Szkolenie Pilates Mata (I i II) Olimpijka
Szkolenie Pilates Mata (I i II) Olimpijka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi to:
- osoby fizyczne, osoby dorosłe, które ukończyły 18 rok życia
- osoby, które uczą się, pracują lub zamieszkują terytorium wskazane w
- regulaminie projektu, do którego aplikuje Uczestnik
- osoby chcące podnieść swoje kompetencje
- na potrzeby własnej pracy
- osoby zatrudnione
- osoby, które posiadają status studenta
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi68
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia zajęć pilates na macie zgodnie z założeniami klasycznej metody Josepha Pilatesa, z uwagą na poziom zaawansowania grupy i możliwości uczestników. Uczy dbałości o poprawną technikę wprowadzanych ćwiczeń oraz uważności na ewentualne ograniczenia ruchowe uczestników i reagowanie na nie w postaci modyfikacji/uproszczeń poszczególnych sekwencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:Zna 6 fundamentów metody pilates oraz założenia i cel metody pilates | Kryteria weryfikacji Wymienia 6 fundamentów pilates oraz definiuje i opisuje założenia i cele metody | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna nazewnictwo i terminologię stosowaną w pilatesie | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia pojęcia anatomiczne kluczowe dla metody pilates | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna ćwiczenia z poziomu PRE-MAT i wraz z ich kolejnością | Kryteria weryfikacji Wymienia ćwiczenia z poziomu PRE-MAT wraz z ich kolejnością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna wszystkie ćwiczenia z repertuaru z poziomów: INTRO, IDEAL, CHALLENGE wraz z ich kolejnością | Kryteria weryfikacji Wymienia ćwiczenia z konkretnych poziomów wraz z ich kolejnością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi samodzielnie poprowadzić lekcję pilates dostosowaną do poziomu uczestników | Kryteria weryfikacji Prowadzi zajęcia pilates wykorzystując ćwiczenia z poziomu INTRO I IDEAL | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Płynnie przechodzi z ćwiczenia do ćwiczenia (stosuje tranzycje) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dba o technikę wykonywanych ćwiczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje progresję i regresję ćwiczeń jeśli jest taka konieczność | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Potrafi sam poprawnie wykonać wszystkie ćwiczenia z repertuaru klasycznego | Kryteria weryfikacji Prezentuje w ciszy ćwiczenia wskazane przez osobę walidującą wraz z ich tranzycjami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje potrzeby klienta i dobiera ćwiczenia zgodnie z nimi | Kryteria weryfikacji Rozpoznając ograniczenia i możliwości anatomiczne klienta dobiera i modyfikuje ćwiczenia do jego indywidualnych potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dba o kodeks etyki i profesjonalne podejście do klienta | Kryteria weryfikacji Podczas prowadzonej przez siebie lekcji wykazuje się profesjonalizmem, fachowym słownictwem i otacza opieką klientów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I:
1.Historia i fundamenty pilates:
- Historia Josepha Pilatesa i powstania jego metody
- Omówienie 6 podstaw/fundamentów pilates (kontrola, koncentracja, stabilizacja, oddech, płynność, precyzja)
- Cel i zasady treningu pilates
2.Nazewnictwo i terminologia stosowane w pilatesie (pod kątem anatomicznym) - wyjaśnienie pojęć takich jak: powerhouse, box, neutralny kręgosłup, neutralna miednica, kręgosłup w kształcie litery C, wydłużenie osiowe, długa talia, stabilizacja łopatkowa, otwarta klatka piersiowa, mostek, 2-way stretch, linia centralna, guzy kulszowe, oddech - przepona, tor dolnożebrowy.
3.Zasady nauczania w trakcie lekcji pilates:
- kolejność działań podejmowanych podczas wprowadzania kolejnych ćwiczeń
- tranzycje między ćwiczeniami - czym są, jak je stosować
- inne ważne zasady stosowane podczas prowadzenia lekcji (płynność, dynamika, rytm)
4.PRE - MAT - czyli ćwiczenia wstępne/podstawowe. Czym są, czemu służą, przedstawienie orderu (kolejności) ćwiczeń wraz z ich omówieniem i prezentacją.
5.Klasyczny repertuar ćwiczeń pilates - czym jest i w jakim celu się go stosuje
6.Wyszczególnienie 3 poziomów ćwiczeń w repertuarze klasycznym (INTRO, IDEAL, CHALLENGE)
7.Ćwiczenia z poziomu INTRO:
- przeprowadzenie lekcji
- szczegółowe omówienie ćwiczeń wraz z prezentacją
8.Praktyka - zajęcia prowadzone przez uczestników w mini grupach
MODUŁ II:
1.Ćwiczenia z poziomu IDEAL:
- przeprowadzenie lekcji
- szczegółowe omówienie ćwiczeń wraz z prezentacją
2.Ćwiczenia z poziomu CHALLENGE:
- przeprowadzenie lekcji
- szczegółowe omówienie ćwiczeń wraz z prezentacją
3.Planowanie lekcji pilates:
- dostosowanie poziomu i intensywności zajęć do możliwości uczestników
- zasady progresji i regresji ćwiczeń
- dobór ćwiczeń i połączenie ich w płynną całość
4.Praktyka - zajęcia prowadzone przez uczestników (mini grupy)
5.Wykorzystanie małych sprzętów jako pomoc i urozmaicenie zajęć pilates (magic circle, easy ball, body ball, roller - przykłady na konkretnych ćwiczeniach plus praktyka własna i praca w mini grupach)
6.Kodeks etyki, praktyka własna oraz samodoskonalenie się instruktora pilates - omówienie.
7.Podsumowanie
8.Egzamin/walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Szwedzka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują skrypt szkoleniowy zawierające wszystkie zagadnienia omawiane podczas kursu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi