Szkolenie do uzyskania uprawnienia UPRT w zakresie zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznych
Szkolenie do uzyskania uprawnienia UPRT w zakresie zapobiegania i wyprowadzania samolotu z sytuacji krytycznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstwa sektora lotniczo-kosmicznego, tj.: personel latający (piloci)
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1431 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńZaawansowane szkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie UPRT - samoloty zgodnie z FCL.745.A
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem zaawansowanego szkolenia w zakresie UPRT dla pilota jest:zrozumienie jak sobie radzić z fizycznymi i psychologicznymi aspektami wystąpienia dynamicznych sytuacji krytycznych w samolocie, oraz rozwinięcie niezbędnych kompetencji i rezyliencji aby umieć zastosować odpowiednie techniki wyprowadzania samolotu w przypadku wystąpienia sytuacji krytycznych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie jak sobie radzić z fizycznymi i psychologicznymi aspektami wystapienia dynamicznych sytuacji krytycznych w samolocie oraz rozwiniecie niezbędnych kompetencji aby umieć zastosować odpowiednie techniki wyprowadzania w przypadku wystapienia sytuacji krytycznych | Kryteria weryfikacji -Ważna conajmniej licencja PPL(A)-badania lotniczo-lekarskie co najmniej klasy 2 | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie składa się ze 5 godzin szkolenia teoretycznego oraz 3 godzin szkolenia praktycznego.
- Część praktyczna szkolenia obejmuje:
|
|
|
|
Łącznie w szkoleniu nie mniej niż: 3 godzin. Szkolenie praktyczne jest ustalane indywidualnie z uczestnikiem usługi prowadzone jest z uwzględnieniem warunków pogodowych. W przypadku złej pogody, zajęcia praktyczne przekładane są na inny dzień. Szkolenie ma charakter indywidualny. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Podmiotu Świadczącego. Zajęcia ewidencjonowane są w dokumentacji szkoleniowej z zapisem co do minuty czasu trwania lotu. |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Powtórzenie wiadomości z zakresu podstawowego UPRT, Definicje w zakresie szkolenia w zapobieganiu i wyprowadzaniu samolotu z sytuacji krytycznych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Możliwe fizjologiczne i psychologiczne efekty sytuacji krytycznych, w tym efektu zdziwienia i zaskoczenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Strategie budujące relację i łagodzące efekt zaskoczenia; oraz zapamiętywanie stosownych procedur i technik używanych w sytuacjach krytycznych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 717,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 1 214,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 987,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczeń otrzymuje materiały od instruktora prowadzącego
Warunki uczestnictwa
Kandydat ubiegający się o szkolenie UPRT musi posiadać ważną licencję CPL(A) z SEP(L), a jeżeli szkolenie ma się odbywać na samolocie wielosilnikowym to dodatkowo uprawnienie MEP(L)
Informacje dodatkowe
Szkolenie zwolnione jest ze stawki VAT w przypadku:
- posiadania licencji CPL(A)
LUB:
- finansowania szkolenia ze środków publicznych
Ukończenie szkolenia potwierdzone jest wydaniem zaświadczenia/rekomendacji o posiadaniu certyfikatu UPRT
UWAGA:
Istnieje możliwość dostosowania harmonogramu szkolenia do indywidualnuch potrzeb zainteresowanego, Po wiecej informacji proszę o kontakt z Ośrodkiem.
Adres
Adres
Szkolenie praktyczne odbywa się na lotnisku EPML Mielec, gdzie uczniowie mają dostęp do pomieszczenia wypoczynku, sali do prowadzenia konsultacji z instruktorem oraz sieci internetowej.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe