Szkolenie z zakresu obsługi dronów wykorzystywanych do wykrywania zagrożeń środowiskowych podczas misji poszukiwawczo-ratowniczych. Kurs obejmuje przygotowanie do uzyskania uprawnień pilota drona STS-01 (nowe europejskie kwalifikacje VLOS do 25 kg) w ramach rozwoju zielonych kompetencji.
Szkolenie z zakresu obsługi dronów wykorzystywanych do wykrywania zagrożeń środowiskowych podczas misji poszukiwawczo-ratowniczych. Kurs obejmuje przygotowanie do uzyskania uprawnień pilota drona STS-01 (nowe europejskie kwalifikacje VLOS do 25 kg) w ramach rozwoju zielonych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących zdobyć lub poszerzyć wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie obsługi dronów oraz prowadzenia operacji lotniczych, w tym misji poszukiwawczo-ratowniczych (Search & Rescue).
Kurs jest odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i dla osób posiadających już doświadczenie w pracy z dronami. Zaleca się, aby uczestnicy mieli ukończone szkolenie w kategorii A1/A3.
Oferta skierowana jest również do osób zainteresowanych ekologicznymi zastosowaniami technologii dronowych — jako narzędzi wspierających ochronę środowiska, redukcję emisji oraz adaptację do zmian klimatycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi39
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do samodzielnego wykonywania operacji lotniczych z wykorzystaniem systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz do realizacji misji typu Search & Rescue.Po ukończeniu szkolenia uczestnik nabywa umiejętności w zakresie zielonych kompetencji, w tym potrafi samodzielnie ocenić wpływ działań operacyjnych na środowisko naturalne, a także w sposób ekologiczny obsługiwać sprzęt monitorujący stan fauny i flory oraz wspomaga ratowanie życia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na tematprzepisów lotniczych i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji rozróżnia przepisy lotnicze dlabezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia wykonywanie operacji wramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje strukturę przestrzenipowietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia procedury normalne orazprocedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia wpływ czynnikówograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji ocenia warunki pogodowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia dobre praktyki pilotowaniaBSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę na temat bezpiecznegowykonania lotu | Kryteria weryfikacji rozróżnia ryzyko związane zwykorzystywaniem bezzałogowego statku powietrznego w różnych warunkach operacyjnych w lotach VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczne wykonywanieczynności lotniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dokonuje analizy przestrzenipowietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji analizuje i ocenia ryzyko operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia komponenty z którychzbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji wykonuje przegląd przedstartowybezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane wlotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie parametry lotu wodniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat zastosowańBSP w misjach SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje BSP w misjach SAR | Kryteria weryfikacji rozróżnia główne zasady wykonywaniamisji SAR w zależności od uwarunkowań topograficznych danego obszaru | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat programówwspomagających skuteczność misji SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni BSP do wykonania misj | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni sprzęt/aplikację doplanowanej misji | Kryteria weryfikacji rozróżnia zasady funkcjonowaniakamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednią kamerę wzależności od charakteru wykonywanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni trybu lotu (lotmanualny lub automatyczny) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot manualny z użyciemkamery z zoomem oraz kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje misję SAR | Kryteria weryfikacji wykonuje lot automatyczny z użyciemkamery RGB oraz pozyskuje dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje ortofotomapy woprogramowaniu PIX4D React oraz dokonuje ich analizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji ocenia miejsce wykonywania lotu i dostępność przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje operację i ocenia ryzyko namiejscu | Kryteria weryfikacji ocenia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo wykonaniaoperacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji określa kierunek startu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje miejsce startu wwarunkach terenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przygotowuje BSP do lotu | Kryteria weryfikacji ustawia główne parametry lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ustawia parametry kamerytermowizyjnej, w tym alert temperaturowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dokonuje pomiaru zanieczyszczeń orazanalizuje zebrane dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę jak stosować BSPdo podjęcia działań związanych z ochroną środowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje drony jako ekologicznenarzędzia pracy w ramach zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji definiuje zasady funkcjonowaniamobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje kamerę termowizyjną orazkamerę z cyfrowym zoomem w monitoringu zwierzyny i monitoringu zachowań ludzkich na obszarze leśnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę do podejmowaniadziałań na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji współpracuje jako pełnowartościowyczłonek grupy poszukiwawczej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji kształtuje świadomośćodpowiedzialności oraz umiejętność współpracy w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Posługuje się kompetencjamispołecznymi | Kryteria weryfikacji planuje efektywne działanie w zespole,również w warunkach kryzysowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji analizuje odpowiedzialne podejście dobezpieczeństwa, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji aktywnie działa w grupie (zespole) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji kształtuje świadomość ekologiczną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegonie dotyczy
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia
Realizacja szkolenia umożliwia rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie tzw. zielonych kompetencji poprzez poszerzenie świadomości uczestników w obszarze ochrony środowiska oraz wykorzystania ekologicznych narzędzi pracy, mających na celu minimalizację negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko, redukcję niskiej emisji oraz przeciwdziałanie skutkom zmian klimatycznych.
Program szkolenia został opracowany w oparciu o wykaz zielonych umiejętności opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiarów poziomu zanieczyszczeń z wykorzystaniem modułów pomiarowych,
- rozwijanie postaw proekologicznych i wzbudzanie pasji do przyrody poprzez przeprowadzenie części stacjonarnej szkolenia w otoczeniu leśnym – w harmonii z naturą.
Program szkolenia obejmuje kryteria wynikające z Regionalnej Inteligentnej Specjalizacji (RIS) i Polskich Ram Technologicznych (PRT):
- 3.5 Technologie ochrony powietrza,
- 7.2 Sensory i roboty,
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie,
- 4.5 Optoelektronika.
Ukończenie szkolenia umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności pozwalających na przystąpienie do egzaminu teoretycznego STS-01, niezależnie od dotychczasowego doświadczenia uczestnika w zakresie obsługi bezzałogowych statków powietrznych.
Struktura programu (łącznie: 39 godzin)
1. Szkolenie teoretyczne (grupowe) – 11 godzin
Zakres tematyczny obejmuje:
- ograniczenia możliwości człowieka,
- techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi,
- techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu,
- ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych,
- przepisy lotnicze,
- osiągi systemu BSP w locie,
- meteorologia,
- procedury operacyjne,
- podstawa prawna dla podmiotów i kategorii podmiotów uprawnionych do wydawania dokumentów kwalifikacyjnych.
Podmiot prowadzący walidację:
Podmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC).
Podmiot nie jest zarejestrowany w Bazie Usług Rozwojowych (BUR).
Podmiot certyfikujący:
Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) – organ władzy publicznej uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikacje.
Podmiot certyfikujący nie jest zarejestrowany w BUR.
2. Szkolenie teoretyczne z zakresu poszukiwania i ratownictwa (Search & Rescue) – 13 godzin
Zakres tematyczny obejmuje:
- omówienie rodzajów operacji SAR wraz z oceną ich wpływu na środowisko naturalne,
- dobór sprzętu w zależności od charakteru operacji i przegląd najnowszych trendów wspierających realizację misji w sposób zrównoważony,
- omówienie aspektów prawnych wykonywania operacji SAR,
- omówienie oprogramowania wspierającego operacje SAR,
- profilowanie osoby zaginionej,
- zasady działania kamery termowizyjnej i kamery z cyfrowym zoomem,
- charakterystyka misji SAR w różnym terenie z uwzględnieniem form ochrony przyrody,
- podstawy udzielania pierwszej pomocy,
- wpływ dronów na środowisko oraz wykorzystanie ekologicznych narzędzi pracy,
- zastosowanie dronów w ochronie środowiska i działaniach poszukiwawczo-ratowniczych,
- wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń (w tym katastrof naturalnych) jako element zapobiegania kryzysom ekologicznym,
- wykorzystanie kamer termowizyjnych i zoom w monitoringu zwierzyny oraz zachowań ludzkich na terenach leśnych,
- zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń.
Czas trwania poszczególnych tematów może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez uczestników.
3. Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych – 4 godziny
Szkolenie realizowane jest w formie grupowych zajęć z instruktorem (maksymalnie 5 osób w grupie) i obejmuje:
- czynności przed lotem,
- procedury w trakcie lotu,
- czynności po zakończeniu lotu.
Szkolenie praktyczne obejmuje co najmniej 1 godzinę zajęć naziemnych z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Ocena umiejętności praktycznych jest integralną częścią szkolenia i przeprowadzana jest przez instruktora prowadzącego.
4. Szkolenie praktyczne z zakresu poszukiwania i ratownictwa – 9 godzin (8,5 h zajęć + 0,5 h oceny umiejętności)
Zakres zajęć praktycznych obejmuje:
- omówienie celu misji SAR,
- analizę topografii terenu i właściwości środowiska przyrodniczego,
- przydzielenie ról i określenie sposobów komunikacji w zespole,
- przygotowanie sprzętu i rozpoczęcie misji,
- poszukiwanie osób zaginionych z wykorzystaniem ekologicznych narzędzi pracy, w tym dronów,
- monitorowanie bieżącego stanu lasu z uwzględnieniem zachowań człowieka,
- detekcję ognisk pożarowych z użyciem kamery termowizyjnej,
- monitorowanie poziomu zanieczyszczeń z użyciem mobilnego systemu pomiaru,
- rotację ról w zespole i angażowanie wszystkich uczestników,
- zakończenie misji i omówienie wyników.
Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych przeprowadzana jest w trakcie szkolenia przez osobę niezwiązaną z procesem dydaktycznym.
Część praktyczna realizowana jest indywidualnie z uczestnikami w okresie 17.01.2026 – 28.02.2026, z uwzględnieniem warunków pogodowych, dostępności przestrzeni powietrznej i infrastruktury.
5. Egzamin z wiedzy teoretycznej – 2 godziny
Egzamin teoretyczny przeprowadza podmiot upoważniony decyzją Prezesa ULC do realizacji egzaminów w zakresie STS-01.
Planowany termin realizacji: 24.01.2026 – 28.02.2026.
Egzamin obejmuje co najmniej 80 pytań testowych wielokrotnego wyboru, oceniających znajomość zagadnień technicznych i operacyjnych dotyczących ograniczania ryzyka.
Za wynik pozytywny uznaje się uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Harmonogram egzaminów może ulegać zmianom w zależności od tempa przyswajania wiedzy uczestników, dostępności grup oraz wytycznych ULC.
6. Zakończenie i potwierdzenie kwalifikacji
Uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu teoretycznego oraz potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji do Prezesa ULC.
Zatwierdzenie kwalifikacji w systemie elektronicznym ULC następuje w terminie do 30 dni.
Na datę zakończenia usługi wpływ mają m.in.:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność trenerów i osób prowadzących walidację,
- dyspozycyjność uczestników,
- dostępność przestrzeni powietrznej i infrastruktury,
- zdawalność uczestników.
W przypadku sprzyjających warunków zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Szkolenie teoretyczne - Ograniczenia możliwości człowieka | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 zkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 przerwa | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Szkolenie teoretyczne - Meteorologia | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Szkolenie teoretyczne - Procedury operacyjne | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Szkolenie teoretyczne - Zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Wpływ dronów na środowisko - zastosowanie ekologicznych narzędzi pracy | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Szkolenie teoretyczne - Drony w ochronie środowiska; wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie charakterystyki misji SAR w różnym terenie z uwzględnieniem form ochrony przyrody | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie rodzajów operacji SAR wraz z oceną ich wpływu na środowisko naturalne | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Wykorzystanie kamer w monitoringu zwierzyny oraz zachowań ludzkich na obszarze leśnym | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 przerwa | Prowadzący Tomasz Darmoliński | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Profilowanie osoby zaginionej | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Podstawy pierwszej pomocy | Prowadzący Patrycja Dyrda | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Zasady działania kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Dobór sprzętu. Przedstawienie najnowszych trendów wspierających operacje w sposób zrównoważony | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie aspektów prawnych misji oraz oprogramowania wspierającego operacje SAR | Prowadzący JAKUB KUŹMA | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych z zakresu zielonych kompetencji (termin poglądowy, uzależniony od terminu zajęć praktycznych, uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący Patrycja Dyrda | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Egzamin z wiedzy teoretycznej (termin poglądowy, uzależniony od tempa przyswajania wiedzy i zebrania się wymaganej grupy Uczestników; uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący Patrycja Dyrda | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 128,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 128,21 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Darmoliński
JAKUB KUŹMA
Patrycja Dyrda
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia uzyskują dostęp do materiałów szkoleniowych w trakcie zajęć stacjonarnych.
Materiały dydaktyczne opracowane zostały przez kadrę szkoleniową z doświadczeniem w zakresie lotnictwa bezzałogowego, ochrony środowiska oraz misji poszukiwawczo-ratowniczych, zgodnie z aktualnymi wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
Warunki uczestnictwa
Ogólne:
- ukończony 18. rok życia.
Szkoleniowe:
- szkolenie praktyczne realizowane jest na bezzałogowych statkach powietrznych należących do ośrodka szkoleniowego,
- cena szkolenia uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji zajęć praktycznych, dostępności instruktorów realizujących szkolenie w danym terminie oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, a także czasu realizacji usługi rozwojowej,
- uzyskanie kwalifikacji w kategorii szczególnej (STS-01) wymaga uprzedniego ukończenia bezpłatnego szkolenia w kategorii „otwartej” A1/A3.
Wydawane uczestnikom dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Z kolei potwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w systemie elektronicznym drony.gov.pl umożliwia nadanie uczestnikowi stosownych uprawnień w jego profilu pilota.
Informacje dodatkowe
Ze względu na specyfikę usługi, część praktyczna szkolenia ustalana jest indywidualnie z każdym uczestnikiem i realizowana będzie w okresie od 17 stycznia 2026 r. do 28 lutego 2026 r.
Szczegółowe terminy oraz godziny zajęć praktycznych dla poszczególnych uczestników będą dostępne u osoby nadzorującej realizację usługi po stronie Dostawcy.
Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom z przyczyn niezależnych od organizatora, takich jak niekorzystne warunki atmosferyczne, ograniczona dostępność przestrzeni powietrznej, czy wystąpienie sytuacji losowych. Wszelkie zmiany będą przekazywane uczestnikom i operatorowi usługi oraz odnotowywane w Karcie Usługi.
Adres
Adres
Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych odbędą się na terenie województwa śląskiego, na Lądowisku Niegowoniczki (ul. Zagórczańska 2B).
Ze względu na dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, dostępność przestrzeni powietrznej i infrastruktury szkoleniowej, organizator zastrzega sobie możliwość zmiany miejsca realizacji zajęć praktycznych w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających ich przeprowadzenie zgodnie z harmonogramem.
Wszelkie zmiany zostaną przekazane uczestnikom usługi rozwojowej oraz właściwemu Operatorowi.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi