Magia Reelsów – jak tworzyć rolki, które sprzedają i przyciągają uwagę
Magia Reelsów – jak tworzyć rolki, które sprzedają i przyciągają uwagę
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla osób, które chcą nauczyć się tworzyć skuteczne rolki dopasowane do swojej branży od pomysłu do gotowego wideo - szczególnie polecane osobom bez doświadczenia lub z bardzo podstawową znajomością CapCut. Jeśli jesteś bardziej zaawansowany wybierz szkolenie: „Magia Reelsów PRO – jak tworzyć rolki w aplikacji CapCut, poziom średniozaawansowany”.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolskie Bony rozwojowe Plus" i "Małopolski Pociąg do Kariery”
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu "Kierunek – Rozwój" oraz innych projektów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności uczestników w zakresie strategicznego planowania, tworzenia i promowania rolek (Reelsów) na platformach społecznościowych, z naciskiem na ich funkcję sprzedażową i wizerunkową. Uczestnicy nauczą się, jak łączyć storytelling, trendy i psychologię odbiorcy z narzędziami sztucznej inteligencji oraz aktualnymi praktykami marketingowymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje potrzeby swojej grupy docelowej i dobiera odpowiednią formę Reelsa do realizacji celu marketingowego. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik wskazuje główne cechy swojej grupy odbiorców i uzasadnia wybór stylu oraz treści rolki.- Uczestnik prezentuje dopasowaną koncepcję Reelsa, zgodną z założonym celem komunikacyjnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje strategię publikacji rolek, uwzględniając harmonogram, platformę i cele kampanii. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik tworzy kalendarz publikacji rolek z podziałem na etapy lejka marketingowego.- uczestnik wskazuje optymalny czas publikacji oraz dopasowuje komunikat do platformy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża zdobytą wiedzę w praktyce, tworząc Reelsa z wykorzystaniem dostępnych narzędzi (AI lub klasycznych aplikacji montażowych). | Kryteria weryfikacji - Uczestnik przygotowuje rolkę zgodnie z wcześniej opracowanym scenariuszem, stosując narzędzia omówione podczas szkolenia.- Uczestnik uzasadnia wybór formatów, stylu i narzędzi montażowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie planuje, tworzy, optymalizuje i ocena skuteczność rolek w kontekście strategii marki, wykorzystując narzędzia cyfrowe i zasady storytellingu. | Kryteria weryfikacji - uczestnik planuje i opracowuje koncepcję rolki zgodnie ze strategią marki, dobierając odpowiednie narzędzia cyfrowe, kanały komunikacji i elementy storytellingu.- uczestnik tworzy i optymalizuje materiał wideo, wykorzystując techniki narracyjne i montażowe dopasowane do odbiorcy oraz specyfiki platform publikacji. - uczestnik analizuje i ocenia skuteczność rolki, interpretując wyniki (zasięg, zaangażowanie, realizację celów) i formułując wnioski do dalszego doskonalenia treści. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
MODUŁ 1: Reels jako narzędzie marketingu i sprzedaży w 2025 roku
- Czym są Reelsy i jaką rolę pełnią w komunikacji marek i ekspertów
- Dlaczego Reelsy są dziś jednym z najsilniejszych formatów na Instagramie
- Jak zmieniły się zachowania odbiorców: tempo scrollowania, potrzeba emocji, krótka uwaga
- Dlaczego „ładne wideo” nie wystarcza i co decyduje o skuteczności rolki
- Najczęstsze błędy w tworzeniu Reelsów i dlaczego nie przynoszą efektów
MODUŁ 2: Rodzaje rolek i ich zastosowanie
- Najważniejsze typy Reelsów:
- edukacyjne
- storytellingowe
- eksperckie
- sprzedażowe
- Jak dobrać rodzaj rolki do celu
- Jak planować treści, aby były spójne i czytelne dla odbiorcy
MODUŁ 3: Psychologia odbiorcy i storytelling w rolkach
- Jak myśli, czuje i reaguje odbiorca oglądający Reelsy
- Co sprawia, że widz zatrzymuje się na rolce
- Emocje jako klucz do uwagi i zapamiętywania treści
- Storytelling jako sposób opowiadania o problemach i rozwiązaniach
- Struktura skutecznej rolki:
- Hook
- Problem / napięcie
- Rozwiązanie / transformacja
- CTA
- Dopasowanie komunikatu do grupy docelowej i branży
Ćwiczenie praktyczne:
Analiza własnej grupy docelowej oraz napisanie indywidualnego scenariusza rolki (dopasowanego do branży uczestnika).
MODUŁ 4: Od scenariusza do nagrania – przygotowanie do montażu
- Jak przełożyć scenariusz na konkretne ujęcia
- Jak zaplanować nagranie: kadry, ujęcia, kolejność
- Światło, dźwięk, kadrowanie – proste zasady, które robią ogromną różnicę + propozycje sprzętu, który warto mieć na start
- Jak nagrywać, żeby montaż w CapCut był prosty i szybki
DZIEŃ 2
CapCut i montaż własnej rolki krok po kroku
MODUŁ 5: CapCut – funkcje i możliwości aplikacji
- Omówienie interfejsu aplikacji CapCut (mobilnej)
- Praca na osi czasu – cięcia, skracanie, kolejność klipów
- Dodawanie tekstów i napisów
- Muzyka, dźwięki i synchronizacja z wideo
- Proste przejścia i efekty
- Eksport rolki w odpowiednich parametrach
Ćwiczenie:
Uczestnicy uczą się funkcji CapCut na realnym materiale, który sami nagrali.
MODUŁ 6: Montaż własnej rolki na podstawie scenariusza
- Montaż własnej rolki krok po kroku w CapCut
- Dopasowanie tempa i dynamiki
- Dodanie napisów i elementów wzmacniających przekaz
- Sprawdzenie czy rolka realizuje założony cel i emocję
Główne zadanie szkoleniowe:
Każdy uczestnik montuje swoją własną rolkę na podstawie wcześniej przygotowanego scenariusza.
MODUŁ 7: Omówienie, feedback i poprawki
- Prezentacja rolek uczestników
- Analiza struktury, emocji i czytelności przekazu
- Indywidualny feedback od instruktorki
- Wskazówki do dalszego rozwoju i kolejnych rolek
Efekt szkolenia:
Uczestnicy:
- rozumieją, jak działają skuteczne Reelsy
- potrafią napisać scenariusz
- znają podstawowe funkcje CapCut
- wychodzą ze szkolenia z gotową rolką i feedbackiem
Walidacja przeprowadzana jest w postaci obserwacji w warunkach symulowanych oraz analizy dowodów i deklaracji.
Szkolenie podzielone jest na część praktyczną i teoretyczną (8 godz. teoria, 7:15 godz. praktyka, walidacja 15 min.)
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (45 minut) = 12 godzin zegarowych
Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Reels jako narzędzie marketingu wizualnego / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 PRZERWA | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Psychologia odbiorcy i storytelling w rolkach / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 PRZERWA | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Planowanie Reelsów – strategia, kalendarz, cele / współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Narzędzia do tworzenia rolek – przegląd i praktyka / rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 PRZERWA | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Produkcja i montaż Reelsów; Optymalizacja Reelsów – jak zwiększyć zasięg i sprzedaż / rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 PRZERWA | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Reels w lejku marketingowym i strategii marki; Tworzenie autorskiej rolki – projekt końcowy i feedback / współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Julia Nowaczek | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 WALIDACJA; analiza dowodów, obserwacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Julia Nowaczek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma skrypt w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
- Uczestnik musi być osobą pełnoletnią, zatrudnioną w mikro, małym lub średnim przedsiębiorstwie (MŚP) lub osobą dorosłą zainteresowaną podniesieniem kompetencji z własnej inicjatywy.
- Wymagana jest podstawowa znajomość obsługi smartfona oraz aplikacji mobilnych.
- Uczestnik powinien posiadać własne urządzenie mobilne z możliwością nagrywania wideo oraz zainstalowaną aplikacją do montażu wideo (np. CapCut, Canva).
- Obowiązkowe jest uczestnictwo w co najmniej 80% czasu trwania szkolenia oraz przygotowanie prezentacji i przystąpienie do testu końcowego. Uczestnik zobowiązany jest do podpisania listy obecności każdego dnia szkolenia.
- W przypadku korzystania z dofinansowania, uczestnik musi spełniać dodatkowe warunki określone przez odpowiedniego operatora programu wsparcia.
Informacje dodatkowe
„Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie zostanie przeprowadzone za pomocą platformy TEAMS.
Wymagania techniczne:
- Komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s
- przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge
- słuchawki lub dobrej jakości głośniki
- mikrofon