ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA W ŚRODOWISKU PRACY - PRAKTYCZNE TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA W ŚRODOWISKU PRACY - PRAKTYCZNE TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- menedżerów i liderów zespołów sprzedażowych,
- kierowników zespołów obsługi klienta i zespołów usługowych,
- właścicieli firm zarządzających pracownikami,
- osób przygotowywanych do objęcia roli menedżerskiej,
- liderów pracujących w bezpośrednich relacjach z klientami .
Szkolenie jest szczególnie rekomendowane dla organizacji, w których występuje:
- wysoka presja na wyniki i cele,
- stres decyzyjny i odpowiedzialność menedżerska,
- przeciążenie pracą i szybkie tempo działania,
- rotacja pracowników lub spadek zaangażowania zespołów,
- ryzyko wypalenia zawodowego liderów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest rozwój kluczowych kompetencji w zakresie rozpoznawania, rozumienia i regulowania reakcji stresowych oraz wzmacniania odporności psychicznej w środowisku zawodowym. Program koncentruje się na pracy ze stresem zawodowym wynikającym z presji, przeciążenia obowiązkami oraz wysokich wymagań dotyczących wyników.Uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności z obszaru higieny psychicznej, zarządzania energią i emocjami, elastyczności poznawczej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie mechanizmy stresu zawodowego oraz ich wpływ na funkcjonowanie menedżera i zespołu w warunkach presji na wyniki. | Kryteria weryfikacji poprawnie identyfikuje źródła stresu zawodowego w roli menedżera,wyjaśnia zależność między stresem a efektywnością pracy zespołu, wskazuje konsekwencje długotrwałego przeciążenia dla lidera i organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna pojęcie odporności psychicznej w kontekście zarządzania zespołem oraz efektywności zawodowej. | Kryteria weryfikacji definiuje odporność psychiczną w środowisku pracy,wskazuje elementy składające się na odporność psychiczną menedżera, rozróżnia odporność psychiczną od odporności na stres. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady higieny psychicznej oraz metody wspierania dobrostanu psychicznego w pracy menedżerskiej. | Kryteria weryfikacji opisuje podstawowe zasady higieny psychicznej w pracy,wskazuje działania ograniczające przeciążenie i presję zawodową, rozpoznaje czynniki ryzyka wypalenia zawodowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznawać własne reakcje stresowe oraz źródła presji w codziennej pracy menedżerskiej. | Kryteria weryfikacji identyfikuje sytuacje zawodowe wywołujące stres i napięcie,rozpoznaje sygnały przeciążenia emocjonalnego i poznawczego, analizuje wpływ presji na swoje decyzje i zachowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki regulacji emocji w sytuacjach stresowych i konfliktowych. | Kryteria weryfikacji dobiera adekwatne techniki regulacji emocji do danej sytuacji,demonstruje zastosowanie poznanych narzędzi w ćwiczeniach warsztatowych, utrzymuje kontrolę emocjonalną w symulowanych sytuacjach presji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zachować efektywność decyzyjną w warunkach obciążenia i presji na wyniki. | Kryteria weryfikacji analizuje sytuacje decyzyjne pod presją czasu i odpowiedzialności,stosuje poznane strategie porządkowania priorytetów, podejmuje decyzje uwzględniające zarówno cele biznesowe, jak i zasoby zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża działania wspierające odporność psychiczną własną oraz zespołu. | Kryteria weryfikacji opracowuje indywidualny plan działań wzmacniających odporność psychiczną,wskazuje konkretne działania możliwe do zastosowania w zespole, deklaruje zastosowanie wybranych narzędzi w praktyce zawodowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zwiększa świadomość własnych reakcji emocjonalnych w roli lidera. | Kryteria weryfikacji reflektuje nad własnym stylem reagowania w sytuacjach stresowych,identyfikuje obszary wymagające dalszego rozwoju, wykazuje gotowość do pracy nad własną postawą menedżerską. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik przejawia odpowiedzialność za dobrostan psychiczny w środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji uwzględnia aspekty dobrostanu w podejmowanych decyzjach menedżerskich,deklaruje działania ograniczające przeciążenie w zespole, promuje postawy sprzyjające równowadze i efektywności pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wzmacnia postawę proaktywną w zarządzaniu sobą i zespołem w warunkach presji. | Kryteria weryfikacji inicjuje działania zapobiegające nadmiernemu stresowi w zespole,reaguje adekwatnie w sytuacjach trudnych i konfliktowych, wykorzystuje poznane narzędzia w codziennej praktyce zawodowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Odporność psychiczna menedżera - definicja, komponenty oraz znaczenie dla funkcjonowania organizacji
Stres zawodowy i menedżerski - źródła, mechanizmy powstawania oraz konsekwencje dla efektywności indywidualnej i zespołowej
Presja, przeciążenie i odpowiedzialność menedżerska - strategie skutecznego zarządzania wymaganiami i obciążeniem
Regulacja emocji w sytuacjach stresowych, konfliktowych oraz podczas prowadzenia trudnych rozmów
Higiena psychiczna lidera - zarządzanie energią, regeneracją i długofalową wydajnością
Odporność decyzyjna - podejmowanie trafnych decyzji pod presją czasu, wyniku i odpowiedzialności
Kompetencje miękkie menedżera w sytuacjach wymagających - komunikacja, asertywność i zarządzanie relacjami
Praktyczne narzędzia wspierające pracę własną menedżera oraz funkcjonowanie zespołu
Plan wdrożenia - zastosowanie nabytych kompetencji w codziennej praktyce zawodowej.
