Radzenie sobie ze stresem i pracą pod presją czasu – praktyczne techniki
Radzenie sobie ze stresem i pracą pod presją czasu – praktyczne techniki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących na każdym szczeblu w przedsiębiorstwie. Mogą z niego skorzystać zarówno pracownicy liniowi, specjaliści, kierownicy, właściciele, pracownicy biurowi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji25-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do świadomego radzenia sobie z wymaganiami pracy w branży metalurgicznej poprzez zastosowanie praktycznych technik stabilizacji emocji, koncentracji oraz ustalania priorytetów. Uczestnicy rozwijają umiejętność analizowania reakcji stresowych i wykorzystywania narzędzi pozwalających utrzymać wysoką jakość pracy mimo presji czasu i obciążenia środowiskowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje specyficzne źródła stresu w swojej branży | Kryteria weryfikacji Omawia wpływ tych czynników w odniesieniu do własnego stanowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Opisuje czynniki obciążające w środowisku produkcyjnym (hałas, temperatura, ryzyko, ciągłość procesów) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje swoje reakcje na stres wynikające z pracy zmianowej i presji operacyjnej. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje objawy przeciążenia na podstawie przedstawionej sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje własne sygnały alarmowe podczas ćwiczenia samoobserwacyjnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje wpływ bodźców środowiskowych na koncentrację i podejmowanie decyzji. | Kryteria weryfikacji Analizuje opis przypadku i wyjaśnia wpływ hałasu, zmęczenia i presji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Omawia podczas symulacji trudności pojawiające się przy wielości bodźców | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki krótkiej regulacji emocji możliwe do wykonania w warunkach hali produkcyjnej. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy skutecznej techniki regulacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje technikę podczas zadania praktycznego w hałasie lub przy presji czasu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje działania w sytuacjach zmiennych priorytetów produkcyjnych. | Kryteria weryfikacji Układa logiczną kolejność działań na podstawie scenariusza awarii lub zmian w produkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Planowo realizuje zadanie podczas symulacji z dynamicznie zmieniającymi się priorytetami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia i stosuje strategie działania w sytuacjach nagłego obciążenia, typowych dla procesu produkcyjnego. | Kryteria weryfikacji Opisuje elementy skutecznych strategii działania przy awarii, opóźnieniu lub nadzorze krytycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje wybraną strategię podczas złożonego zadania pod presją czasu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Zrozumienie stresu i presji czasu
1. Mechanizmy stresu w środowisku zawodowym
- Czym jest stres fizjologiczny i psychologiczny
- Typowe stresory w firmach produkcyjnych i usługowych
- Wpływ stresu na koncentrację, pamięć operacyjną i jakość pracy
2. Presja czasu jako czynnik obciążający
- Różnica między tempem pracy a presją czasu
- Dlaczego czas subiektywny działa inaczej niż czas rzeczywisty
- Zjawisko „blokady działania” przy przeciążeniu bodźcami
3. Indywidualne reakcje na stres
- Style reagowania: reakcja walki, ucieczki, zamrożenia
- Rozpoznawanie własnych sygnałów alarmowych
- Wpływ na współpracę i podejmowanie decyzji
4. Źródła stresu w metalurgii – specyfika stanowisk
- Hałas, temperatura, ryzyko wypadkowe i odpowiedzialność za bezpieczeństwo
- Presja wynikająca z nieprzerywalności procesów i konieczności utrzymania ciągłości pracy
- Oczekiwania jakościowe, normy produkcji i kontrola parametrów (odlewy, walcowanie, obróbka)
5. Warsztaty praktyczne – dzień 1
- Ćwiczenie „Mój stresometr” – identyfikacja wczesnych objawów stresu
- Ćwiczenie oddechowo-koncentracyjne – szybkie techniki obniżania napięcia
- „Mapa stresu na hali” – identyfikacja newralgicznych punktów środowiska pracy
Dzień 2 – Techniki redukowania stresu i działania w presji
1. Techniki regulacji emocji w sytuacjach obciążenia
- Krótkie metody wyciszenia i stabilizacji (somatyczne, oddechowe, „przerwy mikro”)
- Przerywanie spirali stresu
- Narzędzia do „resetu” w pracy, gdy brakuje czasu
2. Zarządzanie energią i zdolnością koncentracji
- Jak działa spadek zasobów poznawczych
- Planowanie przerw, normowanie wysiłku, techniki regeneracji
- Jak chronić uwagę podczas pracy w hałasie i natłoku bodźców
3. Narzędzia pracy pod presją czasu
- Techniki porządkowania priorytetów (np. matryca działań, zasada trzech priorytetów)
- Szybkie podejmowanie decyzji przy ograniczonych danych
- Strategie pracy z „deadline’ami”
4. Jak środowisko metalurgiczne wpływa na układ nerwowy?
- Przeciążenie bodźcami: hałas, alerty, szybkie komunikaty
- Wpływ pracy zmianowej i rotacji zadań na poziom stresu i regeneracj
5. Warsztaty praktyczne – dzień 2
- Symulacja „deadline” – zadanie wymagające logicznego działania przy presji czasu
- Ćwiczenie: planowanie krótkiej sekwencji zadań
- Mini-trening: zastosowanie techniki wyciszenia przed wykonaniem zadania
Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny z wynikiem wygenerowanym automatycznie oraz obserwacja w warunkach symulowanych
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności:
- Warsztaty
- Studia przypadków (case studies)
- Symulacje praktycznych sytuacji
- Ćwiczenia grupowe
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, czyli 1 jednostka lekcyjna to 45 min. Usługa trwa 25 jednostek lekcyjnych, czyli 18 godzin i 45 min zegarowych. Przerwy odbywają się co 4 godziny i wliczają się w czas trwania usługi.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- „Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.”
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - zgodnie z kartą
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Mechanizmy stresu w środowisku zawodowym | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Presja czasu jako czynnik obciążający | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Indywidualne reakcje na stres | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Źródła stresu w metalurgii – specyfika stanowisk | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Warsztaty praktyczne – dzień 1 | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Techniki regulacji emocji w sytuacjach obciążenia | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Zarządzanie energią i zdolnością koncentracji | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Narzędzia pracy pod presją czasu | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Jak środowisko metalurgiczne wpływa na układ nerwowy? | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Warsztaty praktyczne – dzień 2 | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Julita Pełechata
licencjat - finanse i rachunkowość specjalizacja kontroling w małych i średnich firmach na WSB (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu), magister zarządzania na specjalizacji Marketing i Nowe Media na WSAiB (Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni), studia podyplomowe na kierunku Akademia Trenera
Doświadczenie:
Prowadzenie szkoleń dla małych i średnich firm od 2018r z zakresu doradztwa finansowego, marketingu, zarządzania w zespole. Doświadczenie na stanowisku managerskim w firmie produkcyjnej - prowadzenie szkoleń wewnętrznych z motywowania, delegowania zadań oraz komunikacji między poszczególnymi działami. Doświadczenie w układaniu indywidualnych planów naprawczych dla małych i średnich firm dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi i poprawy komunikacji i wyznaczania zadań dla poszczególnych stanowisk. Układanie siatek kompetencji na poszczególnych stanowiskach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
- prezentacja
- wypracowane podczas warsztatów materiały
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do kontaktu z operatorem udzielającym wsparcia w sprawie wymogów co do frekwencji na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi oraz pozytywnym zaliczeniu walidacji
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
Dodatkowe informacje:
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Cd. w materiałach dla uczestników