KURS NURKOWANIA PADI OWD + PADI SPRZĄTANIE AKWENÓW WODNYCH - ZIELONE KWALIFIKACJE 02.2026 - BYTOM
KURS NURKOWANIA PADI OWD + PADI SPRZĄTANIE AKWENÓW WODNYCH - ZIELONE KWALIFIKACJE 02.2026 - BYTOM
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Osoby fizyczne, które chcą rozszerzyć swoje kwalifikacje o kompetencje w zakresie ekologii i ochrony środowiska wodnego.
Przewodników nurkowych, trenerów sportowych i edukatorów środowiskowych, którzy pragną wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju i ochrony ekosystemów w praktyce szkoleniowej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi51
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowuje do bezpiecznego i skutecznego planowania oraz realizacji akcji sprzątania akwenów (brzeg i strefa wody), z poszanowaniem przepisów i zasad BHP. Po ukończeniu szkolenia uczestnik potrafi ocenić ryzyko i warunki terenowe, dobrać sprzęt i środki ochrony, zorganizować pracę zespołu, prawidłowo segregować i ewidencjonować odpady, przekazać je uprawnionym podmiotom oraz sporządzić raport z działań i rekomendacje dla zarządcy terenu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe zasady BHP iratownictwa podczas akcji porządkowania akwenów. | Kryteria weryfikacji Podaje min. 10 zasad BHP; porządkujew prawidłowej kolejności procedurę reagowania na incydent. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Klasyfikuje typy odpadów icharakteryzuje zasady ich przekazywania uprawnionym podmiotom | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje ≥ 5 przykładów odpadów dowłaściwych frakcji/kodów; wskazuje odpady problemowe/niebezpieczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje wpływ działańporządkowych na ekosystem akwenu. | Kryteria weryfikacji Bezpieczne zbieranie odpadów isegregacja podczas zajęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje zarys planu akcji: strefy, role,łączność, logistyka odpadów. | Kryteria weryfikacji Opracowuje szkic planu z kompletemelementów (role, punkty zbiórki, ciąg przepływu odpadów). | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Segreguje i kontroluje selektywnązbiórkę odpadów z minimalnym wpływem na środowisko. — Kryteria: segreguje próbkę kontrolną z ≥90% zgodnością; zapobiega naruszeniom siedlisk (0 błędów krytycznych). | Kryteria weryfikacji Próba praktyczna, ocena jakościsegregacji (checklista + waga/ilość frakcji). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Dokumentuje przebieg działań iraportuje wyniki (karta znalezisk, geotag, zdjęcia „przed/po”, protokół przekazania). | Kryteria weryfikacji Kompletuje pełny zestaw dokumentówdla przydzielonej strefy; weryfikuje spójność danych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Cel biznesowy
Celem kursanta jest zdobycie kompetencji i certyfikatu PADI, które umożliwiają aktywny udział w międzynarodowych akcjach ekologicznych związanych ze sprzątaniem akwenów i monitorowaniem stanu środowiska wodnego. Dzięki temu kursant może angażować się w inicjatywy lokalne i globalne, współpracować z organizacjami i społecznościami, a także budować swój wizerunek jako profesjonalista odpowiedzialny środowiskowo i aktywnie działający na rzecz ochrony przyrody.Efekt usługi
Efekty uczenia się Kryteria weryfikacji Metoda walidacji
Test teoretyczny
Definiuje podstawowe zasady BHP i ratownictwa podczas akcji porządkowania akwenów.
Podaje min. 10 zasad BHP; porządkuje w prawidłowej kolejności procedurę reagowania na incydent.
Klasyfikuje typy odpadów i charakteryzuje zasady ich przekazywania uprawnionym podmiotom.
Klasyfikuje ≥ 5 przykładów odpadów do właściwych frakcji/kodów; wskazuje odpady problemowe/niebezpieczne.
Obserwacja w warunkach rzeczywistych
Charakteryzuje wpływ działań porządkowych na ekosystem akwenu.
Bezpieczne zbieranie odpadów i segregacja podczas zajęć.
