Konflikt w zespole oraz sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Konflikt w zespole oraz sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla:
Szkolenie jest skierowane do pracowników instytucji i organizacji z różnych sektorów oraz jednostek administracji na wszystkich szczeblach, realizujących zadania w obszarze obsługi klientów, prowadzenia spraw administracyjnych, współpracy międzywydziałowej, projektów samorządowych oraz innych działań wymagających skutecznej komunikacji. Jest przeznaczone dla osób, które chcą lepiej radzić sobie w sytuacjach stresowych, przeciwdziałać napięciom wynikającym z pracy, skuteczniej rozwiązywać konflikty, a także budować bardziej spokojne, świadome i efektywne relacje zawodowe.
Wymagania wstępne:
Podstawowe doświadczenie w pracy w instytucjach, organizacjach lub jednostkach administracyjnych, obejmujących kontakt z interesariuszami, klientami i współpracownikami.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje pracowników do skutecznego radzenia sobie ze stresem oraz konstruktywnego rozwiązywania i zapobiegania konfliktom w pracy. Uczestnicy poznają źródła, typy i dynamikę konfliktów, rozwiną umiejętności komunikacji w sytuacjach trudnych oraz nauczą się technik redukcji stresu, aby po szkoleniu lepiej zapobiegać napięciom, skutecznie reagować na trudne sytuacje i budować współpracującą atmosferę w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Klasyfikuje style komunikacji oraz typy DISC i rozpoznaje bariery komunikacyjne. | Kryteria weryfikacji poprawnie przyporządkowuje opisy zachowań do stylów/typów DISC; identyfikuje typowe bariery i sposoby ich ograniczania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera komunikat do odbiorcy i sytuacji na podstawie profilu DISC. | Kryteria weryfikacji w case’ach wybiera adekwatny ton/strukturę/medium komunikatu; odróżnia sformułowania wspierające od nieskutecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje model FUKO do informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji wskazuje poprawną kolejność F-U-K-O; rozpoznaje właściwe sformułowania oparte na faktach zamiast ocen | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Deleguje zadania i planuje pracę z uwzględnieniem priorytetów. | Kryteria weryfikacji dobiera wykonawcę do zadania; określa cel/zakres/kryteria odbioru; klasyfikuje zadania wg ważności/pilności i ustala kolejność | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera metody motywowania do zróżnicowanych potrzeb pracowników. | Kryteria weryfikacji przypisuje motywatory/demotywatory do profili; wybiera adekwatne działania menedżerskie w opisanych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera strategie rozwiązywania konfliktów i działania korygujące. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje rodzaj/fazę konfliktu; wybiera skuteczną strategię (współpraca/kompromis/mediacja itd.) i przewiduje skutki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera rytuały i standardy zespołowe do problemów komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji dopasowuje rytuał/standard do celu; wskazuje kluczowe elementy wdrożenia (częstotliwość, role, mierniki) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkoleniowy obejmuję następującą tematykę:
1. Wprowadzenie
- Definicja konfliktu i stresu w środowisku pracy
- Rola emocji i komunikacji w powstawaniu napięć
2. Źródła i typy konfliktów
- Konflikty zadaniowe, relacyjne i strukturalne
- Typowe przyczyny sporów w zespołach
- Analiza własnych doświadczeń uczestników
3. Dynamika konfliktu
- Etapy eskalacji konfliktu
- Mechanizmy obronne i reakcje emocjonalne
- Rola lidera i członków zespołu
4. Style rozwiązywania konfliktów
- Model Thomasa-Kilmanna (rywalizacja, współpraca, kompromis, unikanie, dostosowanie)
- Ćwiczenia praktyczne – symulacje sytuacji konfliktowych
- Dobór stylu do sytuacji
5. Komunikacja w sytuacjach trudnych
- Techniki aktywnego słuchania
- Asertywność vs. agresja vs. uległość
- Jak formułować komunikaty „JA”
6. Radzenie sobie ze stresem
- Źródła stresu w pracy zespołowej
- Techniki redukcji napięcia: oddech, relaksacja, mindfulness
- Budowanie odporności psychicznej (resilience)
7. Narzędzia pracy zespołowej
- Mediacja i facylitacja spotkań
- Zasady konstruktywnej informacji zwrotnej
- Tworzenie kultury otwartości i zaufania
8. Podsumowanie i plan wdrożenia
- Refleksja nad własnym stylem radzenia sobie z konfliktem
- Indywidualny plan działań po szkoleniu
Efekty usługi będą walidowane przez system z wynikiem generowanym automatycznie.
Test walidujacy z wynikiem generowanym automatycznie walidację przeprowadzi ją w oparciu o zdefiniowane w karcie usługi kryteria i metody weryfikacji efektów uczenia się.
W ramach usługi szkoleniowej zostanie zachowana rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji.
Czas trwania jednej godziny to 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 rv | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 ,ihk, | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 io | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 walidacja | Prowadzący Bartłomiej Jędrak | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 360,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 360,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 170,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 170,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartłomiej Jędrak
Posiada interdyscyplinarne wykształcenie (dyplom Filologia angielska, Podyplomowe Studia dla Tłumaczy Przysięgłych, dyplom Pedagogika i Psychologia, studia MBA w języku angielskim).
Charakteryzuje mnie innowacyjne podejście do nauki języków obcych (coaching językowy ) oraz umiejętności trenersko - coachingowe wykorzystywane w nauczaniu języków obcych (dyplom Trenera Biznesu i Coacha, Grupa Trop, Warszawa). Realizuje kursy ogólne oraz specjalistyczne na każdym poziomie zaawansowania w formie zdalnej oraz tradycyjnej głównie skierowane do osób dorosłych.
Moją misją w życiu jest praca z ludźmi w oparciu o ich mocne strony. Motto, którym się kieruję w życiu prywatnym i zawodowym to „Budując na deficytach budujemy Rzemieślnika, budując na mocnych stronach budujemy Mistrza”.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały wspierają uczestników w realizacji treści szkoleniowych i umożliwiają utrwalenie zdobytych umiejętności teoretycznych i praktycznych. Materiały dydaktyczne wybiera trener w porozumieniu z uczestnikiem szkolenia, są to np.:
- konspekty,
- skrypty,
- pliki dokumentów przygotowane w dowolnym formacie,
- scenariusze.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w 100% zajęć. Frekwencja na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z walidacji osiągnięcia efektów uczenia się są warunkami uznania ukończenia szkolenia oraz wydania zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo i nabycie efektów uczenia się wynikających ze szkolenia.
Sposób potwierdzenia frekwencji:
Obecność uczestnika będzie potwierdzana poprzez podpisywanie listy obecności na każdych zajęciach.
Dziennik zajęć będzie prowadzony przez trenera, zawierający informacje o obecności uczestników oraz realizacji programu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzyma Zaświadczenie wydane na podstawie § 14. ust. 3 Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz. U. 2023 poz. 1686).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi