Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika - praktyczne techniki deeskalacji, skutecznej komunikacji, prowadzenia wymagających rozmów oraz radzenia sobie ze stresem w kontaktach z obywatelami.
Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika - praktyczne techniki deeskalacji, skutecznej komunikacji, prowadzenia wymagających rozmów oraz radzenia sobie ze stresem w kontaktach z obywatelami.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do:
- pracowników administracji publicznej (rządowej, samorządowej, zespolonej i niezespolonej),
- jednostek organizacyjnych JST, instytucji publicznych, placówek oświatowych, pomocy społecznej, służby zdrowia, instytucji kultury, organów kontrolnych,
- pracowników biur obsługi klienta i sekretariatów,
- wszystkich osób mających częsty kontakt z „trudnym klientem/interesantem” lub sytuacjami konfliktowymi.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwinięcie umiejętności skutecznej i empatycznej komunikacji w kontakcie z trudnym lub roszczeniowym interesantem.Poznanie praktycznych technik deeskalacji napięcia i panowania nad emocjami w sytuacjach konfliktowych.
Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie w prowadzeniu trudnych rozmów.
Zrozumienie mechanizmów psychologicznych zachowań agresywnych, roszczeniowych, manipulacyjnych lub emocjonalnych interesantów.
Nabycie umiejętności zachowania profesjonalnej postawy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Komunikacja, konflikty i praca z trudnym interesantem
- Wprowadzenie i zasady pracy warsztatowej.
- Integracja, określenie potrzeb uczestników.
- Kim jest „trudny interesant”? - różne perspektywy i źródła trudnych zachowań.
- Przegląd najczęstszych sytuacji konfliktowych w administracji i firmach.
- Psychologia zachowań konfliktowych.
- Emocje interesanta: strach, frustracja, poczucie bezsilności - jak je rozpoznawać i uwzględniać.
- Mechanizmy agresji i zachowania obronne.
- Style komunikacji w stresie - analiza własnych reakcji.
- Postawy roszczeniowe i manipulacyjne - charakterystyka i typologia trudnych zachowań.
- Komunikacja skuteczna i nieeskalująca napięcia.
- Bariery komunikacyjne i czynniki wywołujące eskalację konfliktu.
- Techniki aktywnego słuchania i parafrazy redukującej napięcie.
- Język, który uspokaja i język, który prowokuje - przykłady i ćwiczenia.
- Komunikaty asertywne i konstruktywne wyrażanie granic.
- Techniki deeskalacji w praktyce - krok po kroku.
- Obniżanie poziomu emocji rozmówcy poprzez zmianę dynamiki rozmowy.
- Radzenie sobie z krzykiem, pretensjami, ironią, presją czasu, „lawiną żądań”.
- Ćwiczenia indywidualne i w parach na realnych scenariuszach uczestników.
- Trudne rozmowy w praktyce - symulacje i analiza.
- Prowadzenie rozmów z interesantem roszczeniowym, niezadowolonym, zdenerwowanym lub pasywnie-agresywnym.
- Obiektywne komunikowanie zasad, procedur i ograniczeń.
- Utrzymywanie profesjonalnej postawy w warunkach presji.
- Analiza nagrań i scenek - konstruktywna informacja zwrotna.
Dzień 2
Asertywność, granice, interwencje oraz radzenie sobie ze stresem
- Asertywność i wyznaczanie granic w pracy urzędnika.
- Asertywność a uprzejmość - czym się różnią.
- Odmowa bez konfliktu - jak ją prawidłowo formułować.
- Reagowanie na ataki personalne, manipulacje i nierealne oczekiwania.
- Techniki obrony przed eskalacją emocjonalną interesanta.
- Ćwiczenia: formułowanie trudnych komunikatów, „twarde sytuacje” z praktyki uczestników.
- Interesant agresywny lub potencjalnie niebezpieczny - bezpieczne zachowania.
- Wczesne sygnały zagrożenia i sposoby reagowania.
- Ograniczenia prawne i organizacyjne.
- Zachowanie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego podczas kontaktu.
- Kiedy przerwać rozmowę, kiedy wezwać wsparcie, jak przekazać rozmówcę przełożonemu.
- Protokół rozmów trudnych - tworzenie scenariuszy dla instytucji.
- Współpraca zespołowa w sytuacjach kryzysowych.
- Wzajemne wsparcie w zespole - system „drugiego pracownika”.
- Ustalenie standardów postępowania.
- Przekazywanie informacji o trudnych interesantach w sposób zgodny z prawem i zasadami instytucji.
- Rola przełożonych i liderów obsługi w reagowaniu na konflikty.
- Radzenie sobie ze stresem i obciążeniem emocjonalnym.
- Reakcje stresowe i mechanizmy wypalenia - jak rozpoznawać je u siebie.
- Techniki obniżania napięcia w trakcie rozmowy i po niej.
- Krótkie techniki „pierwszej pomocy emocjonalnej” (na przerwie, po incydencie).
- Budowanie odporności psychicznej i higieny pracy.
- Ćwiczenia relaksacyjne i praca z oddechem.
- Podsumowanie i wdrożenie.
- Tworzenie własnych planów działań i dobrych praktyk.
- Podsumowanie umiejętności nabytych podczas szkolenia.
- Sesja pytań uczestników i analiza najtrudniejszych przypadków.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 23-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 955,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 162,98 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 132,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.