Prezentacja
Projektuje zarys planu akcji: strefy, role, łączność, logistyka odpadów.
Opracowuje szkic planu z kompletem elementów (role, punkty zbiórki, ciąg przepływu odpadów).
Segreguje i kontroluje selektywną zbiórkę odpadów z minimalnym wpływem na środowisko.
Kryteria: segreguje próbkę kontrolną z ≥90% zgodnością; zapobiega naruszeniom siedlisk (0 błędów krytycznych).
Próba praktyczna, ocena jakości segregacji (checklista + waga/ilość frakcji).
Dokumentuje przebieg działań i raportuje wyniki (karta znalezisk, geotag, zdjęcia „przed/po”, protokół przekazania).
Kompletuje pełny zestaw dokumentów dla przydzielonej strefy; weryfikuje spójność danych
Analiza dowodów i deklaracji
Kursant zna główne zagrożenia związane z odpadami w środowisku wodnym.
Rozumie znaczenie monitorowania i raportowania danych w ramach programu PADI AWARE.
Zna zasady bezpieczeństwa podczas prowadzenia podwodnych akcji sprzątania.
Umiejętności
Potrafi prawidłowo planować i realizować akcje sprzątania akwenów wodnych.
Umie bezpiecznie zbierać, segregować i dokumentować odpady znalezione pod wodą.
Potrafi korzystać z narzędzi do raportowania danych (formularze, aplikacje AWARE).
Kompetencje społeczne
Potrafi angażować innych nurków i społeczność lokalną w akcje ekologiczne.
Kształtuje postawy proekologiczne w grupach, z którymi współpracuje.
Jest przygotowany do aktywnego udziału w lokalnych i międzynarodowych inicjatywach ochrony środowiska wodnego.
Kryteria weryfikacji efektu usługi:
Test wiedzy teoretycznej – zaliczenie egzaminu końcowego PADI (min. 75% poprawnych odpowiedzi).
Ocena kompetencji praktycznych – pozytywna ocena realizacji ćwiczeń i scenariuszy w wodzie
Pozytywna ocena instruktora PADI – potwierdzająca przygotowanie uczestnika do uczestnictwa w akcja ekologicznych.
Uzyskanie certyfikatu PADI Debris – formalne potwierdzenie nabycia kwalifikacji zawodowych
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Efekty usługi rozwojowej będą potwierdzane za pomocą następujących metod:
Egzamin teoretyczny – uczestnik przystępuje do standaryzowanego testu wiedzy PADI; wynik egzaminu jest dokumentowany przez instruktora.
Raport oceny końcowej uczestnika – przygotowany przez instruktora PADI i zawierający indywidualną ocenę osiągniętych kompetencji.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia praktyczne na wodach basenopodobnych
- Zakres: Nauka 25 podstawowych umiejętności nurkowych na basenie zgodnie z programem nauczania PADI
- Ćwiczenie praktyczne: wykonanie prawidłowy ćwiczeń zadanych przez instruktora.
- Efekt: Kursant umie wykonać prawidłowo 25 podstawowych umiejętności nurkowych
Rekonesans i mapowanie stref (Survey & Zoning)
- Zakres: cele rekonesansu, wybór punktów odniesienia, szkic dna (spadki, roślinność, przeszkody), „hot-spoty” odpadów, wyznaczanie wejść/wyjść i punktu zrzutu.
- Ćwiczenie teoretyczne: praca na mapie – podział akwenu na 2–3 strefy, ustalenie markerów/boi, szkic z azymutami i szacowanymi odległościami.
- Efekt: umiejętność zaplanowania stref pracy i przygotowania czytelnej mapy operacyjnej.
Zbieranie przybrzeżne i segregacja (Shoreline Clean-up)
- Zakres: organizacja pracy przybrzeżnej, role w tandemie/na brzegu, minimalizowanie wpływu na środowisko, procedura rotacji (co 10–15 min), frakcje odpadów i tymczasowe ważenie kontrolne.
- Ćwiczenie teoretyczne: sortowanie przykładowych „znalezisk” (na zdjęciach/opisach) do odpowiednich frakcji + plan stanowiska segregacji.
- Efekt: poprawna klasyfikacja i plan przepływu materiałów od wody do punktu zbiórki.
Poszukiwanie i oznaczanie (Search Patterns)
- Zakres: dobór wzoru poszukiwawczego do widoczności i typu dna: linie równoległe, „U”, kwadrat; użycie kompasu/kołowrotka; oznaczanie znalezisk (SMB/tag), kiedy zabezpieczyć vs. kiedy wydobywać.
- Ćwiczenie teoretyczne: symulacja na siatce – zaplanowanie wzoru, naniesienie 3–5 „znalezisk”, wypełnienie mini-karty (typ, lokalizacja, szacunek masy).
- Efekt: umiejętność doboru wzoru i prowadzenia dokumentacji znalezisk.
Wydobycie kontrolowane (Small Lift & Transport)
- Zakres: kryteria kwalifikacji ładunku do wydobycia (gabaryt, masa, ostre krawędzie, możliwość uwięzienia), zasady doboru punktów mocowania i kontroli wynoszenia; komunikacja z powierzchnią i organizacja odbioru.
- Ćwiczenie teoretyczne: analiza 3 scenariuszy (mały/średni przedmiot, różne ryzyka) – decyzja „podnieś teraz” vs. „zabezpiecz i zgłoś”, plan trasy do punktu odbioru.
- Efekt: kompetencja w ocenie ryzyka i podejmowaniu decyzji o sposobie wydobycia.
Dokumentacja, ważenie i dekontaminacja (Reporting & Decon)
- Zakres: standard zestawu zdjęć (przed/po), wagi frakcji i tolerancje (spójność ±5%), komplet dokumentów (mapa punktów, karta znalezisk, protokół przekazania), zasady płukania/bio-decon po sinicach/gatunkach inwazyjnych, uporządkowanie strefy.
- Ćwiczenie teoretyczne: wypełnienie pakietu dokumentacyjnego na podstawie „rejestru” + zaplanowanie stanowiska dekon.
- Efekt: gotowość do prowadzenia pełnej dokumentacji i organizacji dekontaminacji sprzętu.
Egzamin kurs OWD - DEBRIS
Test teoretyczny na platformie Elearnignowej z zakresu teoretycznego kursu ( Wymagane minimum 75% prawidłowych odpowiedzi.
Informacje organizacyjne dotyczące czasu trwania usługi
Każde nurkowanie poprzedzone będzie briefingiem (cel, role, BHP, plan gazu/czasu, komunikacja, procedury awaryjne) i zamknij
debriefingiem (wnioski + priorytety na kolejną turę).
Po 4 godzinach zajęć przewidziana jest 15 minutowa przerwa.
Czas zajęć jest liczony w godzinach zegarowych.
Liczba godzin:
Zajęcia praktyczne 30 godzin
Zajęcia teoretyczne 28 godzin
Walidacja 4 godziny
Teoria - Samodzielna nauka na platformie e-learningowej nie wliczona w harmonogram kursu.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach basenopodobnych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach basenopodobnych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach basenopodobnych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach basenopodobnych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach basenopodobnych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Rekonesans i mapowanie stref (Survey & Zoning) | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach otwartych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach otwartych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach otwartych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Zajęcia praktyczne na wodach otwartych | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 09-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Nurkowanie Wydobycie kontrolowane (Small Lift & Transport) | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Zbieranie przybrzeżne i segregacja (Shoreline Clean- up) | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 10-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Dokumentacja, ważenie i dekontaminacja (Reporting & Decon) | Prowadzący ŁUKASZ TYBULCZUK | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Egzamin kurs OWD - DEBRIS | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 050,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 105,69 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,02 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ŁUKASZ TYBULCZUK
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas realizacji usługi rozwojowej uczestnicy otrzymują dostęp do oficjalnych materiałów szkoleniowych PADI.
Materiały są zgodne ze standardami międzynarodowej organizacji szkoleniowej PADI i wspierają osiągnięcie zamierzonych efektów usługi.
Koszt materiałów PADI nie jest wliczony w cenę kursu.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o metody interaktywne, które aktywnie angażują uczestników w proces nauki, łącząc teorię z praktyką oraz tradycyjne formy szkolenia z nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi.
W trakcie zajęć wykorzystywane są m.in.:
- Interaktywne prezentacje i filmy szkoleniowe – krótkie, tematyczne nagrania wideo przedstawiające prawidłowe procedury nurkowe, zachowania pod wodą, obsługę sprzętu oraz typowe sytuacje awaryjne. Materiały wideo stanowią podstawę do analizy i omówienia zachowań, ułatwiają wizualne przyswojenie wiedzy i utrwalają kluczowe zasady bezpieczeństwa.
- Platforma e-learningowa – uczestnicy mają dostęp do specjalnie przygotowanej platformy edukacyjnej, gdzie mogą w dowolnym czasie przyswajać wiedzę teoretyczną w formie interaktywnych modułów, quizów i zadań praktycznych.
- Testy wiedzy online – po każdym module tematycznym kursanci wykonują krótkie testy sprawdzające z automatyczną oceną i natychmiastową informacją zwrotną. Pozwala to monitorować postępy i utrwalać wiedzę jeszcze przed zajęciami praktycznymi.
- Symulacje sytuacji nurkowych – odtwarzanie scenariuszy pod wodą (np. awaria automatu, utrata kontaktu z partnerem, kontrolowane wynurzenie) w bezpiecznych warunkach, co uczy praktycznego reagowania.
- Case study (analiza przypadków) – omawiane są rzeczywiste zdarzenia z praktyki nurkowej, z naciskiem na analizę przyczyn i właściwe procedury postępowania.
- Dyskusje i burze mózgów – uczestnicy wspólnie analizują rozwiązania, dzielą się doświadczeniami i opiniami, co rozwija umiejętność współpracy i krytycznego myślenia.
- Ćwiczenia praktyczne z natychmiastową informacją zwrotną – instruktor obserwuje wykonywanie zadań i udziela bieżących wskazówek, co pozwala na szybkie korygowanie błędów i utrwalanie właściwych nawyków.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik przystępujący do kursu musi:
mieć ukończone 18 lat,
podpisać oświadczenie uczestnika o stanie zdrowia i ryzyku związanym z nurkowaniem.
Warunki ukończenia szkolenia:
Uczestnik musi wziąć udział w 80% zajęć.
Uczestnik musi zaliczyć test teoretyczny i udzielić prawidłowo minimum 75% prawidłowych odpowiedzi.
Podczas prowadzenie kursu będzie prowadzona lista obecności.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik dostanie certyfikat ukończenia szkolenia zawierający kryteria weryfikacji oraz opis kompetencji.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik może przystąpić do Egzaminu PADI na wodach otwartych w celu uzyskania certyfikatu PADI potwierdzającego uzyskanie kwalifikacj.
Informacje dodatkowe
*Zielona gospodarka i/lub gospodarka o obiegu zamkniętym* – Kursy obejmują ochronę środowiska morskiego (zapobieganie zanieczyszczeniom, czyste akweny), monitoring ekosystemów (identyfikacja gatunków, raportowanie zmian), działania recyklingowe i usuwanie odpadów pod wodą (np. „Dive Against Debris”), zrównoważone korzystanie z zasobów (zasady bezpiecznego nurkowania bez niszczenia dna i raf).
Adres
Adres
Basen: NUREK BYTOM
Sala szkoleniowa: NUREK BYTOM
Wody otwarte: Baza nurkowa VIA SPORT KOPARKI - Jaworzno ul. Płetwonurków.
Zajęcia teoretyczne odbywają się w profesjonalnej sali szkoleniowej wyposażonej w multimedia, pomoce dydaktyczne, bibliotekę oraz sprzęt nurkowy.
Zajęcia praktyczne w wodach basenowych prowadzone są na 25-metrowym basenie.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe