Zdrowie psychiczne zespołu - od zarządzania stresem do kultury dobrostanu
Zdrowie psychiczne zespołu - od zarządzania stresem do kultury dobrostanu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do kompletnego zespołu pracowników placówki przedszkolnej, obejmującego zarówno kadrę pedagogiczno-opiekuńczą (nauczyciele, opiekunowie, położne), jak i personel administracyjno-zarządzający (dyrekcja, finanse). Jest to grupa zawodowa obciążona wysoką odpowiedzialnością, narażona na intensywny wysiłek emocjonalny, hałas oraz stres wynikający z konieczności łączenia opieki nad dziećmi ze sprawnym zarządzaniem organizacją.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do skutecznego zarządzania stresem zawodowym poprzez identyfikację jego źródeł, stosowanie praktycznych technik relaksacyjnych oraz budowanie osobistej odporności psychicznej w wymagającym środowisku placówki edukacyjnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje mechanizmy powstawania stresu oraz identyfikuje jego źródła i objawy w specyfice pracy placówki przedszkolnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia minimum 3 fizjologiczne lub behawioralne objawy stresu ostrzegające przed wypaleniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia stresory specyficzne dla swojej roli zawodowej (np. hałas, presja czasu) od stresorów ogólnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje działanie mechanizmu reakcji stresowej w organizmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje praktyczne techniki regulacji napięcia oraz metody relaksacji w sytuacjach obciążenia emocjonalnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje poprawnie instruktaż wybranej techniki oddechowej (np. oddech pudełkowy). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje zastosowanie techniki "STOP" w symulowanej sytuacji stresowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje elementy treningu uważności do redukcji napięcia mięśniowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia komunikacji asertywnej do stawiania granic i budowania wspierających relacji w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje asertywny komunikat (odmowę lub prośbę) adekwatny do podanej sytuacji konfliktowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednią technikę komunikacji do rozwiązania symulowanego problemu w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do kompletnego zespołu pracowników placówki przedszkolnej, obejmującego zarówno kadrę pedagogiczno-opiekuńczą, w tym nauczyciele, opiekunowie, położne, jak i personel administracyjno-zarządzający, w tym dyrekcja, finanse.
Szkolenie odbywa się w ramach jednej grupy szkoleniowej, a ewentualne mniejsze podgrupy są tworzone na potrzeby ćwiczeń praktycznych podczas zajęć.
Warunki organizacyjne dla zajęć stacjonarnych:
Sala konferencyjna z klimatyzacją oraz WiFi, wyposażona w telewizor/projektor do udostępnienia prezentacji multimedialnej przez osobę prowadzącą.
Materiały papiernicze oraz piśmiennicze dla uczestników szkolenia.
Podział godzinowy szkolenia:
Harmonogram szkolenia jest zaplanowany w godzinach zegarowych (60 minut). Wszystkie przerwy w toku szkolenia trwają 15 minut. Zostały one uwzględnione w harmonogramie i nie wliczają się w czas szkolenia.
Całkowity czas szkolenia wynosi 8 godzin, które realizowane są w formie stacjonarnej.
Zajęcia teoretyczne i praktyczne:
W każdym dniu usługi odbywają się zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne z zakresu tematycznego zawartego w karcie. Zajęcia teoretyczne obejmują 4h, natomiast praktyczne 3,5h całego czasu szkolenia. Ostanie pół godziny usługi przeznaczone zostało na walidację efektów szkolenia.
Walidacja przeprowadzona jest w formie testu teoretycznego z automatycznie generowanym wynikiem. Test jest udostępniony uczestnikom za pomocą linku lub kodu QR. Proces walidacji jest rozdzielony od procesu kształcenia i szkolenia.
Moduł 1: Mechanizmy Stresu i Osobista Regulacja Napięcia
- Mapa stresu w przedszkolu: Wprowadzenie do neurobiologii stresu oraz identyfikacja specyficznych stresorów dla kadry pedagogicznej i administracyjnej (hałas, odpowiedzialność, presja czasu).
- Sygnały ostrzegawcze: Rozpoznawanie wczesnych objawów wypalenia zawodowego i przewlekłego zmęczenia u siebie i w zespole.
- Techniki oddechowe i wyciszające: Praktyczny trening metod regulujących układ nerwowy (np. oddech pudełkowy), możliwych do wykonania w krótkim czasie.
- Trening Uważności (Mindfulness): Wykorzystanie technik skanowania ciała do redukcji napięć mięśniowych oraz technika STOP (Zatrzymaj się, Weź oddech, Obserwuj, Przejdź dalej) w sytuacjach kryzysowych.
Moduł 2: Odporność w Relacjach, Komunikacja i Granice
- Asertywność zawodowa: Nauka stawiania zdrowych granic w relacjach z wymagającymi rodzicami oraz wewnątrz zespołu (odmawianie, egzekwowanie procedur).
- Zarządzanie emocjami w konflikcie: Techniki ochrony własnej psychiki przed przejmowaniem emocji innych osób (dystansowanie emocjonalne).
- Komunikacja wspierająca: Budowanie kultury opartej na wzajemnym szacunku i wsparciu ("siatka bezpieczeństwa" w zespole).
- Delegowanie i proszenie o pomoc: Przełamywanie schematu "Zosi Samosi" – jak skutecznie dzielić się odpowiedzialnością, aby unikać przeciążenia.
Moduł 3: Długofalowy Dobrostan, Nastawienie i Plan Wdrożenia
- Psychologia pozytywna i Reframing: Praca z "wewnętrznym krytykiem" i perfekcjonizmem – zmiana negatywnych narracji na wspierające.
- Zarządzanie energią osobistą: Różnica między zarządzaniem czasem a energią – planowanie zadań zgodnie z rytmem psychofizycznym i higiena pracy (mikroruchy, przerwy).
- Ergonomia umysłu: Zdrowe nawyki regeneracyjne wpływające na efektywność pracy.
- Indywidualny Plan Dobrostanu: Warsztat końcowy, podczas którego uczestnicy tworzą spersonalizowaną strategię (wybór 2-3 narzędzi) do wdrożenia w codziennej rutynie zawodowej.
Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Moduł 1: Mechanizmy Stresu i Osobista Regulacja Napięcia | Prowadzący Marta Piechowicz | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Moduł 2: Odporność w Relacjach, Komunikacja i Granice | Prowadzący Marta Piechowicz | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Moduł 3: Długofalowy Dobrostan, Nastawienie i Plan Wdrożenia | Prowadzący Marta Piechowicz | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Marta Piechowicz | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 360,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 360,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 170,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 170,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Piechowicz
Jej zaplecze profesjonalne obejmuje m.in. Zen Coaching, mindfulness, NVC, pracę z ciałem, regulację stresu oraz współczesne metody wspierania dobrostanu psychicznego. Korzysta również z wieloletniego doświadczenia rozwojowego obejmującego medytację, pracę z głęboką uważnością, ruch, oddech i procesy emocjonalne – w formach przystosowanych do edukacji i biznesu.
Współpracuje z placówkami edukacyjnymi i ośrodkami wsparcia dziennego, prowadząc szkolenia z dobrostanu, komunikacji i regulacji emocjonalnej. Pracuje też indywidualnie z dorosłymi oraz z biznesem — m.in. z kobiecą organizacją Imperfect CEO, wspierając liderki i działania na rzecz równouprawnienia kobiet oraz inicjatywy wzmacniające społeczność romską.
Jej styl pracy jest konkretny, doświadczony i osadzony w praktyce – bez zbędnej teorii, za to z realnymi narzędziami do wykorzystania od razu.
Posiada odpowiednie doświadczenie uzyskane w ciągu 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi każdemu z uczestników zostaną udostępnione niezbędne materiały, które wspierają realizację celów szkolenia.
Materiały obejmują:
- materiały papiernicze i piśmiennicze,
- prezentację multimedialną,
- skrypt szkolenia wraz z case studies.
Informacje dodatkowe
Harmonogram jest zaplanowany w godzinach zegarowych, przerwy są uwzględnione i nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
Harmonogram może ulec zmianie.
Walidacja efektów szkolenia odbędzie się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem, przy zachowaniu odrębności procesu szkolenia od procesu walidacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi