NARZĘDZIA KOMUNIKACJI W PRACY TRENERSKIEJ z Aleksandrą Goc w duchu zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych. Szkolenie warsztatowe kończące się egzaminem (kwalifikacje).
NARZĘDZIA KOMUNIKACJI W PRACY TRENERSKIEJ z Aleksandrą Goc w duchu zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych. Szkolenie warsztatowe kończące się egzaminem (kwalifikacje).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- osób planujących rozpoczęcie lub rozwój działalności w ramach zielonych miejsc pracy, zainteresowanych zdobyciem zielonych kompetencji i umiejętności cyfrowych
- Trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do stosowania narzędzi cyfrowych i AI w procesach komunikacji oraz edukacji ekologicznej. Uczestnicy uczą się projektować materiały edukacyjne nt. zielonej gospodarki, rozróżniać i stosować modele komunikacyjne, formułować pytania wspierające transformację energetyczną i środowiskową, analizować bariery poznawcze w procesie zmiany oraz planować działania zwiększające świadomość i zaangażowanie w transformację środowiskową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Projektuje materiały wizualne z użyciem AI | Kryteria weryfikacji Projektuje slajd PP z wykorzystaniem AI. ilustrujący dane środowiskowe. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Generuje infografikę z wykorzystaniem AI | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Definiuje czytelność i poprawność przekazu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czynniki budujące bezpieczeństwo psychologiczne w grupie | Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki w scenariuszu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ czynników na proces edukacyjny | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania wzmacniające bezpieczeństwo | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Stosuje aplikację Mentimeter do pracy z grupą | Kryteria weryfikacji Projektuje slajd zbierający oczekiwania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Analizuje zebrane dane | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje wnioski na forum | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie kompetencja | Kryteria weryfikacji Wymienia 3 składniki kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia wzór efektywnego działania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje kompetencje cyfrowe w procesie edukacji – tworzy mapę pojęciową z wykorzystaniem programu Mind Mapper | Kryteria weryfikacji Tworzy notatkę z kluczowych treści dotyczących kompetencji w aplikacji Mind Mapper | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie poszczególnych etapów w Cyklu Kolba. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje cele poszczególnych etapów uczenia się w Cyklu Kolba | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI w celu generowania pytań do ćwiczeń komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Formułuje PROMT skutkujący generowaniem pytań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stosuje model Von Thuna w pracy z zespołem | Kryteria weryfikacji Opisuje 4 perspektywy modelu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwą strategię komunikacji do kontekstu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Analizuje studium przypadku i proponuje rozwiązanie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Opracowuje materiały szkoleniowe nt. gospodarki o obiegu zamkniętym przy użyciu narzędzi cyfrowych | Kryteria weryfikacji Opracuje konspekt materiału dydaktycznego związanego z GOZ | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Wskazuje, w jaki sposób wykorzystane narzędzia cyfrowe wspierają edukację ekologiczną | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI do tworzenia treści wspierających edukację klimatyczną i ekologiczną | Kryteria weryfikacji Przygotuje prompt generujący treść edukacyjną o tematyce klimatycznej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Stosuje modele komunikacyjne (np. Von Thuna) w pracy z zespołami realizującymi projekty z zakresu OZE i ESG | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwą strategię komunikacji do sytuacji w projekcie prośrodowiskowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia fakty, opinie i bariery poznawcze w komunikacji ekologicznej | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między faktami a opiniami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje barierę poznawczą w przykładzie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje komunikat wolny od błędów poznawczych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do:
- osób planujących rozpoczęcie lub rozwój działalności w ramach zielonych miejsc pracy, zainteresowanych zdobyciem zielonych kompetencji i umiejętności cyfrowych
- Trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO:
- Współdziałanie za pomocą różnych technologii cyfrowych i zrozumienie odpowiednich środków komunikacji cyfrowej w danym kontekście.
- Udostępnianie danych, informacji i treści cyfrowych innym osobom za pomocą odpowiednich technologii cyfrowych. .
- Świadomość wpływu technologii cyfrowych i ich wykorzystania w środowisku
Zakres tematyczny oraz praktyczny charakter szkolenia wspierają rozwój zielonych i cyfrowych kompetencji.
Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego.
PRT dział 4 Technologie informacyjne i telekomunikacyjne
Usługa będzie realizowana w godzinach dydaktycznych (1h=45 min.)
Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia.
Szkolenie odbywa się czasowo według harmonogramu jednak z uwagi na różne tempo pracy kursantów - możliwe są minimalne przesunięcia.
Metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia, tj. realizacji celu edukacyjnego:
- test teoretyczny
- analiza dowodów i deklaracji
Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. komunikacji w zespole z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ 1
10:00–13:00 Od metafory do mapy myśli: cyfrowe narzędzia i komunikacja w zielonej transformacji (TEORIA) 180 min.
- Metafora w procesie komunikacji dla budowania relacji i poczucia bezpieczeństwa w zespołach realizujących projekty proekologiczne.
- Kompetencje cyfrowe, w tym wsparcie AI do generowania symboli i infografik ilustrujących dane środowiskowe (np. redukcja emisji CO₂, obieg zamknięty materiałów).
- Znaczenie integracji grupy dla współpracy w projektach związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym i efektywnością energetyczną.
- Zbieranie oczekiwań uczestników z użyciem Mentimeter w kontekście wdrażania strategii ESG.
- Pojęcie „zielone kompetencje” – identyfikacja czynników wpływających na poziom kompetencji potrzebnych w zielonej gospodarce (wg ESCO).
- Etapy rozwoju kompetencji cyfrowych i ekologicznych w pracy edukatora/trenera.
- Tworzenie mapy pojęciowej w Mind Mapper dotyczącej zrównoważonego rozwoju i zielonych technologii.
- Narzędzia kierowania procesem komunikacji w edukacji ekologicznej.
- Użyteczność różnych narzędzi komunikacyjnych w procesach zielonej transformacji (np. konsultacje społeczne).
- Znaczenie metakomunikacji w edukacji dorosłych w kontekście zmian klimatycznych.
- Kompetencje cyfrowe w podsumowywaniu i prezentacji treści edukacyjnych o środowisku.
13:00–14:00 PRZERWA 60 min.
14:00–18:00 Cykl Kolba z AI: od doświadczenia do transferu wiedzy w zielonej gospodarce (PRAKTYKA) 240 min.
- Znaczenie etapów w Cyklu Kolba przy wdrażaniu zmian prośrodowiskowych (np. recykling, OZE, oszczędność energii).
- Analiza doświadczeń uczestników i transfer wiedzy do praktyki zawodowej w obszarze ESG.
- Kompetencje cyfrowe, w tym AI, w tworzeniu treści szkoleniowych dotyczących ekologicznych innowacji.
- Metakomunikacja w procesie edukacji dotyczącej ochrony środowiska.
- Komunikacja celu zadania w projektach środowiskowych.
- AI w doskonaleniu instrukcji ćwiczeń – np. jak formułować zadania związane z analizą śladu węglowego lub GOZ.
DZIEŃ 2
09:00–10:30 Obraz, pytania i AI w Lejku Komunikacyjnym – komunikowanie zmian środowiskowych (TEORIA) 90 min.
- Obraz w komunikacji – wizualizacja wpływu działań proekologicznych na otoczenie.
- Rodzaje pytań w komunikacji (od informacyjnych po refleksyjne) w kontekście wdrażania polityk środowiskowych.
- AI w generowaniu pytań edukacyjnych dotyczących transformacji energetycznej i zrównoważonego rozwoju.
- Analiza doświadczeń uczestników z wykorzystaniem lejka komunikacyjnego – np. przy wdrażaniu zielonych rozwiązań w firmie.
- AI do generowania pytań od bezpiecznych do konfrontacyjnych w dyskusjach o środowisku (np. opór wobec zmian).
- AI w tworzeniu pytań z obszarów: środowisko, gospodarka, społeczeństwo.
10:30–13:00 Model Von Thuna z cyfrowym wsparciem – komunikacja w zielonych zespołach (PRAKTYKA) 150 min.
- Narzędzia komunikacji w celu budowania relacji w zespołach realizujących projekty ekologiczne.
- Kompetencje cyfrowe, w tym AI, w uatrakcyjnianiu treści dotyczących zrównoważonego rozwoju.
- Model komunikacji Von Thuna – zastosowanie do rozmów o zielonej transformacji.
- AI w generowaniu case studies z wykorzystaniem modelu Von Thuna – np. wdrażanie recyklingu w organizacji.
13:00–14:00 PRZERWA 60 min.
14:00–17:00 Komunikacja bez błędów: AI w rozróżnianiu faktów, opinii i barier poznawczych w edukacji ekologicznej (PRAKTYKA) 180 min.
- Komunikaty oparte na faktach i opiniach – jak odróżniać dane naukowe od opinii w tematach klimatu i energii.
- Błędy poznawcze jako bariery w akceptacji zielonej transformacji (np. efekt status quo, denializm klimatyczny).
- Znaczenie ciszy i refleksji w rozmowach o zmianach społeczno-gospodarczych.
- Kompetencje cyfrowe i AI do tworzenia case studies nt. barier poznawczych (np. błędne rozumienie śladu węglowego).
- Transfer doświadczenia do praktyki zawodowej w sektorze zielonej gospodarki.
- AI w generowaniu pytań transferowych – jak wdrożyć zdobytą wiedzę w pracy zawodowej.
17:00–18:00 WALIDACJA 60 min.
Walidacja efektów uczenia się obejmuje:
- test wiedzy teoretycznej (pytania zamknięte i otwarte sprawdzające znajomość pojęć i koncepcji odporności psychicznej, dobrostanu, inteligencji emocjonalnej, strategii radzenia sobie ze stresem),
- analizę dowodów i deklaracji (ocena opracowanych przez uczestników kontraktów, map działań, przykładów technik samoregulacji i komunikatów empatycznych),
Walidacja prowadzona jest przez podmiot zewnętrzny.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Goc
Wykształcenie: Ukończenie szkoły facylitacji programów rozwojowych w Profesjonalna Szkoła Coachingu wg standardów ICF Metrum,
Metrum Akademia Trenera; Kurs na coaching lider na fali; Team Coaching, UŚ w Katowicach- Zarządzanie zasobami ludzkimi – Studia podyplomowe, Psychologia w biznesie – Studia podyplomowe Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach,
Trener poddaje się superwizji i mentoringowi jako Coach: Psychologia dla Coachów 2019/2020 Wszechnica UJ, Mentor coaching Flow Małgorzata Binias-Wilga. Posiada ponad 10000 godzin doświadczenia w prowadzeniu warsztatów. Trener w ciągu ostatnich pięciu lat podnosił swoje kwalifikacje i kontynuował swoje doświadczenie.
W 2025 roku ukończyła szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji, śladu węglowego w organizacji oraz ochrony danych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników niezbędne do realizacji usługi, m.in.:
Materiały szkoleniowe w wersji cyfrowej – zamiast drukowanych ulotek, co wspiera ekologiczną działalność.
- skrypt szkoleniowy w wersji cyfrowej zawierający treści teoretyczne i ćwiczenia praktyczne.
- wytwory pracy powstałe podczas warsztatów
- uczestnicy pracują na swoich urządzeniach cyfrowych.
Informacje dodatkowe
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwy nie są wliczone w czas trwania zajęć.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa zostanie realizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut
- przerwy nie wliczają się do czasu szkolenia
- Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych
Usługa zwolniona z VAT na podstawie §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz w
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi