Szkolenie Asertywność w miejscu pracy
Szkolenie Asertywność w miejscu pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Asertywność w miejscu pracy" skierowane jest do:
- Rejestratorki medyczne
- Odpowiedzialne za kontakt z pacjentem, umawianie wizyt, obsługę telefoniczną i recepcyjną.
- Potrzebują umiejętności asertywnego wyznaczania granic, radzenia sobie z roszczeniowymi pacjentami i efektywnej komunikacji z zespołem.
- Higienistki stomatologiczne
- Wykonują zabiegi profilaktyczne i higieniczne, wchodząc w bezpośrednią interakcję z pacjentem.
- Szkolenie pomaga w utrzymaniu spokoju, asertywnym reagowaniu na stres i komunikowaniu potrzeb pacjenta.
- Lekarze stomatolodzy
- Prowadzą konsultacje i zabiegi wymagające precyzyjnej komunikacji, empatii i kontroli emocji.
- Szkolenie rozwija umiejętność asertywnego zarządzania trudnymi sytuacjami, krytyką pacjenta lub współpracowników oraz obrony przed manipulacją.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Szkolenie - Asertywność w miejscu pracy" przygotowuje uczestnika do rozwoju kompetencji asertywności wśród pracowników klinik stomatologicznych, aby skutecznie i profesjonalnie komunikowali się z pacjentami i współpracownikami, radzili sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych i stresujących, umieli wyznaczać własne granice przy zachowaniu szacunku dla innych, budowali pewność siebie w kontaktach zawodowych oraz podnosili jakość obsługi pacjenta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się stosuje asertywność w swoim życiu zawodowym | Kryteria weryfikacji wymienia i wyjaśnia prawa asertywności oraz rozumie, kto i kiedy je ustala | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji aktywnie słucha i zadaje pytania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia narzędzi do radzenia sobie z presją i stresem w sposób asertywny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje model FUO | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się wyznacza i komunikuje swoje granice w sposób szanujący innych | Kryteria weryfikacji charakteryzuje techniki komunikowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia metody stosowane w trudnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się dba o równowagę między swoimi potrzebami a potrzebami innych w relacjach zawodowych | Kryteria weryfikacji wymienia strategie budowania harmonijnych relacji zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje odpowiedni styl komunikacji w zależności od sytuacji | Kryteria weryfikacji charakteryzuje style komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje różne style komunikacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa "Szkolenie - Asertywność w miejscu pracy" przygotowuje uczestnika do rozwoju kompetencji asertywności wśród pracowników klinik stomatologicznych, aby skutecznie i profesjonalnie komunikowali się z pacjentami i współpracownikami, radzili sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych i stresujących, umieli wyznaczać własne granice przy zachowaniu szacunku dla innych, budowali pewność siebie w kontaktach zawodowych oraz podnosili jakość obsługi pacjenta.
Szkolenie "Asertywność w miejscu pracy" skierowane jest do:
- Rejestratorki medyczne
- Odpowiedzialne za kontakt z pacjentem, umawianie wizyt, obsługę telefoniczną i recepcyjną.
- Potrzebują umiejętności asertywnego wyznaczania granic, radzenia sobie z roszczeniowymi pacjentami i efektywnej komunikacji z zespołem.
- Higienistki stomatologiczne
- Wykonują zabiegi profilaktyczne i higieniczne, wchodząc w bezpośrednią interakcję z pacjentem.
- Szkolenie pomaga w utrzymaniu spokoju, asertywnym reagowaniu na stres i komunikowaniu potrzeb pacjenta.
- Lekarze stomatolodzy
- Prowadzą konsultacje i zabiegi wymagające precyzyjnej komunikacji, empatii i kontroli emocji.
- Szkolenie rozwija umiejętność asertywnego zarządzania trudnymi sytuacjami, krytyką pacjenta lub współpracowników oraz obrony przed manipulacją.
Szkolenie będzie się składało z części teoretycznej i części praktycznej z wykorzystaniem następujących metod aktywizacyjnych uczestników:
- mini wykład
- ćwiczenia indywidualne
- case study
- burza mózgów
- praca w grupach
Program szkolenia:
1. Po co mi asertywność w pracy stomatologicznej?
- Prawa asertywności – kto i kiedy je ustala w pracy z pacjentem i zespołem
- Mapa asertywności – autodiagnoza własnych zachowań w kontaktach z pacjentem i współpracownikami
- Agresja, uległość, asertywność – przyczyny i skutki w środowisku kliniki
- Postawa i umiejętności asertywne – praktyczne przykłady dla rejestratorki, higienistki i lekarza
- Prawa osobiste i wyznaczanie granic – jak zachować równowagę między własnymi potrzebami a oczekiwaniami pacjenta i zespołu
- Moja strefa wpływu – świadomość, co mogę kontrolować w trudnych sytuacjach
- Równowaga między Ty i Ja – jak łączyć empatię z zachowaniem własnych granic
2. Asertywność w komunikacji z pacjentem i zespołem
- Różne postrzeganie rzeczywistości – jak rozumieć komunikaty pacjentów i współpracowników
- Style komunikacyjne – jak dostosować swój styl do sytuacji i rozmówcy
- Komunikat „Ja” vs komunikat „Ty” – skuteczna i bezkonfliktowa wymiana informacji
- Konstruktywna informacja zwrotna – Model FUO w pracy z pacjentem i zespołem
- Reakcje na feedback – jak odbierać i przekazywać informacje zwrotne w sposób asertywny
3. Asertywna umiejętność prowadzenia rozmów i rozwiązywania konfliktów
- Typowe sytuacje trudne w gabinecie stomatologicznym – pacjent niezadowolony, konflikt w zespole, presja czasu
- Sposoby wychodzenia z sytuacji trudnych – praktyczne ćwiczenia dla każdej roli
- Asertywna odmowa – jak powiedzieć „nie” bez poczucia winy
- Reakcja na krytykę i aluzje – zachowanie profesjonalizmu i spokoju
- Obrona przed manipulacją i presją – techniki ochrony własnych granic
- Przywracanie równowagi wewnętrznej – szybkie strategie radzenia sobie ze stresem
4. Podsumowanie warsztatu
- Zbiór dobrych praktyk – refleksja nad zastosowaniem nabytych umiejętności w pracy
- Action plan – konkretne kroki, które uczestnik wprowadzi w codziennej praktyce
- Co zmienię w komunikacji i zachowaniu – analiza tego, czego będę robić więcej, czego mniej i co inaczej w kontekście omawianych tematów
5. Test wiedzy
Walidacja usługi odbędzie się 21 lutego 2026 roku w godz. 15:15-15:30 i będzie polegała na przeprowadzeniu pisemnego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (ABC). Test został opracowany przez trenera prowadzącego we współpracy z walidatorem, w oparciu o zamierzone efekty usługi. Testy (w formie papierowej) zostaną rozdane uczestnikom przez trenera prowadzącego usługę.
Wyniki testu będą oceniane przez walidatora zgodnie z kluczem odpowiedzi przygotowanym przez trenera prowadzącego usługę po zakończonej usłudze rozwojowej.
Zostanie zachowania rozdzielność pomiędzy szkoleniem a walidacją usługi.
Informacje dodatkowe:
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych.
- Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych.
- Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 1. Po co mi asertywność w pracy stomatologicznej? | Prowadzący Małgorzata Bukowska-Selwon | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 2. Asertywność w komunikacji z pacjentem i zespołem | Prowadzący Małgorzata Bukowska-Selwon | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Bukowska-Selwon | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 3. Asertywna umiejętność prowadzenia rozmów i rozwiązywania konfliktów | Prowadzący Małgorzata Bukowska-Selwon | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 4. Podsumowanie warsztatu | Prowadzący Małgorzata Bukowska-Selwon | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test wiedzy - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Bukowska-Selwon
1. Realizacji szkoleń z zakresu budowania różnorodnych relacji biznesowych opartych na biznesie B2B oraz biznesie opartym na wewnętrznej strukturze organizacji i przedsiębiorczości oraz w obszarach transformacji cyfrowej organizacji i wynikającego z tego procesu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
2. Specjalizacja w budowaniu wewnętrznych motywatorów sprzedawcy jako źródło potencjału niezbędne w procesie sprzedaży.
3. Dokonywaniu audytu szkoleniowego, które są bazą do procesu ciągłego rozwoju.
4. Szkoleniach z zakresu komunikacji wewnętrznej jako niezbędnego elementu dla rozwoju organizacji.
5. Szkolenia z zakresu obsługi klienta w punktach handlowych.
6. Szkolenia z zakresu zarządzania zespołami rozproszonymi, zarządzania produktem, usługą.
Trener posiada doświadczenie w szkoleniach o podobnej tematyce - zrealizowanych ponad 120h szkoleniowych w ciągu ostatnich 2 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- scenariusz szkolenia,
- materiały szkoleniowe (notes, długopis)
- skrypt podsumowujący wiedzę zdobytą na szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie.
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych.
- Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych.
- Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi