Szkolenie: Work-Life Balance
Szkolenie: Work-Life Balance
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia: właściciele firm oraz pracownicy, chcący nabyć wiedzę i umiejętności w zakresie budowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, szczególnie w specyficznym środowisku pracy biura rachunkowego, które charakteryzuje się pracą zadaniową, wysoką odpowiedzialnością oraz działaniem pod presją terminów.
Nie występują dodatkowe wymagania.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie: Work-Life Balance przygotowuje uczestników do zbudowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, szczególnie w specyficznym środowisku pracy biura rachunkowego, które charakteryzuje się pracą zadaniową, wysoką odpowiedzialnością oraz działaniem pod presją terminów.Szkolenie ma umożliwić uczestniczkom wdrożenie praktycznych narzędzi pracy, ograniczenie przeciążenia psychicznego i poprawę efektywności organizacji pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestniczka charakteryzuje podstawowe założenia work–life balance | Kryteria weryfikacji Opisuje, czym jest work–life balance | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia fakty i mity dotyczące WLB | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia główne filary równowagi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestniczka charakteryzuje i stosuje techniki organizacji pracy wspierające równowagę. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje metody planowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy tygodniowy planu pracy z uwzględnieniem priorytetów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje zadania zakłócające równowagę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje narzędzia cyfrowe, które pomagają uporządkować zadania (Trello, Asana, kalendarz Google) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestniczka minimalizuje czynniki utrudniające efektywne wykonywanie zadań. | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje typowe źródła zakłóceń i rozproszeń w pracy biurowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje metody ograniczenia zakłóceń i rozproszeń w pracy biurowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Formułuje zasady pracy umożliwiające redukcję chaosu organizacyjnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestniczka opisuje, wyznacza i komunikuje granice zawodowe | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje obszary, w których konieczne są granice | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Formułuje poprawny komunikat graniczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Proponuje zasady współpracy z klientami sprzyjające równowadze | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Odróżnia zakres odpowiedzialności biura od odpowiedzialności klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestniczka stosuje asertywne techniki komunikacyjne w kontaktach zawodowych | Kryteria weryfikacji Opisuje własne zasady kończenia dnia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje konkretne działania odseparowujące pracę od życia domowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Proponuje rytuał start–stop pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestniczka tworzy nawyki wspierające równowagę. | Kryteria weryfikacji Opisuje rytuały wspierające organizację dnia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje działania wpływające na równowagę w pracy codziennej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Proponuje system małych kroków do wdrożenia w najbliższym tygodniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestniczka projektuje indywidualny Plan Work–Life Balance. | Kryteria weryfikacji Określa obszary wymagające zmiany | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Formułuje realistyczne działania krótko- i długoterminowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia swój plan Work-Life Balance | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór priorytetów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie: Work-Life Balance przygotowuje uczestników do zbudowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, szczególnie w specyficznym środowisku pracy biura rachunkowego, które charakteryzuje się pracą zadaniową, wysoką odpowiedzialnością oraz działaniem pod presją terminów.
Szkolenie ma umożliwić uczestniczkom wdrożenie praktycznych narzędzi pracy, ograniczenie przeciążenia psychicznego i poprawę efektywności organizacji pracy.Grupa docelowa szkolenia: właściciele firm oraz pracownicy, chcący nabyć wiedzę i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem w pracy oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Grupa docelowa szkolenia: właściciele firm oraz pracownicy, chcący nabyć wiedzę i umiejętności w zakresie budowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, szczególnie w specyficznym środowisku pracy biura rachunkowego, które charakteryzuje się pracą zadaniową, wysoką odpowiedzialnością oraz działaniem pod presją terminów.
Nie występują dodatkowe wymagania.
Aby osiągnąć efekty uczenia się uczestnicy powinni wziąć pełen udział w zajęciach.
Program usługi:
Moduł 1. Filary Work–Life Balance w pracy biurowej
- Czym jest WLB – definicje i mity
- WLB w branży usługowej i zadaniowej
- Typowe błędy w zarządzaniu czasem, które zaburzają równowagę
- Dlaczego równowaga jest procesem, a nie celem finalnym
Moduł 2. Organizacja czasu i zadań – bez przeciążania się
- Modele zarządzania czasem w pracy księgowej (bez odniesień do stresu)
- Planowanie tygodnia i miesiąca zgodnie z cyklami biura, ale w kontekście równowagi
- Priorytetyzacja (matryca Eisenhowera, metoda ABCDE)
- Zarządzanie zakłóceniami: telefony, e-maile, „wrzutki” – techniki ograniczania rozproszeń
- Metody pracy głębokiej (deep work) w kontekście produktywności, nie stresu
- Automatyzacja i narzędzia cyfrowe wspierające równowagę (Trello, Asana, Google Workspace)
Moduł 3. Granice zawodowe i komunikacja z klientem
- Ustalanie zasad współpracy: godziny kontaktu, terminy, zakres odpowiedzialności
- Jak powiedzieć „nie” i „nie teraz” klientowi w sposób profesjonalny
- Komunikaty graniczne w biurze rachunkowym
- Modele odpowiedzi, które zwiększają równowagę, a nie zwiększają napięcia
Moduł 4. Work–Life Balance w praktyce – odzyskanie czasu prywatnego
- Projektowanie codziennych rytuałów dom–praca–regeneracja
- Budowanie nawyków, które wspierają równowagę (sen, ruch, mikroorganizacja dnia)
- Jak nie dopuszczać do mieszania życia prywatnego z zawodowym podczas pracy zdalnej lub hybrydowej
- Narzędzia cyfrowe do odseparowania pracy od domu
Moduł 5. Tworzenie indywidualnego Planu Work–Life Balance
- Opracowanie własnej mapy celów WLB
- Określenie obszarów do zmiany (czas, energia, relacje, organizacja dnia)
- Ustalenie realistycznych działań w krótkim i średnim terminie
- Praca na kartach rozwojowych
Moduł 6. Walidacja
1) Test teoretyczny
Pytania dotyczące:
- filarów WLB,
- technik organizacji czasu,
- narzędzi wspierających równowagę,
- sposobów ustalania granic i odseparowania pracy od życia prywatnego.
2) Zadanie praktyczne – obserwacja w warunkach stymulowanych
Uczestniczka przedstawia:
- modelowy tygodniowy plan pracy uwzględniający elementy WLB,
- zastosowane techniki organizacji czasu (bez elementów stresu),
- propozycje granic i zasad współpracy z klientem.
Trener ocenia:
- logiczność,
- zgodność z narzędziami ze szkolenia,
- realność wdrożenia.
Sposób organizacji walidacji:
Walidacja składa się z testu wiedzy oraz zadania praktycznego wykonanego pod okiem walidatora. Test ma formę pisemną (elektroniczną), obejmuje kluczowe zagadnienia z programu i pozwala ocenić stopień opanowania wiedzy teoretycznej. Następnie uczestnik wykonuje indywidualne zadanie praktyczne, odzwierciedlające realne warunki pracy. Walidator obserwuje wszystkie etapy wykonania zadania, oceniając je na podstawie ustalonych kryteriów, bez udzielania podpowiedzi. Zaliczenie obu części jest warunkiem pozytywnego potwierdzenia efektów uczenia się.
Jedna godzina szkolenia trwa 45 minut i jest godziną lekcyjną. Przerwy wliczają się w czas szkolenia. Czas poświęcony na walidację wlicza się do czasu szkolenia.
Łączna liczba godzin szkolenia -9 godzin lekcyjnych, w tym 3 godziny i 15 minut teorii (w tym walidacja - test wiedzy 15 min.) i 5 godzin i 30 minut praktyki (w tym jedna przerwa 15 min. i walidacja zadanie praktyczne 30 min.).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1. Filary Work–Life Balance w pracy biurowej - teoria (wykład, prezentacja multimedialna, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Moduł 2. Organizacja czasu i zadań – bez przeciążania się - teoria (wykład, prezentacja multimedialna, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 2. Organizacja czasu i zadań – bez przeciążania się - praktyka (ćwiczenia indywidualne, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Moduł 3. Granice zawodowe i komunikacja z klientem - teoria (wykład, prezentacja multimedialna, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:05 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 3. Granice zawodowe i komunikacja z klientem - praktyka (ćwiczenia indywidualne, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:05 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Moduł 4. Work–Life Balance w praktyce – odzyskanie czasu prywatnego - teoria (wykład, prezentacja multimedialna,chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Moduł 4. Work–Life Balance w praktyce – odzyskanie czasu prywatnego - praktyka (ćwiczenia indywidualne, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Moduł 5. Tworzenie indywidualnego Planu Work–Life Balance - praktyka (ćwiczenia indywidualne, chat) | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł 6. Walidacja: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Moduł 6. Walidacja: zadanie praktyczne - obserwacja w warunkach stymulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 485,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 485,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 165,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 165,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Nowak
Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia z zakresu: zarządzania firmą, sprzedaży, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów oraz radzenia sobie ze stresem i profilaktyki wypalenia zawodowego. W swojej praktyce szkoleniowej łączy wiedzę zarządczą z podejściem pedagogicznym i doradczym, wspierając uczestników w rozwijaniu odporności psychicznej i kompetencji emocjonalnych.
Posiada również doświadczenie menedżerskie – przez 6 lat pełniła funkcję wiceprezesa Stowarzyszenia Lokalny Ośrodek Rozwoju Doradztwa i Szkoleń, a przez 2 lata – dyrektora oddziału w firmie EMAT, gdzie odpowiadała m.in. za rozwój sprzedaży, obsługę kluczowych klientów oraz budowanie i zarządzanie zespołem.
W ostatnich 24 miesiącach zrealizowała ponad 200 godzin wsparcia o tematyce zbliżonej do niniejszej usługi. Jej wykształcenie obejmuje tytuł magistra zarządzania w specjalności menadżer personalny.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie skryptu, zostaną przesłane mailowo 1 dzień przed szkoleniem.
Informacje dodatkowe
Usługodawca nie jest płatnikiem podatku VAT. W związku z tym usługa jest zwolniona z VAT.
W przypadku uczestników, którzy mają dofinansowanie za środków publicznych, w wysokości min. 70%, zwolnienie z VAT następuje na podstawie: art. 43 ust. 1 pkt 26-29 ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 13 i 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r. poz. 701).
W pozostałych przypadkach zwolnienie z VAT następuje na podstawie: art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem platformy ClickMeeting.
b) Wymagania techniczne, które muszą zostać spełnione:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania. Aby móc korzystać z usługi na urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Twoje urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik, by odtwarzać dźwięk i obraz wideo: 512 kbps + 1 Mbps
d) Uczestnik nie musi zakładać konta na Click Meeting, ani ściągać oprogramowania na komputer
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w szkoleniu - do czasu zakończenia szkolenia w danym dniu.