Profesjonalne Kadry Podlasia: Program dla osób wchodzących na rynek pracy, powracający po dłuższej przerwie lub poszukujących zmiany zawodowej.
Profesjonalne Kadry Podlasia: Program dla osób wchodzących na rynek pracy, powracający po dłuższej przerwie lub poszukujących zmiany zawodowej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Program skierowany jest do osób indywidualnych, które przerwały aktywność zawodową z powodu macierzyństwa, choroby, opieki nad bliskimi lub bezrobocia. Skierowany jest również do osób pracujących, które chcą zaplanować zmianę zawodu i kariery.
Adresowany jest do uczestniczek/uczetników, którzy chcą:
• odbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości,
• rozwijać umiejętności autoprezentacji i efektywnej komunikacji, w tym dawania i odbierania informacji zwrotnej,
• świadomie planować rozwój kariery i powrót na rynek pracy.
Program uwzględnia bariery emocjonalne i społeczne, takie jak stereotypy czy wyzwania związane z łączeniem życia zawodowego i rodzinnego, oferując bezpieczne środowisko wzajemnego wsparcia i rozwoju kompetencji miękkich.
Dedykowany jest osobom indywidualnym, aktywnie zaangażowanym w proces powrotu do pracy lub zmiany pracy, gotowym do pracy w grupie online oraz systematycznej pracy własnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem programu jest wsparcie osób powracających na rynek pracy w:• odbudowie pewności siebie i poczucia własnej wartości,
• rozwijaniu autoprezentacji i skutecznej komunikacji,
• poznaniu i zastosowaniu strategii zawodowych, takich jak planowanie kariery, przygotowanie do rekrutacji i budowanie sieci kontaktów.
Program ma na celu, aby uczestnicy świadomie i efektywnie realizowali swoje cele zawodowe, wzmacniając przy tym motywację i gotowość do działania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje społeczne poprzez aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach o asertywności i umiejętności networkingowych, Rozwija kompetencje komunikacyjne, interpersonalne. | Kryteria weryfikacji Angażuje się w symulacje i ćwiczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Udziela i przyjmuje konstruktywną informację zwrotną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Posiada umiejętności prezentowania swoich atutów na rozmowie kwalifikacyjnej, stosując profesjonalne techniki autoprezentacji. | Kryteria weryfikacji Formułuje adekwatne odpowiedzi na pytania rekrutacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki autoprezentacji (np. STAR, GOLD). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat tworzenia profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych i stosowania narzędzi cyfrowych, w tym AI, wspierających rekrutację i rozwój zawodowy. | Kryteria weryfikacji Redaguje CV oraz profil LinkedIn. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Posiada umiejętność analizowania ofert pracy i opracowywania strategii aplikowania. | Kryteria weryfikacji Selekcjonuje oferty zgodne z własnymi kompetencjami i preferencjami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program usługi
Spotkanie 1. Diagnoza kompetencji i wartości zawodowych – cz. 1
Cel: wprowadzenie do procesu, zbudowanie zaufania i otwartej atmosfery; rozpoczęcie diagnozy kompetencji, mocnych stron i wartości zawodowych.
Część praktyczna: ćwiczenia integracyjne, autorefleksja nad doświadczeniem zawodowym, identyfikacja kluczowych wartości.
Praca własna: przygotowanie materiałów do autoanalizy kompetencji.
Spotkanie 2. Diagnoza kompetencji i wartości zawodowych – cz. 2
Cel: pogłębienie diagnozy potencjału zawodowego i wartości, omówienie wyników autoanalizy.
Część praktyczna: praca z narzędziami rozwojowymi, mapowanie kompetencji, prezentacja wniosków w grupie.
Praca własna: opracowanie narracji o własnych mocnych stronach i potencjale.
Spotkanie 3. Tworzenie planu rozwoju kariery i zmiany zawodowej – cz. 1
Cel: określenie kierunków zawodowych w oparciu o wartości, mocne strony i sytuację rynkową.
Część praktyczna: warsztat wyznaczania celów, refleksja nad motywatorami i priorytetami.
Praca własna: doprecyzowanie celów i obszarów rozwoju.
Spotkanie 4. Tworzenie planu rozwoju kariery i zmiany zawodowej – cz. 2
Cel: opracowanie realistycznego planu kariery i działań rozwojowych.
Część praktyczna: tworzenie planu krok po kroku, ustalenie terminów i etapów, analiza trendów rynku.
Praca własna: finalizacja planu rozwoju i przygotowanie prezentacji indywidualnej ścieżki.
Spotkanie 5. Pewność siebie i asertywność
Cel: rozwój pozytywnego obrazu siebie i umiejętności asertywnej komunikacji.
Część praktyczna: praca nad przekonaniami, symulacje rozmów, techniki asertywności w sytuacjach zawodowych.
Praca własna: wdrażanie asertywnych zachowań, prowadzenie dziennika obserwacji.
Spotkanie 6. Analiza rynku pracy i strategia aplikowania
Cel: rozwój umiejętności selekcji ofert pracy i planowania działań rekrutacyjnych.
Część praktyczna: analiza ogłoszeń, tworzenie kryteriów wyboru ofert, opracowanie harmonogramu aplikacji.
Praca własna: monitoring rynku, analiza skuteczności aplikacji.
Spotkanie 7. Odporność psychiczna i automotywacja
Cel: wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z trudnościami i budowanie trwałej motywacji.
Część praktyczna: warsztat technik automotywacji, wizualizacji sukcesu, zarządzania emocjami.
Praca własna: praktyka wybranych technik, refleksja nad ich skutecznością.
Spotkanie 8. Autoprezentacja i rozmowa kwalifikacyjna
Cel: rozwój umiejętności prezentowania atutów w procesie rekrutacyjnym.
Część praktyczna: symulacje rozmów kwalifikacyjnych z wykorzystaniem technik STAR i GOLD, feedback grupowy.
Praca własna: doskonalenie autoprezentacji w codziennych sytuacjach.
Spotkanie 9. Networking i wizerunek zawodowy
Cel: rozwój umiejętności skutecznego networkingu i budowania spójnego wizerunku zawodowego.
Część praktyczna: ćwiczenia w nawiązywaniu kontaktów, komunikacja asertywna, optymalizacja profilu LinkedIn.
Praca własna: poszerzanie sieci kontaktów, aktualizacja profilu zawodowego i portfolio.
Spotkanie 10. Narzędzia cyfrowe i AI w procesie rekrutacji
Cel: rozwój kompetencji cyfrowych wspierających proces poszukiwania pracy.
Część praktyczna: praca nad CV i profilem LinkedIn z wykorzystaniem AI, testowanie generatorów CV, symulatorów rozmów i platform e-learningowych.
Praca własna: udoskonalenie dokumentów aplikacyjnych i refleksja nad dalszym wykorzystaniem narzędzi.
Spotkanie 11. Prezentacja planów rozwojowych i walidacja
Cel: podsumowanie procesu, prezentacja indywidualnych planów rozwoju i ewaluacja efektów programu.
Część praktyczna: prezentacje uczestniczek, feedback grupowy i ekspercki, omówienie dalszych kroków.
Walidacja: potwierdzenie osiągniętych rezultatów, określenie kierunków dalszego rozwoju zawodowego.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Spotkanie 1. Diagnoza kompetencji i wartości zawodowych cz. 1. | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Spotkanie 2. Diagnoza kompetencji i wartości zawodowych cz. 2. | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Spotkanie 3. Tworzenie planu rozwoju kariery i zmiany zawodowej cz. 1. | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Spotkanie 4. Tworzenie planu rozwoju kariery i zmiany zawodowej cz. 2. | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Spotkanie 5. Pewność siebie i asertywność | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Spotkanie 6. Analiza rynku pracy i strategia aplikowania | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Spotkanie 7. Odporność psychiczna i auto motywacja | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Spotkanie 8. Autoprezentacja i rozmowa kwalifikacyjna | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Spotkanie 9. Networking i wizerunek zawodowy | Prowadzący Klaudia Szajdecka | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Spotkanie 10. Narzędzia cyfrowe i AI w procesie rekrutacji | Prowadzący Marta Musioł | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Spotkanie 11. Prezentacja planów rozwojowych i walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 177,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 177,78 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Musioł
Klaudia Szajdecka
Trenerka wystąpień publicznych, mentorka biznesowa i aktywna mówczyni. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców i Mówczyń. Ekspertka w dziedzinie storytellingu, nowoczesnych prezentacji biznesowych oraz komunikacji wpływu.
Wspiera osoby na różnych etapach rozwoju zawodowego – od specjalistów po kadrę zarządzającą – w budowaniu autentycznego, spójnego i angażującego przekazu, zarówno na scenie, jak i w środowisku online. W swojej pracy łączy wiedzę managerską, narzędzia komunikacyjne i nowoczesne technologie (w tym AI), by rozwijać kompetencje prezentacyjne uczestników.
Ceni praktykę, szczerość i skuteczność – jej warsztaty to przestrzeń intensywnego treningu, indywidualnej informacji zwrotnej oraz odkrywania własnego stylu występowania.
Trener prowadzący zajęcia posiada co najmniej 120 godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Zdjęcie Teresa Męcińska-Grzanka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Do całościowego programu y dostępny będzie zestaw wszechstronnych zasobów wspierających różne etapy rozwojowe i efektywne uczenie się w całym cyklu:
- podręcznik uczestnika – przedstawia program, cele i harmonogram spotkań; ułatwia orientację w cyklu rozwojowym i powiązanie z efektami uczenia się,
- narzędzia do auto diagnozy kompetencji i wartości zawodowych – wspierają rozpoznanie własnych mocnych stron, kompetencji i wartości zawodowych oraz tworzenie spójnej narracji potencjału zawodowego;
- szablony i instrukcje tworzenia dokumentów aplikacyjnych z AI – pomagają przygotować skuteczne CV i profil LinkedIn oraz testować narzędzia cyfrowe wspierające rekrutację;
- listę i instrukcje korzystania z narzędzi cyfrowych do rekrutacji i rozwoju – wspierają samodzielne korzystanie z platform i aplikacji, ułatwiają planowanie działań zawodowych oraz monitorowanie postępów;
- materiały do zarządzania stresem i budowania odporności psychicznej – wzmacniają motywację, odporność psychiczną i efektywność działania, wspierają równowagę życie-praca;
- instrukcje i ćwiczenia z autoprezentacji, asertywności, networkingu i personal brandingu – rozwijają kompetencje miękkie, interpersonalne i wizerunkowe, wspierają efektywne komunikowanie swoich atutów i budowanie sieci kontaktów;
- zadania i dzienniki pracy własnej – pozwalają monitorować postępy, dokumentować doświadczenia, praktykować nowe umiejętności i planować wdrożenie zmian po programie;
Warunki uczestnictwa
Program jest przeznaczony jest dla osób, które:
- Chcą zmiany zawodowej.
- Posiadają podstawowe umiejętności obsługi narzędzi do wideokonferencji.
- Są gotowe do aktywnego udziału w spotkaniach online oraz systematycznej pracy własnej między sesjami.
Utrzymują kulturę bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku w grupie, w tym otwartość na przyjmowanie i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
Informacje dodatkowe
W celu osiągnięcia oczekiwanych rezultatów usługi wymagana jest przynajmniej 80% frekwencja uczestnika. Frekwencja weryfikowana będzie poprzez listę obecności (raport logowań) dostarczony przez dostawcę usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe urządzenia uczestnika:
Komputer stacjonarny lub laptop (zalecane) z systemem:
- Windows 10 lub nowszy / macOS 10.15 lub nowszy
Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna), umożliwiająca udział w szkoleniu online.
Mikrofon i głośniki lub słuchawki z mikrofonem – zapewniające dobrą jakość dźwięku bez zakłóceń.
Minimalne parametry sprzętowe:
- Procesor: Intel i3 (lub odpowiednik AMD) lub lepszy.
- Pamięć RAM: min. 4 GB (zalecane 8 GB).
- Karta sieciowa zgodna z Wi-Fi lub połączeniem Ethernet.
- Monitor o rozdzielczości min. 1024×768 px (zalecane: HD 1920×1080 px).
Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Stabilne połączenie internetowe o przepustowości:
- Minimum 2 Mbps (download) i 1 Mbps (upload) – dla połączeń audio-wideo.
- Zalecane łącze szerokopasmowe o prędkości min. 10 Mbps / 5 Mbps dla komfortowego odbioru materiałów oraz udziału w sesjach online.
- Połączenie powinno być stabilne, nieobciążone innymi aplikacjami (np. transmisjami wideo, aktualizacjami systemu w tle).
Oprogramowanie i narzędzia niezbędne do uczestnictwa:
Platforma wideokonferencyjna:
Rekomendowana: Microsoft Teams lub Google Meets (bezpłatne)
Dostęp do materiałów dydaktycznych:
Materiały przekazywane będą za pośrednictwem:
- poczty e-mail lub wbudowanego czatu Teams.
Wymagane oprogramowanie:
- Przeglądarka internetowa: Google Chrome (zalecane), Mozilla Firefox, Microsoft Edge (aktualna wersja).
- Microsoft Office lub bezpłatny pakiet biurowy (np. LibreOffice lub Google Docs – dostęp online).
Dodatkowe wymagania organizacyjne:
Uczestnik powinien:
- mieć dostęp do spokojnego, cichego miejsca z odpowiednim oświetleniem,
- zapewnić sobie możliwość nieprzerwanego udziału w czasie rzeczywistym
- samodzielnie korzystać z aplikacji do tworzenia CV, platform e-learningowych i innych narzędzi, bo integralną częścią programu jest praktyczne użycie dostępnych technologii.