Doradca podatkowy - studia podyplomowe online
Doradca podatkowy - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów podyplomowych w zakresie doradztwa podatkowego są osoby posiadające wykształcenie wyższe na poziomie minimum studiów I stopnia, które chcą zdobyć kwalifikacje niezbędne do pracy w zawodzie doradcy podatkowego. Program jest skierowany do osób pracujących w obszarze finansów, księgowości, rachunkowości oraz do tych, które aspirują do pracy w tym obszarze. Oferta jest także dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, którzy chcą samodzielnie zarządzać sprawami podatkowymi w swojej działalności gospodarczej. Studia mają na celu przygotowanie uczestników do pełnienia roli doradcy podatkowego, zarówno w zakresie doradztwa indywidualnego, jak i w obszarze doradztwa dla firm, z uwzględnieniem przepisów prawa, zmian w regulacjach oraz praktycznych aspektów wykonywania tego zawodu.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji27-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi170
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do uzyskania kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zawodu doradcy podatkowego, poprzez zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu prawa podatkowego, procedur podatkowych, a także umiejętności związanych z doradztwem podatkowym. Absolwenci zdobędą wiedzę na temat systemu podatkowego w Polsce, w tym podatków dochodowych, VAT, akcyzy, oraz prawa międzynarodowego w obszarze. Cel to przygotowanie do egzaminu państwowego na doradcę podatkowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY1. Definiuje kluczowe pojęcia związane z prawem podatkowym, karno-skarbowym i prawem finansowym oraz stosuje je w praktyce. 2. Charakteryzuje podstawy aktualnego systemu podatkowego w aspektach materialnym i proceduralnym. 3. Analizuje i interpretuje wyniki finansowe w kontekście podejmowania decyzji ekonomicznych. 4. Opisuje podstawowe zagadnienia prawa gospodarczego i cywilnego oraz ich zastosowanie w działalności gospodarczej. 5. Wyjaśnia administracyjne aspekty prawa podatkowego i stosuje je w praktyce zawodowej. 6. Ocenia przedsięwzięcia inwestycyjne przy wykorzystaniu odpowiednich metod analizy. | Kryteria weryfikacji 1.Udziela poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące definicji i zastosowania pojęć związanych z wykładnią i stosowaniem prawa podatkowego, karno-skarbowego i prawa finansowego.2. Wskazanie elementów systemu podatkowego w aspekcie materialnym i proceduralnym. 3. Wskazuje poprawne interpretacje wyników finansowych dokonuje analizy wskazanych przypadków. 4. Rozpoznanie właściwych regulacji prawnych w i ich zastosowanie w konkretnych, wskazanych sytuacjach. 5. Wskazuje poprawne procedury administracyjne w zakresie prawa podatkowego oraz rozwiązuje zadania scenariuszowe. 6. Na podstawie podanych danych sytuacyjnych rozwiązuje zadanie obejmujące wybór odpowiednich metod oceny i interpretację wyników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI1. Analizuje i interpretuje materiały źródłowe z zakresu finansów i rachunkowości w celu opracowania zaleceń. 2. Prowadzi księgi podatkowe, sporządza pisma w sprawach podatkowych oraz reprezentuje klienta w postępowaniach administracyjnych. 3. Organizuje i nadzoruje działania związane z przygotowaniem do wykonywania zawodu doradcy podatkowego. 4. Analizuje i ocenia zjawiska gospodarcze w skali makro- i mikroekonomicznej w warunkach gospodarki rynkowej. | Kryteria weryfikacji 1. Wskazuje poprawne analizy na podstawie przedstawionych danych finansowych.2. Udziela poprawnych odpowiedzi analizując przedstawione materiały dotyczące procedur podatkowych. Sporządza pismo i potrafi opisać sytuację w kontekście reprezentowania klienta w postępowaniu administracyjnym. 3. Wskazuje właściwe kroki w przygotowaniu zawodowym. Zna kryteria związane z dostępem do zawodu. 4. Udziela poprawnych odpowiedzi dotyczących przyczyn i skutków zjawisk gospodarczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH1. Dokonuje samooceny swoich kompetencji zawodowych i wyznacza obszary do dalszego rozwoju. 2. Priorytetyzuje zadania zawodowe w celu efektywnej realizacji powierzonych obowiązków. 3. Rozstrzyga dylematy etyczne i zawodowe w kontekście pełnionych obowiązków. 4. Promuje potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i rozwoju społecznego w środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji 1. Udziela poprawnych odpowiedzi w pytaniach zamkniętych dotyczących metod samooceny i planowania rozwoju2. Udziela poprawnych odpowiedzi w pytaniach sytuacyjnych, które wymagają wyboru odpowiedniego priorytetu. 3. Wskazuje poprawne rozwiązania w pytaniach dotyczących scenariuszy etycznych. 4. Udziela poprawnych odpowiedzi w pytaniach dotyczących strategii rozwoju kompetencji zespołowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
1. | Źródła prawa i wykładnia prawa oraz podstawy prawa cywilnego | 5 | - | 0,5 |
2. | Podstawy prawa gospodarczego | 5 | - | 0,5 |
3. | Podstawy międzynarodowego prawa podatkowego | 5 | - | 0,5 |
4. | Prawo celne i dewizowe | 5 | 5 | 1 |
5. | Przepisy o doradztwie podatkowym | 3 | 3 | 0,5 |
6. | Etyka doradcy podatkowego | - | 2 | 0,5 |
7. | Zobowiązania podatkowe | 2 | 8 | 2 |
8. | Postępowanie podatkowe | 2 | 8 | 2 |
9. | Rachunkowość | 5 | 10 | 3 |
10. | Analiza podatkowa | 3 | 3 | 2 |
11. | Ewidencja podatkowa i zasady prowadzenia ksiąg | 5 | 5 | 2 |
12. | Egzekucja administracyjna | 2 | 6 | 0,5 |
13. | Administracja finansowa i kontrola celno-skarbowa | - | 5 | 0,5 |
14. | Zaskarżanie i kontrola decyzji podatkowych | 5 | - | 0,5 |
15. | Orzecznictwo w sprawach podatkowych | 5 | - | 1 |
16. | Prawo karne skarbowe | 4 | 4 | 1 |
17. | Podatek dochodowy od osób fizycznych | - | 10 | 2 |
18. | Podatek dochodowy od osób prawnych | - | 8 | 2 |
19. | Ryczałty podatkowe | - | 5 | 1 |
20. | Podatek VAT | 6 | 6 | 2 |
21. | Podatek akcyzowy | - | 2 | 1 |
22. | Podatek od gier | - | 2 | 1 |
23. | Podatek od spadków i darowizn | 5 | - | 1 |
24. | Podatek od czynności cywilno – prawnych | 5 | - | 1 |
25. | Podatki i opłaty lokalne | - | 3 | 1 |
26. | Opłata skarbowa | - | 3 | 1 |
Razem: | 72 | 98 | 31 |
Walidacja - egzamin po każdym semestrze.
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
- Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Czas trwania studiów: dwa semestry
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
Zajęcia realizowane weekendowo w wybrane soboty i niedziele. Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Zajęcia na studiach prowadzone będą w formie ćwiczeń, wykładów, dyskusji, wymiany doświadczeń, rozmowy na żywo, chat, ćwiczeń w podgrupach oraz case study.
Studia realizowane w formie zdalnej poprzez platformy Teams oraz Zoom.
Kandydaci chcący skorzystać z usługi powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie (minimum studia wyższe I stopnia).
Sposób walidacji: studia kończą się 2 egzaminami w formie testów pisemnych realizowanych zdalnie, po każdym semestrze studiów.
Walidacja oddzielona od procesu kształcenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 33,53 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 33,53 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Łukasz Staszel
Absolwent stacjonarnych studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończył aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Katowicach i uzyskał tytuł adwokata. Od ponad 10 lat jest nauczycielem akademickim w Akademii WSB, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego oraz prawa pracy.
Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej przedsiębiorców z różnych branż, w tym podmiotów o kapitale zagranicznym. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej firm, sporządzaniu i opiniowaniu umów handlowych, doradztwie korporacyjnym, reprezentacji w postępowaniach sądowych oraz w zakresie prawa pracy i relacji pracodawca–pracownik. Pełni funkcję prokurenta w spółce prawa handlowego z kapitałem zagranicznym wchodzącej w skład międzynarodowej grupy spółek.
Autor i współautor licznych publikacji naukowych z zakresu prawa i zarządzania, m.in. dotyczących pracy zdalnej, bezpieczeństwa pracy, odpowiedzialności Skarbu Państwa, partnerstwa publiczno-prywatnego oraz prawa rodzinnego. Występował na ogólnopolskich konferencjach naukowych i branżowych, w tym pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Regularnie udziela komentarzy eksperckich dla prasy branżowej (m.in. PulsHR, CzyżTak) dotyczących zmian w przepisach prawa pracy.
mgr Agnieszka Szkutnik
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte podczas służby w administracji celnej i Krajowej Administracji Skarbowej, gdzie pełnił funkcje kontrolne, orzecznicze i kierownicze. Od kilku lat działa w sektorze doradczym, wspierając przedsiębiorców w zakresie prawa celnego, akcyzowego i podatkowego.
Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorców, w tym agencji celnych, w obszarach:
doradztwo celne i akcyzowe,
podatek od gier,
status upoważnionego przedsiębiorcy AEO,
prowadzenie składów podatkowych i celnych,
postępowania administracyjne i kontrolne w zakresie SENT,
uzyskiwanie Wiążącej Informacji Taryfowej (WIT) oraz wsparcie w interpretacjach indywidualnych.
Współpracuje z przedsiębiorstwami z różnych branż, zapewniając im kompleksowe wsparcie w zakresie prawidłowego stosowania przepisów prawa podatkowego i celnego oraz reprezentując ich w kontaktach z organami administracji skarbowej.
dr Małgorzata Rzeszutek
mgr Radosław Małek
W ostatnich 5 latach jego działalność dydaktyczna obejmuje przygotowanie uczestników do pracy w zawodzie doradcy podatkowego i obsługi procedur związanych z egzekucją administracyjną, z uwzględnieniem praktycznych aspektów prowadzenia ksiąg podatkowych czy reprezentowania klientów w postępowaniach administracyjnych. Przekazuje wiedzę o systemie podatkowym w Polsce oraz praktyczne umiejętności związane z analizą i interpretacją przepisów podatkowych oraz prowadzeniem dokumentacji księgowej
mgr Tomasz Gzela
W ostatnich 5 latach prowadził zajęcia akademickie w uczelniach publicznych i niepublicznych, m.in. w Wyższej Szkole Humanitas, Wyższej Szkole Bankowej i Akademii WSB. Jako trener i ekspert prowadzi liczne szkolenia dla doradców podatkowych, księgowych i przedsiębiorców, współpracując z Polskim Instytutem Podatków i Rachunkowości, Fundacją Rozwoju Rachunkowości oraz Krajową Izbą Doradców Podatkowych.
Jego specjalizacja obejmuje prawo podatkowe i karne skarbowe, postępowania kontrolne, przeciwdziałanie praniu pieniędzy, prawo dewizowe, a także aspekty odpowiedzialności podatkowej i finansów publicznych – w tym prawne skutki śmierci podatnika-przedsiębiorcy.
Tomasz Gzela to ceniony ekspert i wykładowca, który łączy wieloletnią praktykę administracyjną z działalnością dydaktyczną i doradczą w obszarze prawa podatkowego.
dr Paweł Mikuła
Posiada tytuł doktora nauk prawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie obronił pracę doktorską poświęconą formalizmowi prawa podatkowego. Jako wykładowca akademicki prowadzi zajęcia z prawa podatkowego, procedury podatkowej oraz podatków bezpośrednich i pośrednich, m.in. w Akademii WSB.
W ostatnich 5 latach jego dorobek obejmuje liczne publikacje naukowe oraz wystąpienia konferencyjne z zakresu prawa i rachunkowości podatkowej. W ostatnich 5 latach Dr Mikuła zdobył szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i doradztwie strategicznym dla dużych podmiotów gospodarczych.
Dr Paweł Mikuła to ceniony ekspert i praktyk w obszarze prawa podatkowego, łączący wiedzę akademicką z doświadczeniem w doradztwie dla największych przedsiębiorstw w Polsce.
Wanda Nowak
Ukończyła Uniwersytet Śląski w Katowicach na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska oraz studia podyplomowe z zakresu bankowości i finansów w Międzynarodowej Szkole Bankowości i Finansów w Katowicach. Stopień doktora nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów i bankowości uzyskała w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach
W ostatnich 5 latach aktywnie uczestniczyła w konferencjach naukowych i branżowych poświęconych podatkom, finansom i zarządzaniu przedsiębiorstwem, współorganizowanych m.in. przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Jest autorką publikacji i książek z zakresu prawa podatkowego oraz optymalizacji podatkowej. Od 2022 roku pełni funkcję Wiceprzewodniczącej Oddziału Śląskiego Krajowej Izby Doradców Podatkowych.
W Akademii WSB w okresie ostatnich 5 lat prowadziła zajęcia z zakresu zarządzania firmą
dr Łukasz Szuster
Choć jego najbardziej znana monografia naukowa „Skutki układu w postępowaniu upadłościowym” została opublikowana kilka lat temu, jej temat wciąż wyraźnie koresponduje z obszarami, które rozwija w praktyce zawodowej. Przez ostatnie lata dr Szuster koncentrował się przede wszystkim na praktycznym doradztwie i realnym wsparciu przedsiębiorców oraz osób fizycznych, a także na rozwiązywaniu problemów prawnych związanych z niewypłacalnością, restrukturyzacją oraz funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych.
Jego działalność obejmuje również bieżące doradztwo prawne dla firm, analizę umów, negocjacje oraz reprezentowanie klientów przed sądami i organami administracyjnymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują dydaktyczne w formie elektronicznej (pliki PDF i PPTX) drogą e-mailową po zakończonych zajęciach. Materiałami są prezentacje ze zrealizowanych zajęć oraz pliki tekstowe zawierające przepisy prawa omawiane podczas zajęć. Materiały dodatkowe wysyłane są na prośbę uczestnika
Warunki uczestnictwa
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
- Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele maksymalnie w godzinach 8:00-17:55
1h zajęć = 45 minut zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Teams
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h