UX Design z elementami UI, podstawami HTML/CSS oraz narzędziami AI – od podstaw do poziomu średnio zaawansowanego
UX Design z elementami UI, podstawami HTML/CSS oraz narzędziami AI – od podstaw do poziomu średnio zaawansowanego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią m.in.
- osoby, które chcą z własnej inicjatywy założyć stronę Internetową na systemie WordPress, zarządzać treściami i samodzielnie ją rozbudowywać.
- osób zarządzających stronami,
- osób zajmujących się pozycjonowaniem stron
- pracowników działu marketingu i marketingu internetowego,
- pracowników sklepów internetowych,
- blogerów, copywriterów, dziennikarzy,
- wszystkich zainteresowanych tematyką WordPress
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego projektowania produktów cyfrowych w oparciu o metody UX, badania z użytkownikami, prototypowanie w Figmie oraz podstawy technologii front-end (HTML i CSS). Program obejmuje także wykorzystanie narzędzi AI w całym procesie projektowym oraz wprowadzenie do ekologicznego projektowania cyfrowego zgodnego z zasadami 6R i Zielonego Ładu.Kurs jest przeznaczony dla osób zaczynających od podstaw, a kończących na poziomie pozwalającym tworzyć profesjona
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się rozróżnia pojęcia UX i UI, zna proces projektowy i narzędzia UX | Kryteria weryfikacji Poprawnie definiuje UX i UI w krótkim teście lub zadaniu opisowym.Opisuje główne etapy procesu projektowego (Design Thinking / UX Process). Wskazuje co najmniej trzy narzędzia UX i określa ich zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się charakteryzuje podstawy HTML/CSS i rozumie budowę layoutów | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między HTML i CSS.Analizuje przykładowy kod i identyfikuje główne elementy layoutu (header, grid/flexbox, footer). Przygotowuje prosty szkic layoutu w HTML/CSS (np. strona wizytówka lub landing page) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się planuje i przeprowadza podstawowe badania UX | Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan badawczy (cele, metoda, próba, narzędzia).Tworzy scenariusz badania lub ankietę. Przeprowadza krótkie badanie (wywiad/ankieta/test użyteczności). Przedstawia wyniki i formułuje wnioski projektowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się projektuje architekturę informacji i user flow | Kryteria weryfikacji tworzy mapę struktury informacji (IA).Przedstawia user flow dla konkretnego zadania użytkownika. Uzasadnia wybrany przepływ w oparciu o cele biznesowe i potrzeby użytkownika | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się tworzy makiety i prototypy w Figmie zgodnie z zasadami UI i WCAG | Kryteria weryfikacji Przygotowuje low-fi i high-fi makiety w Figmie.Buduje klikalny prototyp. Dba aby projekt spełniał kluczowe zasady UI (hierarchia, kontrast, typografia, siatki). Zapewnia aby projekt spełniał minimum 3 podstawowe wymagania WCAG (np. kontrast, opisy alternatywne, spójność nawigacji) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się opisuje podstawy HTML/CSS i rozumie budowę layoutów | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między HTML i CSS.Analizuje przykładowy kod i identyfikuje główne elementy layoutu (header, grid/flexbox, footer). Uczestnik przygotowuje prosty szkic layoutu w HTML/CSS (np. strona wizytówka lub landing page). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się stosuje AI do badań, analizy i prototypowania | Kryteria weryfikacji generuje persony, analizy, user stories lub insighty przy użyciu AI.Uczestnik wykorzystuje AI do tworzenia wariantów ekranów/prototypów. Potrafi ocenić jakość wyników AI i wskazać ich ograniczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się projektuje ekologiczne i dostępne interfejsy | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady eco-designu w kontekście projektowania cyfrowego.Ocenia projekt pod kątem wpływu na środowisko (np. optymalizacja zdjęć, minimalizm treści). Dba aby projekt spełniał podstawowe zasady dostępności (WCAG) i zrównoważonego designu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się tworzy portfolio projektowe i prezentuje swój proces | Kryteria weryfikacji Przygotowuje case study dokumentujące cały proces projektowy.Prezentuje projekt w formie ustnej lub pisemnej (pitch / prezentacja) Praca jest zgodna ze standardami portfolio UX (storytelling, hierarchia treści). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1. Wprowadzenie do UX i procesu projektowego
UX vs UI, podstawowe pojęcia, heurystyki, Design Thinking, UCD, mobile-first, dostępność WCAG, green UX.
2. Badania UX – jakościowe i ilościowe
Wywiady, ankiety, card sorting, testy A/B, tworzenie scenariuszy i screenerów. Analiza danych.
3. Narzędzia AI w procesie UX
Tworzenie person, CJM, analizy danych z badań, generowanie idei, analiza konkurencji, AI w prototypowaniu.
4. Strategia i definiowanie produktu
CJM, Value Proposition Canvas, HMW, prototypy koncepcyjne.
5. Architektura informacji i projektowanie flow
Nawigacja, user flow, IA, błędy UX, ekologiczne projektowanie struktur.
6. Podstawy HTML i CSS dla UX Designerów
Struktura HTML, semantyka, box model, flex/grid, zasady budowania layoutów, responsywność.
7. UI Design – zasady projektowania wizualnego
Kolory, typografia, siatki, styl UI, komponenty.
8. Figma – od podstaw do prototypu
Frame’y, komponenty, style, warianty, biblioteki, prototypowanie, SmartAnimate, współpraca i eksport.
9. Testy użyteczności i analiza wyników
Planowanie, scenariusze, przeprowadzanie testów, analiza, priorytetyzacja zmian.
10. Portfolio UX i przygotowanie do rekrutacji
Case study, prezentacja projektu, soft skills, komunikacja z zespołem, narzędzia agile.
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych (45 min+ przerwy). 60 godzin dydaktycznych = 15 spotkań po 4 godziny lekcyjne
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 85,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 85,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Michnowicz
Jego specjalizacja w e-commerce obejmuje szeroki zakres tematów, od projektowania sklepów internetowych, przez optymalizację konwersji, aż po strategie marketingu cyfrowego i analizę danych. W obszarze obsługi komputera, nie tylko uczy podstawowych i zaawansowanych umiejętności obsługi systemów i aplikacji, ale również wdraża wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa cyfrowego, zarządzania danymi i efektywnej pracy z narzędziami IT.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują materiały szkoleniowe tj.:
- skrypt,
- zaświadczenie ukończenia kursu
Informacje dodatkowe
Warunkiem otrzymania dofinansowania na opisane szkolenie jest spełnienie warunków przedstawionych przez Operatora, który jest dysponentem funduszy publicznych. Informacje o Operatorach dostępne są na stronie Bazy Usług Rozwojowych https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/component/site/site/dofinansowania-bur/#programy-krajowe
Podana cena obejmuje szkolenie objęte dofinansowaniem w wysokości przynajmniej 70% ze środków publicznych (zgodnie z zapisami prawodawstwa szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp.Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14). W przypadku pozyskania mniejszego dofinansowania do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Szkolenie realizowane za pomocą platformy Zoom
- Komputer z dostępem do Internetu, Pakiet Office co najmniej 2016/O365
- Wymagania techniczne sprzętu: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 8 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 10 lub nowszy; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari;
- Mikrofon, głośniki lub słuchawki
- Stałe łącze internetowe o prędkości min. 2 Mbps.
- Kamera dla Uczestnika/Uczestniczki
Link dostępowy przesyłany zostanie uczestnikom na 1-2 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Ważność linku obejmuje czas trwania szkolenia.
Potwierdzeniem obecności na szkoleniu będą raporty z logowania w systemie Zoom.