Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika - praktyczne techniki deeskalacji, skutecznej komunikacji, prowadzenia wymagających rozmów oraz radzenia sobie ze stresem w kontaktach z obywatelami.
Możliwość dofinansowania
Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika - praktyczne techniki deeskalacji, skutecznej komunikacji, prowadzenia wymagających rozmów oraz radzenia sobie ze stresem w kontaktach z obywatelami.
Numer usługi 2025/11/22/8282/3164647
2 078,70 PLN
brutto
1 690,00 PLNnetto
129,92 PLNbrutto/h
105,63 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do:
- pracowników administracji publicznej (rządowej, samorządowej, zespolonej i niezespolonej),
- jednostek organizacyjnych JST, instytucji publicznych, placówek oświatowych, pomocy społecznej, służby zdrowia, instytucji kultury, organów kontrolnych,
- pracowników biur obsługi klienta i sekretariatów,
- wszystkich osób mających częsty kontakt z „trudnym klientem/interesantem” lub sytuacjami konfliktowymi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwinięcie umiejętności skutecznej i empatycznej komunikacji w kontakcie z trudnym lub roszczeniowym interesantem.Poznanie praktycznych technik deeskalacji napięcia i panowania nad emocjami w sytuacjach konfliktowych.
Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie w prowadzeniu trudnych rozmów.
Zrozumienie mechanizmów psychologicznych zachowań agresywnych, roszczeniowych, manipulacyjnych lub emocjonalnych interesantów.
Nabycie umiejętności zachowania profesjonalnej postawy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się - | Kryteria weryfikacji - | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Dzień 1
Komunikacja, konflikty i praca z trudnym interesantem
- Wprowadzenie i zasady pracy warsztatowej.
- Integracja, określenie potrzeb uczestników.
- Kim jest „trudny interesant”? - różne perspektywy i źródła trudnych zachowań.
- Przegląd najczęstszych sytuacji konfliktowych w administracji i firmach.
- Psychologia zachowań konfliktowych.
- Emocje interesanta: strach, frustracja, poczucie bezsilności - jak je rozpoznawać i uwzględniać.
- Mechanizmy agresji i zachowania obronne.
- Style komunikacji w stresie - analiza własnych reakcji.
- Postawy roszczeniowe i manipulacyjne - charakterystyka i typologia trudnych zachowań.
- Komunikacja skuteczna i nieeskalująca napięcia.
- Bariery komunikacyjne i czynniki wywołujące eskalację konfliktu.
- Techniki aktywnego słuchania i parafrazy redukującej napięcie.
- Język, który uspokaja i język, który prowokuje - przykłady i ćwiczenia.
- Komunikaty asertywne i konstruktywne wyrażanie granic.
- Techniki deeskalacji w praktyce - krok po kroku.
- Obniżanie poziomu emocji rozmówcy poprzez zmianę dynamiki rozmowy.
- Radzenie sobie z krzykiem, pretensjami, ironią, presją czasu, „lawiną żądań”.
- Ćwiczenia indywidualne i w parach na realnych scenariuszach uczestników.
- Trudne rozmowy w praktyce - symulacje i analiza.
- Prowadzenie rozmów z interesantem roszczeniowym, niezadowolonym, zdenerwowanym lub pasywnie-agresywnym.
- Obiektywne komunikowanie zasad, procedur i ograniczeń.
- Utrzymywanie profesjonalnej postawy w warunkach presji.
- Analiza nagrań i scenek - konstruktywna informacja zwrotna.
Dzień 2
Asertywność, granice, interwencje oraz radzenie sobie ze stresem
- Asertywność i wyznaczanie granic w pracy urzędnika.
- Asertywność a uprzejmość - czym się różnią.
- Odmowa bez konfliktu - jak ją prawidłowo formułować.
- Reagowanie na ataki personalne, manipulacje i nierealne oczekiwania.
- Techniki obrony przed eskalacją emocjonalną interesanta.
- Ćwiczenia: formułowanie trudnych komunikatów, „twarde sytuacje” z praktyki uczestników.
- Interesant agresywny lub potencjalnie niebezpieczny - bezpieczne zachowania.
- Wczesne sygnały zagrożenia i sposoby reagowania.
- Ograniczenia prawne i organizacyjne.
- Zachowanie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego podczas kontaktu.
- Kiedy przerwać rozmowę, kiedy wezwać wsparcie, jak przekazać rozmówcę przełożonemu.
- Protokół rozmów trudnych - tworzenie scenariuszy dla instytucji.
- Współpraca zespołowa w sytuacjach kryzysowych.
- Wzajemne wsparcie w zespole - system „drugiego pracownika”.
- Ustalenie standardów postępowania.
- Przekazywanie informacji o trudnych interesantach w sposób zgodny z prawem i zasadami instytucji.
- Rola przełożonych i liderów obsługi w reagowaniu na konflikty.
- Radzenie sobie ze stresem i obciążeniem emocjonalnym.
- Reakcje stresowe i mechanizmy wypalenia - jak rozpoznawać je u siebie.
- Techniki obniżania napięcia w trakcie rozmowy i po niej.
- Krótkie techniki „pierwszej pomocy emocjonalnej” (na przerwie, po incydencie).
- Budowanie odporności psychicznej i higieny pracy.
- Ćwiczenia relaksacyjne i praca z oddechem.
- Podsumowanie i wdrożenie.
- Tworzenie własnych planów działań i dobrych praktyk.
- Podsumowanie umiejętności nabytych podczas szkolenia.
- Sesja pytań uczestników i analiza najtrudniejszych przypadków.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 18-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Trudny interesant i sytuacje konfliktowe w pracy urzędnika | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 19-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 078,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 690,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 129,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Trener SEMPER
Ekspert SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- autorski podręcznik Uczestnika szkolenia przygotowany przez Eksperta Semper,
- materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
- materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
- certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Adres
Adres
ul. Towarowa 2/a
00-811 Warszawa
woj. mazowieckie
Szkolenia w Warszawie najczęściej realizujemy w Hotel*** Campanile.
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Angelika Poznańska
E-mail
a.poznanska@szkolenia-semper.pl
Telefon
(+48) 570 590 060