DTMethod® Foundation - kompleksowe szkolenie akredytowane zakończone egzaminem
DTMethod® Foundation - kompleksowe szkolenie akredytowane zakończone egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
- Project Managerowie,
- SCRUM Masterzy,
- Product Ownerzy,
- Członkowie zespołów projektowych,
- Sponsorzy,
- Osoby odpowiedzialne za rozwiązywanie problemów,
- Członkowie zespołów ciągłego doskonalenia,
- Kierownicy projektów oraz członkowie zespołów projektowych z sektora zielonej energii, ochrony środowiska oraz innych branż związanych z ekologiczną transformacją gospodarki. (Zielone Kompetencje),
- Top Management i osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii organizacji,
- Trenerzy,
- Facylitatorzy,
- Moderatorzy
- Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji30-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest zaprezentowanie metodyki DTMethod® zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Celem kursu jest zrozumienie, czym jest proces Design Thinking, poznanie DTTools: narzędzi wspierających proces kreatywny, zrozumienie DTRules: zasad, których należy przestrzegać, żeby skutecznie realizować proces Design Thinking w organizacji, poznanie DTRoles: ról i ich odpowiedzialności w procesie Design Thinking. Szkolenie przygotowuje do egzaminu DTMethod® Foundation.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest i jak działa Design Thinking | Kryteria weryfikacji Wymienia cechy design thinking | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje DTTools czyli narzędzia wykorzystywane w DTMethod | Kryteria weryfikacji Wymienia i definiuje DTTools | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje terminy, pojęcia wykorzystywane w Design Thinking DTRules oraz DTRoles, zasady i role wykorzystywane w DTMethod | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje:- DTRules - DTRoles | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje:- DTRules - DTRoles | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje:- DTRules - DTRoles | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje DTModel czyli schemat postępowania i harmonogram, który pozwala zrealizować cel procesu | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje DTModel | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje efekty wpływające na skuteczność procesów grupowych i kreatywnych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje ograniczenia poznawcze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje metody wspierające kreatywność i generowanie pomysłów, potrafi przygotować rożne formy prototypów i przeprowadzić testy tych prototypów, | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje DTModel i jego elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nawiązuje relacje z interesariuszami,podnosi ciekawości względem potrzeb różnych interesariuszy w kontekście inicjatywy, Charakteryzuje interesariuszy i stawia ich potrzeby na pierwszym miejscu, podnosi kompetencji uważnego słuchania i rozumienia innych ludzi. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje narzędzia służące badaniu potrzeb interesariuszy w trakcie ćwiczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęInprogress
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoAPMG International
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural.
Usługa jest wykonywana w godzinach lekcyjnych (45 min.) a planowane przerwy nie wliczają się do jej czasu.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM). Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
Plan szkolenia:
Pre test DTMethod Foundation
Wprowadzenie do Design Thinking
Wprowadzenie do DTMethod
Sesja warsztatowa: rozpoczęcie procesu DTMethod i faza eksploracyjna
Badania interesariuszy: wywiady, ankiety, obserwacje
Desk research
Planowanie badań interesariuszy
Sesja warsztatowa 2: faza eksploracyjna
Przebieg fazy eksploracyjnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza eksploracyjna
Sesja warsztatowa 3: faza kreatywna
Przebieg fazy kreatywnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza kreatywna
Egzamin próbny DTMethod Foundation
Sesja warsztatowa 4: faza konstrukcyjna
Przebieg fazy konstrukcyjnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza kreatywna
Podsumowanie DTMethod
Post test DTMethod Foundation
Egzamin DTMethod Foundation
Zakres materiału niezbędny do zdania egzaminu na poziomie Foundation:
Wprowadzenie do Design Thinking
Wprowadzenie do DTMethod
Sesja warsztatowa: rozpoczęcie procesu DTMethod i faza eksploracyjna
Sesja warsztatowa 2: faza eksploracyjna
Przebieg fazy eksploracyjnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza eksploracyjna
Sesja warsztatowa 3: faza kreatywna
Przebieg fazy kreatywnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza kreatywna
Sesja warsztatowa 4: faza konstrukcyjna
Przebieg fazy konstrukcyjnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza kreatywna
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
Nie jest wymagana wiedza specjalistyczna. Każdy z uczestników będzie miał okazję podzielić się swoimi doświadczeniami.
Egzamin DTMethod Foundation -walidacja
- Test jednokrotnego wyboru, składa się z 50 pytań,
- Do zdania egzaminu wymagane jest uzyskanie 65%, czyli co najmniej 33 punktów,
- Egzamin trwa 40 minut,
- Język egzaminu: polski lub angielski,
- Nie będzie możliwości korzystania z pomocy dydaktycznych,
- Uczestnik, który na egzaminie zdobędzie niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzyma międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
Część praktyczna szkolenia stanowi jego 65% (17 godz. dydaktycznych / 15 godz. zegarowych), natomiast część teoretyczna to 35% (9 godz. dydaktycznych / 8 godz. zegarowych).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Pre test. Wprowadzenie do Design Thinking. Czym jest i kiedy stosować Design Thinking? Podstawowe charakterystyki tego podejścia; model Double Diamond | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Wprowadzenie do DTMethod. Czym jest DTMethod i jak się ma do Design Thinking? Filary DTMethod, Pryncypia i role DTMethod, omówienie DTModelu, definicja Wyzwania, Pomysłu i Rozwiązania, flow procesu. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Sesja warsztatowa: rozpoczęcie procesu DTMethod i faza eksploracyjna (część pierwsza) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Sesja warsztatowa: rozpoczęcie procesu DTMethod i faza eksploracyjna (część druga) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Sesja warsztatowa 2: faza eksploracyjna | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Przebieg fazy eksploracyjnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza eksploracyjna. Sesja warsztatowa 3: faza kreatywna (część pierwsza) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Sesja warsztatowa 3: faza kreatywna (część druga) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przebieg fazy kreatywnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza kreatywna. Sesja warsztatowa 4: faza konstrukcyjna | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Sesja warsztatowa 5: faza konstrukcyjna | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przebieg fazy konstrukcyjnej; pryncypia DTMethod (DTRules) a faza kreatywna | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Podsumowanie DTMethod. Post test | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Egzamin DTMethod® Foundation. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 263,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 840,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 70,77 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 971,70 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 790,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Gzyl
Psycholog, trenerka, facylitatorka i menedżerka z ponad 10-letnim stażem. Swoje doświadczenie zdobywała i budowała w bardzo różnorodnych branżach, od NGO'sów rozpoczynając, a kończąc na prężnie rosnącym IT. Od początku drogi zawodowej związana z rozwojem ludzi, w ramach realizowanych szkoleń i warsztatów, mentoringu, facylitacji, czy pełnienia roli liderki dla wybranych zespołów. W Inprogress poza rolą trenerską, zajmuje stanowisko Transformation Managerki, wspierając kluczowe zmiany w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem nowych systemów, produktów i procesów.
Specjalizacja
Posiada akredytację trenerską z Facylitacji, Management 3.0 i Change Managementu, DTMethod. Prowadzi również szkolenia z takich tematów jak efektywna komunikacja, zarządzanie zespołem, czy performance management.
Wykształcenie
Absolwentka studiów magisterskich z Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Szkoły Trenerów STER.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Trener posiada co najmniej 120 godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w tematyce Design Thinking dla osób dorosłych w ostatnich 24 miesiącach wstecz od dnia rozpoczęcia usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- praca przedkursowa,
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia. Warunkiem ukończenia szkolenia jest uczestnictwo w minimum 80% zajęć. Obecność uczestników weryfikowana jest na podstawie raportu z logowań platformy Zoom, za pośrednictwem której prowadzone jest szkolenie.
W czasie szkolenia przewidziane są przerwy. Informacja o przerwach zostanie zamieszczona na slajdach lub ekranie komputera w trakcie jej trwania.
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
W przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych, o których jest mowa w art. 5 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, obowiązuje stawka VAT zw.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
- Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer.
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
- Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon.
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
- Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego.
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
- Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
- Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzaminy):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
- Szkolenie odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata.
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
- Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem.
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
- Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu.
- Okres ważności aplikacji.
- Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.