Komunikacja interpersonalna, współpraca zespołowa i asertywność w pracy urzędnika.
Komunikacja interpersonalna, współpraca zespołowa i asertywność w pracy urzędnika.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
– Specjaliści i pracownicy merytoryczni
– Pracownicy urzędów administracji publicznej - samorządowej i rządowej
– Koordynatorzy i liderzy zespołów
– Kadra średniego szczebla zarządzania
– Nowi pracownicy wchodzący do organizacji lub zespołu
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Komunikacja interpersonalna, współpraca zespołowa i asertywność w pracy urzędnika – szkolenie praktyczne” przygotowuje uczestników do skutecznego, świadomego i profesjonalnego komunikowania się w środowisku urzędowym. Szkolenie rozwija umiejętności budowania relacji, pracy zespołowej, rozwiązywania konfliktów oraz asertywnego wyrażania potrzeb i granic. Uczestnicy uczą się stosować zasady jasnej, empatycznej i adekwatnej komunikacji zarówno w kontaktach z mieszkańcami, jak i we współpracEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej w pracy urzędnika. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje podstawowe bariery komunikacyjne i dobiera sposoby ich eliminowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia style komunikacji i adekwatnie stosuje je w sytuacjach urzędowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie współpracuje w zespole i wykorzystuje zasady pracy grupowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje czynniki wpływające na skuteczną współpracę w administracji publicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje role zespołowe i potrafi dopasować swoje działania do potrzeb grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje asertywne zachowania w kontaktach służbowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia zachowania: uległe, agresywne, manipulacyjne i asertywne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik adekwatnie stosuje techniki asertywne (asertywna odmowa, komunikat „JA”, stawianie granic) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Adresaci szkolenia
– Specjaliści i pracownicy merytoryczni
– Pracownicy urzędów administracji publicznej - samorządowej i rządowej
– Koordynatorzy i liderzy zespołów
– Kadra średniego szczebla zarządzania
– Nowi pracownicy wchodzący do organizacji lub zespołu
Warunki organizacyjne
- szkolenie realizowane w formie stacjonarnej,
- pracy w podgrupach podczas ćwiczeń,
- każde stanowisko pracy wyposażone w materiały szkoleniowe
- czas trwania: 1 dzień (8 godzin zegarowych, 9:00–17:00),
- przerwy wliczone w czas szkolenia: 2 × 15 minut – przerwa kawowa, przerwa lunchowa 30 min
- walidacja w formie krótkiego testu teoretycznego
- po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat.
Część teoretyczna
Wprowadzenie do szkolenia
- cel, zakres i zasady pracy, krótkie omówienie programu,
- znaczenie komunikacji i współpracy w administracji publicznej.
Podstawy skutecznej komunikacji interpersonalnej w pracy urzędnika
- proces komunikacji — kanały, modele, bariery,
- komunikaty jasne, konkretne i uprzejme,
- rola intencji, emocji, tonu i języka niewerbalnego,
- komunikacja z mieszkańcem a komunikacja wewnętrzna.
Współpraca zespołowa w urzędzie
- dynamika pracy zespołowej i role w grupie,
- zasady dobrej współpracy, odpowiedzialności i przepływu informacji,
- budowanie zaufania i kultury konstruktywnej współpracy,
- najczęstsze wyzwania w zespołach urzędniczych.
Asertywność w pracy urzędnika
- różnice między zachowaniem uległym, agresywnym, manipulacyjnym i asertywnym,
- prawo do wyrażania potrzeb, opinii i granic,
- asertywna odmowa i asertywne reagowanie na krytykę,
- radzenie sobie z trudnymi zachowaniami interesantów i współpracowników.
Komunikacja w sytuacjach trudnych
- rozmowy konfliktowe i stresujące,
- komunikacja z osobami roszczeniowymi, zdenerwowanymi lub nieufnymi,
- deeskalacja konfliktów, formułowanie komunikatów w sposób spokojny i profesjonalny.
Część praktyczna
Analiza case study: sytuacje komunikacyjne w urzędzie
- analiza zdarzeń problemowych,
- identyfikacja błędów komunikacyjnych i propozycje rozwiązań,
- dobór właściwych strategii komunikacyjnych.
Ćwiczenia warsztatowe w podgrupach
- przygotowanie komunikatów jasnych i precyzyjnych,
- tworzenie odpowiedzi na trudne wiadomości, skargi i zapytania,
- praktyczne zastosowanie technik komunikacji empatycznej.
Symulacje pracy urzędnika
- odgrywanie scenek: rozmowa z trudnym petentem, współpraca w zespole, sytuacje konfliktowe,
- trening asertywności: komunikat „JA”, asertywna odmowa, stawianie granic,
- praktyczne ćwiczenia reakcji w sytuacjach presji i stresu.
Warsztat z asertywności i pracy zespołowej
- praca nad zachowaniami w zespole — feedback, przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej,
- techniki wzmacniania współpracy i budowania zaufania,
- metody konstruktywnego rozwiązywania sporów.
Prezentacja wyników pracy grupowej i wspólna analiza
- omówienie zastosowanych strategii komunikacyjnych,
- konstruktywna informacja zwrotna od trenera,
- analiza możliwych alternatywnych zachowań.
Walidacja i podsumowanie
Test teoretyczny (30–45 minut)
- weryfikacja wiedzy z zakresu komunikacji, współpracy i asertywności,
- sprawdzenie zrozumienia zasad i narzędzi szkoleniowych.
Podsumowanie szkolenia
- omówienie wniosków,
- wskazanie indywidualnych obszarów do dalszego rozwoju,
- rekomendacje wdrożeniowe.
Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Część teoretyczna | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa kawowa | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Część teoretyczna | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa lunchowa | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Część teoretyczna | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa kawowa | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Część praktyczna | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja i podsumowanie | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 187,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener Training House
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały w formie skryptu opracowanego przez prowadzącego
- notatnik i długopis
Na zakończenie usługi każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Zapewniamy 2 przerwy kawowe oraz przerwę obiadową.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja