Szkolenie dedykowane funkcjonariuszom służb dla pilotów dronów w kat. szczególnej STS-01 oraz STS-02 (uprawnienia EU – VLOS/BVLOS do 25 kg) do specjalistycznych misji poszukiwawczo-ratowniczych z wykorzystaniem kamery termowizyjnej. Szkolenie w zakresie rozwoju zielonych kompetencji cyfrowych.
Szkolenie dedykowane funkcjonariuszom służb dla pilotów dronów w kat. szczególnej STS-01 oraz STS-02 (uprawnienia EU – VLOS/BVLOS do 25 kg) do specjalistycznych misji poszukiwawczo-ratowniczych z wykorzystaniem kamery termowizyjnej. Szkolenie w zakresie rozwoju zielonych kompetencji cyfrowych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są funkcjonariusze służb, takich jak Policja, Państwowa Straż Pożarna, Straż Graniczna oraz Żołnierze Sił Zbrojnych, którzy chcą zdobyć najwyższe kwalifikacje w kat. szczególnej STS-01 oraz STS-02 (uprawnienia EU – VLOS/BVLOS do 25 kg). Szkolenie umożliwia rozwój wiedzy i umiejętności niezbędnych do realizacji specjalistycznych misji poszukiwawczo-ratowniczych z wykorzystaniem dronów, w tym obsługi kamer termowizyjnych oraz prowadzenia działań w zróżnicowanych i trudnych warunkach terenowych.
Program szkolenia ma na celu podniesienie kwalifikacji i kompetencji służb w zakresie ochrony życia i bezpieczeństwa ludzkiego, przygotowując uczestników do skutecznego działania w sytuacjach kryzysowych, podejmowania decyzji pod presją czasu oraz efektywnego wsparcia operacji ratowniczych. Szkolenie wspiera wzrost bezpieczeństwa kraju, zwiększając gotowość służb do szybkiego reagowania na zagrożenia, w tym w sytuacjach kryzysowych, działań wojennych oraz operacji wojskowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji06-02-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie funkcjonariuszy służb do samodzielnego wykonywania operacji lotniczych w kat. STS-01 i STS-02 (VLOS/BVLOS do 25 kg) oraz specjalistycznego wykorzystania dronów w misjach ratowniczych, działaniach kryzysowych, wsparciu ochrony życia, planowaniu operacji i wsparciu działań wojskowych. Szkolenie zwiększa koordynację i skuteczność służb podczas operacji w złożonych, dynamicznych środowiskach, wzmacniając ich gotowość do reagowania na różnorodne zagrożenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje przepisy lotnicze dotyczącebezzałogowych statków powietrznych oraz rozróżnia procedury operacyjne | Kryteria weryfikacji Definiuje przepisy lotnicze dotyczącebezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia charakter wykonywanej misjiw ramach kategorii otwartej oraz szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia procedury, w tym proceduryawaryjne stosowane w sytuacjach niebezpiecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Definiuje sposób funkcjonowaniaprzestrzeni powietrznej oraz ograniczenia jej dostępności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia wpływ potencjalnychczynników ograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu misji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Definiuje procedury bezpiecznegopilotażu BSP | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnia dobre praktykiwykonywania misji BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia ryzyko związane zwykonywaniem misji BSP w różnych warunkach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje bezzałogowe statkipowietrzne | Kryteria weryfikacji Rozróżnia komponenty budowy BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Definiuje zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia dedykowane aplikacjewykorzystywane w lotach BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozróżnia sposoby wykorzystania BSP w misjach SAR | Kryteria weryfikacji Definiuje zasady wykorzystania technologii BSP w misjach SAR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje zakres obowiązków członków zespołu w misjach SAR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje środowisko wykonywania misji SAR i dostosowuje do niego charakter operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje oprogramowanie wspierające przeprowadzenie misji SAR z wykorzystaniem BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje lot z wykorzystaniem BSP, w tym dokonuje analizy ryzyka związanego z operacją | Kryteria weryfikacji Definiuje dostępność przestrzeni powietrznej i potrafi ją analizować | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje prognozę pogody i dostosowuje lot do zastanych na miejscu warunków | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Ocenia i przeprowadza analizę ryzyka związanego z lotem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Organizuje miejsce startu BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Obsługuje BSP oraz planuje realizacje misji | Kryteria weryfikacji Planuje inspekcje techniczną BSP przed startem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje obowiązek poinformowania odpowiednich służb o planowanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje konfiguracje parametrów lotu, dostosowując je do warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i wykonuje manewry z wykorzystaniem BSP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje wykonanie lotu automatycznego w celu pozyskania danych geoprzestrzennych i multispektralnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje zakończenie operacji BSP | Kryteria weryfikacji Planuje zakończenie lotu BSP w poprawny i bezpieczny sposób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Planuje inspekcje techniczne BSP po locie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje obowiązek poinformowania odpowiednich służb o zakończonej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Obsługuje BSP w trakcie misji SAR | Kryteria weryfikacji Planuje parametry lotu z uwzględnieniem warunków środowiskowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje kamerę termowizyjną w misjach SAR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Współpracuje z pozostałymi członkami zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje sytuacje awaryjne i reaguje na nie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Planuje zakończenie lotu z uwzględnieniem celu przeprowadzanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Realizacja szkolenia pozwala uczestnikom rozwijać kwalifikacje w zakresie bezpiecznego i zgodnego z przepisami wykonywania operacji lotniczych w kategorii szczególnej STS-01 oraz STS-02, obejmujących uprawnienia EU VLOS/BVLOS do 25 kg. Program dedykowany jest funkcjonariuszom służb do wykonywania specjalistycznych misji poszukiwawczo-ratowniczych z wykorzystaniem dronów, w tym obsługę kamer termowizyjnych oraz prowadzenie działań w zróżnicowanych warunkach terenowych.
Dzięki realizacji szkolenia funkcjonariusze służb, takich jak Policja, Państwowa Straż Pożarna, Straż Graniczna oraz Żołnierze Sił Zbrojnych, uzyskają kluczowe kwalifikacje i kompetencje niezbędne do skutecznego wspierania ochrony i bezpieczeństwa życia ludzkiego, w tym umiejętności działania w sytuacjach kryzysowych, gdzie wykorzystanie dronów stanowi jedno z najważniejszych narzędzi zwiększających szybkość, precyzję i bezpieczeństwo prowadzenia operacji. Szkolenie obejmuje także zdolność wspierania operacji wojskowych poprzez skuteczne lokalizowanie miejsc i obszarów wymagających interwencji, ocenę sytuacji w czasie rzeczywistym, a także szybkie i świadome działanie wynikające ze znajomości przestrzeni powietrznej i zasad jej wykorzystania. Uczestnicy zyskują kompetencje umożliwiające współpracę między służbami i wojskiem, co znacząco wzmacnia skuteczność operacyjną podczas złożonych działań w dynamicznych warunkach.
Szkolenie przygotowuje uczestników do efektywnego wykorzystania dronów w różnych działaniach operacyjnych, zarówno wojskowych, jak i cywilnych. W działaniach wojskowych drony wykorzystywane są do bezpiecznej obserwacji terenu, monitorowania ruchów wojsk oraz oceny sytuacji operacyjnej bez narażania żołnierzy. W Policji służą do prowadzenia obserwacji miejsc trudno dostępnych, koordynacji działań podczas interwencji oraz szybkiego lokalizowania osób zaginionych. Straż Pożarna korzysta z dronów do oceny zagrożeń pożarowych, monitorowania rozprzestrzeniania się ognia oraz wspierania akcji ratowniczych dzięki podglądowi z powietrza.
Szkolenie bazuje na aktualnych standardach branżowych i wytycznych dotyczących operacji specjalistycznych BSP, łącząc teorię online z praktycznymi ćwiczeniami w terenie. Obejmuje m.in. planowanie misji SAR, ocenę ryzyka, procedury bezpieczeństwa operacyjnego, obsługę specjalistycznego wyposażenia oraz rozwój zielonych kompetencji cyfrowych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w działaniach służb.
Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczne umiejętności i wiedzę, które umożliwią przystąpienie i pozytywne zaliczenie egzaminu teoretycznego STS. Po jego ukończeniu kwalifikacje pilota zostaną zatwierdzone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w profilu pilota na drony.gov.pl.
Usługa realizowana w ramach rozwoju zielonej transformacji oraz transformacji cyfrowej.
Czas trwania szkolenia: Szkolenie teoretyczne - 25 godzin | Szkolenie praktyczne - 13 godzin | Egzaminy - 2 godziny
Szkolenie teoretyczne STS-01 oraz STS-02 - szkolenie grupowe - 16 godzin
Szkolenie teoretyczne STS realizowane jest zdalnie w czasie rzeczywistym, w formie wykładów na żywo. Zakres szkolenia obejmuje:
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze Procedury operacyjne
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Meteorologia
Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) - szkolenie grupowe - 9 godzin
Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) realizowane jest zdalnie w czasie rzeczywistym, w formie wykładów na żywo. Zakres szkolenia obejmuje:
- Rola bezzałogowych statków powietrznych w nowoczesnym i ekologicznym systemie ratowniczym
- Oprogramowanie wspierające przeprowadzanie misji SAR z użyciem dronów
- Taktyka prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych
- Pierwsza pomoc i zasady bezpieczeństwa podczas misji SAR
- Omówienie wykorzystania dronów w działaniach służb w sytuacjach kryzysowych
W ramach szkolenia przewidziane są przerwy przeznaczone na rozwiązywanie przez Uczestników testów sprawdzających wiedzę, wliczające się w czas szkolenia teoretycznego.
Szkolenie praktyczne STS-01 oraz STS-02 - szkolenie indywidualne - 5 godzin
Szkolenie praktyczne wraz z oceną umiejętności praktycznych realizowane jest stacjonarnie, w formie indywidualnych zajęć 1:1 z instruktorem. Szkolenie praktyczne obejmuje co najmniej 1 godzinę zegarową zajęć naziemnych dotyczących obsługi i funkcji bezzałogowego statku powietrznego. Zakres szkolenia obejmuje:
- Czynności przed lotem
- Procedury w trakcie lotu
- Czynności po zakończeniu lotu
Ocena umiejętności praktycznych stanowi nieodłączny element części praktycznej szkolenia. Przeprowadza ją instruktor prowadzący szkolenie praktyczne i nie stanowi odrębnej walidacji. Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 16.02.2026 r. do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Terminy mogą ulec zmianie w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, ograniczeń w dostępie do przestrzeni powietrznej lub innych sytuacji losowych.
Szkolenie praktyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) - szkolenie grupowe - 8 godzin
Szkolenie praktyczne realizowane jest stacjonarnie, w formie grupowych zajęć mających na celu symulację działań podczas misji SAR. Zakres szkolenia obejmuje:
- Symulacja misji poszukiwawczo-ratowniczej
- Zaplanowanie celu misji SAR
- Omówienie topografii terenu oraz charakteryzacja ukształtowania środowiska
- Precyzyjne przydzielenie zadań członkom zespołu SAR oraz określenie procedur i środków łączności operacyjnej
- Wydanie sprzętu oraz rozpoczęcie misji
- Zaplanowanie parametrów lotów z uwzględnieniem warunków terenowych
- Detekcja sygnałów środowiskowych, w tym identyfikacja miejsc palenisk oraz aktywności zwierzyny na obszarze operacji
- Prowadzenie działań poszukiwawczych z wykorzystaniem niskoemisyjnych środków wsparcia - dronów
- Omówienie i wykorzystanie kamery termowizyjnej
- Ciągła obserwacja sytuacji w rejonie operacji z analizą działań i reakcji zespołu
- Definiowanie sytuacji awaryjnych oraz działanie w sytuacjach kryzysowych
- Rotacyjny podział ról w zespole oraz pełne zaangażowanie każdego członka w realizację zadań operacyjnych
- Zakończenie misji SAR wraz ze sporządzeniem właściwego meldunku końcowego
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 17.02.2026 r. do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Termin ustalany jest indywidualnie, jednak uczestnik będzie musiał częściowo dostosować się do terminów wybieranych przez większość uczestników ze względu na grupowy charakter szkolenia. Terminy mogą ulec zmianie w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, ograniczeń w dostępie do przestrzeni powietrznej lub innych sytuacji losowych.
Podczas części praktycznej szkolenia z misji poszukiwawczo-ratowniczych grupy są tak dobierane, aby każdy uczestnik mógł efektywnie przyswajać wiedzę i nabywać umiejętności w swoim tempie. Zajęcia odbywają się w grupach liczących od 3 do 25 uczestników, przy wsparciu od 2 do 5 instruktorów prowadzących szkolenie.
Walidacja - cena umiejętności teoretycznych i praktycznych z misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) - 1 godzina
Walidacja przeprowadzana jest stacjonarnie podczas lub po zakończeniu szkolenia praktycznego z misji poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) i ma na celu kompleksową ocenę zdobytej wiedzy, umiejętności praktycznych oraz poziomu kompetencji niezbędnych do bezpiecznego i skutecznego wykonywania operacji SAR z wykorzystaniem dronów. Walidację przeprowadza osoba, która nie uczestniczyła w procesie szkolenia.
Harmonogram usługi obejmuje informacje o walidacji, która odbędzie się w okresie od 17.02.2026 r. do 30.04.2026 r., zgodnie z terminem szkolenia praktycznego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS - 1 godzina
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS realizowany jest zdalnie.
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS przeprowadzany jest przez podmiot wyznaczony, który uzyskał pozytywną decyzję od Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie możliwości przeprowadzania egzaminów. Termin egzaminu teoretycznego STS jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 18.02.2026 r. do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny egzaminu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Uczestnik zobowiązany jest poinformować operatora drogą mailową o wybranym terminie.
ETAPY POTWIERDZAJĄCE UKOŃCZENIE USŁUGI:
- Uzyskanie kwalifikacji STS-01 oraz STS-02 - Egzamin z wiedzy teoretycznej STS (1 godzina zegarowa) składa się z co najmniej 40 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Pozytywne zaliczenie egzaminu z wiedzy teoretycznej STS wymaga osiągnięcia przez Kursanta co najmniej 75%. Termin egzaminu z wiedzy teoretycznej STS jest zależny od tempa przyswajania wiedzy przez Kursanta, dostępności Kursanta oraz osoby egzaminacyjnej, jednakże z zachowaniem terminów określonych w ramowym programie usługi.
- Uzyskanie kompetencji - Walidacja z zakresu szkolenia specjalistycznego z misji poszukiwawczo-ratowniczych SAR (1 godzina zegarowa) obejmuje tematy ujęte w ramowym programie usługi.
Uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu teoretycznego (udokumentowany potwierdzeniem zdania egzaminu teoretycznego STS) oraz potwierdzenia ukończenia szkolenia praktycznego STS-01 oraz STS-02 wraz z oceną umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu uzyskiwania kwalifikacji pilota drona do
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Przepisy lotnicze (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Procedury operacyjne (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Ograniczenia możliwości człowieka (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Szkolenie teoretyczne STS-01 - Meteorologia (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Szkolenie teoretyczne SAR - Rola bezzałogowych statków powietrznych w nowoczesnym i ekologicznym systemie ratowniczym (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Szkolenie teoretyczne SAR - Taktyka prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Szkolenie teoretyczne SAR - Oprogramowanie wspierające przeprowadzanie misji SAR z użyciem dronów (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Szkolenie teoretyczne SAR - Pierwsza pomoc i zasady bezpieczeństwa podczas misji SAR (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Szkolenie teoretyczne SAR - Omówienie wykorzystania dronów w działaniach służb w sytuacjach kryzysowych (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Patryk Kostuniak | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja z zakresu szkolenia specjalistycznego z misji SAR po lub w trakcie szkolenia praktycznego z misji SAR (termin poglądowy, uwzględniony max. czas egzaminu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin z wiedzy teoretycznej STS (Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie, termin poglądowy pierwszy możliwy, uwzględniony max. czas egzaminu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 9 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 236,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 236,25 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Patryk Kostuniak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia teoretycznego uczestnicy mają możliwość uczestnictwa w interaktywnych zajęciach prowadzonych na żywo, umożliwiających bieżącą wymianę pytań i odpowiedzi z trenerem prowadzącym. Ponadto kursanci otrzymują dostęp do dedykowanej platformy e-learningowej, gdzie mogą korzystać z materiałów edukacyjnych oraz testów wspierających przyswajanie i weryfikację wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Wiek przystąpienia: Osoby dorosłe - ukończony 18 rok życia.
Szkolenia zdalne: Do udziału w zajęciach niezbędne jest urządzenie z dostępem do Internetu, wyposażone w funkcję dźwięku (głośniki) oraz mikrofon, umożliwiające udział w wykładach.
Szkolenia stacjonarne: Szkolenia praktyczne realizowane są na dronach zapewnionych przez ośrodek szkoleniowy, co pozwala uczestnikom na zdobycie doświadczenia w kontrolowanych warunkach.
Egzamin: Do przeprowadzenia egzaminu niestacjonarnego niezbędne będą 2 kamerki (dowolne urządzenia) lub kamerka 360.
Informacje ogólne: Informacja ta ma charakter ogólny i dotyczy wszystkich usług szkoleniowych realizowanych w ramach BUR - Koszt szkolenia (usługi rozwojowej) jest zależny od rodzaju sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkoleń, miejsca przeprowadzenia części praktycznej, dostępności instruktorów oraz ich doświadczenia i kwalifikacji, a także od czasu realizacji usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Część praktyczna STS-01 oraz STS-02 jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 16.02.2026 r. do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Część praktyczna oraz walidacja SAR jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 17.02.2026 r. do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Termin egzaminu teoretycznego STS jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 18.02.2026 r. do 30.04.2026 r. Szczegółowe dni i godziny egzaminu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Podstawa prawna zwolnienia usługi rozwojowej z VAT - art. 43 ust. 1, pkt. 29 ppkt. c Ustawy o VAT.
Usługa realizowana w ramach rozwoju zielonej transformacji oraz transformacji cyfrowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma i komunikacja: Szkolenie teoretyczne odbywa się online w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. Każdy uczestnik uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej DRONIFLY Patryk Kostuniak, zawierającej materiały szkoleniowe oraz testy wspierające przyswajanie i weryfikację wiedzy.
Sprzęt: Do udziału w zajęciach wymagany jest komputer z mikrofonem i głośnikami lub urządzenie mobilne (telefon/tablet) z dostępem do Internetu.
Łącze internetowe: Dla komfortowego uczestnictwa w wideokonferencjach grupowych zalecana jest przepustowość co najmniej 800 kb/s w górę i 1 Mb/s w dół, zapewniająca płynny obraz i dźwięk.
Systemy operacyjne: Windows (min. 7) , macOS oraz Linux. Pamięć RAM: min. 4 GB. Procesor: min. 1.9 GHz.
Dostęp do linku: Link umożliwiający udział w zajęciach pozostaje aktywny tylko na czas trwania spotkania online.
Adres
Adres
Szkolenia praktyczne oraz weryfikacja umiejętności w ramach szkolenia STS-01 oraz STS-02 odbędą się w województwie świętokrzyskim https://maps.app.goo.gl/HuodWXRc7eUASYsq5. Ze względu na zmienność warunków pogodowych, dostępność przestrzeni powietrznej oraz infrastrukturę, miejsce szkolenia może ulec zmianie. Uczestnicy oraz operatorzy zostaną zawsze uprzednio powiadomieni drogą mailową o aktualnej lokalizacji zajęć.
Szkolenie praktyczne SAR oraz walidacja z zakresu szkolenia specjalistycznego SAR odbędą się stacjonarnie w województwie świętokrzyskim. Ze względu na zmienność warunków pogodowych, dostępność przestrzeni powietrznej oraz infrastrukturę, miejsce szkolenia może ulec zmianie.
Egzamin teoretyczny STS odbędzie się zdalnie.