Kurs pedagogiki Montessori. Moduł matematyka i edukacja przyrodniczo-kulturowa.
Możliwość dofinansowania
Kurs pedagogiki Montessori. Moduł matematyka i edukacja przyrodniczo-kulturowa.
Numer usługi 2025/12/03/121884/3188442
6 300,00 PLN
brutto
6 300,00 PLNnetto
75,00 PLNbrutto/h
75,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedszkoli, żłobków i szkół montessoriańskich oraz placówek konwencjonalnych chcący poznać lub uzupełnić wiedzę z zakresu pedagogiki Montessori. Właściciele i dyrektorzy placówek Montessori, rodzice i opiekunowie dzieci, terapeuci, pedagodzy i psycholodzy dziecięcy.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi84
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie umiejętności nauczania dzieci przedszkolnych zgodnie z praktyką montessoriańską i fazami rozwojowymi, umiejętności radzenia sobie w specyficznych sytuacjach pedagogicznych w tym z dziećmi neuroróżnorodnymi, posługiwanie się montessoriańskimi materiałami sensorycznymi, umiejętność prezentowania pomocy dydaktycznych z zakresu matematyki, edukacji językowej, wychowania przyrodniczo-kulturowego. Zapoznanie się z technikami i narzędziami służącymi przeprowadzaniu obserwacji montessoriańskiej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie filozofii Montessori | Kryteria weryfikacji Weryfikacja polega na sprawdzeniu czy nauczyciel rozumie założenia dotyczące roli nauczyciela, samodzielnego uczenia się przez dziecko, roli środowiska, oraz rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Posługiwania się materiałami rozwojowymi | Kryteria weryfikacji Praktyczna demonstracja pracy z materiałami Montessori. Kursanci muszą umieć właściwie zaprezentować każdą aktywność, tak aby była zrozumiała i motywująca dla dziecka, a także odpowiadała jego etapowi rozwojowemu. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umiejętność obserwacji dziecka | Kryteria weryfikacji Weryfikacja umiejętności nauczyciela obejmuje ocenę jego zdolności do obserwacji dzieci. Nauczyciel musi umieć zidentyfikować, jakie są zainteresowania dziecka, jego silne strony oraz obszary wymagające wsparcia, a także opracować plan, który pomoże dziecku w rozwoju. Nauczyciel powinien potrafić wyciągać wnioski z obserwacji i wdrażać odpowiednie zmiany. Nauczyciel wykonuje minimalnie 3 prace związane z obserwacją kliniczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Dodatkowe pliki
Program
Program
l. Matematyka
- Zapoznanie z „myśleniem matematycznym” Montessori; cechy charakterystyczne matematycznej fazy sensytywnej u dzieci przedszkolnych.
- Prezentacja materiałów matematycznych i nauka prezentowania go dzieciom, sekwencja materiałów
- Nauka liczenia na konkretach: np. na perłach, wrzecionach.
- Nauka cyfr i symboli matematycznych. Nauka 4 działań matematycznych na czterocyfrowych liczbach – gra w bank.
- Tworzenie portfolio nauczycielskiego zawierającego opisy ponad 100 prezentacji matematycznych, karty pracy, rozszerzenia podstawowych prezentacji i ćwiczenia.
- Podsumowanie i powtórzenie materiału.
II. Edukacja przyrodniczo-kulturowa
- Wprowadzenie do edukacji kosmicznej. Koncepcja edukacji kosmicznej według Marii Montessori – holistyczne podejście do nauk przyrodniczych i kulturowych. Jak wzbudzać w dziecku poczucie zachwytu nad światem i jego miejscem w kosmosie? Powiązanie edukacji kosmicznej z innymi obszarami rozwoju dziecka.
- Botanika. Sensytywna faza na odkrywanie świata roślin. Klasyfikacja roślin – drzewa, krzewy, kwiaty, warzywa i owoce. Budowa roślin – części drzewa, kwiatów, liści i ich funkcje. Doświadczenia przyrodnicze: sianie, przesadzanie, pielęgnacja roślin. Praca z materiałami Montessori: karty trójdzielne, puzzle botaniczne, cykle życia, obserwacje w naturze.
- Zoologia. Klasyfikacja zwierząt – kręgowce i bezkręgowce. Charakterystyka ssaków, ptaków, gadów, płazów i ryb. Cykle życiowe zwierząt (np. motyl, żaba, kura). Opieka nad zwierzętami – empatia i odpowiedzialność. Praca z materiałami Montessori: karty trójdzielne, puzzle zoologiczne, modele zwierząt, fantomy ludzkiego ciała, figurki
- Geografia z astronomią. Podział na kontynenty i oceany – wprowadzenie do geografii fizycznej. Mapy i globusy Montessori – rozpoznawanie i nazywanie lądów i wód. Elementy geografii fizycznej: góry, rzeki, pustynie, lasy. Układ Słoneczny – poznawanie planet i ich cech. Zjawiska astronomiczne: dzień i noc, pory roku, rok astronomiczny. Praca z materiałami: puzzle geograficzne, globusy, modele planet, eksperymenty z ruchem Ziemi.
- Kultura i historia. Poznawanie tradycji i kultur różnych krajów. Święta i zwyczaje – budowanie szacunku do różnorodności. Linie czasu – wprowadzenie do pojęcia historii. Ewolucja człowieka i wynalazki zmieniające świat. Praca z materiałami Montessori: linia czasu, figurki ludzi z różnych kultur, książki o zwyczajach świata.
- Podsumowanie i powtórzenie materiału.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 12
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Matematyka | Prowadzący Joanna Zawadzka | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Matematyka | Prowadzący Joanna Zawadzka | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Matematyka | Prowadzący Joanna Zawadzka | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Matematyka | Prowadzący Joanna Zawadzka | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Edukacja przyrodniczo-kulturowa | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Powtórzenie materiału | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Powtórzenie materiału | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Powtórzenie materiału - filozofia | Prowadzący Alicja Fałdowska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 75,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 75,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Alicja Fałdowska
13 lat pracy jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w placówce montessoriańskiej. 6 lat pracy jako trenerka i egzaminatorka na kursach Montessori. Mediatorka NVC
2 z 2
Joanna Zawadzka
12 lat pracy w zawodzie nauczyciela wczesnoszkolnego w placówce Montessori, 5 lat pracy jako trenerka i egzaminatorka na kursach Montessori.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie papierowej i elektronicznej oraz dostęp do nagrań prezentacji pomocy dydaktycznych.
Adres
Adres
ul. Beskidzka 19
81-582 Gdańsk
woj. pomorskie
Przedszkole Be Montessori
Sale wyposażone we wszystkie podstawowe pomoce Montessori z zakresu przedszkolnego, ułożone modułowo (matematyka, język polski, język angielski, sensoryka, życie praktyczne, botanika, zoologia, geografia z astronomią, muzyka) w określonej sekwencji. Sale spełniają wymagania pedagogiki Montessori - służą jako wzór i inspiracja dla przebywających na kursie nauczycieli Montessori. Ponadto wyposażone są w rzutnik, kuchnię.
Sale wyposażone we wszystkie podstawowe pomoce Montessori z zakresu przedszkolnego, ułożone modułowo (matematyka, język polski, język angielski, sensoryka, życie praktyczne, botanika, zoologia, geografia z astronomią, muzyka) w określonej sekwencji. Sale spełniają wymagania pedagogiki Montessori - służą jako wzór i inspiracja dla przebywających na kursie nauczycieli Montessori. Ponadto wyposażone są w rzutnik, kuchnię.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sale wyposażone w kompletny zestaw pomocy montessoriańskich dla etapu przedszkolnego.
Kontakt
Kontakt
Piotr Licznerski
E-mail
biuro@pcm.edu.pl
Telefon
(+48) 607 074 388