Szkolenie: Terapia ręki i trening umiejętności społecznych.
Szkolenie: Terapia ręki i trening umiejętności społecznych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej,
- Pedagogów, psychologów szkolnych oraz terapeutów zajęciowych,
- Logopedów, terapeutów integracji sensorycznej oraz terapeutów pedagogicznych,
- Opiekunów, asystentów i osób pracujących z dziećmi z niepełnosprawnościami,
- Rodziców, opiekunów i osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, którzy chcą którzy chcą aktywnie wspierać rozwój motoryczny i społeczny dzieci
Usługa adresowana również dla uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
Szkolenie skierowane również do uczestników projektu "Małopolski Pociąg do Kariery"
Oraz do uczestników projektów dofinansowanych w całej Polsce. Również do pracodawców i ich pracowników
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania, prowadzenia i oceny zajęć terapii ręki u dzieci, dobierając odpowiednie techniki, narzędzia i metody pracy do potrzeb rozwojowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje główne cele, założenia oraz znaczenie terapii ręki w rozwoju motoryki małej dziecka. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cele terapii ręki spośród podanych opisów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy motoryki małej od innych kompetencji rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary rozwoju dziecka, które są bezpośrednio wspierane przez terapię ręki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania terapii ręki oraz wpływ emocji na przebieg zajęć. | Kryteria weryfikacji Dobiera przykład zachowania dziecka do odpowiedniego stanu emocjonalnego wpływającego na przebieg terapii | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje elementy relacji społecznych, które mogą być kształtowane poprzez terapię ręki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Kategoryzuje zadania terapeutyczne w zależności od ich funkcji psychologicznej lub pedagogicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik porządkuje techniki i zadania terapeutyczne łączące terapię ręki z innymi formami aktywności | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje przykłady zajęć jako indywidualne, zespołowe lub integracyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje które zadania manualne wspierają zarówno motorykę, jak i kompetencje społeczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia poprawność zestawienia aktywności terapeutycznej z jej celem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera metody terapeutyczne i narzędzia niezbędne w codziennej pracy oraz organizuje przestrzeń terapeutyczną. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe wyposażenie gabinetu terapeuty ręki spośród zaproponowanej listy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dopasowuje metodę terapeutyczną do wskazanego celu zajęcia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia poprawność organizacji przykładowego stanowiska terapeutycznego na podstawie zdjęcia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady skutecznej komunikacji z podopiecznymi i rodzicami oraz opracowuje elementy kwestionariusza rozmowy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwą reakcję terapeuty na opisane zachowanie podopiecznego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy poprawnie sformułowanego kwestionariusza od elementów zbędnych lub nieadekwatnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Dobiera formę komunikatu do intencji rozmowy z rodzicem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik interpretuje opisy przypadków terapeutycznych i formułuje założenia planu wdrożenia nowych technik w swojej praktyce. | Kryteria weryfikacji Wskazuje trafną diagnozę opisanych trudności ruchowych lub społecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki terapii ręki do problemu przedstawionego w przykładzie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Ocenia adekwatność zaproponowanego planu działania do opisanego przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania. Powinien natomiast posiadać podstawowa umiejętność obsługi komputera. Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych.
Szkolenie ma charakter teoretyczno- praktyczny. W ramach szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja.
Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Zajęcia zostaną przeprowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, którzy przekazują nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z jego wiedzy i doświadczeń.
Warunki organizacyjne: Szkolenie z elementami ćwiczeń, rozmów na żywo, testy, wykłady, prezentacje, współdzieleniu ekranu, ankiety.
Program szkolenia:
Moduł 1. Podstawy terapii ręki i jej znaczenie
- Czym jest terapia ręki, główne cele i założenia.
- Znaczenie motoryki małej dla rozwoju dziecka.
Moduł 2. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty terapii ręki
- Wprowadzenie do psychologii terapii ręki: podstawowe pojęcia, znaczenie w kontekście psychologicznym i pedagogicznym.
- Rola emocji w terapii ręki: wpływ stanu emocjonalnego pacjenta na proces rehabilitacji i wsparcie emocjonalne ze strony terapeuty.
- Terapia ręki w budowaniu relacji społecznych.
Moduł 3. Integracja terapii ręki z innymi formami pracy
- Integracja terapii ręki z innymi technikami terapeutycznymi (np. zajęcia artystyczne wymagające precyzji i współpracy).
- Zadania zespołowe z elementami manualnymi rozwijające motorykę i umiejętności społeczne.
Moduł 4. Warsztat praktyczny terapeuty ręki
- Ćwiczenia rozwijające umiejętności psychologiczne niezbędne w pracy terapeuty ręki i trenera umiejętności społecznych.
- Jak w codziennej pracy przeplatać zajęcia z terapii ręki – przegląd metod terapeutycznych.
- Wyposażenie sali/gabinetu pedagoga.
Moduł 5. Współpraca i komunikacja z podopiecznymi oraz rodzicami
- Motywowanie podopiecznych do zaangażowania w terapię.
- Jak rozmawiać z rodzicami o problemach podopiecznego – opracowanie kwestionariusza.
Moduł 6. Analiza przypadków i wdrożenie umiejętności
- Case studies – analiza konkretnych przypadków z pracy uczestników.
- Omówienie nabytych umiejętności.
- Wspólne wypracowanie planu wdrażania nowych technik w pracy zawodowej.
Walidacja
Walidacja zostanie przeprowadzona metodą: test teoretyczny z wynikiem gen. automatycznie.
Walidacja po przeprowadzeniu szkolenia jest przeprowadzany za pomocą testu, którego wyniki są generowane i oceniane automatycznie (nie jest wymagane wprowadzenie osoby walidującej usługę w sekcji osób prowadzących)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 DZIEŃ 1// 12 godzin dyd + 30 min przerwy/ Szczegółowy haromonogram z podziałem godz. zostanie udostępniony maksymalnie na 7 dni przed rozpoczęciem usługi | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 DZIEŃ 2// 12 godzin dyd + 30 min przerwy/ Szczegółowy haromonogram z podziałem godz. zostanie udostępniony maksymalnie na 7 dni przed rozpoczęciem usługi | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 DZIEŃ 3// 8 godzin dyd + 30 min przerwy/ Szczegółowy haromonogram z podziałem godz. zostanie udostępniony maksymalnie na 7 dni przed rozpoczęciem usługi | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 DZIEŃ 3// 7 godzin dyd + 30 min przerwy/ Szczegółowy haromonogram z podziałem godz. zostanie udostępniony maksymalnie na 7 dni przed rozpoczęciem usługi | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja (test z wynikiem gen. automatycznie) | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Mićka
W maju 2023 roku brała udział w warsztacie „Zmysły a postawa ciała”, poszerzając wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i dorosłymi.
Łączy wiedzę pedagogiczną i terapeutyczną, dzięki czemu skutecznie wspiera rozwój dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. W pracy cechuje się zaangażowaniem, indywidualnym podejściem do każdego uczestnika procesu terapeutycznego oraz dążeniem do stałego podnoszenia kwalifikacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
Prezentacja PDF z najważniejszymi informacjami prezentowanymi podczas szkolenia, wysyłana do uczestników po szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
Wymagana jest obecność min 80% lub zgodna ze wskazaniami Operatora. Obecność na usłudze weryfikowana będzie na podstawie raportu logowań wygenerowanego z platformy.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR najpóźniej w dniu zakończenia rekrutacji.
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”. W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt przed zapisem na usługę!
Informacje dodatkowe
- Zapis BUR " oczekujący" nie jest jednoznaczny z zarezerwowaniem miejsca. W celu potwierdzenia miejsca prosimy o dodatkowy kontakt telefoniczny/sms lub mailowy na adres/numer wskazany w zakładce " kontakt"
- zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek Rozwój
- zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- usługi dedykowane również uczestnikom innych programów dofinansowań
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczy
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Clickmeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, mikrofon i bezpłatną aplikację ZOOM (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Wymagane jest również posiadanie kamery.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego (prędkością łącza od 512 KB/sek.)
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik jest zobowiązany posiadać komputer z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i i mikrofon.