„Profesjonalna Higienistka” – rozwój kompetencji komunikacyjnych, emocjonalnych i interpersonalnych w pracy z pacjentem - szkolenia
„Profesjonalna Higienistka” – rozwój kompetencji komunikacyjnych, emocjonalnych i interpersonalnych w pracy z pacjentem - szkolenia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
personel stomatologiczny - higienistki stomatologiczne,
osoby zarządzające praktyką
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem cyklu szkoleń jest rozwój kompetencji higienistek stomatologicznych w pracy z pacjentem poprzez opanowanie skutecznego modelu komunikacji, budowanie zaangażowania i motywacji pacjenta, rozwój inteligencji emocjonalnej, charyzmy i umiejętności interpersonalnych, a także pogłębienie samoświadomości i elastyczności w kontakcie z różnymi typami osobowości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kształtuje świadomość stomatologiczną pacjenta | Kryteria weryfikacji omawia instruktaż higieny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu świadomego rozwijania i korzystania z standardów pracy z pacjentem | Kryteria weryfikacji Omawia i wskazuje błędy występuję podczas codziennej higieny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje wśród pacjentów określone zachowania i potrafi odpowiednio na nie zareagować | Kryteria weryfikacji • monitoruje określone typy osobowości potrafi dobrać do nich określoną komunikację z zakresu IE, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • kontroluje zachowanie i emocje i szybko wraca do swojego dobrostanu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji • ocenia poziom komunikacji i dobiera odpowiednie narzędzia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje relacje z pacjentem woparciu o zdiagnozowane potrzeby | Kryteria weryfikacji • omawia poziom werbalnych i niewerbalnych zachowań pacjenta• omawia trendy w przygotowaniu planu leczenia • obsługuje pacjenta w określonym efektywnym standardzie obowiązujący w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy poszczególnych pacjentów | Kryteria weryfikacji • omawia stan zdrowia jamy ustnej dopierając komunikację zgodną z typem osobowości• stosuje zasady komunikacji interpersonalnej odpowiednią do określonego typu osobowości pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Nazwa usługi
Cykl szkoleń „Profesjonalna Higienistka” – rozwój kompetencji komunikacyjnych, emocjonalnych i interpersonalnych w pracy z pacjentem
2. Cel usługi
Celem usługi jest przygotowanie higienistek stomatologicznych do efektywnej pracy z pacjentem poprzez opanowanie skutecznego modelu komunikacji, budowanie zaangażowania pacjenta, rozwój inteligencji emocjonalnej, charyzmy, elastyczności interpersonalnej oraz umiejętności pracy z przekonaniami własnymi i pacjenta.
3. Zakres merytoryczny
CZĘŚĆ 1 – Model pracy z pacjentem (2 dni)
- Proces komunikacji z pacjentem od wejścia do gabinetu po zakończenie wizyty
- Rozpoznawanie świadomości i motywacji pacjenta
- Prowadzenie rozmowy wstępnej i budowanie relacji
- Sposoby omawiania stanu jamy ustnej
- Prezentowanie zdjęć i rysunków obrazujących problemy
- Storytelling w rozmowie o kamieniu i próchnicy
- Techniki motywowania pacjenta oraz prowadzenie instruktażu higieny
CZĘŚĆ 2 – Inteligencja emocjonalna, charyzma i komunikacja niewerbalna (2 dni)
- Rola inteligencji emocjonalnej w pracy higienistki
- Regulacja emocji własnych i wpływanie na emocje pacjenta
- Budowanie profesjonalnego wizerunku
- Elementy charyzmy i sposoby ich rozwijania
- Komunikacja niewerbalna w pracy z pacjentem
- Praca z trudnymi sytuacjami i presją czasu
CZĘŚĆ 3 – Praca z przekonaniami (2 dni)
- Mechanizmy tworzenia przekonań
- Identyfikowanie przekonań ograniczających i ich zmiana
- Budowanie przekonań wspierających cele i rozwój zawodowy
- Przekonania pacjenta – rozpoznanie i wpływ na zachowania higieniczne
- Motywacja na poziomie tożsamości
- Zastosowanie pracy z przekonaniami w rozmowie z pacjentem
CZĘŚĆ 4 – Insights Discovery (1 dzień)
- Profil osobowości – mocne strony, potrzeby, ograniczenia
- Cztery typy osobowości i ich style funkcjonowania
- Elastyczność interpersonalna w kontakcie z pacjentami i współpracownikami
- Budowanie relacji i komunikatów dopasowanych do różnych typów
- Praktyczne ćwiczenia komunikacyjne w oparciu o profil osobowości
4. Grupa docelowa
Higienistki stomatologiczne pracujące z pacjentami w gabinetach stomatologicznych; osoby chcące podnieść kompetencje komunikacyjne, emocjonalne i interpersonalne.
5. Liczba godzin
- Łącznie: 7 dni szkoleniowych, 50 h zegarowych
- Praca w godzinach:
- Części dwudniowe: 10:00–18:00 (dzień 1), 9:00–15:00 (dzień 2)
- Część jednodniowa: 09:00–17:00
- Przerwy biologiczne są wliczone w czas trwania usługi.
6. Metody pracy
- Mini-wykłady
- Ćwiczenia symulacyjne
- Coaching i dyskusje moderowane
- Studium przypadku
- Praca w grupach
- Analiza nagrań i scenariuszy rozmów
- Praca z profilem osobowości
7. Materiały i zasoby
- Materiały szkoleniowe
- Skrypty i formularze do pracy z pacjentem
- Karty ćwiczeń do pracy z przekonaniami
- Raport Insights Discovery
8. Weryfikacja efektów uczenia się
- Obserwacja zachowań podczas symulacji
- Analiza wykonanych ćwiczeń
- Test wiedzy (w wybranych częściach)
- Zadania praktyczne oparte na scenariuszach
- Ocena poprawności zastosowania modelu pracy z pacjentem
9. Rezultat usługi dla uczestników:
Po ukończeniu cyklu uczestniczka:
- Stosuje kompletny model pracy z pacjentem
- Buduje zaangażowanie pacjentów i utrzymuje ich motywację
- Potrafi świadomie regulować emocje swoje i pacjenta
- Rozwija charyzmę i kompetencje komunikacyjne
- Pracuje z przekonaniami własnymi i pacjenta
- Dopasowuje styl komunikacji do różnych typów osobowości
- Tworzy profesjonalny i wiarygodny wizerunek w oczach pacjentów
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 44 Wprowadzenie do modelu pracy z pacjentem | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 44 Rozpoznanie świadomości i motywacji pacjenta | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 44 Rozmowa wstępna – zadawanie pytań, budowanie relacji. Komunikacja o próchnicy i kamieniu – storytelling | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 44 Omawianie sytuacji w jamie ustnej – jak utrzymać uwagę i zaangażowanie Prezentacja zdjęć i rysunków – narzędzia obrazowania | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 44 Motywowanie pacjenta „od problemu” i „na cel” | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 44 Instruktaż higieny – budowanie odpowiedzialności pacjenta | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 44 Trening rozmów w trudnych sytuacjach. Praca na case studies | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 44 Wprowadzenie do inteligencji emocjonalnej Rola emocji w pracy z pacjentem | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 44 Budowanie stabilnego stanu emocjonalnego w stresie | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 44 Rozpoznawanie emocji pacjenta i wpływanie na nie | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 44 Charyzma – elementy i ćwiczenia praktyczne. Zachowania niewerbalne – wpływ na odbiór profesjonalizmu | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 44 Ćwiczenia rozwijające inteligencję emocjonalną Praca z trudnym pacjentem – reakcje i strategie | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 44 Trening komunikacji niewerbalnej – gesty, mimika, postawa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 44 Integracja IE z modelem pracy z części 1. Sesja coachingowa w małych grupach | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 44 Czym są przekonania i skąd się biorą Wpływ przekonań na efekty pracy i relacje z pacjentem | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 44 Identyfikacja przekonań ograniczających.Techniki zmiany przekonań – praktyczne ćwiczenia | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 44 Budowanie przekonań wspierających cele zawodowe. Przekonania pacjenta – jak je rozpoznawać | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 44 Jak pomagać pacjentowi w zmianie myślenia. Praca z przekonaniami w kontekście wizyty higienizacyjnej. Praktyczne scenariusze rozmów | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 17-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 44 Motywacja na poziomie tożsamości. Modelowanie efektywnych przekonań lidera | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 44 Integracja przekonań z komunikacją i motywowaniem | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 44 Podsumowanie, wdrażanie zmian po szkoleniu. Plan indywidualnego rozwoju uczestniczki | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 18-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 44 Omówienie wyników testu Insights Discovery. Cztery typy osobowości – potrzeby, motywacje, style myślenia | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 44 Analiza własnego profilu – mocne i słabe strony. Elastyczność w kontakcie z różnymi typami pacjentów | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 44 Strategie budowania relacji i redukowania trudnych interakcji. | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 44 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 44 Komunikacja dopasowana do osobowości pacjenta. Podsumowanie cyklu i wnioski rozwojowe | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 44 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 358,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 358,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 127,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 127,16 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Od 21 lat uczy się psychologii, coachingu i trenerstwa od wybitnych psychologów i coachów. Jako jeden z kilkudziesięciu coachów w Polsce posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF (International Coach Federation) na poziomie Professional Certified Coach (PCC). Jest certyfikowanym trenerem NLP, posiada certyfikat Master Practicioner in Art of NLP, nadany przez amerykańskie stowarzyszenie The Society of NLP i Instytut Psychoterapii. Od 25 lat jest związany ze stomatologią. Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat. W ramach OBODA Group® zrzesza psychologów oraz socjologów, którzy skupiają się na badaniu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem. Od 18 lat pracuje jako trener i coach. W 2003 roku postanowił w unikalny sposób połączyć całą zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną i skupić się na badaniu i opracowywaniu profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Prekursor badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Autor najbardziej kompletnego projektu rozwoju zawodowego
i osobistego lekarzy dentystów (MEMS). Twórca unikalnego interdyscyplinarnego modelu zarządzania praktyką (LEAD). Jako pierwszy na tym rynku rozwija także zasoby wewnętrzne uczestników, wiedząc, że behawioralne wskazówki postępowania to do
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty
Dostawca usługi przewiduje krótkie przerwy w trakcie usługi szkoleniowej na potrzeby uczestników, które wliczają się w czas trwania usługi.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest częścią kompleksowego projektu rozwojowego Professional Dental Staff® dedykowanego asystentkom, higienistkom oraz rejestratorkom gabinetów stomatologicznych. Z jednej strony personel poznaje w pełni profesjonalne wzorce zachowań w kontakcie z pacjentem, z drugiej na szkoleniach pracujemy nad rozwojem wewnętrznych zasobów i kompetencji inteligencji emocjonalnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi