Szkolenie z zasad przetwórstwa preimpregnowanych materiałów kompozytowych
Szkolenie z zasad przetwórstwa preimpregnowanych materiałów kompozytowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Mechanika i mechatronika
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej (pracownicy produkcji), którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze motorsportu i automotiv.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji15-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników do samodzielnej realizacji procesu laminowania zgodnie z dokumentacją technologiczną i normami ISO. Uczestnicy będą przygotowywać materiały (prepregi, rdzenie, Corecork) w sposób powtarzalny, układać warstwy z zachowaniem właściwej orientacji i kolejności, rozpoznawać oraz eliminować błędy wpływające na wytrzymałość elementu, a także prowadzić bieżącą dokumentację produkcyjną zgodnie z planem laminowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik Wyjaśnia zasady prawidłowego przechowywania i przygotowania prepregów do pracy. | Kryteria weryfikacji Opisuje warunki magazynowania prepregów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady transportu i procesu odtajania materiałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady identyfikacji partii materiałowych i zarządzania FIFO. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia znaczenie etykietowania i numeracji partii materiałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje zasadę FIFO w praktyce magazynowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje typowe defekty laminatów i przeprowadza kontrolę jakości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje różnice między poprawnym a wadliwym laminatem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje przyczyny defektów takich jak mikroporowatość czy mostki żywicy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej (produkcja), którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze motorsportu i automotiv.
Szkolenie trwa 12 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 20-osobowych. Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności. Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia.
Walidacja przeprowadzana jest z wykorzystaniem testu wyboru z automatyczną odpowiedzią zawierającego kilkanaście pytań zamkniętych, w tym pytań typu case study (analiza konkretnego przypadku), umożliwiające sprawdzenie osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie określonych kryteriów weryfikacji.
Ramowy plan szkolenia:
Charakterystyka prepregów i magazynowanie
- Rodzaje prepregów, czas i warunki przechowywania (zamrażarka, lodówka, temp. pokojowa).
- Warunki transportu, odtajanie i kontrola kondensacji wilgoci.
- Etykiety, numery partii, FIFO, traceability, kontrola dat ważności.
Przygotowanie do cięcia i kompletacji
- Zasady wyjmowania prepregu z chłodni, relaksacja materiału.
- Podstawy nestingu, cięcie ręczne i z użyciem plotera.
- Rodzaje rdzeni (pianki, plastry, Corecork), cięcie i dopasowanie rdzeni.
Praca z materiałami rdzeniowymi – praktyka
- Fazowanie, klejenie, kontrola szczelin i krawędzi rdzenia.
- Sekwencja skóra–rdzeń–skóra.
- Przygotowanie do laminowania z rdzeniem.
Laminowanie i przygotowanie form
- Rodzaje form (metalowe, kompozytowe, 3D).
- Nakładanie rozdzielaczy, kontrola czystości.
- Układanie warstw, orientacje, zachowanie ciągłości włókien.
- Insert’y, pogrubienia, przygotowanie do autoklawu.
Kontrola jakości i typowe defekty
- Typowe defekty (mikroporowatość, zapowietrzenia, mostki).
- Błędy geometrii i ich wpływ na montaż.
- Checklista laminatora – karta kontroli, orientacja, ilość warstw.
Test walidacyjny online.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 225,35 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 435,24 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 352,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 286,27 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Gajdziński
W latach 2001–2009 kierował zespołem CSV KOMPOZYTY w ramach CSV Sp. z o.o., odpowiadając w 100% za szkolenia merytoryczne i badawcze, które objęły ponad 200 firm. Współtworzył technologie paneli aramidowo-szklano-ceramicznych (2004–2006, AMZ Kutno) i elementów mostowych z włókna węglowego (2006, Mostostal Warszawa).
Od 2010 roku nadzorował wdrożenia systemów opartych na rdzeniach Corecork, m.in. w firmach HI-TECH Serwis, BUSTER, Sunreef Yachts, Model-Art, RFWW-RAWAG i Solaris Bus & Coach S.A. Brał udział w projektach unijnych wraz z Wawrzaszek ISS (2014–2015), gdzie opracowywano hybrydowe technologie zabudów pojazdów specjalnych z wykorzystaniem korka.
W latach 2019–2022 odpowiadał za komponent badawczy w projekcie budowy katamaranu biobase (Yacht Service Sp. z o.o.). Posiada patenty i zastrzeżenia patentowe w dziedzinie kompozytów. Firma współpracuje z projektantami 3D oraz z dystrybutorem oprogramowania SIEMENS PLM.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uczestnictwa i uzyskania zaświadczenia jest obecność na min. 80% czasu zajęć. Warunkiem ukończenia szkolenia jest zaliczenie testu końcowego.
Zapewniono rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji efektów uczenia się.
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70% (zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 955 z późn. zm.)).