Nowoczesny Model Sprzedażowy – doradztwo, wpływ i negocjacje w relacji z klientem.
Nowoczesny Model Sprzedażowy – doradztwo, wpływ i negocjacje w relacji z klientem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szczególnie zapraszamy osoby indywidualne, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe i zwiększyć pewność w kontaktach z klientami – niezależnie od branży, stanowiska czy dotychczasowego doświadczenia w sprzedaży. Szkolenie stanowi doskonały krok rozwojowy dla osób planujących zmianę ścieżki zawodowej lub przygotowujących się do roli doradcy, konsultanta czy specjalisty ds. relacji z klientami.
Szkolenie skierowane jest również do osób pracujących w obszarze sprzedaży, obsługi klienta, doradztwa handlowego i relacji biznesowych, które chcą rozwijać swoje kompetencje doradcze, komunikacyjne i negocjacyjne w nowoczesnym modelu sprzedaży relacyjnej.
Adresatami szkolenia są także freelancerzy, właściciele małych firm i przedsiębiorcy, którzy samodzielnie sprzedają swoje produkty lub usługi.
Uczestnictwo nie wymaga wcześniejszego udziału w podobnych kursach – wystarczy motywacja do rozwoju i gotowość do pracy z drugim człowiekiem.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników17
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji doradczo-sprzedażowych uczestników poprzez nabycie wiedzy, umiejętności i postaw niezbędnych do prowadzenia rozmów doradczych, budowania zaufania i prowadzenia negocjacji w sposób partnerski i etyczny. Szkolenie przygotowuje do samodzielnego planowania, prowadzenia i finalizowania procesu sprzedaży w modelu doradczym oraz do świadomego budowania długofalowych relacji z klientami opartych na współpracy, wartości i wzajemnym zaufaniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia elementy sprzedaży transakcyjnej i doradczej, wskazując kluczowe różnice w podejściu do klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje charakterystyczne cechy procesu sprzedaży transakcyjnej i doradczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa kluczowe różnice w sposobie budowania relacji z klientem w obu modelach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje czynniki budujące zaufanie i wiarygodność w relacji sprzedażowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje zachowania sprzyjające budowaniu zaufania klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa działania i postawy, które obniżają wiarygodność doradcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje potrzeby klienta na podstawie opisanych sytuacji sprzedażowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik odróżnia deklarowane potrzeby klienta od rzeczywistych problemów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa informacje niezbędne do sformułowania trafnej diagnozy potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje komunikat wartości w modelu cecha–przewaga–korzyść (C–P–K), dopasowany do typu klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje i określa elementy składowe komunikatu wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy sekwencję cecha–przewaga–korzyść odpowiadającą potrzebom klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera techniki wpływu psychologicznego adekwatne do zachowań i postaw klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia podstawowe techniki wpływu stosowane w procesie doradczym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia, które techniki są adekwatne i etyczne w danej sytuacji sprzedażowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik określa elementy przygotowania do negocjacji doradczej (BATNA, ZOPA, kotwiczenie). | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe pojęcia i etapy procesu przygotowania do negocjacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje znaczenie i zastosowanie strategii negocjacyjnych w kontekście doradczym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje właściwe sposoby finalizacji rozmowy sprzedażowej zgodne z zasadami etyki i partnerskiej współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki finalizacji oparte na presji od tych wspierających decyzję klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa działania sprzyjające utrzymaniu pozytywnej relacji po zakończeniu procesu sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje działania wdrożeniowe pozwalające utrwalać nabyte umiejętności w praktyce zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa sposoby przeniesienia nowych umiejętności do codziennej pracy z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje i opisuje konkretne działania rozwojowe wspierające dalsze doskonalenie kompetencji doradczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan ramowy szkolenia
Nowoczesny Model Sprzedażowy - doradztwo, wpływ i negocjacje w relacji z klientem.
Dzień 1 – Fundamenty sprzedaży doradczej i diagnoza potrzeb klienta
Cele dnia:
- rozróżnienie między sprzedażą transakcyjną a doradczą,
- rozwinięcie kompetencji diagnozy potrzeb klienta i komunikacji wartości,
- zrozumienie roli doradcy jako partnera i budowniczego zaufania.
16:00–16:15 | Otwarcie i wprowadzenie
Powitanie uczestników, omówienie celów i struktury szkolenia.
Refleksja: „Jak zmieniło się zachowanie klientów?” – mini dyskusja i test stylu sprzedaży.
16:15–17:30 | Fundamenty sprzedaży doradczej
Nowoczesne podejście do relacji z klientem.
Zaufanie, wpływ i wartość jako filary skutecznego doradztwa.
Ćwiczenia: analiza rozmów sprzedażowych i identyfikacja elementów wpływu.
17:30–17:45 | Przerwa kawowa
17:45–19:00 | Rozmowa doradcza i diagnoza potrzeb
Techniki zadawania pytań otwartych i pogłębionych.
Identyfikacja potrzeb jawnych i ukrytych.
Ćwiczenia – prowadzenie rozmowy doradczej i feedback trenerski.
19:00–20:00 | Budowanie wartości i komunikatu doradczego – podsumowanie dnia
Tworzenie komunikatu wartości opartego na potrzebach klienta.
Refleksja: analiza własnego stylu doradczego i plan wdrożenia.
Dzień 2 – Wpływ, wiarygodność i negocjacje w praktyce
Cele dnia:
- rozwój umiejętności wpływania na decyzje klienta,
- poznanie zasad etycznej negocjacji doradczej,
- wzmocnienie wiarygodności w relacjach biznesowych.
09:00–10:30 | Psychologia wpływu i wiarygodności
Mechanizmy decyzyjne klienta i rola autorytetu doradcy.
Empatia i język emocji w rozmowie handlowej.
Ćwiczenie: dopasowanie komunikacji do typu poznawczego klienta.
10:30–10:45 | Przerwa kawowa
10:45–12:15 | Budowanie wartości i komunikatu doradczego (kontynuacja)
Formułowanie przekazu: cecha – przewaga – korzyść.
Autentyczność i spójność komunikatu doradcy.
Ćwiczenia praktyczne.
12:15–12:45 | Przerwa obiadowa
12:45–14:15 | Negocjacje doradcze – przygotowanie i strategie
Przygotowanie do rozmowy negocjacyjnej (BATNA, ZOPA, kotwiczenie).
Balans między interesem klienta a wartością oferty.
Symulacje negocjacji z omówieniem wyników.
14:15–14:30 | Przerwa kawowa
14:30–16:00 | Finalizacja i utrzymanie relacji po sprzedaży
Domykanie rozmów bez presji i budowanie zaufania po decyzji.
Ćwiczenia sceniczne: „język komfortu vs język presji”.
16:00–17:00 | Zarządzanie emocjami i stresem w procesie sprzedaży
Rozpoznawanie źródeł stresu w kontakcie z klientem.
Techniki automotywacji i regulacji emocji.
Dzień 3 – Wdrożenie i rozwój w praktyce doradczej sprzedaży
Cele dnia:
- utrwalenie nowych umiejętności w planie działań wdrożeniowych,
- rozwój strategii budowania relacji długofalowych,
- integracja wiedzy i przygotowanie do walidacji efektów.
09:00–10:30 | Wdrażanie nowych umiejętności
Analiza efektów zastosowania poznanych technik.
Tworzenie planu działań rozwojowych.
10:30–10:45 | Przerwa kawowa
10:45–12:15 | Jak reagować na „brak decyzji” i utrzymać relację
Strategie podtrzymywania kontaktu z klientem niezdecydowanym.
Budowanie lojalności i zaufania po sprzedaży.
12:15–12:45 | Przerwa obiadowa
12:45–14:15 | Domykanie sprzedaży bez presji
Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa decyzyjnego klienta.
Scenki rozmów finalizujących i analiza stylów komunikacji.
14:15–15:45 | Strategie budowania relacji długofalowych z klientami
Tworzenie partnerskich relacji opartych na współpracy i wartości.
Ćwiczenia: plan utrzymania klienta i rozwój relacji po sprzedaży.
15:45–16:00 | Przerwa kawowa
16:00–17:15 | Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia
Podsumowanie postępów i określenie celów wdrożeniowych.
17:15–17:45 | Podsumowanie szkolenia i refleksja
Omówienie najważniejszych wniosków i rekomendacji rozwojowych.
17:45–18:00 | Walidacja efektów uczenia się
Test teoretyczny potwierdzający osiągnięcie efektów uczenia się.
Szkolenie ma charakter warsztatowy - 70% czasu stanowią ćwiczenia, analizy przypadków i symulacje rozmów z klientami.
__________________________________________________________________________________________________________
Usługa w harmonogramie opisana jest w godzinach dydaktycznych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 min. W harmonogramie szkolenia zostały uwzględnione przerwy: 1 x 30 minut (przerwa obiadowa) oraz 2 x 15 minut (przerwy kawowe) każdego dnia, wyjątek stanowi dzień pierwszy szkolenia, kiedy przewidziana jest jedna przerwa kawowa (1x15minut).
Walidacja efektów uczenia się
Test teoretyczny (pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, w tym pytania otwarte sytuacyjne).
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane poprzez test teoretyczny oceniający poziom opanowania wiedzy i rozumienia zasad sprzedaży doradczej, komunikacji wartości, psychologii wpływu oraz negocjacji. Test pozwoli sprawdzić zdolność analizowania sytuacji sprzedażowych, rozróżniania modeli działań, identyfikacji czynników budujących zaufanie oraz oceny właściwych strategii w procesie doradczym.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Rozdzielność osobowa walidacji - rozdzielność szkolenia od walidacji. Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację prowadzi odrębna osoba.
Podstawa zwolnienia z VAT: dofinansowanie w co najmniej 70% - zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Otwarcie i wprowadzenie - cele i struktura szkolenia. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Fundamenty sprzedaży doradczej. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Przerwa kawowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Rozmowa doradcza i diagnoza potrzeb. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Budowanie wartości i komunikatu doradczego. Podsumowanie dnia. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Psychologia wpływu i wiarygodności. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Przerwa kawowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Budowanie wartości i komunikatu doradczego. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Negocjacje doradcze - przygotowanie i strategie. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Przerwa kawowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Finalizacja i utrzymanie relacji po sprzedaży. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Zarządzanie emocjami i stresem w procesie sprzedaży. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Wdrażanie nowych umiejętności. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przerwa kawowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Jak reagować na "brak decyzji" i utrzymać relację. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Domykanie sprzedaży bez presji. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Strategie budowania relacji długofalowych z klientami. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Przerwa kawowa. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Opracowanie indywidualnego planu wdrożenia. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Podsumowanie dni szkoleniowych. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja efektów uczenia się - test wiedzy i umiejętności wysyłany do walidatora. | Prowadzący Karolina Śliwińska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 642,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 316,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 257,14 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Śliwińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje zestaw materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i/lub elektronicznej, w tym:
- podręcznik uczestnika z treściami merytorycznymi,
- check-listę „Sprzedawca jako doradca”,
- plan wdrożeniowy po szkoleniu.
Wszystkie materiały opracowane są autorsko przez trenera prowadzącego i stanowią praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy sprzedażowej.
Warunki uczestnictwa
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie sprzedażowe, jednak wskazane jest, aby uczestnik był osobą pracującą lub planującą pracę w obszarze sprzedaży, obsługi klienta lub doradztwa handlowego. Uczestnicy powinni posiadać umiejętność komunikacji interpersonalnej w języku polskim oraz gotowość do udziału w ćwiczeniach praktycznych i pracy warsztatowej w grupie.
Warunkiem uczestnictwa z dofinansowaniem jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 min. W harmonogramie szkolenia zostały uwzględnione przerwy: 1 x 30 minut (przerwa obiadowa) oraz 2 x 15 minut (przerwy kawowe) każdego dnia, wyjątek stanowi dzień pierwszy szkolenia, kiedy przewidziana jest jedna przerwa kawowa (1x15minut).
Metoda walidacji
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane poprzez test teoretyczny oceniający poziom opanowania wiedzy i rozumienia zasad sprzedaży doradczej, komunikacji wartości, psychologii wpływu oraz negocjacji. Test pozwoli sprawdzić zdolność analizowania sytuacji sprzedażowych, rozróżniania modeli działań, identyfikacji czynników budujących zaufanie oraz oceny właściwych strategii w procesie doradczym.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.