Wykorzystanie sztucznej inteligencji (artificial intelligence, AI) w pracy urzędnika - warsztaty szkoleniowe zwiększające wydajność i efektywność działań.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (artificial intelligence, AI) w pracy urzędnika - warsztaty szkoleniowe zwiększające wydajność i efektywność działań.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
- Urzędników administracji centralnej i samorządowej - osoby pracujące w różnych departamentach, ministerstwach, urzędach miast i gmin, odpowiedzialne za realizację zadań publicznych.
- Pracowników sektora publicznego zajmujących się obszarami takimi jak edukacja, zdrowie, transport, infrastruktura, środowisko, finanse publiczne itp.
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie i analizę danych w instytucjach publicznych.
- Specjalistów ds. technologii informatycznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o wykorzystanie sztucznej inteligencji w sektorze publicznym.
- Pracowników odpowiedzialnych za rozwój i wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych w administracji.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w pracy zawodowej a także rozpoznawania i wykorzystywania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Zrozumienie definicji i podstawowych pojęć związanych ze sztuczną inteligencją. - Świadomość potencjału wykorzystania sztucznej inteligencji w administracji publicznej. - Wiedza o narzędziach automatyzujących procesy administracyjne, chatbotach i systemach wspomagających decyzje. - Świadomość wyzwań etycznych i potencjalnych negatywnych skutków niewłaściwego wykorzystania AI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- poprawnie wyjaśnia kluczowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją (np. uczenie maszynowe, algorytmy, chatboty). - wskazuje różnice między sztuczną inteligencją a innymi technologiami informatycznymi. - wskazuje konkretne narzędzia oparte na AI oraz ich funkcje w automatyzacji procesów administracyjnych. - identyfikuje kluczowe wyzwania etyczne związane z AI, takie jak stronniczość algorytmów, decyzje podejmowane bez udziału człowieka czy brak przejrzystości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Umiejętność identyfikowania potencjalnych zastosowań sztucznej inteligencji w pracy administracyjnej. - Praktyczne korzystanie z chatbotów oraz narzędzi analitycznych. - Stosowanie zasad ochrony danych osobowych w pracy z narzędziami AI. - Umiejętność krytycznej analizy korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem AI w administracji publicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- wskazuje konkretne obszary w swojej pracy, w których AI może przynieść korzyści (np. automatyzacja rejestracji, analiza danych). - proponuje przykłady procesów administracyjnych do optymalizacji z użyciem AI. - ocenia, czy narzędzie AI, które planuje wykorzystać, jest zgodne z regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. - ocenia zarówno korzyści (np. oszczędność czasu, usprawnienie procesów), jak i zagrożenia (np. ryzyko błędów w automatycznych decyzjach) wynikające z zastosowania AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (16h)
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
Dzień I
Godz. 10.00 - 10.10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 10.10 - 12.00 – szkolenie
1.Wprowadzenie do sztucznej inteligencji:
Definicja i podstawowe pojęcia związane z sztuczną inteligencją.
Przykłady zastosowań sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach.
Potencjał sztucznej inteligencji w administracji publicznej.
Godz. 12.00 - 12.15 – przerwa
Godz. 12.15 - 14.00 – szkolenie
2.Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji w pracy urzędnika:
Automatyzacja procesów administracyjnych.
Wykorzystanie chatbotów do obsługi klienta.
Godz. 14.00 - 14.30 – przerwa
Godz. 14.30 - 16.00 – szkolenie
Analiza danych i generowanie raportów.
Systemy wspomagające podejmowanie decyzji.
Godz. 16.00 - 16.15 - przerwa
Godz. 16.15 - 18.00 – szkolenie
3.Praktyczne przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w administracji publicznej:
Elektroniczne systemy rejestracji i obsługi spraw.
Automatyczne przetwarzanie dokumentów i weryfikacja danych.
Systemy identyfikacji osób.
Analiza dużych zbiorów danych dla celów planowania i prognozowania.
Dzień II
Godz. 09.00 - 11.00 – szkolenie
4.Etyka i bezpieczeństwo w zastosowaniach sztucznej inteligencji:
Zagadnienia związane z ochroną danych osobowych.
Wyzwania etyczne związane z automatyzacją i podejmowaniem decyzji przez systemy sztucznej inteligencji.
Godz. 11.00 - 11.15 – przerwa
Godz. 11.15 - 13.00 – szkolenie
Przykłady negatywnych skutków wynikających z niewłaściwego wykorzystania sztucznej inteligencji.
Godz. 13.00 - 13.30 – przerwa
Godz. 13.30 - 15.00 – szkolenie
5.Ćwiczenia praktyczne i studia przypadków:
Praktyczne zastosowania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w zadaniach administracyjnych.
Godz. 15.00 - 15.15 – przerwa
Godz. 15.15 - 16.40 – szkolenie
Analiza studiów przypadków, które ilustrują korzyści wynikające z wykorzystania sztucznej inteligencji w administracji publicznej.
6.Dyskusja i podsumowanie:
Wymiana doświadczeń i refleksja nad potencjałem sztucznej inteligencji w pracy urzędnika.
Podsumowanie kluczowych zagadnień i wniosków wynikających z szkolenia.
Zachęta do dalszego pogłębiania wiedzy na temat sztucznej inteligencji w administracji publicznej.
Godz. 16.40 - 16.50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 16.50 - 17.00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Wykorzystanie sztucznej inteligencji (artificial intelligence, AI) w pracy urzędnika | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 28-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Wykorzystanie sztucznej inteligencji (artificial intelligence, AI) w pracy urzędnika | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 29-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 943,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 580,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 121,46 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Sługocki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi