Akcja edukacyjna BILANS 2025 - Podatki
Akcja edukacyjna BILANS 2025 - Podatki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, księgowych i osób zajmujących się podatkami, księgowością i prawem.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników50
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem akcji jest omówienie zagadnień związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego, a także, w powiązaniu z rachunkowością, zagadnień i zmian podatkowych.Przygotowanie firm do podatkowego zamknięcia roku - przygotowuje uczestników do wykonywania czynności związanych z zamknięciem roku obrotowego oraz do poszerzenia wiedzy na temat zmian podatkowych w CIT, PIT i VAT.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje i wykorzystuje przepisy prawa dotyczące zamknięcia roku obrotowego | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje zmiany prawa mające wpływ na zamknięcie roku obrotowego.2. Charakteryzuje formalności związane z zamknięciem roku obrotowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykazuje postawę odpowiedzialności,gotowości do uczenia się i współpracy w zespole z zachowaniem przepisów dotyczących zamknięcia roku obrotowego | Kryteria weryfikacji 1. Ma świadomość konsekwencji prawnych dotyczących zamknięcia roku obrotowego2. Potrafi podejmować decyzje zgodne z prawem podatkowym i etyką w zakresie zamknięcia roku obrotowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Akcja edukacyjna BILANS 2025 - Podatki
PROGRAM
ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE PODATKÓW DOCHODOWYCH w 2025 ROKU
1. Klasyfikacja zmian w podatkach dochodowych w 2025 roku.
- CIT; Wprowadzenie obowiązku przesyłania plików JPK_CIT.
- CIT; Rozszerzenie zakresu możliwości indywidualnego ustalania stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków i lokali niemieszkalnych oraz budowli.
- CIT; Wprowadzenie globalnego podatku wyrównawczego, krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków.
- PIT; Wprowadzenie możliwości rozpoznawania przychodów z działalności gospodarczej metodą kasową.
- PIT; Umożliwienie odliczania strat od opodatkowanych w formie ryczałtu przychodów z najmu prywatnego i od przychodów ze sprzedaży przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych.
2. Przyporządkowanie przychodów do właściwego okresu.
2.1. Przedpłaty i zaliczki.
2.2. Usługi ciągle – rozbieżności w ujęciu podatkowym i rachunkowym.
2.3. Przychody ujmowane kasowo.
3. Koszty pośrednie i bezpośrednie jako koszty podatkowe.
3.1. Ustalenie charakteru kosztów i moment ich potrącenia.
3.2. Różnice między ujęciem księgowym i podatkowym.
3.3. Koszty wynagrodzeń, premii oraz składek płatnika na przełomie lat podatkowych.
3.4. Przyporządkowanie kosztów pośrednich do źródła zyski kapitałowe – niekorzystne stanowisko Dyrektora KIS.
3.5. Rozliczenie kosztów przez podatnika prowadzącego podatkową księgę przychodów i rozchodów.
4. Identyfikacja momentu korekty przychodów i kosztów podatkowych.
4.1. Moment korekty.
4.2. Szczególne zasady korekty w przypadku cen transferowych.
4.3. Różnice korekt między podejściem rachunkowym i podatkowym.
5. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe u podatników prowadzących księgi rachunkowe i podatkową księgę przychodów i rozchodów (identyfikacja możliwości rozpoznania w kosztach nieściągalnych wierzytelności).
6. Ulga na złe długi w zeznaniu rocznym.
6.1. Obowiązki i prawa podatników.
6.2. Odwrócenie ulgi z poprzednich lat – przykłady.
6.3. Uga na złe długi czy zaliczanie wierzytelności do kosztów podatkowych – determinanty wyboru danego rozwiązania.
7. Koszty finansowania wewnętrznego, czyli jak obliczyć hipoteczne odsetki zgodnie z art. 15cb ustawy CIT?
8. Alternatywna rezygnacja ze zwolnienia podatkowego dla dotacji – czas na decyzję podatnika i jej skutki.
9. Problematyczne koszty podatkowe, w tym kary umowne i odszkodowania, reprezentacja a reklama, wydatki na rzecz pracowników i współpracowników oraz członków organów działających w spółce.
10. Ustalenie właściwej stawki podatku – 9% czy 19% i przypadki problematyczne.
11. Odliczenie strat podatkowych w tym jednorazowe odliczenie straty i sytuacje problematyczne.
12. Minimalny podatek dochodowy – wyłączenie podmiotowe i obliczenie wskaźnika rentowności, czyli weryfikacja czy podatnik podlega temu podatkowi.
13. Przegląd wybranego orzecznictwa i interpretacji podatkowych w 2025 roku.
14. Sygnalizacja zmian w podatkach dochodowych w 2026 roku (w tym; nowe limity dla amortyzacji oraz leasingu i najmu samochodów osobowych).
ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE PODATKU VAT
1. Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2025 i zaplanowane na rok 2026.
2. Zmiany w obszarze VAT wprowadzone w roku 2025.
2.1. Kasy fiskalne – nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych.
2.2. Zmiany stawek VAT na wybrane towary.
2.3. Zwolnienie podmiotowe z VAT art. 113 – nowe zasady zwolnień.
2.4. Modyfikacja definicji miejsca świadczenia usług (art. 28g).
2.5. Zwrot akcyzy przy zakupie i czasowej rejestracji samochodu
2.6. Ewidencja i rozliczanie w VAT obrotu opakowaniami zwrotnymi.
3. Zmiany de-regulacyjne wprowadzane w 2026 – zwiększenie limitu zwolnienia podmiotowego z VAT (art. 113).
4. Jak szybko i skutecznie przygotować księgi i systemy do wejścia w życie KSeF:
- terminy wdrożenia i zakres podmiotowy obowiązku,
- wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe.
5. Modele fakturowania po wejściu KSeF:
- B2B: podatnicy czynni, zwolnieni, zagraniczni,
- B2C, rolnicy ryczałtowi, inne podmioty szczególne.
6. Samofakturowanie i faktury VAT RR.
7.Identyfikator wewnętrzny i zarządzanie strukturą organizacyjną:
- jednostki wewnętrzne w KSeF,
- rola podmiotu trzeciego,
- załącznik ustrukturyzowany i występowanie o uzyskanie zgody na wysyłkę faktur z załącznikiem.
8.Dokumentowanie i ewidencjonowanie zakupów:
- moment odbioru faktury a termin odliczenia VAT,
- ujęcie w JPK_VAT, samochody, paliwa, koszty „pracownicze”,
- proporcja, zmiana przeznaczenia, czynności zagraniczne.
9. Interpretacje i orzecznictwo (w tym TSUE) w roku 2025 w obszarze podatku od towarów i usług – przegląd.
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Szkolenie trwa 8 godzin lekcyjnych co odpowiada 6 godzinom zegarowym. Łącznie z przerwami szkolenie trwa 6,5 godzin zegarowych. Czas każdego dnia uwzględnia przerwy - 30 minut, które nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Godzina lekcyjna to 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Akcja edukacyjna BILANS 2025 - Podatki | Prowadzący Marcin Stępień | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 106,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 106,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Stępień
Doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne w formie prezentacji, konspektów przygotowane przez wykładowcę, które uczestnicy otrzymają w formie papierowej/elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
Dodatkowym warunkiem uczestnictwa w usłudze jest zapisanie się na kurs przez stronę czestochwa.skwp.pl:
Akcja edukacyjna BILANS 2025 - Podatki/ stacjonarnie - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Częstochowie
Informacje dodatkowe
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie testu. Po zaliczeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175) oraz zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako instytucja szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT. Podstawa zwolnienia: art.43.ust.1 pkt 26a
Formą zaliczenia kursu dla osób korzystających z dofinansowania jest obecność na minimum 80% zajęć.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe