Analiza Danych, ML i AI w Pythonie
Analiza Danych, ML i AI w Pythonie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Kurs dla osób, które chcą poszerzyć swoją znajomość Pythona o zagadnienia związane z analizowaniem danych i uczeniem maszynowym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi96
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs adresowany jest do osób, które znają już podstawy języka Python oraz ogólne zasady programowania - i pragną nauczyć się teraz przetwarzania danych, tworzenia modeli uczenia maszynowego oraz w szczególności metod uczenia głębokiego (deep learning).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Programuje w Pythonie i analizuje dane | Kryteria weryfikacji Stosuje składnie Pythona, w tym typy danych, zmiennych, operatorów, instrukcji warunkowych i pętli;-Posługuje się funkcjami i modułami Pythona. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna metody i algorytmy uczenia maszynowego | Kryteria weryfikacji - stosuje metody i algorytmy uczenia maszynowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi wizualizować wyniki | Kryteria weryfikacji - stosuje wizualizacje - Matplotlib, Seaborn, Plotly, analiza i wnioskowanie statystyczne, predykcje i klasyfikacja dzięki scikit-learn, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznaje deep fearning nowoczesne narzędzia takie jak Keras, TensorFlow, PyTorch. | Kryteria weryfikacji Stosuje nowoczesne narzędzia takie jak Keras, TensorFlow, PyTorch. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Temat zajęć edukacyjnych | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych |
1 | Środowisko pracy analityka — Anaconda — Manager pakietów Conda — Manager pip — Tworzenie wirtualnego środowiska — Jupyter notebook — Markdown — Elementy notacji Latex | 4 | 4 |
2 | Przetwarzanie danych — Wstęp do NumPy — Tworzenie wektorów i macierzy — Przekształcenia, operacje w NumPy — * Wybieranie — * Wektoryzacja — * Broadcasting — Elementy arytmetyki i algebry przy użyciu NumPy — * Rozwiązywanie równań liniowych — Wstęp do Pandas — Serie i ramki danych — Pozyskiwanie danych z różnych źródeł — * Pliki — * Zasoby w internecie — * Bazy danych — Przygotowywanie i czyszczenie danych - Operacje i przekształcenia DataFrame — Usuwanie kolumn i wierszy — Zmiana wymiarów - reshaping — Pivoting — Rangowanie i sortowanie danych — Łączenie ramek (concatenate, merge, join) | 4 | 4 |
3 | Analiza danych — Wizualizacje — * Wprowadzenie do matplotlib — generowanie wykresów z poziomu pandas — seaborn i inne narzędzia do wizualizacji danych w Pythonie — Podstawy analizy statystycznej — Wnioskowanie statystyczne Wstęp do uczenia maszynowego | 4 | 4 |
4 | Przegląd metod i algorytmów uczenia maszynowego — Podział metod uczenia maszynowego — Uczenie nadzorowane — Uczenie nienadzorowane | 4 | 4 |
5 | Proces uczenia maszynowego — Eksploracja danych — Jak dobrać najlepszy model do zadania — Przygotowanie danych — Zbiór uczący — Zbiór testowy — Szkolenie modelu — Walidacja modelu — Przeuczenie modelu — Techniki redukcji wymiarowości danych | 4 | 4 |
6 | Omówienie metod uczenia maszynowego — Regresja — Regresja liniowa — Regresja wielomianowa — Regresja logistyczna — Klasyfikacja — Grupowanie danych — Redukcja wymiarów — Sztuczne Sieci Neuronowe | 4 | 4 |
7 | Łączenie klasyfikatorów Wizualizowanie wyników | 4 | 4 |
8 | Przegląd narzędzi do uczenia głębokiego — TensorFlow — PyTorch — Keras — Hugging Face — JAX — identyfikacja różnic pomiędzy narzędziami — dobór odpowiedniego narzędzia w zależności od projektu | 4 | 4 |
9 | Wprowadzenie do sieci neuronowych — budowa neuronu — funkcje komponentów neuronu — mechanizmy przetwarzania informacji — jak uczy się sieć neuronowa — algorytmy uczenia z nadzorem — algorytmy uczenia bez nadzoru — funkcje aktywacyjne — funkcje błędu — typy sieci neuronowych — perceptory — MLP - perceptory wielowarstwowe — sieci konwolucyjne (CNN) — rekurencyjne sieci neuronowe (RNN) — zastosowania sieci neuronowych w różnych dziedzinach | 4 | 4 |
10 | JAX — architektura JAX — unikalne cechy JAX — przejście z NumPy do JAX — wykorzystanie kompilacji JIT przez JAX — przetwarzanie równoległe — przyspieszenie działania modeli — zwiększanie wydajności modeli | 4 | 4 |
11 | Keras — wprowadzenie - architektura Keras — udostępniane API — szkolenie modeli — budowa modeli w Keras — komplikowanie modeli — trenowanie modeli uczenia głębokiego — techniki optymalizacji — zestawy danych — wnioskowanie i przewidywanie — wykorzystanie wytrenowanych modeli do predykcji — podejmowanie decyzji na podstawie nowych danych | 4 | 4 |
12 | Sieci neuronowe - zastosowania i przykłady — Sztuczne sieci neuronowe (ANN) — zastosowania w zadaniach klasyfikacji i regresji — Konwolucyjne sieci neuronowe (CNN) — rozpoznawanie obrazów — przetwarzanie obrazu — analiza obrazów — Rekurencyjne sieci neuronowe (RNN, LSTM) — predykcja szeregów czasowych — inne zagadnienia analityczne — Hugging Face — platforma open-source dla modeli uczenia maszynowego — strojenie modeli dopasowanych do potrzeb użytkownika — Porównanie różnych środowisk (np. PyTorch, Tensorflow) -WALIDACJA | 4 | 4 |
OGÓŁEM LICZBA GODZIN NAUCZANIA | 48 | 48 | |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Środowisko pracy analityka | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przetwarzanie danych | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Przetwarzanie danych | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Analiza danych | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Wstęp do uczenia maszynowego, Przegląd metod i algorytmów uczenia maszynowego | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Proces uczenia maszynowego | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Omówienie metod uczenia maszynowego | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Łączenie klasyfikatorów, Wizualizowanie wyników, Przegląd narzędzi do uczenia głębokiego | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Wprowadzenie do sieci neuronowych | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Keras | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 23-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Sztuczne sieci neuronowe (ANN) Konwolucyjne sieci neuronowe (CNN) | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Rekurencyjne sieci neuronowe (RNN, LSTM), Porównanie różnych środowisk (np. PyTorch, Tensorflow) | Prowadzący Lech Hubicki | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Analiza Danych, ML i AI w Pythonie - WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 427,97 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 039,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 77,37 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 62,91 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Lech Hubicki
wszystkim w uczeniu maszynowym, uczeniu głębokim oraz sztucznej
inteligencji. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania nauką o danych: kompetencje, zespoły, produkty, ramy pracy.
Specjalizacja:
Python, zaawansowana analiza danych, Machine Learning, Deep Learning, sieci neuronowe, AI.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe ALX
Informacje dodatkowe
Szkolenie może podlegać zwolnieniu z podatku VAT w w przypadku gdy udział w usłudze jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Czego potrzebujesz do kursu zdalnego?
- komputer z dostępem do Internetu (zalecana prędkość łącza: min 3 Mbit/s download/upload; całkowicie wystarczające są w szczególności połączenia przez sieć komórkową, oby jedynie były one stabilne - nie zrywające się)
- przeglądarka internetowa (Chrome, Firefox, Safari, Edge itp.),
- głośniki lub słuchawki, oraz mikrofon (aby słyszeć i rozmawiać z trenerem oraz innymi uczestnikami szkolenia).
Opcjonalnie:
W miarę posiadania, można też wyposażyć stanowisko pracy w dodatkowy monitor. Jest wtedy możliwość jednoczesnego obserwowania udostępnionego obrazu (na jednym ekranie) i pracy w swoim edytorze/arkuszu/środowisku na drugim ekranie. Jeśli jednak nie posiadasz dodatkowego monitora, to również nie ma się czym martwić. Wystarczy przełączanie się między oknami w razie potrzeby, w ten sposób pracuje większość naszych kursantów.
Alternatywnie, istnieje jeszcze możliwość uruchomienia oprogramowania konferencyjnego (standardowo w ALX jest to Zoom) na tablecie lub ewentualnie telefonie Apple / Android (przy czym ekran telefonu jest jednak dość mały - kursanci raczej preferują tablety). Wtedy można uczestniczyć w sesji video poprzez urządzenie mobilne, a samodzielną pracę i ćwiczenia - wykonywać na komputerze.