Efektywna komunikacja i zarządzanie relacjami w zespole - szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej i współpracy w miejscu pracy.
Efektywna komunikacja i zarządzanie relacjami w zespole - szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej i współpracy w miejscu pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- właściciele MŚP,
- pracownicy MŚP zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych,
- pracownicy przewidziani do objęcia stanowiska kierowniczego z mikro,
- małych lub średnich przedsiębiorstw
- pracownicy biurowi/administracyjni
- pracownicy produkcyjni
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik usługi bedzie przygotowany do efektywnej komunikacji w miejscu pracy, dzieki czemu poprawi współpracęzespołową, zrozumienie i realizację zadań.
Uczestnik usługi będzie wyposażony w konkretne narzędzia i techniki, które pozwolą na bardziej płynny przepływ
informacji oraz lepszą współpracę w zespołach oraz na różnych szczeblach zarządzania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje bariery i zasady efektywnej komunikacji w zespole | Kryteria weryfikacji analizuje krótkie case’y i wskazuje źródła zakłóceń; klasyfikuje bariery (nadawca/odbiorca/kanał); uzasadnia dobór 2–3 zasad poprawiających przepływ informacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Konstruuje klarowny przekaz pisemny i ustny do różnych odbiorców | Kryteria weryfikacji dobiera styl/strukturę do odbiorcy i celu; redaguje komunikat (początek–sedno–wezwanie); eliminuje niejednoznaczności i żargon | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosuje techniki aktywnego słuchania w rozmowie | Kryteria weryfikacji używa parafrazy i pytań otwartych; reaguje adekwatnie na emocje; podsumowuje rozmowę w 2–3 zdaniach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Redaguje poprawne i czytelne komunikaty pisemne | Kryteria weryfikacji poprawia błędy językowe; wdraża zasady prostego języka; tworzy krótką instrukcję/mail wg wzorca | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Dobiera kanał i formę przekazu do celu i odbiorcy | Kryteria weryfikacji określa cel komunikatu; dobiera i uzasadnia kanał/format; przygotowuje mini-plan (co, do kogo, kiedy, jak) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i stosuje elementy komunikacji niewerbalnej | Kryteria weryfikacji identyfikuje sygnały (mimika, postawa, dystans); koryguje niespójność sygnałów z treścią; dostosowuje mowę ciała do celu rozmowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Komunikuje się asertywnie w sytuacjach trudnych | Kryteria weryfikacji formułuje „ja-komunikat”; stawia granice bez agresji; negocjuje rozwiązanie akceptowalne dla obu stron | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Buduje relację w oparciu o empatię i perspektywę odbiorcy | Kryteria weryfikacji identyfikuje potrzeby/obawy rozmówcy; adekwatnie reaguje na emocje; modyfikuje przekaz po informacji zwrotnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Analizuje i podsumowuje wypowiedzi, wyciąga wnioski | Kryteria weryfikacji wyodrębnia tezy i fakty; oddziela interpretacje od danych; formułuje wnioski i rekomendacje | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Zarządza rozmową przez pytania doprecyzowujące | Kryteria weryfikacji stosuje pytania otwarte/sondujące; zatrzymuje dygresje i wraca do celu; potwierdza zrozumienie (check-back) | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się Prezentuje i pisze komunikaty zgodnie z zasadami czytelności | Kryteria weryfikacji opracowuje krótką prezentację (struktura 3-aktowa); stosuje zasadę „1 slajd = 1 myśl”; pisze zwięzłego maila z jasnym CTA | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosuje zasady współpracy i odpowiedzialności w zespole | Kryteria weryfikacji uzgadnia zasady komunikacji w zespole; przyjmuje feedback i wdraża korekty; wykazuje postawę proaktywną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przestrzega standardów etycznych w komunikacji | Kryteria weryfikacji identyfikuje sytuacje ryzyka (plotka, hejt, uprzedzenia); reaguje na zachowania nieetyczne; stosuje zasady równego traktowania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
WSTĘP
- Kontraktowanie pracy
- Oczekiwania co ma się zmienić
- Wyznaczanie obszaru wpływu
O procesie komunikacji
- Schemat procesu komunikacyjnego;
- Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się;
- Komunikacja jednostronna i dwustronna;
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – kiedy jedno jest wrogiem drugiego
MODEL KOMUNIKACJI SCHULZA VON THUNA - "USZY VON THUNA"
- Cztery usta, cztery uszy – jak znaleźć właściwe z odbiorcą
- Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji)
- Praktyczne konsekwencje wypowiedzi
JAK SŁUCHAĆ, ABY INNI CHCIELI Z NAMI ROZMAWIAĆ?
- Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza;
- Asertywność w relacjach: Typy postaw, zachowań oraz techniki asertywności- wykład
- Zachowanie: agresywne, bierne, manipulacyjne, asertywne - warsztat
- Techniki asertywności - ćwiczenia w grupie z podziałem na role
- Skuteczność komunikacyjna w sytuacjach problemowych - komunikacja w kryzysie - studia przypadków
- Efektywna współpraca i komunikacja między pracownikami - praca w grupie z podziałem na role/wymiana ról
- Odpowiedzialność za komunikat – po czyjej leży stronie;
- Aktywne słuchanie
- Bańka
- Technika pytań
- Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy
Walidacja - test teoretyczny wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne)
Podsumowanie i dyskusja nad wdrożeniem działań w praktyce (dyskusja grupowa)
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń
- Analiza
- Test wiedzy.
-Walidacja efektów uczenia się
Proces walidacji obejmuje:
- Test teoretyczny – 10 pytań zamkniętych oraz 1 pytanie otwarte;
- próg zaliczenia: minimum 50% poprawnych odpowiedzi.
- Obserwację uczestnika podczas realizacji ćwiczeń praktycznych.
- Krótki wywiad podsumowujący – rozmowa mająca na celu ocenę poziomu zrozumienia i umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipchart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę.
Ramowy program i organizacja walidacji
Łączny czas trwania szkolenia: 60 godzin dydaktycznych
- Część teoretyczna: 15 godzin
- Część praktyczna (warsztaty, ćwiczenia, case study): 45 godzin
Przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
- Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
- Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP(https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Technika pytań - warsztat, praca w grupie | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Wyznaczanie obszaru wpływu - warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Schemat procesu komunikacyjnego - case study | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Zachowanie: agresywne, bierne, manipulacyjne, asertywne - warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Oczekiwania co ma się zmienić - dyskusja | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Asertywność w relacjach: Typy postaw, zachowań oraz techniki asertywności- wykład | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Praktyczne konsekwencje wypowiedzi - dyskusja | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Techniki asertywności - ćwiczenia w grupie z podziałem na role | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Cztery usta, cztery uszy – jak znaleźć właściwy model komunikacji z odbiorcą | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji) - case study | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Efektywna współpraca i komunikacja między pracownikami - praca w grupie z podziałem na role/wymiana ról | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Komunikacja werbalna i niewerbalna – kiedy jedno jest wrogiem drugiego - case study + warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Aktywne słuchanie - ćwiczenia w grupie | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Kontraktowanie pracy - warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza - warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Skuteczność komunikacyjna w sytuacjach problemowych - komunikacja w kryzysie - studia przypadków | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się - warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Odpowiedzialnoś ć za komunikat – po czyjej leży stronie - dyskusja + warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy - case study + warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Walidacja – test teoretyczny, obserwacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Bańka - warsztat | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Podsumowanie i dyskusja nad wdrożeniem działań w praktyce (dyskusja grupowa) | Prowadzący Katarzyna Cholewińska | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 11 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 11 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 188,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 188,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Cholewińska
Kluczowe obszary specjalizacji:
• Komunikacja interpersonalna i asertywność – prowadzenie treningów z zakresu budowania relacji, komunikacji w zespole oraz radzenia sobie z zachowaniami uległymi i agresywnymi.
• Public relations i media relations – umiejętność tworzenia strategii marketingowych, kreowania ofert sponsoringowych, współpracy z mediami oraz budowania personal brandingu.
• CSR i kampanie społeczne – projektowanie działań odpowiedzialnych społecznie, tworzenie kodeksów etycznych.
• Przywództwo i zarządzanie kryzysowe – rozwój kompetencji w zakresie rozwiązywania sytuacji konfliktowych, negocjacji oraz budowania autorytetu lidera.
• Realizacja projektów graficznych i audiowizualnych oraz zarządzanie wizerunkiem.
Doświadczenie:
Od lat zajmuję się marketingiem zawodowo, posiadam doświadczenie w rozwoju firm i organizacji. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
- 📘 Skrypt szkoleniowy (PDF) – zawierający część teoretyczną oraz zestaw praktycznych ćwiczeń,
- 📊 Prezentację PowerPoint – z pełną treścią omawianą podczas szkolenia,
- 🧩 Zestaw scenariuszy i case studies – do analizy i pracy w grupach,
- 💻 Test próbny – umożliwiający samodzielne sprawdzenie zdobytej wiedzy,
- 🏅 Certyfikat ukończenia szkolenia – potwierdzający uczestnictwo i nabyte kompetencje.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego, obejmującego również udział w obserwacji i krótkim wywiadzie walidacyjnym.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest:
uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi