Radzenie sobie ze stresem i odporność psychiczna
Radzenie sobie ze stresem i odporność psychiczna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku dojrzałym (50+)
- stojące przed zmianami życiowymi (pusty dom, przejście na emeryturę)
- doświadczające obciążeń zdrowotnych lub opiekuńczych
- chcące wzmacniać dobrostan psychiczny i zapobiegać wypaleniu
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wykształcenie u uczestników – osób w wieku dojrzałym – umiejętności świadomego radzenia sobie ze stresem, wzmacniania odporności emocjonalnej oraz poprawy dobrostanu psychicznego, poprzez poznanie i praktyczne zastosowanie technik relaksacyjnych, uważnościowych i prozdrowotnych, możliwych do stosowania w codziennym życiu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie definicji stresu oraz mechanizmów reakcji stresowej i jej wpływu na organizm | Kryteria weryfikacji poprawnie definiuje stres i stresor, omawia fazy reakcji stresowej, wskazuje wpływ stresu na funkcjonowanie organizmu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność rozpoznawania własnych objawów i sygnałów stresu w ciele oraz zachowaniu | Kryteria weryfikacji dentyfikuje własne symptomy stresu, opisuje zależności między stresem a zachowaniami, dzieli się przykładami ze swojego doświadczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwinięcie samoświadomości źródeł i stylów reagowania na stres; identyfikacja indywidualnych wzorców i strategii | Kryteria weryfikacji wskazuje główne źródła stresu w swojej pracy/życiu, opisuje swój dominujący styl reagowania, porównuje różne strategie i ocenia ich skuteczność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy o cyklu reakcji stresowej i technikach jego zamykania; nabycie umiejętności rozróżniania stresu od stresora | Kryteria weryfikacji prawidłowo opisuje cykl reakcji stresowej, wskazuje sposoby jego przerwania, rozróżnia stres od stresora na przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Praktyczne stosowanie technik szybkiego radzenia sobie ze stresem – oddechowych, relaksacyjnych oraz wizualizacji | Kryteria weryfikacji wykonuje poprawnie ćwiczenia oddechowe/relaksacyjne, stosuje technikę wizualizacji w praktyce, ocenia ich wpływ na własne samopoczucie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwijanie umiejętności budowania odporności psychicznej (rezyliencji) | Kryteria weryfikacji wskazuje elementy rezyliencji, opisuje strategie jej wzmacniania, opracowuje indywidualny plan budowania odporności psychicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność praktycznego wykorzystania technik mindfulness (uważności) w redukcji napięcia oraz codziennym funkcjonowaniu | Kryteria weryfikacji poprawnie wykonuje proste ćwiczenia mindfulness, opisuje ich zastosowanie w codziennych sytuacjach, wskazuje efekty praktyki uważności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosowanie elementów inteligencji emocjonalnej (samoregulacja, samokontrola) w zarządzaniu sobą i reakcjami na stres | Kryteria weryfikacji podaje przykłady stosowania samoregulacji i samokontroli, opisuje sytuacje, w których wykorzystuje elementy inteligencji emocjonalnej, analizuje własne reakcje na stres | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwijanie praktyki pozytywnego myślenia i wdzięczności, neutralizowania negatywnych przekonań oraz wzmacniania pozytywnego nastawienia | Kryteria weryfikacji formułuje przykłady pozytywnego myślenia i wdzięczności, wskazuje techniki neutralizowania negatywnych przekonań, przygotowuje indywidualny zestaw praktyk wspierających pozytywne nastawienie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęMY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoMY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dzień / Sesja | Godzina | Temat / Moduł | Metoda pracy | Prowadzący | Materiały / Uwagi |
1 / Sesja 1 | 09:00–10:30 | Rozpoczęcie szkolenia. Moduł 1: Wprowadzenie do tematu stresu: jak definiujemy stres, jak powstaje stres, podstawowa reakcja stresowa. | Wykład + dyskusja | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacja, notatki |
1 / Sesja 2 | 10:45–12:15 | Moduł 2: Źródła i rodzaje stresu, skutki stresu chronicznego, sygnały stresu – rozpoznawanie i reagowanie, style radzenia sobie ze stresem, autodiagnoza stylu uczestników. | Wykład, dyskusja, praca indywidualna i w grupach | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacje, Materiały case study |
1 / Sesja 3 | 13:15–14:45 | Moduł 3: Rozwiązania: cykl reakcji stresowej, strategie radzenia sobie z przyczynami stresu oraz strategie radzenia sobie ze skutkami stresu, sposoby na domykanie reakcji stresowej. | Praca w grupach, praca indywidualna | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacje, Materiały case study |
1 / Sesja 4 | 15.00-17.00 | Moduł 4: Rozwiązania: Inteligencja emocjonalna: rola samokontroli i samoregulacji. | Praca w grupach, dyskusja moderowana | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacje, Materiały case study |
2 / Sesja 5 | 09:00–10:30 | Moduł 5: Rozwiązania: Oddech i jego wpływ na procesy w organizmie, techniki oddechowe. Techniki relaksacyjne, wizualizacje. | Ćwiczenie technik, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia w grupach, dyskusja | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacje, Instrukcje, check-listy |
2 / Sesja 6 | 10:45–12:15 | Moduł 6: Rozwiązania: Trening uważności jako sposób na chroniczny stres. | Dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia indywidualne | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacja, instrukcje |
2 / Sesja 7 | 13:15–14:45 | Moduł 7: Rozwiązania: Rezyliencja - droga do odporności psychicznej | Dyskusja, analiza przypadków, ćwiczenia indywidualne | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Prezentacje, Materiały case study |
2 / Sesja 8 | 15.00-17.00 | Moduł 8: Rozwiązania: Trening pozytywnego myślenia. Podsumowanie szkolenia. | Dyskusja, ćwiczenia indywidualne + test | Beata Adamczyk-Nowak/ Agnieszka Dunaj | Instrukcje, Prezenatcja Ankiety, certyfikaty |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 : jak definiujemy stres, jak powstaje stres, podstawowa reakcja stresowa. | Prowadzący Beata Adamczyk-Nowak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Źródła i rodzaje stresu, skutki stresu chronicznego, sygnały stresu | Prowadzący Beata Adamczyk-Nowak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Rozwiązania: cykl reakcji stresowej, strategie radzenia sobie z przyczynami stresu | Prowadzący Beata Adamczyk-Nowak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 : Rozwiązania: Inteligencja emocjonalna: rola samokontroli i samoregulacji. | Prowadzący Beata Adamczyk-Nowak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Rozwiązania: Oddech i jego wpływ na procesy w organizmie, techniki oddechowe. | Prowadzący Agnieszka Dunaj | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Rozwiązania: Trening uważności jako sposób na chroniczny stres. | Prowadzący Agnieszka Dunaj | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Rozwiązania: Rezyliencja - droga do odporności psychicznej | Prowadzący Agnieszka Dunaj | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Rozwiązania: Trening pozytywnego myślenia. Walidacja | Prowadzący Agnieszka Dunaj | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Adamczyk-Nowak
Specjalizuje się w tematyce zarządzania zespołami, podnoszeniu efektywności osobistej menedżerów. Koncentruje się na się na rozwijaniu kluczowych kompetencji przywódczych, niezbędnych do skutecznego zarządzania pracownikami w dynamicznie zmieniającym się świecie. Jest ekspertką w zakresie zarządzania czasem, wdraża w firmach klientów procedury związane z zarządzaniem zadaniami.
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii, studia z zarządzania zasobami ludzkimi, szkołę coachingu, Szkołę Trenerów Biznesu Moderator, Szkołę Coachingu Menedżerskiego.
Jest zaangażowaną biegaczką, biega w maratonach, przebiegła 130 km w Super Trail.
Agnieszka Dunaj
Prowadzi warsztaty rozwijające kompetencje menedżerskie i coaching menedżerski. Specjalizuje się w tematyce związanej z motywowaniem pracowników i komunikacją. Pomaga firmom przechodzić na partnerski i partycypacyjny styl zarządzania.
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki, studia magisterskie z filologii angielskiej, studia z zarządzania zasobami ludzkimi, studia z zakresu doradztwa zawodowego, Szkołę Trenerów Metrum, Szkołę Profesjonalnego Coachingu oraz szereg szkoleń dla menedżerów.
Jest niepoprawną optymistką, w każdej sytuacji znajduje pozytywy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet autorskich materiałów dydaktycznych, stanowiących podsumowanie treści zajęć i praktyczne wsparcie we wdrażaniu zdobytej wiedzy po zakończeniu szkolenia.
Adres
Adres
sala szkoleniowa wyposażona w stoły i krzesła dla uczestników,
dostęp do projektora multimedialnego, ekranu i flipcharta,
dostęp do Internetu,
zaplecze sanitarne
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi