia. | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Jak wspierać, ale i stawiać granice w spełnianiu oczekiwań klienta. | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Rozmowa o efekcie biznesowym – jak dbając o biznes klienta dbać też o swój. | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Mój plan działania – moje proaktywne postanowienia | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący Joanna Wazowicz | Data realizacji zajęć 14-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Wazowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Usługa będzie zwolniona z VAT, w przypadku gdy uczestnik posiada dofinasowanie na poziomie minimum 70%.
Zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT oraz art. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień