Zostań Trenerem 2.0 – usługa szkoleniowa
Zostań Trenerem 2.0 – usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Nowy start w Małopolsce z EURESEM
- Grupa docelowa usługi
- Początkujący trenerzy stawiających pierwsze kroki w prowadzeniu szkoleń dla dorosłych.
- Trenerzy wewnętrzni (HR / L&D / Akademie firmowe), którzy chcą uporządkować warsztat i wzbogacić metody pracy.
- Menedżerowie i liderzy zespołów, którzy prowadzą lub będą prowadzić szkolenia i sesje rozwijające dla swoich ludzi.
- Coache, konsultanci i facylitatorzy, rozszerzających ofertę o szkolenia grupowe lub programy rozwojowe.
- Freelancerzy budujących praktykę szkoleniową – osób chcących zaprojektować ofertę rynkową i markę osobistą.
- Edukatorzy i wykładowcy (uczelnie, szkoły policealne, NGO) przechodzący do bardziej interaktywnej, dorosłej formuły uczenia.
- Specjaliści HR / People Development / Talent Management, odpowiedzialni za diagnozę potrzeb, projektowanie i ewaluację działań szkoleniowych
- uczestnicy projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- uczestnicy projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- uczestnicy projektu Nowy Start w Małopolsce z EURESEM
- uczestnicy projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji23-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest wszechstronne, praktyczne i biznesowo osadzone przygotowanie przyszłych trenerów do samodzielnego projektowania, prowadzenia i ewaluacji procesów rozwojowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje pracę w cyklu ultradian (90/20) | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia istotę mikroregeneracji i higieny głosu w pracy trenera | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia najważniejsze zasady cyklu ultradian (90/20) | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Projektuje proces uczenia | Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia istotę analizy luk kompetencyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia model Taksonomii Blooma | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje cele uczenia w modelu SMART | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uzasadnia istotę komunikacji niewerbalnej w pracy trenera | Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę mowy ciała podczas procesu szkoleniowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę porajęzyka podczas wystąpienia publicznego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wyróżnia sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy trenera | Kryteria weryfikacji Opisuje metody radzenia sobie ze stresem i tremą | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią metodę radzenia sobie ze stresem do swojej osobowości i potrzeb | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Opisuje najważniejsze cechy dobrego przekazu werbalnego | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady plan language | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę storytellingu w wystąpieniach publicznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia najważniejsze zasady i struktury storytellingowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 · Psychologia uczenia & sztuka wystąpień publicznych (10 godzin dydaktycznych + 2 przerwy)
09 : 00 – 09 : 45 Wprowadzenie do szkolenia
• cele i kontrakt szkoleniowy
• style uczenia dorosłych (Kolb, Honey-Mumford)
• mapa całego kursu i metody pracy
09 : 45 – 10 : 30 Co zrobić, aby Ciebie słuchano?
• model uwagi (Attention Curve)
• pierwsze 30 sekund wystąpienia – „hook”
• ton głosu, tempo, przerwy dramatyczne
• zarządzanie energią sali
10 : 45 – 11 : 45 Komunikacja niewerbalna w pracy trenera
• postawa i proksemika
• gestykulacja wspierająca przekaz
• kontakt wzrokowy z grupą vs. pojedynczymi osobami
• mikroekspresje i sparafrazowane emocje
11 : 45 – 12 : 45 Storytelling w pracy trenera
• struktura opowieści (Setup – Conflict – Resolution)
• bohater, cel i przeszkoda – jak przenieść je na kontekst szkoleniowy
• narzędzia obrazowania (metafora, analogia, anegdota)
• ćwiczenie: 2-minutowa historia z puentą
13 : 30 – 14 : 45 Motywacja i teorie uczenia
• SDT (Deci & Ryan) – autonomia, kompetencja, relacyjność
• behawioryzm vs. konstruktywizm vs. neurodydaktyka
• czynnik „flow” w projektowaniu aktywności
• motywatory wewnętrzne a zewnętrzne – jak je łączyć
14 : 45 – 16 : 00 Procesy grupowe & wpływ społeczny
• fazy rozwoju zespołu (Tuckman) a dynamika na sali
• normy, role, konformizm – kiedy pomagają, kiedy przeszkadzają
• moderowanie dyskusji i radzenie sobie z trudnym uczestnikiem
• techniki wpływu (Cialdini) z etycznym filtrem trenera
16 : 00 – 17 : 30 Inteligencja emocjonalna w pracy trenera
• model Golemana: samo- i interpersonalne kompetencje EQ
• rozpoznawanie i nazywanie emocji u uczestników
• regulacja własnego stresu przed i w trakcie wystąpień
• empatyczne reagowanie na pytania i opór grupy
Dzień 2 · Proces szkoleniowy (10 godzin dydaktycznych + 2 przerwy)
09 : 00 – 10 : 30 Cały cykl szkoleniowy
• ADDIE vs. SAM – podobieństwa i różnice
• punkty kontrolne jakości (gating)
• dokumentacja procesu – od briefu do raportu końcowego
10 : 45 – 12 : 15 Identyfikacja potrzeb (deep dive)
• analiza luk kompetencyjnych (TNA) – metody i narzędzia
• wywiad z kluczowymi osobami + obserwacja on-the-job
• ankieta vs. focus group – kiedy którą wybrać
• przekładanie potrzeb na mierzalne cele uczenia (SMART)
13 : 00 – 14 : 30 Projektowanie szkoleń
• taksonomia Blooma w praktyce (cele kognitywne → aktywności)
• złota proporcja: teoria : praktyka : refleksja
• scenariusz minutowy i instrukcja dla trenera
• materiały wspierające – slajdy, handouty, mikro-learning
14 : 30 – 16 : 00 Prowadzenie & facylitacja
• różnica: trener-ekspert vs. facylitator procesu
• pytania otwarte, parafraza, „parking” tematów
• zwinne modyfikowanie planu w reakcji na grupę
16 : 00 – 17 : 30 Ewaluacja & ROI
• Kirkpatrick – 4 poziomy oceny efektów
• modele ROI (Phillips, Bersin) – kiedy liczyć zwrot?
• zbieranie danych jakościowych i ilościowych
• raport z rekomendacjami dla biznesu
Dzień 3 · Biznes, energia i walidacja (10 godzin dydaktycznych + 2 przerwy)
09 : 00 – 10 : 30 Model biznesowy trenera – cz. 1
• mapa wartości (Value Proposition Canvas)
• segmenty klientów B2B vs. B2C
• ścieżka klienta – od pierwszego kontaktu do retencji
10 : 45 – 12 : 15 Model biznesowy trenera – cz. 2
• strategie wyceny: stawka godzinowa, pakiet, licencja
• umowy cywilnoprawne, prawa autorskie, RODO
• kanały sprzedaży: marketplace, partnerstwa, rekomendacje
• portfolio: case study, social proof, storytelling marki osobistej
13 : 00 – 14 : 30 Wizerunek i content marketing
• identyfikacja wizualna – logo, kolor, typografia
• kalendarz treści: blog, podcast, newsletter, social media
• SEO dla trenerów – słowa kluczowe i długie ogony
• generowanie leadów przez webinary i e-booki
14 : 30 – 16 : 00 Regeneracja i rytm pracy
• cykl ultradian – praca w blokach 90/20
• mikroregeneracja: oddech, stretching, mindfulness
• zarządzanie obciążeniem głosowym i fizjologicznym trenera
• profilaktyka wypalenia zawodowego
16 : 00 – 16 : 45 Ścieżki rozwoju trenerskiego
• certyfikacje (ICF, CIPD, HRBP) – czy i kiedy warto
• specialty tracks: e-learning, coaching, agile, DEI
• mentoring i superwizja – budowanie dojrzałości zawodowej
16 : 45 – 17 : 30 Walidacja (wywiad swobodny)
1) Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 30 godzin.
2) Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
3) Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
4) Usługa odbywa się zdalnie w czasie rzeczywistym.
5) Cel edukacyjny: Celem edukacyjnym szkolenia jest wszechstronne, praktyczne i biznesowo osadzone przygotowanie przyszłych trenerów do samodzielnego projektowania, prowadzenia i ewaluacji procesów rozwojowych.
6) Warunki organizacyjne: Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie komunikacyjnej Google Meet. Szkolenie przewidziane jest od jednej do pięciu osób.
7) Walidacja: Proces walidacji polega na wywiadzie swobodnym, podczas którego Uczestnik rozmawia z osobą prowadzącą walidację na temat technik, sposobów, rozwiązań związanych z efektami uczenia się. Walidacja przebiega w terminie wskazanym w harmonogramie. Czas na walidację dla jednej osoby to 45 minut. W przypadku, gdy na szkolenie zapisze się więcej niż jedna osoba, wówczas terminy walidacji są dostępne u Dostawcy Usługi.
8) Minimalne wymagania: Uczestnicy nie muszą posiadać doświadczenia trenerskiego.
9) Grupa docelowa:
- Początkujący trenerzy stawiających pierwsze kroki w prowadzeniu szkoleń dla dorosłych.
- Trenerzy wewnętrzni (HR / L&D / Akademie firmowe), którzy chcą uporządkować warsztat i wzbogacić metody pracy.
- Menedżerowie i liderzy zespołów, którzy prowadzą lub będą prowadzić szkolenia i sesje rozwijające dla swoich ludzi.
- Coache, konsultanci i facylitatorzy, rozszerzających ofertę o szkolenia grupowe lub programy rozwojowe.
- Freelancerzy budujących praktykę szkoleniową – osób chcących zaprojektować ofertę rynkową i markę osobistą.
- Edukatorzy i wykładowcy (uczelnie, szkoły policealne, NGO) przechodzący do bardziej interaktywnej, dorosłej formuły uczenia.
- Specjaliści HR / People Development / Talent Management, odpowiedzialni za diagnozę potrzeb, projektowanie i ewaluację działań szkoleniowych
- uczestnicy projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- uczestnicy projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- uczestnicy projektu Nowy Start w Małopolsce z EURESEM
- uczestnicy projektu Kierunek - Rozwój
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do szkolenia – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Co zrobić, aby Ciebie słuchano? – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Komunikacja niewerbalna w pracy trenera – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Storytelling w pracy trenera – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Motywacja i teorie uczenia – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Procesy grupowe & wpływ społeczny – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Inteligencja emocjonalna w pracy trenera – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Cały cykl szkoleniowy – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Identyfikacja potrzeb (deep dive) – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Projektowanie szkoleń – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Prowadzenie & facylitacja – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Ewaluacja & ROI – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 28-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Model biznesowy trenera – cz. 1 – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Model biznesowy trenera – cz. 2 – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Wizerunek i content marketing – współdzielenie ekranu | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Regeneracja i rytm pracy – ćwiczenia | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Ścieżki rozwoju trenerskiego – wideokonferencja | Prowadzący Marta Schneider | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja – wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 428,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 147,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Schneider
Autorka dwóch książek, łączących perspektywę psychologiczną, biznesową i dydaktyczną. Pracuje na realnych przykładach, wdrożeniach i refleksji po działaniu, a metafory traktuje jako narzędzie upraszczające złożone zagadnienia i uczące przyszłych trenerów, jak jasno komunikować trudne treści.
Marta posiada zestaw kwalifikacji, który pozwala jej nie tylko prowadzić szkolenia, lecz także świadomie kształcić przyszłych trenerów, mentorować ich i towarzyszyć im w budowaniu własnego warsztatu:
– Trener kompetencji miękkich (z elementami TSR),
– Trener–szkoleniowiec w nauczaniu dorosłych,
– Trener osobisty: coach/mentor/tutor (z elementami interwencji kryzysowej).
Te ścieżki rozwojowe pokazują, że rozumie proces uczenia dorosłych zarówno od strony metodycznej, jak i psychologicznej.
Pracuje w sposób praktyczny, procesowy i nastawiony na rezultat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik przed szkoleniem otrzyma komplet materiałów szkoleniowych, który składa się z:
– prezentacji multimedialnej;
– skryptu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rok życia.
Informacje dodatkowe
- Jeśli szkolenie będzie dofinansowane ze środków publicznych w co najmniej 70%, będzie zwolnione przedmiotowo z podatku VAT (podstawa prawna: par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 955 z późn. zm.)).
- Zawarto Umowę ramową numer RR.0716.275.2024 z WUP w Toruniu dotycząca realizacji i rozliczania Usług z wykorzystaniem bonów elektronicznych w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
- Uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dopiero po pozytywnym wyniku walidacji. Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest pozytywny wynik walidacji oraz frekwencja na minimalnym poziomie 80%.
- Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma komunikacyjna – Google Meet.
2. Wymagania sprzętowe:
- komputer z aktualnym systemem (Windows 10 lub nowszy / macOS 12 lub nowszy / aktualna dystrybucja Linux),
- aktualna przeglądarka (Chrome/Edge/Firefox/Safari – co najmniej dwie ostatnie wersje),
- stabilne łącze internetowe o przepustowości min. 10 Mb/s (pobieranie) i 2 Mb/s (wysyłanie),
- sprawna kamera komputerowa i mikrofon,
- sprawne słuchawki/ głośniki.
- Okres ważności linku: od godziny zegarowej przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny zegarowej po zakończeniu szkolenia w dniu ostatnim.