Szkolenie realizowane jest w formule warsztatowej, z wyraźnym naciskiem na zajęcia praktyczne. Około 20% czasu szkoleniowego stanowią treści teoretyczne wprowadzające kluczowe pojęcia i modele, natomiast około 80% czasu przeznaczone jest na ćwiczenia praktyczne, pracę warsztatową, analizę studiów przypadków oraz symulacje oparte na rzeczywistych sytuacjach zawodowych uczestników. Taki układ umożliwia bezpośrednie przełożenie zdobytej wiedzy na praktykę menedżerską i zwiększa skuteczność wdrożenia nabytych kompetencji w codziennej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Odporność psychiczna menedżera - znaczenie w środowisku biznesowym | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 06-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Stres zawodowy i menedżerski - źródła i mechanizmy | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Presja, odpowiedzialność i przeciążenie - strategie radzenia sobie | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Regulacja emocji i komunikacja w sytuacjach trudnych | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Praca pod presją i przeciążeniem | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Higiena psychiczna lidera i zarządzanie energią | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Odporność decyzyjna i kompetencje miękkie menedżera | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Zarządzanie koncentracją i uwagą w warunkach presji | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Budowanie odporności zespołu przez postawę lidera | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 03-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Plan wdrożenia i podsumowanie | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 WALIDACJA | Prowadzący MAŁGORZATA DUDA | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
MAŁGORZATA DUDA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie realizowane jest w formule warsztatowej, z naciskiem na praktyczne zastosowanie wiedzy i narzędzi w codziennej pracy menedżerskiej. Około 20% czasu poświęcone jest na teorię, natomiast 80% to ćwiczenia praktyczne, studia przypadków, symulacje i praca na realnych sytuacjach zawodowych uczestników.
Program jest uniwersalny i może być realizowany w różnych branżach, w szczególności tam, gdzie występuje wysoka presja na wyniki, intensywny kontakt z klientem i duża odpowiedzialność menedżerska. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji w obszarze odporności psychicznej, regulacji emocji, higieny psychicznej, efektywności decyzyjnej, zarządzania energią i koncentracją oraz kompetencji miękkich w sytuacjach wymagających.
Każdy uczestnik otrzymuje materiały edukacyjne w formie workbook, zawierające treści teoretyczne, instrukcje do ćwiczeń oraz narzędzia do pracy własnej i zespołowej. Szkolenie może być realizowane stacjonarnie lub online (interaktywnie), z aktywnymi metodami dydaktycznymi sprzyjającymi utrwaleniu wiedzy i wdrożeniu kompetencji w praktyce.
Wymagana jest frekwencja co najmniej 80% czasu szkoleniowego w celu uzyskania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z wymogami Bazy Usług Rozwojowych.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem kamery i pełnej interakcji uczestników na żywo. Każda godzina szkoleniowa trwa 60 minut dydaktycznych, zapewniając pełen wymiar czasu na realizację programu i ćwiczeń praktycznych. W razie dodatkowych pytań lub potrzeby uzyskania szczegółowych informacji zapewniam bieżący kontakt i wsparcie ze strony prowadzącego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, przy użyciu platformy Microsoft Teams w formule wideokonferencji.
W celu pełnego uczestnictwa w zajęciach uczestnicy powinni zapewnić:
- sprzęt komputerowy lub laptop z dostępem do Internetu o stabilnym łączu,
- kamerę internetową oraz mikrofon umożliwiające aktywny udział w zajęciach,
- zainstalowaną i działającą aplikację Microsoft Teams lub możliwość korzystania z wersji przeglądarkowej,
- odpowiednie środowisko pracy zapewniające możliwość skupienia i interakcji podczas całego szkolenia.
Każdy uczestnik ma możliwość pełnej interakcji na żywo, udziału w ćwiczeniach praktycznych, dyskusjach grupowych oraz korzystania z materiałów edukacyjnych udostępnianych w trakcie sesji.