Pozyskiwanie klientów i sprzedaż w firmie usługowo - technologicznej
Pozyskiwanie klientów i sprzedaż w firmie usługowo - technologicznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników firm usługowych i technologicznych, w szczególności osób zajmujących się sprzedażą, obsługą klienta, rozwojem biznesu, a także właścicieli i kadry zarządzającej odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów i rozwój sprzedaży.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania, realizowania i doskonalenia procesu sprzedaży i pozyskiwania klientów w firmie usługowo-technologicznej, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi cyfrowych, sprzedaży doradczej oraz analizy danych sprzedażowych. Rozwija kompetencje cyfrowe, analityczne i komunikacyjne niezbędne do skutecznego generowania leadów, prowadzenia rozmów handlowych, budowania relacji B2B oraz zarządzania procesem sprzedaży w oparciu o mierzalne wskaźników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje zasady skutecznego prospectingu i sprzedaży B2B w firmach usługowo-technologicznych. | Kryteria weryfikacji wskazuje etapy procesu prospectingowego i sprzedażowego, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę narzędzi cyfrowych i danych w zarządzaniu sprzedażą. | Kryteria weryfikacji wskazuje funkcje CRM, KPI i narzędzi analitycznych w sprzedaży, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Projektuje i realizuje działania prospectingowe z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. | Kryteria weryfikacji dobiera narzędzia cyfrowe wspierające pozyskiwanie leadów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Prowadzi sprzedaż doradczą od identyfikacji potrzeb klienta do przygotowania oferty. | Kryteria weryfikacji formułuje pytania badania potrzeb klienta, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Komunikuje się w sposób profesjonalny i etyczny z klientami B2B w różnych kanałach sprzedaży. | Kryteria weryfikacji reaguje na obiekcje klienta w sposób budujący relację. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole sprzedażowym, wykorzystując dane i ustalone procesy. | Kryteria weryfikacji stosuje zasady raportowania działań sprzedażowych, | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania, realizowania i doskonalenia procesu sprzedaży i pozyskiwania klientów w firmie usługowo-technologicznej, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi cyfrowych, sprzedaży doradczej oraz analizy danych sprzedażowych. Rozwija kompetencje cyfrowe, analityczne i komunikacyjne niezbędne do skutecznego generowania leadów, prowadzenia rozmów handlowych, budowania relacji B2B oraz zarządzania procesem sprzedaży w oparciu o mierzalne wskaźników.
Szkolenie skierowane jest do pracowników firm usługowych i technologicznych, w szczególności osób zajmujących się sprzedażą, obsługą klienta, rozwojem biznesu, a także właścicieli i kadry zarządzającej odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów i rozwój sprzedaży.
Blok 1: jak skutecznie pozyskiwać nowe leady poprzez prospecting
Moduł 1: Co musi się wydarzyć, żeby cold outreach miał sens
- Dlaczego proces, a nie „widzimisię” – najczęstsze błędy przy pozyskiwaniu klientów
- Czym różni się cold outreach w SaaS, usługach B2B, produkcji?
Moduł 2: Buyer Persona i grupy docelowe
- Jak określić właściwą grupę docelową – analiza struktury zakupowej klientów
- Jak zbierać insighty i wyzwania realnych decydentów (bez zgadywania)
- Jak przełożyć wyzwania klientów na konkretne punkty zaczepienia w komunikacji
Moduł 3: Cele biznesowe i struktura procesu
- Co firma chce osiągnąć – KPI cold outreachu (meetingi, SQL-e, feedback, polecenia)
- Jak zaplanować działania prospectingowe jako stały proces, a nie akcję ad hoc
- Cold mail, cold call, cold LinkedIn – kiedy używać każdego z kanałów, jak je łączyć
- Wspierające działania – jak wykorzystać content na LinkedIn, newsy z portali (np. Puls Biznesu, RP, LinkedIn News, prasa branżowa)
Moduł 4: Projektowanie procesu prospectingowego
- Zespołowe budowanie kompletnego procesu prospectingowego
- Etapowanie działań w Excelu – od identyfikacji leada po follow-up i zamknięcie
- Podział ról: kto odpowiada za co w organizacji i jak zabezpieczyć realizację procesu
Moduł 5: Narzędzia IT wspierające proces
- Wprowadzenie do narzędzi: Woodpecker, Snov.io, Apollo, LinkedIn Sales Navigator (dopasowane do specyfiki klienta)
- Jak ustawić lejek prospectingowy w CRM i narzędziach automatyzujących wysyłkę
- Segmentacja i scoring leadów – jak wyciągać wnioski na bieżąco
Moduł 6: Tworzenie skutecznych treści
- Pisanie cold maili: struktura, język, personalizacja – na przykładach i sparingach
- Cold call: skrypty, pytania otwierające, mini-umowy i pokonywanie obiekcji
- Cold LinkedIn: jak pisać wiadomości, które ktoś naprawdę przeczyta
- Ćwiczenia grupowe: tworzenie własnych szablonów i sekwencji
Moduł 7: Codzienna praktyka i checklisty
- Co robić codziennie, co tygodniowo – rytm działań prospectingowych
- Jak mierzyć efekty i co raportować
- Co może pójść nie tak – lista czerwonych flag
Blok 2: skuteczna sprzedaż oparta o procesy
Moduł 1: Wprowadzenie do sprzedaży doradczej B2B
- Na czym polega sprzedaż doradcza i czym różni się od sprzedaży transakcyjnej?
- Na czym polega proces zakupowy klientów i jak łączy się z procesem sprzedaży?
Moduł 2: Projektowanie procesu zakupowego klienta i sprzedaży
- Mapujemy czynności, które Twój klient realizuje w swoim procesie zakupowym. Projektujemy proces sprzedaży dla Twojego zespołu handlowego, który odzwierciedla proces zakupu klienta.
- Wyłaniamy kluczowych czynności, które mają największy wpływ na Twój sukces sprzedaży.
- Określamy co i jak raportować w systemie CRM, aby proces był mierzalny.
Moduł 3: Kwalifikacja leadów
- Czym są profil idealnego klienta (PID) i buyer persona. Dlaczego mają ogromny wpływ na skuteczność sprzedaży (win-rate)?
- Uczestnicy wypracują zasady kwalifikacji leadów w oparciu o PID oraz buyer personę (do których sprzedawać, które odrzucić i podgrzewać na przyszłość)
Moduł 4: Badanie potrzeb
- Fundamenty badania potrzeb w sprzedaży doradczej
- Zasady zadawania pytań i aktywnego słuchania – jak pytać, aby zrozumieć sedno problemów klienta
- Wspólnie wypracujemy listę pytań do badania potrzeb w procesie sprzedaży (można potem zaimplementować do CRM jako elementy do uzupełnienia na karcie szansy sprzedaży)
Moduł 5: Ofertowanie
- Czym jest oferta wartości i jak ją dopasować pod buyer personę?
- Zespół tworzy przykładową ofertę wartości dla klienta
- Jak stworzyć dokument ofertowy, który odpowiada na potrzeby klientów? Razem z uczestnikami tworzymy idealny szablon oferty doradczej
- Wysyłka i omawianie oferty (zasady wysyłki oferty; oferta wideo; jak sprawić, aby klient chciał z nami omówić ofertę)
Moduł 6: Zasady prowadzenia spotkań handlowych
- Jak planować spotkania handlowe z klientem
- Prowadzenie spotkania z klientem krok po kroku
- Wypracowujemy razem z zespołem odpowiedzi na główne obiekcje klientów
- Planowanie skutecznych follow-upów – razem z zespołem tworzymy skuteczne reguły follow-upów.
Moduł 7: Analityka procesu sprzedaży
- Co i jak analizować w procesie sprzedaży – kluczowe czynności wpływające na sukces i jak je mierzyć
- Ustalamy kluczowe mierniki (KPIs), które Twój zespół będzie mierzyć
- Jak zbierać feedback po sprzedaży (analiza win-loss)? Ustalamy szablon pytań do zbierania informacji zwrotnej od klientów po zakupie oraz zasady raportowania tych informacji z CRM.
- Wykorzystanie analityki do poprawy skuteczności sprzedaży – procesy wyciągania i wdrażania wniosków
Walidacja efektów: test teoretyczny / analiza dowodów i deklaracji
-----------------
Informacje dodatkowe
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu usługi.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z walidacji
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
Szkolenie zawiera 10h teorii i 22h praktyki
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty. Flipcharty z zestawami markerów zostaną przeznaczone do wspólnej pracy grupowej, co ułatwi wizualizację pomysłów, tworzenie notatek w czasie rzeczywistym oraz angażowanie uczestników w praktyczne ćwiczenia.
Materiały szkoleniowe zostaną dostarczone zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej, a na sali będą dostępne przybory piśmiennicze oraz flipcharty do wspólnej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Co musi się wydarzyć, żeby cold outreach miał sens | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Buyer Persona i grupy docelowe | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Cele biznesowe i struktura procesu | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Projektowanie procesu prospectingowego | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Narzędzia IT wspierające proces | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Tworzenie skutecznych treści | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Codzienna praktyka i checklisty | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wprowadzenie do sprzedaży doradczej B2B | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Projektowanie procesu zakupowego klienta i sprzedaży | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Kwalifikacja leadów | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Badanie potrzeb | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Ofertowanie | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Zasady prowadzenia spotkań handlowych | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Analityka procesu sprzedaży | Prowadzący Tomasz Zagdan | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Zagdan
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Usługa będzie zwolniona z VAT, w przypadku gdy uczestnik posiada dofinasowanie na poziomie minimum 70%.
Zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT oraz art. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień