Skuteczne rozwijanie zespołów kluczem do budowania efektywności biznesowej - szkolenie
Skuteczne rozwijanie zespołów kluczem do budowania efektywności biznesowej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Usługa kierowana jest do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z innymi ludźmi, współpracują w zespołach lub pełnią role wymagające budowania relacji oraz rozumienia różnorodnych stylów zachowań.
W szczególności szkolenie przeznaczone jest dla osób:
- pracujących w środowisku zespołowym lub projektowym,
- mających kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
- odpowiedzialnych za współpracę, koordynację lub komunikację w organizacji,
- wspierających działania rozwojowe, onboardingowe lub procesowe w firmie,
- chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje interpersonalne i komunikacyjne.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających pracę w rolach wymagających współpracy z ludźmi.
- Nie są wymagane wcześniejsze szkolenia ani specjalistyczna wiedza — wystarczy gotowość do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania i wdrażania działań rozwojowych w zespole, w sposób wspierający wzrost kompetencji pracowników, ich zaangażowanie oraz budowanie efektywności biznesowej. Uczestnik nauczy się diagnozować potencjał członków zespołu, stosować narzędzia rozwojowe (GROW, 9-box, matryca kompetencji), prowadzić rozmowy rozwojowe, projektować onboarding oraz tworzyć plany sukcesji i indywidualne plany rozwojuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia rolę lidera w rozwoju potencjału pracowników i zespołu | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne zachowania i działania lidera wpływające na rozwój ludzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje kluczowe narzędzia rozwojowe: GROW, matryca kompetencji, macierz 9-box. | Kryteria weryfikacji Opisuje zastosowanie każdego narzędzia oraz wskazuje efekty ich poprawnego użycia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Diagnozuje poziom kompetencji i potencjału pracowników przy użyciu matrycy kompetencji. | Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje kompetencje pracownika do odpowiednich kategorii matrycy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Analizuje potencjał zespołu z wykorzystaniem macierzy 9-box. | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje przykładowe osoby w odpowiednie pola macierzy wraz z uzasadnieniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dostosowuje sposób komunikacji do poziomu gotowości pracownika do rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór stylu komunikacji adekwatnie do profilu pracownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje postawę lidera wspierającego rozwój i odpowiedzialność pracowników. | Kryteria weryfikacji Formułuje działania wzmacniające kulturę rozwoju i zaufania w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania i wdrażania działań rozwojowych w zespole, w sposób wspierający wzrost kompetencji pracowników, ich zaangażowanie oraz budowanie efektywności biznesowej. Uczestnik nauczy się diagnozować potencjał członków zespołu, stosować narzędzia rozwojowe (GROW, 9-box, matryca kompetencji), prowadzić rozmowy rozwojowe, projektować onboarding oraz tworzyć plany sukcesji i indywidualne plany rozwoju.
Usługa kierowana jest do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z innymi ludźmi, współpracują w zespołach lub pełnią role wymagające budowania relacji oraz rozumienia różnorodnych stylów zachowań.
W szczególności szkolenie przeznaczone jest dla osób:
- pracujących w środowisku zespołowym lub projektowym,
- mających kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
- odpowiedzialnych za współpracę, koordynację lub komunikację w organizacji,
- wspierających działania rozwojowe, onboardingowe lub procesowe w firmie,
- chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje interpersonalne i komunikacyjne.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających pracę w rolach wymagających współpracy z ludźmi.
Nie są wymagane wcześniejsze szkolenia ani specjalistyczna wiedza — wystarczy gotowość do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.
Zakres szkolenia:
1. Wprowadzenie
- Cele i struktura dnia, oczekiwania uczestników.
- Rola lidera w budowaniu potencjału zespołu.
2. Rola lidera w rozwoju ludzi
- Postawy i zachowania wspierające rozwój.
- Mini-dyskusja: „Co rozwija, a co ogranicza potencjał pracowników?”
3. Fazy rozwoju zespołu
- Model Tuckmana – etapy dojrzałości zespołu.
- Jak dostosować styl przywództwa do poziomu rozwoju grupy.
4. Onboarding jako fundament rozwoju i zaangażowania
- Rola lidera w procesie adaptacji nowego pracownika.
- Dobre praktyki onboardingu, mentoring, buddy system.
- Ćwiczenie: Mapa ścieżki wdrożenia w moim zespole.
5. Rozmowy rozwojowe i model GROW
- Różnice między rozmową oceniającą a rozwojową.
- Model GROW – omówienie i ćwiczenie w parach.
6. Diagnoza potencjału pracowników
- Matryca kompetencji – analiza wiedzy, umiejętności i postaw.
- Ocena gotowości do rozwoju i planowanie działań wspierających.
7. Analiza potencjału z wykorzystaniem macierzy 9-box
- Struktura narzędzia, interpretacja wyników, praca na przykładach.
8. Planowanie rozwoju i sukcesji
- Jak tworzyć indywidualne plany rozwoju i sukcesji.
- Podsumowanie, refleksja i plan wdrożenia po szkoleniu.
Walidacja Efektów
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w formie testu teoretycznego, który pozwoli ocenić stopień opanowania wiedzy przekazanej podczas szkolenia. Test będzie składał się z pytań zamkniętych i/lub półotwartych, sprawdzających umiejętność rozróżniania pojęć, wskazywania zależności, klasyfikowania informacji oraz opisywania kluczowych zagadnień. Każdy uczestnik rozwiązuje test indywidualnie, a jego wynik pozwala jednoznacznie potwierdzić osiągnięcie lub brak osiągnięcia efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z walidacji.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
- Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
- Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
- Szkolenie zawiera 3h teorii i 7h praktyki
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do szkolenia. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Rola lidera w rozwoju ludzi. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Fazy rozwoju zespołu. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Onboarding jako fundament rozwoju i zaangażowania. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Rozmowy rozwojowe i model GROW. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Diagnoza potencjału | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Analiza potencjału z wykorzystaniem macierzy 9-box. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 968,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,45 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Szczęsna
komunikacji i współpracy zespołowej, rozwoju kompetencji managerskich i przywódczych, diagnozy stylów zachowań DISC oraz ich praktycznego wykorzystania w pracy lidera, coachingów wspierających rozwój kompetencji interpersonalnych, projektowania procesów L&D w firmach produkcyjnych i technologicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Arkusze pracy, prezentacja PDF w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Usługa może być zwolniona z VAT, w przypadku gdy uczestnik posiada dofinasowanie na poziomie minimum 70%.
Zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień