Szkolenie “Trening Implementacji FURIC - TIF” Zarządzanie relacjami
Szkolenie “Trening Implementacji FURIC - TIF” Zarządzanie relacjami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób wspierających rozwój innych – zarówno zawodowo, jak i prywatnie – poprzez coaching, mentoring, doradztwo czy terapię. Uczestnicy poznają innowacyjny model komunikacji FURIC.
Grupa docelowa to:
- menedżerowie, liderzy, którzy chcą pełnić role coachów, mentorów dla pracowników
- pracownicy HR, którzy planują pełnienie roli coacha, mentora, doradcy i aktywne wspierać rozwój innych w organizacji lub indywidualnie.
- trenerzy, coachowie, doradcy, mentorzy, mediatorzy, terapeuci, rodzice, pedagodzy, psychologowie, którzy chcieliby poznać kolejne modele skutecznego wspierania innych
- osoby, które mają potrzebę wspierania innych w ich rozwoju i chcą poznać nową metodykę wspierania rozwoju potencjału osobistego i zawodowego
Głównym kryterium są odpowiednie umiejętności interpersonalne, doświadczenie w danej dziedzinie oraz gotowość do dzielenia się wiedzą i jej zdobywania.
Szkolenie skierowane również do uczestników Projektu Kierunek Rozwój i MP.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija kompetencje budowania i utrzymywania relacji wspierającej – coachingowej, mentorskiej, terapeutycznej czy doradczej – dopasowanej do potrzeb osoby w procesie zmiany. Uczestnicy uczą się pracy w oparciu o model FURIC, wspierając innych w odkrywaniu motywacji, odnajdywania własnej drogi i miejsca, celów, planowaniu i wdrażaniu zmian z poszanowaniem ich wartości, możliwości i zasady dobrowolności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Omawia terminologię z zakresu prowadzenia wsparcia z użyciem FURIC m.in. jako coach, terapeuta, mentor, rodzic oraz omawia role obu stron w procesie wsparcia | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje i rozróżnia strony procesu wsparcia.2. Charakteryzuje rolę i obowiązki obu stron pracy oraz ich odpowiedzialność. 3. Wskazuje korzyści płynące ze wsparcia realizowanego w oparciu model FURIC. 4. Potrafi zidentyfikować różne formy wsparcia. 5. Potrafi zidentyfikować różne etapy wsparcia z wykorzystaniem FURIC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 2. Określa poszczególne elementy metodologii wsparcia FURIC, wymienić je i konstruować komunikaty w oparciu o tą metodologię. | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia poszczególne etapy wsparcia w oparciu o FURIC2. Identyfikuje poszczególne elementy FURIC i potrafi je nazwać. 3. Konstruuje komunikat w oparciu o całą metodologię FURIC oraz jej poszczególne elementy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 3. Przedstawia standardy pracy i zasady etyczne w pracy osoby wspierającej niezależnie od roli (coacha, mentora, terapeuty, itd.). | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje i omawia zasady etyczne w pracy osoby wspierającej.2. Określa granice, które wyznaczają zakres wsparcia i odpowiedzialności obu stron. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 4. Formułuje i analizuje cele oraz znajduje drogi, ścieżki możliwe do ich osiągnięcia podczas sesji, spotkań wspierających | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje i analizuje poszczególne elementy metodologii i precyzuje, konkretyzuje je razem z osobą wspieraną.2. Definiuje i analizuje cele. 3. Dobiera i wdraża optymalne metody osiągania celów oparte za zasobach osoby wspieranej wykorzystując 3. Przestrzega tajemnicy zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 5. Zwiększa świadomość siebie i swojego ciała, swoich zasobów w oparciu o metodologię FURIC. | Kryteria weryfikacji 1. Rozwija świadomość siebie, swojego ciała, głosu, korzystania ze swoich zasobów w pracy z osobą wspieraną.2. Radzi sobie ze stresem. 3. Świadomie używa technik autoprezentacji i wywierania wpływu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 6. Stosuje podstawowe zasady budowania relacji z innymi osobami w oparciu o metodologię FURIC | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje potrzeby osoby wspieranej, jej cele i zasoby i dobiera techniki skutecznej komunikacji i pracy z nią opierając się na poszczególnych elementach FURIC.2. Udziela w sposób kompetentny informacji zwrotnej korzystając z FURIC. 3. Współpracuje z osobą wspieraną na każdym poziomie realizacji jej celów i potrzeb z tym związanych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 7. Omawia zasady definiowania poszczególnych elementów FURIC, w tym celów. | Kryteria weryfikacji 1. Określa determinanty dobrze postawionego celu.2. Formułuje cele i działania procesu wsparcia i świadomej zmiany poprzedzając je odniesieniem się do faktów, uczuć, rezultatów, intencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 8. Zarządza sobą i procesem wsparcia, za który odpowiada | Kryteria weryfikacji 1. Projektuje i określa plan sesji, spotkania wspierającego.2. Zarządza czasem w obszarze prowadzenia sesji, spotkania. 3. Prowadzi ewaluację własnej pracy zawodowej oraz pracy osoby wspieranej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 9. Charakteryzuje etapy przygotowania programu, planu wsparcia oraz prowadzi ewaluację działań. | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje kulturę organizacyjną mająca wpływ na proces wsparcia zarówno w pracy indywidualnej jak i grupowej / organizacji, 2. Identyfikuje kluczowe obszary luk kompetencyjnych i rozwoju osobistego oraz w organizacji, buduje agendę do wprowadzenia i realizacji planu wsparcia indywidualnego oraz w organizacji, wprowadza arkusze i procesy ewaluacji coachingu w organizacji oraz w pracy indywidualnej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 10. Wykorzystuje własne zasoby, kompetencje oraz w razie konieczności projektuje narzędzia pracy wspomagające proces wsparcia | Kryteria weryfikacji 1. Stosuje świadomie model, metodykę FURIC w procesie wsparcia, w tym konstruktywną informację zwrotną,2. Charakteryzuje cechy kluczowe procesu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Trening Implementacji FURIC – TIF. Zarządzanie relacjami.
Szkolenie przygotowuje uczestników/czki do pracy w roli osoby wspierającej innych w poszerzaniu ich kompetencji zawodowych oraz życiowych w oparciu o innowacyjny, autorski i opatentowany model, metodykę wsparcia o nazwie FURIC.
Osoby uczestniczące otrzymają solidną wiedzę z zakresu wspierania innych oraz zdobędą umiejętności skutecznego towarzyszenia w rozwoju wykorzystując do tego celu wskazaną metodykę zbudowaną w oparciu o najskuteczniejsze i najrzetelniej zweryfikowane koncepcje i teorie psychologiczne: m.in.: Terapię behawioralno-poznawaczą (ponad 63% skuteczności wg badań), psychologię narracyjną, Teorię dysonansu poznawczego, Teorię autodeterminacji Deci i Ryana, Teorię dwóch systemów myślenia D. Kahnemana, Dialogu Motywującego.
Program kursu TIF – zarządzanie relacjami jest podzielony na sześć modułów szkoleniowych, z których pięć przyporządkowanych jest jednemu konkretnemu elementowi metodyki FURIC i prezentuje związane z nim zagadnienia i rozwiązania.
- Buduje podstawy dla rozpoczynania rozmów wspierających, skupiając się na zagadnieniu inspiracji i wspieraniu klientów w budowaniu motywującej do działania wizji celów oraz postawy. Skupia się na rozpoczęciu wsparcia i jego zakończeniu, podsumowaniu wykorzystując metodykę FURIC.
- Koncentruje uwagę u osoby wspieranej na postawy wzmacniające jej chęć działania i wykorzystania tych postaw w rzeczywistych działaniach bazując na Faktach.
- Odwołuje się do systemów wartości oraz do wyzwania, jakim jest utrzymanie koncentracji na celu i działaniu, pomimo pojawiających się przeciwności z uważnością na możliwość modyfikacji i weryfikacji sytemu wartości prowadzącego do realizacji konkretnych działań i celów komunikując przede wszystkim na poziomie Uczuć.
- Przywołanie i / lub wizualizacje związane z Rezultatami swoich działań: przeszłych, obecnych, przyszłych. Budujemy stabilne poczucie własnej wartości oparte na wzmacniających informacjach o dotychczasowych sukcesach życiowych, w tym zawodowych inspirując tym samym do dalszego skutecznego działania.
- Rozstrzygamy kwestie Intencji towarzyszących działaniom osoby wspieranej (także uczestnika/czki szkolenia). Podejmujemy próby odpowiedzi na pytania związane z intencjami działania, o skrypty i schematy, które nami kierują eliminując przy tym te które wpływają niekorzystnie na naszą sprawczość.
- Integruje zdobyte dotychczas umiejętności, przenosząc uwagę osoby wspieranej na zagadnienia związane z działaniem, domykaniem realizacji projektów i czerpaniem satysfakcji z własnych osiągnięć, wzmacnianiu własnej pewności siebie głównie poprzez określenie jasno zdefiniowanego Celu i planu związanego z jego realizacją.
Realizacja programu to głównie zdobywanie doświadczenia - uczestnicy prowadzą rozmowy wspierające już od pierwszych godzin kursu. W trakcie jego trwania mogą się spodziewać:
- interaktywnych miniwykładów i dyskusji wprowadzających w zagadnienie
- realizowanych na forum grupy demonstracji sesji wspierających oraz zastosowania wybranych rozwiązań w poszczególnych elementach metodyki
- samodzielnego prowadzenia sesji wspierających w parach i trójkach, z dostępnym wsparciem trenerów/mentorów
- nauki udzielania sobie konstruktywnej informacji zwrotnej, z zaangażowaniem perspektywy klienta i przysłuchującego się sesji obserwatora/ki
- uzupełniających umiejętności wspierające, ćwiczeń realizowanych na forum i w mniejszych grupach
- dostępu do autorskich rozwiązań (przygotowanych w oparciu o solidną podbudowę empiryczną, eksperymenty i doświadczenia autorów) wspierających klientów
Moduł I TIF
Budujemy podstawy do rozpoczynania rozmów coachingowych / wspierających, w oparciu o metodykę FURIC, poznajemy jej założenia, dowiadujemy się czym jest FURIC, jak został zbudowany, z czego wynikają jego poszczególne elementy i jaką ma skuteczność FURIC, skupiając się na zagadnieniu inspiracji i wspierania klientów w budowaniu motywującej do działania wizji celów oraz postawy.
W tym module odpowiadamy także na pytania związane z koniecznością domykania pracy z klientem, etyce pracy osoby wspierającej niezależnie od tego w jakiej formule pracuje: coacha, terapeuty, doradcy, rodzica, itd.
Moduł II TIF
Planowanie i wdrożenie działań zmierzających do wyznaczonego przez klienta celu W metodyce FURIC, cel określamy na samym końcu, co odróżnia tą metodykę od wszystkich innych narzędzi wsparcia. Wyposaża uczestników w umiejętności i narzędzia pomocne we wspieraniu klientów w generowaniu rozwiązań, określaniu strategii i wyznaczeniu priorytetów, określaniu własnych zasobów i wykorzystaniu ich w realizacji celów bazując na faktach z jego życia i rozpoznawaniu, które z nich przynależą do niego a które determinowane sa np. schematami rodzinnymi, społecznymi.
Weryfikacja celów osoby uczestniczącej w szkoleniu. Omówienie wszystkich elementów i etapów pracy z klientem realizowanej w oparciu o FURIC. Pogłębiamy wiedze i umiejętności z zakresu wsparcia oraz stosowania poszczególnych elementów FURIC w czasie i przestrzeni, a w tym module przede wszystkim skupiając się na Faktach.
Moduł III TIF
Odwołujemy się do systemów wartości oraz do wyzwania, jakim jest utrzymanie koncentracji na celu własnym oraz celu osoby, z którą pracujemy (informacja dla uczestników/czek szkolenia), pomimo pojawiających się przeciwności. Uczestnicy uczą się wspierać klientów w zwiększaniu samoświadomości i wykorzystywaniu jej do wzmacniania wytrwałości w podążaniu w zgodzie ze sobą w procesie zmiany odwołując się do ich emocji i Uczuć. Nadal pracujemy ze świadomym wykorzystaniem elementów i etapów FURIC w taki sposób aby stał się on integralną częścią naturalnego modelu wspierania i wszedł do podstawowego kanonu narzędzi wspierających osoby uczestniczącej w szkoleniu. Rozpoznajemy Uczucia własne i uczymy się nazywać uczucia osoby wspieranej.
Moduł IV TIF
Rezultaty pracy klienta/ki, które odnoszą się do działań przeszłych, obecnych oraz przyszłych. Jasne określenie Rezultatów oraz przyjrzenie się dotychczasowym działaniom ma na celu wzmocnienie poczucia sprawczości klienta/ki, podniesienie jej samooceny w odniesieniu przede wszystkim do faktów i uczuć jakie dotychczas towarzyszyły osobie wspieranej czy organizacji wspieranej.
Moduł V TIF
Praca z Intencjami, skryptami, schematami które determinują nasze obecne działania lub, które determinowały nasze dotychczasowe życie. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania związane z tym co nami kieruje, jakie nam towarzyszą w związku tym uczucia, jaka jest nasza rola, co chcemy robić i jak. Te doświadczenia pozwolą na skuteczną pracę z osobami wspieranymi przez nas.
Moduł VI TIF
Integrujemy zdobyte dotychczas umiejętności, przenosząc uwagę klienta na zagadnienia związane z osiąganiem „sukcesu”, domykaniem realizacji projektów i czerpaniem satysfakcji z własnych osiągnięć. Uczestnicy mają okazję podsumować i sprawdzić własną wiedzę w trakcie wspólnie realizowanych zajęć, a także zademonstrować zdobyte umiejętności prowadząc sesje coachingowe/wspierające w oparciu o metodykę FURIC. W tym module zadania dotyczą budowania umiejętności określania Celów klienta w taki sposób aby mógł je zrealizować i aby jego poczucie sprawczości budowało możliwości konstruktywnego działania nawet w przypadkach kiedy nie pojawiają się trudności.
Ponadto, każda osoba uczestnicząca będzie korzystała z indywidualnej relacji mentorskiej, superwizyjnej w liczbie16 godzin, co stanowi o wyjątkowości tego szkolenia w stosunku do innych szkoleń rozwijających kompetencje wspieracza/ki.
Szkolenie prowadzone będzie z wykorzystaniem formuły treningu zadaniowego i będzie miało charakter Treningu Interpersonalnego z naciskiem na połączeniu kompetencji interpersonalnych i wglądu intrapersonalnego.
Pomiędzy poszczególnymi zjazdami osoby uczestniczące będą otrzymywały zadania do wykonania. Uczestnicy tworzą trzyosobowe zespoły, które regularnie ćwiczą prowadzenie rozmów coachingowych / wspierających, spotykając się osobiście lub pracując na odległość. Pozwala to na znacznie większą płynność i pewność siebie w prowadzeniu rozmów coachingowych, a jednocześnie zapewnia warunki do uzyskiwania informacji zwrotnej.
Program szkolenia
Trening Implementacji FURIC – TIF. Zarządzanie relacjami
Tematyka i liczba godzin (razem 40 godzin dydaktycznych)
Czas trwania przerw nie wlicza się do ogólnej liczby godzin trwania usługi.
Trener ma możliwość przesunięcia przerw, tak aby dostosować harmonogram do potrzeb uczestników.
- Wsparcie, czym jest - jakie są warunki jego efektywności - 1h M1
- Wspieracz- kompetencje: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC - Casestudy - 1h M1
- Rola komunikacji we wspieraniu z naciskiem na FURIC: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC - 2h M1
- FURIC – jak z niego korzystać: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC?- 2h M2
- Czym jest FURIC, jak działa, jak jest zbudowany?: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC - Fakty - 2h M2
- Postawy wspieracza (w tym postawa asertywna): sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC - 4h M2
- FURIC i trudne sytuacje w procesie wsparcia - Uczucia, radzenie sobie ze stresem: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC – 4h M3
- Rezultaty i ich wpływ na nasze życie, plany, cele?: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC – 2h M4
- Czym sa intencje i jak są związane z emocjami – jakie są konsekwencje Intencji?: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC 3h – M5
- Rola Celu w życiu i jego wpływ na osiąganie „sukcesów” oraz poczucie dobrostanu: sesje z wykorzystanie kart wsparcia FURIC 3h – M6
- Walidacja - Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
- Indywidualne wsparcie mentorskie dla każdej osoby uczestniczącej w szkoleniu – sesje - 16 h
Na zakończenie szkolenia uczestnik otrzyma Certyfikat - warunkiem uzyskania Certyfikatu jest uczestnictwo w 100% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie wszystkich testów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 899,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 235,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 222,48 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Jaworski
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego, budowania i podtrzymywania relacji w tym relacji z klientem, budowania zespołów, jasnego komunikowania się i udzielania informacji zwrotnej. Posiada doświadczenie ponad 16 000 godz. szkoleniowych i ponad 500 godz. wsparcia indywidualnego w tym coachingu dla łącznie ponad 16 000 osób. Pracował z przedsiębiorcami, dyrektorami, menadżerami.
Autor ponad 20 programów szkoleniowych oraz dwóch innowacyjnych narzędzi do zarządzania i komunikacji oraz ponad 50 projektów edukacyjnych. W swojej pracy wykorzystuje sprawdzone narzędzia i kieruje się przekonaniem: „poczujesz / doświadczysz – uwierzysz”. Na przestrzeni ostatnich 15 lat przygotował i zrealizował z sukcesem minimum 20 projektów edukacyjnych.
Pełnił funkcje m.in.: Wiceprzewodniczącego Zarządu TPD Koła Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej, współzałożyciel i Wiceprezes Zarządu Fundacji „Razem”, Członek Rady Reprezentantów i współzałożyciel Wałbrzyskiej Koalicji Organizacji Pozarządowych, reprezentant z ramienia NGO’s w zespole konsultacyjnym Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska, Prezes Zarządu Fundacji JAWOR. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe:
- karty wsparcia (w wersji papierowej)
- materiały zawierające teksty rozszerzające rozumienie treści szkolenia, scenariusze ćwiczeń coachingowych ( w wersji elektronicznej)
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla szkoleń mających charakter kształcenia zawodowego lub służących przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników, których poziom dofinansowania ze środków publicznych wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój;
UWAGA! Przed dokonaniem zgłoszenia / złożeniem wniosku o dofinansowanie prosimy o kontakt z SOFTRONIC w celu potwierdzenia terminu szkolenia oraz dostępności miejsc: e-mail: softronic@softronic.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule distance learning - szkolenie on-line w czasie rzeczywistym, w którym możesz wziąć udział z każdego miejsca na świecie.
Szkolenie obywa się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams, która umożliwia transmisję dwukierunkową, dzięki czemu Uczestnik może zadawać pytania i aktywnie uczestniczyć w dyskusji. Uczestnik, który potwierdzi swój udział w szkoleniu, przed rozpoczęciem szkolenia, drogą mailową, otrzyma link do spotkania wraz z hasłami dostępu.
Wymagania sprzętowe:
- komputer z dostępem do internetu o minimalnej przepustowości 20Mb/s.
- wbudowane lub peryferyjne urządzenia do obsługi audio - słuchawki/głośniki oraz mikrofon.
- zainstalowana przeglądarka internetowa - Microsoft Edge/ Internet Explorer 10+ / Google Chrome 39+ (sugerowana) / Safari 7+
- - aplikacja MS Teams może zostać zainstalowana na komputerze lub można z niej korzystać za pośrednictwem przeglądarki internetowej