Kurs kompetencji ogólnych przygotowujący do egzaminu maturalnego z języka angielskiego poz. podstawowy
Dostawca usług nie wypełnił wszystkich wymaganych danych w karcie usługi. Usługa może być niekwalifikowana. Uczestnik może nie otrzymać dofinansowania.
Możliwość dofinansowania
Kurs kompetencji ogólnych przygotowujący do egzaminu maturalnego z języka angielskiego poz. podstawowy
Numer usługi 2025/11/14/176387/3146915
3 650,00 PLN
brutto
3 650,00 PLNnetto
66,36 PLNbrutto/h
66,36 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby przygotowujące się do egzaminu maturalnego, mające ukończone 18 lat.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do skutecznego posługiwania się językiem angielskim w zakresieumożliwiającym zdanie egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym.Kurs ma na celu rozwinięcie umiejętności rozumienia, tworzenia, reagowania i przetwarzania prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych, zgodnych z tematyką wymagań egzaminacyjnych, a także utrwalenie podstawowych struktur leksykalno-gramatycznych oraz zasad poprawnej wymowy i pisowni.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowy zasób słownictwa i struktur gramatycznych umożliwiający formułowanie prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych.Zna podstawowe zasady wymowy, akcentu i intonacji w języku angielskim. Rozpoznaje i rozumie znaczenie powszechnie używanych wyrażeń idiomatycznych i kolokacji. Zna reguły ortograficzne i interpunkcyjne typowe dla języka angielskiego. | Kryteria weryfikacji Uzupełnia zdania, tłumaczy podstawowe zwroty, rozpoznaje poprawne konstrukcje gramatyczne w testach i ćwiczeniach.Prawidłowo wymawia słowa i frazy w ćwiczeniach ustnych, stosuje właściwą intonację w dialogach. Dopasowuje idiomy lub zwroty do kontekstu w zadaniach pisemnych. Pisze krótkie teksty bez rażących błędów ortograficznych, stosuje podstawowe zasady pisowni. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie ze słuchu wypowiedzi o umiarkowanym stopniu złożoności, wypowiadane w naturalnym tempie.Rozumie proste teksty pisane (np. ogłoszenia, e-maile, artykuły popularne, dialogi). Tworzy krótkie i spójne wypowiedzi pisemne, takie jak e-mail, opis, notatka, zaproszenie czy ogłoszenie. Wypowiada się ustnie na tematy życia codziennego, edukacji, podróży, kultury, zainteresowań. Reaguje adekwatnie na wypowiedzi rozmówcy w typowych sytuacjach komunikacyjnych. Przetwarza wypowiedzi ustne i pisemne poprzez streszczenie lub parafrazę prostych informacji. Stosuje poznane strategie uczenia się języka (powtórzenia, notatki, praca z tekstem, słownikiem, nagraniem). | Kryteria weryfikacji Odpowiada poprawnie na pytania dotyczące ogólnego sensu, szczegółów i intencji rozmówców w zadaniach typu listening.Wykonuje poprawnie zadania na dopasowywanie, uzupełnianie i wybór właściwej odpowiedzi. Zachowuje logiczny układ tekstu, poprawność językową i adekwatność do tematu. Udziela prostych odpowiedzi, opisuje sytuacje, wyraża opinię z użyciem poznanych struktur i słownictwa. Odpowiada na pytania, prośby i zaproszenia w sposób naturalny i zrozumiały. Potrafi przekazać treść usłyszanego lub przeczytanego tekstu własnymi słowami w języku angielskim. Wykorzystuje różne materiały do nauki, monitoruje własne postępy i aktywnie poszerza wiedzę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wykazuje pozytywny stosunek do nauki języka obcego oraz otwartość na inne kultury i sposoby komunikacji. Rozumie znaczenie nauki języka obcego w rozwoju osobistym i zawodowym. Potrafi współpracować w grupie w celu rozwiązania zadania komunikacyjnego. Odpowiedzialnie podchodzi do procesu uczenia się, wykazuje systematyczność i zaangażowanie. Posługuje się językiem angielskim w sposób kulturalny i zgodny z zasadami etykiety językowej. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w zajęciach, chętnie podejmuje próby komunikacji w języku angielskim.Potrafi wskazać praktyczne sytuacje, w których wykorzysta znajomość języka. Współdziała z innymi podczas ćwiczeń dialogowych, gier językowych i symulacji. Regularnie uczestniczy w zajęciach, wykonuje zadania, reaguje na informacje zwrotne. Unika wulgaryzmów, form niegrzecznych, stosuje zwroty grzecznościowe i neutralne kulturowo. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Język Angielski PP:
I. Środki językowe i słownictwo (tematyka komunikacyjna)
- Człowiek – dane osobowe, wygląd, charakter, emocje, zainteresowania.
- Miejsce zamieszkania – dom, okolica, wyposażenie, prace domowe.
- Edukacja – szkoła, przedmioty, uczenie się, życie szkolne.
- Praca – zawody, miejsce pracy, poszukiwanie pracy, obowiązki.
- Życie prywatne – rodzina, codzienność, czas wolny, uroczystości.
- Żywienie – jedzenie, posiłki, lokale gastronomiczne, zdrowe nawyki.
- Zakupy i usługi – sklepy, towary, reklamy, korzystanie z usług.
- Podróżowanie i turystyka – transport, wycieczki, rezerwacje, wypadki.
- Kultura – film, muzyka, tradycje, media, twórcy.
- Sport – dyscypliny, sprzęt, zdrowy tryb życia.
- Zdrowie – choroby, leczenie, styl życia, uzależnienia.
- Nauka i technika – wynalazki, technologie, internet, bezpieczeństwo.
- Świat przyrody – pogoda, klimat, ekologia, ochrona środowiska.
- Państwo i społeczeństwo – wydarzenia, problemy współczesnego świata.
II. Rozumienie wypowiedzi (słuchanie i czytanie)
- Rozumienie głównej myśli i celu wypowiedzi.
- Wyszukiwanie informacji szczegółowych.
- Określanie kontekstu i intencji autora.
- Wnioskowanie z kontekstu.
- Rozróżnianie stylu formalnego i nieformalnego.
III. Tworzenie wypowiedzi (ustnych i pisemnych)
- Opisy osób, miejsc, zjawisk i zdarzeń.
- Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości i teraźniejszości.
- Wyrażanie opinii, emocji, marzeń, planów i upodobań.
- Pisanie prostych tekstów użytkowych: e-mail, zaproszenie, ogłoszenie, życzenia, pocztówka, wpis na blogu.
- Dobór stylu (formalny/nieformalny) odpowiedni do sytuacji.
IV. Reagowanie językowe
- Prowadzenie rozmowy w typowych sytuacjach życia codziennego.
- Wyrażanie opinii, próśb, sugestii, emocji, propozycji.
- Składanie życzeń, zaproszeń, gratulacji i odpowiedzi na nie.
- Prowadzenie prostych negocjacji i rozmów grzecznościowych.
- Formułowanie krótkich reakcji pisemnych (SMS, e-mail, formularz, komentarz).
V. Przetwarzanie wypowiedzi
- Przekazywanie informacji z obrazów, map, filmów lub krótkich tekstów.
- Tłumaczenie prostych treści z i na język polski.
- Prezentacja przygotowanego materiału w języku angielskim.
VI. Kompetencje kulturowe i społeczne
- Poznanie podstawowych informacji o krajach anglojęzycznych i ich kulturze.
- Porównanie kultury własnej i obcej.
- Kształtowanie postawy tolerancji, ciekawości i otwartości wobec innych kultur.
- Współpraca w grupie i aktywny udział w projektach językowych.
VII. Strategie i samokształcenie
- Samoocena umiejętności językowych.
- Korzystanie ze słowników, notatek, aplikacji i mnemotechnik.
- Rozwijanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych.
- Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauce języka.
VIII. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 66,36 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 66,36 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Maria Kleczyńska
Nauczanie języka angielskiego na poziomie szkoły średniej. Trener posiada minimum 5 letnie doświadczenie i nadal realizuje kursy kompetencji ogólnych przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka angielskiego. Wieloletnie doświadczenie w pracy nauczyciela w szkole średniej. Prowadzenie kursów i zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do egzaminów maturalnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Kurs zakończy się wydaniem uczestnikowi "Zaświadczenia o ukończeniu kursu kompetencji ogólnych" zgodnie ze wzorem MEN.
Zajęcia trwają godzinę lekcyjną (1 godzina to 45 minut) łącznie 50 godzin, przerwy są wliczone w czas trwania zajęć.
Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć.
Adres
Adres
ul. Graniczna 8
07-410 Ostrołęka
woj. mazowieckie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Przemysław Butler
E-mail
p.butler@op.pl
Telefon
(+48) 604 610 999