Techniki skutecznego zarządzania czasem i zadaniami - szkolenie
Techniki skutecznego zarządzania czasem i zadaniami - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Usługa kierowana jest do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z innymi ludźmi, współpracują w zespołach lub pełnią role wymagające budowania relacji oraz rozumienia różnorodnych stylów zachowań.
W szczególności szkolenie przeznaczone jest dla osób:
- pracujących w środowisku zespołowym lub projektowym,
- mających kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
- odpowiedzialnych za współpracę, koordynację lub komunikację w organizacji,
- wspierających działania rozwojowe, onboardingowe lub procesowe w firmie,
- chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje interpersonalne i komunikacyjne.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających pracę w rolach wymagających współpracy z ludźmi.
- Nie są wymagane wcześniejsze szkolenia ani specjalistyczna wiedza — wystarczy gotowość do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-06-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania, organizacji i priorytetyzacji zadań, a także świadomego zarządzania czasem pracy, energią i zasobami osobistymi. Uczestnik nabędzie umiejętności identyfikowania czynników zakłócających efektywność, stosowania narzędzi planistycznych oraz wdrażania indywidualnych technik pracy, zwiększających produktywność i ograniczających przeciążenie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady skutecznego zarządzania czasem i czynników wpływających na produktywność. | Kryteria weryfikacji Określa główne przyczyny utraty efektywności oraz wskazuje ich wpływ na wykonywanie zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia metody planowania i priorytetyzacji zadań. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady stosowania narzędzi takich jak macierz Eisenhowera, metoda SMART, zasada Pareto | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Planuje i priorytetyzuje zadania zgodnie z celem pracy | Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje zadania do kategorii pilności/ważności, tworząc poprawną strukturę planu dnia/tygodnia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Proponuje właściwe techniki (np. timeboxing, batching, metoda 2 minut) do wskazanych sytuacji zawodowych. | Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia i techniki zwiększające efektywność własnej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Formułuje indywidualne wnioski rozwojowe dotyczące nawyków pracy i zarządzania czasem. | Kryteria weryfikacji Analizuje własne nawyki i identyfikuje obszary wymagające poprawy.Kryterium: | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego planowania, organizacji i priorytetyzacji zadań, a także świadomego zarządzania czasem pracy, energią i zasobami osobistymi. Uczestnik nabędzie umiejętności identyfikowania czynników zakłócających efektywność, stosowania narzędzi planistycznych oraz wdrażania indywidualnych technik pracy, zwiększających produktywność i ograniczających przeciążenie.
Usługa kierowana jest do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z innymi ludźmi, współpracują w zespołach lub pełnią role wymagające budowania relacji oraz rozumienia różnorodnych stylów zachowań.
W szczególności szkolenie przeznaczone jest dla osób:
- pracujących w środowisku zespołowym lub projektowym,
- mających kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
- odpowiedzialnych za współpracę, koordynację lub komunikację w organizacji,
- wspierających działania rozwojowe, onboardingowe lub procesowe w firmie,
- chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje interpersonalne i komunikacyjne.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających pracę w rolach wymagających współpracy z ludźmi.
Nie są wymagane wcześniejsze szkolenia ani specjalistyczna wiedza — wystarczy gotowość do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.
Zakres szkolenia:
1. Powitanie i wprowadzenie
- Przedstawienie celu i struktury dnia.
- Ustalenie oczekiwań uczestników wobec szkolenia.
2. Diagnoza – gdzie tracę czas?
- Arkusz analityczny „Gdzie tracę najwięcej czasu?” – indywidualne wypełnienie i omówienie.
- Lista zadań: ważne, pilne, nieważne, zbędne – wprowadzenie macierzy Eisenhowera.
3. Moja sprawność osobista i nawyki efektywności
- Test samooceny efektywności osobistej.
- Zasada 60/40 – jak planować dzień z buforem na nieprzewidziane sytuacje.
4. Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić
- Rozpoznanie wewnętrznych i zewnętrznych „złodziei czasu”.
- Analiza wpływu – jak odróżnić to, na co mam realny wpływ.
- Techniki ograniczania przerw i zakłóceń w pracy.
5. Planowanie pracy własnej i zespołowej
- Planowanie pracy własnej vs. planowanie pracy menedżera – dwa punkty widzenia.
6. Ćwiczenie warsztatowe – zaplanuj dzień pracy
- Planowanie swojego dnia pracy w oparciu o zasady 60/40, listy zadań i priorytety.
- Konsultacja z trenerem: omówienie indywidualnych planów i barier wdrożeniowych.
- Refleksja: co mogę wdrożyć już jutro?
7. Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie kluczowych wniosków.
- Ustalenie indywidualnych działań wdrożeniowych.
- Ewaluacja i zakończenie dnia.
Walidacja Efektów
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w formie testu teoretycznego, który pozwoli ocenić stopień opanowania wiedzy przekazanej podczas szkolenia. Test będzie składał się z pytań zamkniętych i/lub półotwartych, sprawdzających umiejętność rozróżniania pojęć, wskazywania zależności, klasyfikowania informacji oraz opisywania kluczowych zagadnień. Każdy uczestnik rozwiązuje test indywidualnie, a jego wynik pozwala jednoznacznie potwierdzić osiągnięcie lub brak osiągnięcia efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z walidacji.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
- Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
- Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
- Szkolenie zawiera 3h teorii i 7h praktyki
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Diagnoza – gdzie tracę czas? | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moja sprawność osobista i nawyki efektywności. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Planowanie pracy własnej i zespołowej. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Ćwiczenie warsztatowe – zaplanuj dzień pracy. | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 968,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,45 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Szczęsna
komunikacji i współpracy zespołowej, rozwoju kompetencji managerskich i przywódczych, diagnozy stylów zachowań DISC oraz ich praktycznego wykorzystania w pracy lidera, coachingów wspierających rozwój kompetencji interpersonalnych, projektowania procesów L&D w firmach produkcyjnych i technologicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Arkusze pracy, prezentacja PDF w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Usługa może być zwolniona z VAT, w przypadku gdy uczestnik posiada dofinasowanie na poziomie minimum 70%.
Zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień