"Szkolenie: NeuroWork – koncentracja, komunikacja i regulacja emocji”
"Szkolenie: NeuroWork – koncentracja, komunikacja i regulacja emocji”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które chcą rozwijać swoje kompetencje osobiste, komunikacyjne i poznawcze w celu zwiększenia skuteczności funkcjonowania w środowisku pracy oraz w życiu codziennym.
Z oferty skorzystają w szczególności osoby:
- znajdujące się na etapie zmiany zawodowej lub powrotu na rynek pracy,
- potrzebujące wzmocnienia koncentracji, pewności siebie oraz jasności wypowiedzi w relacjach zawodowych,
- chcące poprawić organizację pracy, odporność psychiczną i umiejętność zarządzania stresem,
- zainteresowane rozwijaniem świadomości komunikacyjnej, pracy z głosem, neuroświadomości słuchowej i stylem działania dopasowanym do własnych zasobów,
- poszukujące narzędzi do lepszego bilansowania życia zawodowego i prywatnego (Life–Self Balance).
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i rozpoczynających swoją drogę na rynku pracy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje do świadomego i efektywnego funkcjonowania w środowisku pracy poprzez rozwój kompetencji komunikacyjnych, słuchowych, poznawczych i psychospołecznych. Uczestnik zdobywa umiejętności pozwalające na lepsze zarządzanie uwagą, jasność i wyrazistość wypowiedzi, redukcję napięć wpływających na sposób komunikowania się, a także na budowanie odporności psychicznej i równowagi Life–Self Balance.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje podstawy neuroświadomości słuchowej oraz wpływ dźwięków na koncentrację, pamięć i efektywność pracy. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia pojęcie neuroświadomości słuchowej w ujęciu rozwojowym, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różne typy dźwięków i ich wpływ na uwagę, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje zależności między środowiskiem dźwiękowym a poziomem napięcia, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia mechanizmy pracy z dźwiękiem wspierające uczenie się i zapamiętywanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik objaśnia zasady komunikacji twarzowo-głosowej oraz znaczenie obszaru twarzowego dla jasności i wyrazistości mowy. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje wpływ napięć w obszarze twarzowym na sposób mówienia, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje zależność między emocjami a płynnością wypowiedzi, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia czynniki kształtujące czytelność komunikatu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje rolę pracy twarzowo-głosowej w komunikacji zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia techniki wspierające koncentrację, zarządzanie uwagą i równowagę emocjonalną w pracy. | Kryteria weryfikacji wskazuje techniki wzmacniania koncentracji, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia rodzaje uwagi i ich funkcje, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje wpływ emocji na efektywność działania, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady krótkich technik regulacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki zwiększające koncentrację i zarządzanie uwagą w zadaniach zawodowych. | Kryteria weryfikacji dobiera adekwatną technikę pracy z uwagą do sytuacji zadaniowej, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje krótkie strategie fokusowania w trakcie wykonywania zadania, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji ogranicza rozpraszacze i organizuje otoczenie w sposób sprzyjający koncentracji, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji stosuje mikropauzy lub proste techniki regulacyjne podczas sytuacji obciążających. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje jasne, uporządkowane i czytelne komunikaty w sytuacji symulowanej. | Kryteria weryfikacji przekazuje komunikat w sposób zgodny z celem zadania walidacyjnego, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji zachowuje strukturę wypowiedzi, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dobiera tempo, ton i intonację, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji eliminuje nawyki zakłócające odbiór komunikatu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji używa jasnego i prostego języka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje techniki zarządzania energią i emocjami w codziennych obowiązkach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Wymienia minimum dwie techniki wspierające odporność psychiczną i efektywność w pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Planuje konkretne działania wspierające jego dobrostan w kontekście zawodowym | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje pracę twarzowo-głosową do zwiększenia wyrazistości mowy w sytuacji symulowanej. | Kryteria weryfikacji wykonuje krótkie ćwiczenia przygotowujące obszar twarzowy, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji utrzymuje czytelność artykulacji, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje mimikę i ton głosu do zadania walidacyjnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji zachowuje spójność komunikatu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje proste techniki regulowania napięcia emocjonalnego podczas sytuacji symulowanej. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje moment wzrostu napięcia podczas zadania, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje krótkie techniki regulacyjne, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji wraca do komunikatu bez utraty jakości wypowiedzi, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji utrzymuje profesjonalny sposób komunikowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje własne zachowania komunikacyjne i ich wpływ na relacje zawodowe. | Kryteria weryfikacji opisuje mocne strony i obszary wymagające rozwoju w komunikacji, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje, jak jego styl wypowiedzi wpływa na odbiorców, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji interpretuje własne reakcje emocjonalne podczas sytuacji zawodowych, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji odnosi wnioski z autoanalizy do przyszłych działań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przyjmuje informację zwrotną i wykorzystuje ją do doskonalenia sposobu komunikowania się. | Kryteria weryfikacji omawia otrzymaną informację zwrotną i wskazuje najważniejsze wnioski, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia, jak zastosuje je w przyszłych zadaniach zawodowych, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje wpływ własnych reakcji emocjonalnych na odbiór feedbacku, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji prezentuje postawę otwartości na rozwój. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje zachowania komunikacyjne do różnych osób i sytuacji zawodowych. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia, jakie różnice komunikacyjne zauważa u rozmówców, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje sposoby dopasowania tonu, dynamiki i struktury wypowiedzi, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji interpretuje wpływ czynników sytuacyjnych na jakość komunikacji, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia dobór strategii komunikacyjnej w przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 – Samoświadomość, pewność siebie i komunikacja w środowisku pracy
Czas: 4 godziny dydaktyczne (3 godziny zegarowe)
1. Wprowadzenie do szkolenia, cele i kontrakt grupowy. Teoria: 0,5h | Praktyka: 0,5h = 1h dydaktyczna
- omówienie celu szkolenia w kontekście pracy i rozwoju zawodowego,
- zasady współpracy i komunikacji w grupie,
- wstępna autorefleksja: „Gdzie jestem teraz? Czego potrzebuję?”.
2. Pewność siebie i jej znaczenie w środowisku pracy. Teoria: 0,5h | Praktyka: 0,5h = 1h dydaktyczna
- czym jest pewność siebie w kontekście zawodowym,
- skąd biorą się bariery w pewności siebie (przekonania, doświadczenia),
- mini-wprowadzenie do modelu komunikacji (Jakobson) → jak język wpływa na autoprezentację, odbiór i relacje w pracy,
- krótkie ćwiczenia: transformacja komunikatów umniejszających.
3. Mocne strony i zasoby przydatne w pracy. Teoria: 0,5h | Praktyka: 0,5h = 1h dydaktyczna
- identyfikacja indywidualnych zasobów, predyspozycji i temperamentów,
- jak wykorzystywać mocne strony w codziennej pracy i w procesie rekrutacyjnym,
- ćwiczenie: szybka mapa zasobów i ich zastosowanie w realnych sytuacjach zawodowych.
4. Wewnętrzny krytyk i planowanie rozwoju. Teoria: 0,5h | Praktyka: 0,5h = 1h dydaktyczna
- czym jest wewnętrzny krytyk i jak wpływa na decyzje zawodowe,
- technika „stop–zamień–działaj” – praca z komunikatami blokującymi,
- szybkie narzędzie do tworzenia indywidualnych celów rozwojowych,
- mini-plan: „mój najbliższy krok w rozwoju zawodowym”.
Moduł 2 – Neuroświadomość słuchowa, koncentracja i zarządzanie uwagą w środowisku pracy
Czas: 8 godzin dydaktycznych (6 godziny zegarowe)
1. Neuroświadomość słuchowa – jak różnimy się w odbiorze dźwięków. Teoria: 1h | Praktyka: 1h — 2h dydaktyczne
- czym jest neuroświadomość słuchowa i indywidualny sposób odbioru bodźców?
- dlaczego każdy inaczej reaguje na hałas, rozmowy, dźwięki tła?
- jak środowisko dźwiękowe wpływa na efektywność, stres i samopoczucie?
- przetwarzanie słuchowe w ujęciu rozwojowym
- prosty „profil słuchowy rozwojowy” – mini ćwiczenie: co mnie uspokaja, co mnie rozprasza, co pomaga wejść w koncentrację?
2. Umysł a hałas – wpływ środowiska dźwiękowego na pracę i stres. Teoria: 1h | Praktyka: 1h — 2h dydaktyczne
- jak dźwięki wpływają na układ nerwowy i poziom napięcia?
- dlaczego pracujemy inaczej przy ciszy, a inaczej przy radiu lub rozmowach w tle?
- przetwarzanie informacji werbalnych: jak mózg „odsiewa” ważne i nieważne sygnały, co zrobić, gdy trudno się skupić?
- Ćwiczenia: fokusowanie uwagi, krótkie techniki wyciszające.
3. Techniki słuchowe wspierające koncentrację, zapamiętywanie i naukę języków. Teoria: 0,5h | Praktyka: 1,5h — 2h dydaktyczne
- praca słuchowa jako narzędzie rozwojowe wspierające: koncentrację, zapamiętywanie, naukę języków obcych, organizację informacji,
- techniki inspirowane podejściem Johansen IAS:: praca z rytmem, tempem i barwą dźwięku, sekwencje słuchow wspierające rozumienie i pracę językową, wspomaganie słuchu fonemowego (przydatne w nauce słownictwa i akcentu),
- „ścieżki dźwiękowe” do pracy i odpoczynku – jak je dobierać?
- ćwiczenia z różnymi typami dźwięków: dźwięki stałe, dźwięki aktywizujące, dźwięki relaksacyjne, dźwięki focusujące, mini-ścieżki audio do nauki.
4. Trening poznawczo–słuchowy Neuroflow i neuroplastyczność w praktyce. Teoria: 0,5h | Praktyka: 1,5h — 2h dydaktyczne
- wprowadzenie do idei treningu poznawczo-słuchowego Neuroflow jako narzędzia wspierającego: koncentrację, pamięć roboczą, tempo przetwarzania informacji, uczenie się języków obcych,
- neuroplastyczność mózgu — jak krótkie praktyki regularnie stosowane poprawiają funkcje poznawcze,
- jak zwiększyć odporność na rozpraszacze w pracy?
- metoda „trzech stref uwagi”: fokus, multitasking (kiedy jest efektywny, kiedy niszczy koncentrację), odpoczynek poznawczy
- mini-narzędzia do stosowania w pracy: 2-minutowe resetowanie uwagi, mikropauzy sensoryczne, słuchowe przerwy regeneracyjne.
- tworzenie własnego „audio-planu” zwiększającego efektywność pracy i nauki (np. języków obcych).
Moduł 3 – Neurokomunikacja, napięcia twarzy i wyrazistość wypowiedzi w środowisku pracy
Czas: 8 godzin dydaktycznych (6 godzin zegarowych)
1. Neurokomunikacja – jak ciało wpływa na to, jak mówimy i jak jesteśmy odbierani. Teoria: 1h | Praktyka: 1 h — 2h dydaktyczna
- neurofizjologia komunikacji twarzowej – rola nerwów czaszkowych w mimice i artykulacji
- neurokomunikacja: połączenie emocji, napięć mięśniowych i sposobu mówienia,
- dlaczego napięcia w obszarze twarzy wpływają na pewność siebie i brzmienie głosu,
- mikroekspresje a odbiór wypowiedzi przez odbiorcę,
- praca z tonem, tempem i intonacją jako narzędziami komunikacji zawodowej,
- mini-ćwiczenia: świadome zatrzymanie, pauza, miękki start wypowiedzi.
2. Świadomość obszaru twarzowego – napięcia, mimika i komfort mówienia.Teoria: 1h | Praktyka: 1h — 2 h dydaktyczna
- jak codzienny stres „zapisuje się” w obszarze twarzowym (szczęki, policzki, język),
- wpływ napięć na wyrazistość mowy: zaciśnięcie szczęk, skrócony oddech, sztywność policzków,
- ćwiczenia uświadamiające: skan napięć twarzowych, rozluźnianie szczęk, praca z mięśniami okolicy ust, policzków i języka,
- techniki wspierające swobodę wypowiedzi podczas stresujących sytuacji zawodowych.
3. Techniki sensoryczne i aktywizujące obszar twarzowy wspierające artykulację. Teoria: 1h | Praktyka: 1h — 2h dydaktyczna
- jak delikatne techniki sensoryczne (elektrostymulacja) wpływają na: wyrazistość mowy, swobodę wypowiedzi, jakość komunikatu,
- przykłady mikroaktywacji: wibracje dźwiękowe, masaż punktowy, lekkie stymulacje okolicy policzków, żuchwy i ust, ćwiczenia języka i mięśni artykulacyjnych,
- usprawnianie głosu i artykulacji w kontekście pracy: rozmowy z klientami, prezentacje, spotkania, rozmowy rekrutacyjne.
4. Jasność komunikatu – jak mówić, żeby być dobrze rozumianym. Teoria: 1h | Praktyka: 1h — 2h dydaktyczna
- podstawy budowania klarownego komunikatu,
- technika „jedno zdanie – jedna myśl”,
- model Jakobsona w praktyce (funkcja ekspresywna i impresywna),
- praktyczne scenariusze: jak formułować prośby, polecenia i odmowy, jak odpowiadać na trudne pytania w pracy, jak komunikować się pod presją czasu,
- symulacje wypowiedzi zawodowych z zastosowaniem ćwiczeń twarzowo-artykulacyjnych.
MODUŁ 4 – Techniki sensoryczne, praca twarzowo-artykulacyjna i swoboda wypowiedzi w środowisku pracy
Czas: 10 godzin dydaktycznych (7 godzin i 30 min. zegarowych)
1. Wprowadzenie: rola obszaru twarzowego w komunikacji i pewności siebie, Teoria: 1h | Praktyka: 1h — 2h dydaktyczne
- jak mimika, napięcia twarzy i napięcia szczęk wpływają na odbiór wypowiedzi,
- dlaczego „zamrożona” twarz obniża jasność komunikatu,
- rola mięśni twarzowych w mówieniu, emisji głosu i artykulacji,
- autodiagnoza w wersji rozwojowej: gdzie i w jakich sytuacjach zawodowych napinam twarz.
2. Techniki sensoryczne i propriocepcyjne rozluźniające obszar twarzowy. Teoria: 1h | Praktyka: 2h — 3h dydaktyczne
- bezpieczne techniki propriocepcyjne: praca z punktami napięć, rozluźnianie szczęk, aktywizacja policzków i okolicy ust,
- mini-masaż twarzy w kontekście komunikacyjnym,
- delikatne mikroaktywacje sensoryczne poprawiające „obudzenie” mięśni twarzy,
- równowaga między rozluźnieniem a aktywizacją — „miękka twarz = miękka komunikacja”,
- praca z oddechem i głosem w połączeniu z pracą twarzową.
3. Aktywizacja artykulacyjna i ćwiczenia wspierające wyrazistość mowy Teoria: 0,5h | Praktyka: 1,5h — 2h dydaktyczne
- techniki pracy z językiem, wargami, mięśniami policzków, które wpływają na: jasność mówienia, wyrazistość głosek, komfort wypowiedzi,
- ćwiczenia rytmiczne, wibracyjne i dźwiękowe,
- praktyka: artykulacyjne wzmocnienia przed rozmową rekrutacyjną, techniki zwiększające siłę i wyrazistość mowy, praca z dźwiękiem i rezonatorem,
- praca przed lustrem – świadome czucie twarzy podczas mówienia.
4. Swoboda wypowiedzi w sytuacjach zawodowych – praktyka scenariuszy. Teoria: 1h | Praktyka: 2h — 3h dydaktyczne
- jak radzić sobie z napięciem podczas: rozmów z klientami, sytuacji konfliktowych, wystąpień na małych i dużych spotkaniach, rozmów rekrutacyjnych,
- ćwiczenia łączące techniki sensoryczne + artykulację + komunikację,
- scenariusze zawodowe (case study): jak mówić, by być dobrze rozumianym; jak przekazywać trudne informacje spokojnym głosem; jak utrzymać jasność komunikatu w stresie,
- trening mikroekspresji i świadomego tonu głosu.
MODUŁ 5 – Life–Self Balance, odporność psychiczna i integracja technik (6h) + walidacja (2h)
6 godzin dydaktycznych (4h i 30 min zegarowych)
1. Life–Self Balance – współczesne ujęcie równowagi. Teoria 1h | Praktyka 1h — 2h dydaktycznych
- czym różni się Life–Self Balance od tradycyjnego Work–Life Balance,
- dlaczego równowaga psychiczna wpływa na jakość pracy, komunikacji i efektywność,
- jak funkcjonuje układ nerwowy w reakcji na stres zawodowy,
- style reakcji: mobilizacja, przeciążenie, zamrożenie — w kontekście pracy.
2. Techniki regulacji emocji i napięć w pracy. Teoria 0,5h | Praktyka 0,5h — 1h dydaktycznych
- szybkie techniki regulacyjne, które można stosować w trakcie pracy: mikropauzy sensoryczne, reset poznawczy, techniki oddechowe, uważność chwili (micro-mindfulness),
- wzmacnianie odporności psychicznej poprzez regularność i mikropraktyki,
- łączenie pracy z ciałem i dźwiękiem (nawiązanie do modułów 2 i 4).
3. Integracja technik: komunikacja, ciało i koncentracja. Teoria 0,5h | Praktyka 0,5h — 1h dydaktyczne
- łączenie umiejętności zdobytych na modułach 1–4: świadoma komunikacja, neuroświadomość słuchowa, techniki redukcji napięć twarzowych, jasna i wyrazista artykulacja,
- praca z realnymi sytuacjami zawodowymi: trudna rozmowa, krótka autoprezentacja, reakcja na stresującą informację, rozmowa rekrutacyjna.
4.WALIDACJA. Praktyka 1,5h — 2h dydaktyczne
Praktyczne sprawdzenie kompetencji i autoanaliza rozwojowa. Walidacja składa się z 3 elementów:
- Zadanie praktyczne: „Sytuacja komunikacyjna”
- Arkusz autooceny kompetencji + test teoretyczny
- Wywiad swobodny z walidatorem
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do szkolenia, cele i kontrakt grupowy. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Pewność siebie i jej znaczenie w środowisku pracy. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Mocne strony i zasoby przydatne w pracy. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:30 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Wewnętrzny krytyk i planowanie rozwoju. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 21:15 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Neuroświadomość słuchowa – jak różnimy się w odbiorze dźwięków. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Umysł a hałas – wpływ środowiska dźwiękowego na pracę i stres | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Techniki słuchowe wspierające koncentrację, zapamiętywanie i naukę języków. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Trening poznawczo–słuchowy Neuroflow i neuroplastyczność w praktyce. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Neurokomunikacja – jak ciało wpływa na to, jak mówimy i jak jesteśmy odbierani. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Świadomość obszaru twarzowego – napięcia, mimika i komfort mówienia.Teoria | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Świadomość obszaru twarzowego – napięcia, mimika i komfort mówienia.Praktyka | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Techniki sensoryczne i aktywizujące obszar twarzowy wspierające artykulację. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Jasność komunikatu – jak mówić, żeby być dobrze rozumianym. Teoria | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Jasność komunikatu – jak mówić, żeby być dobrze rozumianym. Teoria | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Wprowadzenie: rola obszaru twarzowego w komunikacji i pewności siebie | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Techniki sensoryczne i propriocepcyjne rozluźniające obszar twarzowy. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Aktywizacja artykulacyjna i ćwiczenia wspierające wyrazistość mowy.Teoria | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Aktywizacja artykulacyjna i ćwiczenia wspierające wyrazistość mowy.Teoria | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Swoboda wypowiedzi w sytuacjach zawodowych – praktyka scenariuszy | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Life–Self Balance – współczesne ujęcie równowagi. Teoria | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Life–Self Balance – współczesne ujęcie równowagi. Praktyka | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Techniki regulacji emocji i napięć w pracy. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Integracja technik: komunikacja, ciało i koncentracja. | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 WALIDACJA. Test teoretyczny, obserwacja, wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomira Kluczyńska-Kuleczka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie jest kompleksowym programem rozwoju osobistego i zawodowego, skoncentrowanym na budowaniu pewności siebie, wzmacnianiu komunikacji, rozwijaniu koncentracji oraz świadomym zarządzaniu energią i stresem w środowisku pracy. Łączy wiedzę z zakresu neurokomunikacji, przetwarzania słuchowego, pracy z obszarem twarzowo-artykulacyjnym oraz technik regulacji emocji, oferując uczestnikom praktyczne narzędzia wspierające skuteczność i dobrostan w życiu zawodowym.
Uczestnicy poznają mechanizmy wpływające na sposób odbioru bodźców, komunikowania się i reagowania w sytuacjach zawodowych. Uczą się, jak indywidualne różnice w przetwarzaniu słuchowym przekładają się na koncentrację, pamięć, zapamiętywanie treści i naukę języków obcych. Pracują z technikami słuchowymi zwiększającymi uważność i odporność na rozpraszacze, w tym z elementami inspirowanymi metodą Johansen IAS oraz treningiem poznawczo-słuchowym Neuroflow.
Kolejna część szkolenia koncentruje się na neurokomunikacji i wyrazistości wypowiedzi — uczestnicy odkrywają, jak napięcia mięśni twarzy, mimika, oddech i artykulacja wpływają na sposób, w jaki są odbierani w pracy. W praktyce ćwiczą techniki sensoryczne, uelastyczniające i aktywizujące obszar twarzowy, uczą się świadomego tonu głosu, intonacji i jasnego formułowania komunikatów.
W dalszych modułach uczestnicy pracują nad równowagą psychiczną i zwiększaniem odporności na stres. Poznają koncepcję Life–Self Balance oraz praktyczne metody regulacji emocji i napięć, które można stosować w trakcie pracy. Uczą się integrować zdobytą wiedzę — komunikacyjną, słuchową i artykulacyjną — w realnych sytuacjach zawodowych, takich jak rozmowy rekrutacyjne, trudne komunikaty, praca z klientem czy wystąpienia na spotkaniach.
Szkolenie ma charakter rozwojowy i praktyczny, a jego struktura pozwala na natychmiastowe wdrożenie zdobytych umiejętności w codziennej pracy. Uczestnicy kończą program z indywidualnymi planami działania oraz zestawem technik wspierających skuteczność, jasność komunikacji i dobrostan psychiczny.
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
Materiały szkoleniowe i arkusze rozwojowe: Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji osobistych i zawodowych, w tym:
- skrypty z omówieniem kluczowych zagadnień szkoleniowych (komunikacja, organizacja pracy, planowanie, wizerunek),
- zestaw arkuszy ćwiczeniowych do pracy własnej,
- karty refleksji, testy stylów działania i komunikacji,
- wzory planów rozwoju i strategii wdrożeniowych.
Materiały stanowią praktyczne narzędzie do kontynuowania pracy nad sobą po zakończeniu szkolenia i mogą być wykorzystywane w środowisku pracy.
Certyfikat ukończenia szkolenia: Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający zdobycie kompetencji w zakresie:
- skutecznej komunikacji zawodowej,
- zarządzania sobą w czasie,
- kształtowania profesjonalnego wizerunku,
- planowania rozwoju osobistego i zawodowego.
Wsparcie po szkoleniu
Uczestnicy mają możliwość skorzystania z dodatkowego wsparcia po zakończeniu kursu:
- możliwość kontaktu z trenerem w formie konsultacji mailowych lub krótkich spotkań online (do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia),
- dostęp do zamkniętej grupy online, gdzie można wymieniać się doświadczeniami, zadawać pytania i otrzymywać materiały uzupełniające,
- okazjonalne aktualizacje materiałów oraz propozycje dalszych ścieżek rozwoju zawodowego.
- To rozwiązanie pozwala utrwalić efekty szkolenia oraz rozwijać kompetencje zgodnie z własnymi celami zawodowymi.
Warunki organizacyjne szkolenia:
Liczba uczestników: Usługa szkoleniowa realizowana jest w grupach do 30 osób, co umożliwia aktywny udział wszystkich uczestników oraz zapewnia komfortową atmosferę sprzyjającą wymianie doświadczeń, pracy warsztatowej i refleksji.
Struktura i liczba godzin szkolenia: Szkolenie obejmuje 36 godzin dydaktycznych, z czego: ok. 14 godzin dydaktycznych stanowią treści teoretyczne i ok. 22 godziny dydaktyczne stanowią zajęcia praktyczne, warsztatowe i symulacyjne. Zajęcia realizowane są w formie spotkań online na żywo, w ustalonym harmonogramie, obejmującym cztery dni szkoleniowe. Zawarte w programie moduły łączą wiedzę z ćwiczeniami praktycznymi, pracą w grupach, autoanalizą oraz treningiem komunikacyjnym.
Harmonogram i przerwy: Szkolenie prowadzone jest w formule zdalnej w czasie rzeczywistym, zgodnie z rozkładem godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut pracy). W trakcie zajęć przewidziane są przerwy:
- jedna dłuższa przerwa ok. godziny 12:00 (maksymalnie 15 minut),
- dodatkowe krótkie przerwy w zależności od potrzeb grupy i dynamiki pracy.
- przerwy nie są wliczone w całkowity czas trwania zajęć. Celem przerw jest regeneracja oraz przygotowanie do kolejnych modułów.
Forma prowadzenia zajęć – online, interaktywna: Szkolenie realizowane jest w formule warsztatowej na platformie wideokonferencyjnej obsługującej: interaktywne ćwiczenia, prezentacje multimedialne, współdzielenie dokumentów, ankiety i elementy autorefleksji.W ramach zajęć uczestnicy wykonują m.in.: ćwiczenia indywidualne i grupowe, zadania refleksyjne i pracę z arkuszami rozwojowymi, mini-prezentacje i dyskusje moderowane, symulowane sytuacje komunikacyjne, opracowywanie indywidualnych planów działania i strategii.
Interakcja z trenerem: Uczestnicy mają możliwość aktywnego udziału w zajęciach – zadawania pytań, komentowania, udziału w pracach grupowych, przedstawiania wyników ćwiczeń. Trener zapewnia moderację, bieżące wsparcie i udziela informacji zwrotnej podczas ćwiczeń oraz symulacji.
Zapewnienie jakości szkolenia: Materiały dydaktyczne są przygotowane zgodnie z aktualnymi standardami rozwoju osobistego i kompetencji psychospołecznych.
Szkolenie prowadzi trener posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy warsztatowej z osobami dorosłymi oraz w obszarze komunikacji, organizacji pracy i rozwoju kompetencji psychospołecznych.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych aktywnych zawodowo lub przygotowujących się do podjęcia pracy, które chcą rozwijać kompetencje osobiste i społeczne przydatne w środowisku zawodowym.
Wymagania formalne:
- Brak wymagań dotyczących konkretnego wykształcenia lub kierunku studiów,
- Brak przeciwwskazań do udziału w zajęciach realizowanych w formule online (np. dostęp do komputera i internetu, podstawowa umiejętność obsługi platformy wideokonferencyjnej).
Wskazane predyspozycje uczestnika:
- Gotowość do aktywnego uczestnictwa w zajęciach interaktywnych,
- Chęć rozwoju kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych, organizacyjnych i psychospołecznych,
- Otwartość na refleksję, pracę z własnymi zasobami oraz współpracę z grupą.
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie dofinansowania na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. W takim przypadku, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 955),usługa może być zwolniona z VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki uczestnictwa w zajęciach zdalnych - wymagane posiadanie:
- komputera/laptopa/tabletu/smartfona e stałym dostępem do Internetu (2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s )
- mikrofonu/zestaw słuchawkowego i kamery internetowej,
- zainstalowana aplikacja MS Teams/ Google Meet/ Hangouts
Uczestnicy na 3 dni przed szkoleniem otrzymają link/zaproszenie to szkolenia.
Platforma do nauki zdalnej:
- Zajęcia odbywają się za pomocą wybranej platformy e-learningowej, takiej jak Zoom, Microsoft Teams lub Google Meet.
- Organizator szkolenia zapewnia dostęp do platformy, a uczestnicy muszą posiadać urządzenie spełniające wymagania techniczne.
Funkcje platformy:
- Prezentacja materiałów dydaktycznych (slajdy, wideo, dokumenty).
- Interaktywne sesje pytań i odpowiedzi z możliwością zadawania pytań na czacie lub głosowo.
- Monitorowanie obecności uczestników.
- Możliwość nagrywania zajęć (jeśli jest to wymagane).
Zasoby techniczne i wsparcie:
Uczestnicy muszą posiadać:
- Urządzenie z kamerą, mikrofonem oraz stabilnym połączeniem internetowym.
- Słuchawki lub głośniki oraz mikrofon do komunikacji podczas interaktywnych sesji.
- Oprogramowanie do obsługi wybranej platformy (np. aplikację lub kompatybilną przeglądarkę internetową).
- Organizator zapewnia wsparcie techniczne:
- Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy mogą przetestować swoje połączenie internetowe oraz dostęp do platformy.
- W trakcie szkolenia dostępny jest zespół wsparcia technicznego.
Materiały szkoleniowe:
Instytucja szkoleniowa dostarcza uczestnikom:
- Prezentacje, skrypty oraz dodatkowe materiały dydaktyczne w formacie PDF, które uczestnicy mogą pobierać i przeglądać.
- Dostęp do zasobów cyfrowych, takich jak filmy demonstracyjne i interaktywne quizy.
- Materiały są zgodne z tematyką szkolenia, w tym z ekologicznymi i zrównoważonymi praktykami terapeutycznymi.
Czas trwania i harmonogram:
- Szkolenie zdalne obejmuje 4 dni: pierwszy i drugi dzień po 8,5h z przerwami, trzeci i czwarty dzień po 9h z przerwami. Przerwy wliczone są w czas trwania usługi.
Harmonogram dnia zawiera:
- Sesje wykładowe.
- Przerwy (jedna 25-minutowa przerwa po każdych 4 godzinach oraz dodatkowe krótsze przerwy w razie potrzeby).
- Sesje pytań i odpowiedzi z trenerami.
Monitorowanie obecności:
- Uczestnicy muszą być obecni przez cały czas trwania zajęć.
Obecność jest monitorowana za pomocą:
- Systemu platformy (automatyczne logowanie aktywności uczestników).
- Weryfikacji przez moderatora lub trenera, który zapisuje zaangażowanie uczestników.
- Wymagane jest włączenie kamer podczas zajęć, co pozwala na sprawdzenie obecności i zaangażowania.
Interaktywność szkolenia:
Zajęcia mają charakter interaktywny:
- Instruktor angażuje uczestników poprzez pytania, dyskusje i omówienia przypadków klinicznych.
- W trakcie zajęć prowadzone są krótkie quizy sprawdzające zrozumienie materiału.
- Możliwość indywidualnego zadawania pytań w czasie rzeczywistym.
Zapewnienie jakości szkolenia:
- Organizatorzy dbają o wysoki standard techniczny i dydaktyczny szkolenia.
- Instruktorzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu zajęć zdalnych.
- Każdy uczestnik ma możliwość kontaktu z trenerem po zakończeniu zajęć w ramach wsparcia poszkoleniowego.