Python Developer XL - analiza danych i AI
Python Developer XL - analiza danych i AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Kurs prowadzony od podstaw języka Python skierowany do tych uczestników, którzy wcześniej nie mieli styczności z programowaniem. Odnajdą się na nim osoby, które posiadają analityczne podejście do problemów, systematyczność oraz nie boją się rozwiązywania logicznych problemów. Kursantami mogą być osoby chcące zmienić branżę, poznać nowy język programowania, szukające nowego zawodu, pracownicy zdobywający nowe kompetencje i kwalifikacje czy freelancerzy chcący świadczyć kolejne usługi na rynku.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs prowadzony od podstaw języka Python skierowany do tych uczestników, którzy wcześniej nie mieli styczności z programowaniem. Odnajdą się na nim osoby, które posiadają analityczne podejście do problemów, systematyczność oraz nie boją się rozwiązywania logicznych problemów. Kursantami mogą być osoby chcące zmienić branżę, poznać nowy język programowania, szukające nowego zawodu, pracownicy zdobywający nowe kompetencje i kwalifikacje czy freelancerzy chcący świadczyć kolejne usługi na rynku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy uczestnik wykazuje się znajomością podstawowych elementów języka Python. | Kryteria weryfikacji - opanował wiedzę teoretyczną z zakresu podstaw programowania,- monitoruje i kontroluje środowisko Python, - definiuje najważniejsze pojęcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności uczestnik opanował podstawy i operuje uniwersalnymi aspektami programowania komputerowego | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje uniwersalne koncepcje programowania komputerowego,- rozróżnia typy danych, kontenery, funkcje, warunki i pętle, - kontroluje składnię i semantykę języka programowania Python - obsługuje środowisko wykonawcze. - pisze funkcje, - obsługuje/zgłasza wyjątki, - pracuje z narzędziami ułatwiającymi pisanie programów, debugowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności społecznych uczestnik używa zdobytej wiedzy w celu usprawnienia swojej pracy. | Kryteria weryfikacji - wykazuje umiejętność pracy w zespole,- organizuje i realizuje zadania przy pracy nad projektem grupowym, charakteryzuje się odpowiedzialnością za realizację przydzielonych zadań, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Temat zajęć edukacyjnych | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych |
1 | Wprowadzenie do programowania i środowiska — Podstawy działania komputera — Systemy operacyjne — Przegląd języków — Wstęp do Python (Geneza, Wersje 2.x vs 3.x) — Instalacja i konfiguracja środowiska — Interpreter — Wirtualne środowisko (venv) — Konfiguracja IDE (PyCharm) — Pierwsze skrypty | 4 | 4 |
2 | Podstawy składni języka Python — Interakcja z użytkownikiem (input/output) — Zmienne i typy danych — Operatory — Struktury danych: Listy i ich metody — Krotki — Słowniki i Zbiory — Mutowalność vs niemutowalność — Konwersja typów | 4 | 4 |
3 | Sterowanie przepływem programu — Instrukcje warunkowe (if, else, elif) — Pętle (for, while) — Instrukcje sterujące (break, continue, pass) — Wyrażenia typu "comprehension" (list, dict comprehension) — Zagnieżdżone struktury danych | 4 | 4 |
4 | Programowanie proceduralne — Definiowanie funkcji — Argumenty pozycyjne i nazwane — Wartości domyślne — *args i **kwargs — Zasięg zmiennych (local vs global) — Funkcje lambda — Dokumentacja (docstrings) i adnotacje typów | 4 | 4 |
5 | Programowanie obiektowe (OOP) — Część 1 — Paradygmat obiektowy — Klasy i obiekty — Atrybuty i metody instancji — Konstruktor __init__ — Parametr self — Enkapsulacja i ukrywanie danych | 4 | 4 |
6 | Programowanie obiektowe (OOP) — Część 2 — Dziedziczenie — Polimorfizm — Metody specjalne (magiczne) — Metody statyczne i klasowe — Dekoratory w Pythonie — Abstrakcja | 4 | 4 |
7 | Organizacja kodu i obsługa błędów — Moduły i pakiety — Importowanie — Struktura projektu Python — __main__ — Obsługa wyjątków (try, except, else, finally) — Rzucanie wyjątków (raise) — Tworzenie własnych wyjątków | 4 | 4 |
8 | Biblioteka standardowa i operacje na plikach — Moduły: os, sys, pathlib — Obsługa daty i czasu (datetime, time) — Kolekcje (collections) — Operacje na plikach tekstowych (open, read, write) — Serializacja danych (JSON, Pickle) — Kontekst menedżerowie (with) | 4 | 4 |
9 | Narzędzia profesjonalisty i jakość kodu — Instalacja bibliotek zewnętrznych (PyPI, pip) — Zarządzanie zależnościami (requirements.txt) — Styl kodowania PEP8 — Lintery — Debugowanie kodu (pdb, debugger w IDE) — Podstawy testowania jednostkowego (unittest, pytest) | 4 | 4 |
10 | Praktyczne zastosowania Pythona — Wstęp do tworzenia aplikacji — Wyrażenia regularne (re) — Obsługa argumentów linii poleceń (argparse) — Podstawy komunikacji sieciowej (HTTP requests) — Wstęp do aplikacji webowych (koncepty frameworków np. Django/Flask) | 4 | 4 |
11 | Środowisko pracy Data Science — Anaconda i Conda — Jupyter Notebook i Jupyter Lab — Markdown — Notacja LaTeX — Wstęp do NumPy — Tablice (arrays) — Typy danych w NumPy — Wydajność vs listy Pythona | 4 | 4 |
12 | Obliczenia numeryczne z NumPy — Operacje na macierzach i wektorach — Indeksowanie i wycinanie (slicing) — Wektoryzacja operacji — Broadcasting — Algebra liniowa w NumPy — Generowanie liczb losowych — Rozwiązywanie układów równań | 4 | 4 |
13 | Przetwarzanie danych z Pandas — Część 1 — Struktury: Series i DataFrame — Wczytywanie danych (CSV, Excel, SQL, JSON) — Eksploracja danych (head, describe, info) — Indeksowanie i selekcja danych (loc, iloc) — Filtrowanie danych | 4 | 4 |
14 | Przetwarzanie danych z Pandas — Część 2 — Czyszczenie danych (Data Cleaning) — Obsługa brakujących danych (Missing Data) — Usuwanie duplikatów — Zmiana typów danych — Operacje na napisach w Pandas — Funkcje apply i map | 4 | 4 |
15 | Zaawansowane operacje na danych — Grupowanie i agregacja (groupby) — Tabele przestawne (pivot tables) — Łączenie zbiorów danych (merge, join, concat) — Przekształcanie wymiarów (reshaping, stack/unstack) — Szeregi czasowe w Pandas | 4 | 4 |
16 | Wizualizacja i Analiza Statystyczna — Matplotlib (tworzenie wykresów, formatowanie) — Seaborn (wizualizacje statystyczne) — Wykresy interaktywne (wstęp) — Podstawy statystyki opisowej — Korelacja — Rozkłady zmiennych — Testowanie hipotez | 4 | 4 |
17 | Machine Learning — Fundamenty — Podział metod (nadzorowane, nienadzorowane) — Proces ML — Przygotowanie zbiorów (treningowy, testowy, walidacyjny) — Feature Engineering — Skalowanie i normalizacja danych — Problem przeuczenia (Overfitting) i niedouczenia | 4 | 4 |
18 | Algorytmy uczenia nadzorowanego — Regresja liniowa i wielomianowa — Regresja logistyczna — Metryki oceny regresji i klasyfikacji — Drzewa decyzyjne — Lasy losowe — Maszyny wektorów nośnych (SVM) — K-najbliższych sąsiadów (KNN) | 4 | 4 |
19 | Uczenie nienadzorowane i optymalizacja — Klasteryzacja (K-means, hierarchiczna) — Redukcja wymiarowości (PCA) — Dobór hiperparametrów (Grid Search) — Walidacja krzyżowa (Cross-validation) — Pipelines w Scikit-learn | 4 | 4 |
20 | Wstęp do Deep Learning i Sieci Neuronowych — Budowa neuronu — Perceptron — Funkcje aktywacji (ReLU, Sigmoid, Softmax) — Propagacja wsteczna (Backpropagation) — Funkcje straty — Biblioteki DL: TensorFlow vs PyTorch — Wstęp do Keras API | 4 | 4 |
21 | Architektury sieci głębokich — Wielowarstwowe perceptrony (MLP) — Konwolucyjne sieci neuronowe (CNN) do analizy obrazu — Warstwy konwolucyjne i pooling — Rekurencyjne sieci neuronowe (RNN, LSTM) do analizy sekwencji — Transfer Learning | 4 | 4 |
22 | Nowoczesne AI i Projekt Końcowy — Modele Transformers (Hugging Face) — Wstęp do JAX — Wdrażanie modeli (Deployment - wstęp) — Etyka w AI — Projekt zaliczeniowy: End-to-end ML project (od danych do predykcji) — WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA | 4 | 4 |
OGÓŁEM | LICZBA GODZIN NAUCZANIA | 88 | 88 |
Łącznie 176 h (teoria 88 h + praktyka 88h)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 12 839,97 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 439,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 72,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 59,31 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Wasik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe ALX
Informacje dodatkowe
Szkolenie może podlegać zwolnieniu z podatku VAT w w przypadku gdy udział w usłudze jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Czego potrzebujesz do kursu zdalnego?
- komputer z dostępem do Internetu (zalecana prędkość łącza: min 3 Mbit/s download/upload; całkowicie wystarczające są w szczególności połączenia przez sieć komórkową, oby jedynie były one stabilne - nie zrywające się)
- przeglądarka internetowa (Chrome, Firefox, Safari, Edge itp.),
- głośniki lub słuchawki, oraz mikrofon (aby słyszeć i rozmawiać z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia).
Opcjonalnie:
W miarę posiadania, można też wyposażyć stanowisko pracy w dodatkowy monitor. Jest wtedy możliwość jednoczesnego obserwowania udostępnionego obrazu (na jednym ekranie) i pracy w swoim edytorze/arkuszu/środowisku na drugim ekranie. Jeśli jednak nie posiadasz dodatkowego monitora, to również nie ma się czym martwić. Wystarczy przełączanie się między oknami w razie potrzeby, w ten sposób pracuje większość naszych kursantów.
Alternatywnie, istnieje jeszcze możliwość uruchomienia oprogramowania konferencyjnego (standardowo w ALX jest to Zoom) na tablecie lub ewentualnie telefonie Apple / Android (przy czym ekran telefonu jest jednak dość mały - kursanci raczej preferują tablety). Wtedy można uczestniczyć w sesji video poprzez urządzenie mobilne, a samodzielną pracę i ćwiczenia - wykonywać na komputerze.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe