BILANS 2025 - MODUŁ V - Podatkowe aspekty związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych z uwzględnieniem nowych wymagań dotyczących JPK_KR_PD
BILANS 2025 - MODUŁ V - Podatkowe aspekty związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych z uwzględnieniem nowych wymagań dotyczących JPK_KR_PD
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami kursu mogą być osoby z wykształceniem średnim lub wyższym, które posiadają wiadomości z zakresu podatku od towarów i usług. W szczególności kurs przeznaczony jest dla osób pracujących w działach księgowości, biurach rachunkowych, doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji29-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jestdoskonalenie wiedzy osób wykonujących między innymi następujące zawody:specjalista ds. rachunkowości (kod zawodu 241103), specjalista ds. rachunkowości podatkowej (kod zawodu 241105), główny księgowy (kod zawodu 121101), doradca podatkowy (kod zawodu 241204), biegły rewident (kod zawodu 241101) oraz kierownik biura rachunkowości (kod zawodu 121102); zawody te zostały ujęte w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy wprowadzonej rozporządzeniem Ministra PracyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna Sposób prowadzenia ksiąg w obliczu wprowadzania nowych obowiązkowych wymagań raportowych – JPK_KR_PD, a dotychczasowe dane (JPK) przesyłane na żądanie | Kryteria weryfikacji zna analizę wewnętrzna JPK_KR,JPK_MAG, JPK_FA i wpływ zawartych danych na raportowanie podatkowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji zna harmonogram prac związanych z zamknięciem ksiąg, w obliczu wprowadzanych zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wie jakie są Różnice pomiędzy prawem bilansowym i podatkowym wpływające na rozliczenie podatku | Kryteria weryfikacji Zna moment uzyskania przychodów oraz ich dokumentowanie (KSR 15 a prawo podatkowe),korekty przychodów po dniu bilansowym, moment poniesienia kosztów uzyskania przychodów oraz ich dokumentowanie (KSR 3, KSR 6 a prawo podatkowe), korekty kosztów po dniu bilansowym. Przykłady z użyciem kont ze znacznikami, w tym znacznikami podatkowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje transakcje po dniu bilansowym i ich wpływ na księgi, sprawozdanie finansowe i rozliczenia podatkowe | Kryteria weryfikacji Zna wycenę wybranych składników aktywów i pasywów,konsekwencje ujawnionych nadwyżek i niedoborów podczas inwentaryzacji i ich udokumentowanie, korekty wpływające na wynik lat ubiegłych, informacje zamieszczane w informacji dodatkowej. Przykłady z użyciem kont ze znacznikami, w tym znacznikami podatkowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Sporządza Notę podatkowa w sprawozdaniu finansowym sporządzonym w formie ustrukturyzowanej | Kryteria weryfikacji Wie jak sporządzić notę na podstawie ksiąg.Zna interpretacje MF w zakresie sporządzania noty, ćwiczenie praktyczne ze sporządzania noty za rok poprzedni i rok bieżący. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program kursu (8 godzin wykładowych):
- Księgi rachunkowe a księgi podatkowe – rzetelne i bezbłędne jako podstawa rozliczeń podatkowych.
- Sposób prowadzenia ksiąg w obliczu wprowadzania nowych obowiązkowych wymagań raportowych – JPK_KR_PD, a dotychczasowe dane (JPK) przesyłane na żądanie:
- analiza wewnętrzna JPK_KR,JPK_MAG, JPK_FA i wpływ zawartych danych na raportowanie podatkowe,
- harmonogram prac związanych z zamknięciem ksiąg, w obliczu wprowadzanych zmian.
- Różnice pomiędzy prawem bilansowym i podatkowym wpływające na rozliczenie podatku:
- moment uzyskania przychodów oraz ich dokumentowanie (KSR 15 a prawo podatkowe),
- korekty przychodów po dniu bilansowym,
- moment poniesienia kosztów uzyskania przychodów oraz ich dokumentowanie (KSR 3, KSR 6 a prawo podatkowe),
- korekty kosztów po dniu bilansowym.
- Przykłady z użyciem kont ze znacznikami, w tym znacznikami podatkowymi.
- Identyfikacja transakcji po dniu bilansowym i ich wpływ na księgi, sprawozdanie finansowe i rozliczenia podatkowe, w tym:
- wycena wybranych składników aktywów i pasywów,
- konsekwencje ujawnionych nadwyżek i niedoborów podczas inwentaryzacji i ich udokumentowanie,
- korekty wpływające na wynik lat ubiegłych,
- informacje zamieszczane w informacji dodatkowej.
- Przykłady z użyciem kont ze znacznikami, w tym znacznikami podatkowymi
- Nota podatkowa w sprawozdaniu finansowym sporządzonym w formie ustrukturyzowanej:
- jak sporządzić notę na podstawie ksiąg?
- interpretacje MF w zakresie sporządzania noty,
- ćwiczenie praktyczne ze sporządzania noty za rok poprzedni i rok bieżący.
- Podatek dochodowy odroczony i podatek dochodowy bieżący:
- nota podatku dochodowego odroczonego,
- schemat weryfikacji poprawności wyliczeń i obciążenia wyniku finansowego brutto.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dodatkowe informacje
Program kursu "BILANS 2025 - MODUŁ V - Podatkowe aspekty związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych z uwzględnieniem nowych wymagań dotyczących JPK_KR_PD" realizowany jest w całości teoretycznie.
Program nauczania obejmuje 6 godzin zegarowych.
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych. Natomiast liczba godzin w harmonogramie podaje godziny zegarowe, w tym również czas przeznaczony na przerwy.
1 godzina dydaktyczna = 45 min. zegarowych
W ciągu jednego dnia realizowanych jest 7 godz. zegarowych.
Planowane przerwy w trakcie zajęć: 10:30 - 10:45, 12:15 - 12:45, 14:15 - 14:30.
Przerwy nie są wliczane do czasu kursu.
Podczas realizacji kursu zostaną zastosowane metody interaktywne i aktywizujące przez wykładowcę: wykładowca zadaje pytania do rozwiązanych zadań, oczekując odpowiedzi, wykładowca kontroluje uczestników kursu czy rozumieją omawiane treści, wykładowca prezentuje materiały szkoleniowe w formie prezentacji.
Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie).
Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu krótkiego.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 BILANS 2025 - MODUŁ V - Podatkowe aspekty związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych z uwzględnieniem nowych wymagań dotyczących JPK_KR_PD | Prowadzący Agnieszka Gajewska | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 445,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 445,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 55,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 55,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Gajewska
Obecnie bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane oraz wspiera jednostki przy sporządzaniu sprawozdań skonsolidowanych, zajmuje się też doradztwem w zakresie rachunkowości zarządczej. Współtworzyła System Zarządzania „Symfonia”, tworzyła i wdrażała nowoczesne technologie do organizacji księgowości w spółkach m.in. giełdowych, współpracowała przy prospektach emisyjnych, procesach wprowadzania spółek do publicznego obrotu, a także wdrażała międzynarodowe standardy rachunkowości. Jest doświadczonym wykładowcą specjalizującym się w rachunkowości, wykorzystaniu nowych technologii w rachunkowości, podatkach i rewizji oraz autorką publikacji z tej dziedziny.
Wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oraz Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe wykładowcy w tym np.:
- skrypty i autorską prezentację,
- scenariusze,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF lub/i Excel,
- zadania i ćwiczenia.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
Wykaz literatury:
1. ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U.
z 2025 r. poz. 111 ze zm.);
2. ustawa z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług
(t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.);
3. rozporządzenia wydane na podstawie powyższych ustaw;
4. interpretacje ogólne oraz interpretacje indywidualne wydane przez Ministra
Finansów, wyroki sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości
Unii Europejskiej.
Środki dydaktyczne:
1. środki dydaktyczne słowne: teksty przygotowane przez wykładowców w formie
drukowanej bądź elektronicznej;;
2. środki dydaktyczne wzrokowe proste: tablica lub flipchart oraz pisaki;
3. środki dydaktyczne niezbędne do realizacji procesu dydaktycznego
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość: oprogramowanie
MS Office, MS Teams.
Techniczne środki dydaktyczne:
1. środki dydaktyczne wzrokowe: projektor multimedialny lub tablet
wraz z projektorem;
2. środki dydaktyczne słuchowe: brak;
3. środki dydaktyczne słuchowo – wzrokowe: brak;
4. środki dydaktyczne automatyzujące proces dydaktyczny: kalkulator;
5. środki dydaktyczne niezbędne do realizacji procesu dydaktycznego
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość: laptop lub tablet
wraz z dostępem do Internetu.
Materiały dydaktyczne:
1. materiały dydaktyczne wzrokowe: prezentacje multimedialne lub inne materiały
przygotowane przez wykładowcę;
2. materiały dydaktyczne słuchowe: brak;
3. materiały dydaktyczne wzrokowo – słuchowe: brak.
Materiały i środki dydaktyczne dostosowane będą do systemu realizacji procesu
dydaktycznego.
Warunki uczestnictwa
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach – uczestnictwo w 75% zajęć dydaktycznych.
Osoba, która zaliczyła kurs otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, o którym mowa w § 23 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Formą zaliczenia kursu dla osób korzystających z dofinansowania jest obecność na minimum 80% zajęć.
Zgłoszenie poprzez BUR oraz bezpośrednio na stronie: https://www.skp-ow.com.pl/terminy-szkolen/bilans-2025-modul-v-podatkowe-aspekty-zwiazane-z-zamknieciem-ksiag-rachunkowych-z-uwzglednieniem-nowych-wymagan-dotyczacych-jpk_kr_pd-szkolenie-hybrydowe-8-godzin-dydaktycznych-warszawa-27-11/ w celu zawarcia umowy świadczenia usług i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Informacje dodatkowe
Prowadzący szkolenie: Agnieszka Gajewska – biegły rewident
Osoba prowadząca walidację: Agnieszka Gajewska – biegły rewident
Po zakończeniu usługi rozwojowej Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w formie elektronicznej.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako instytucja szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT. Podstawa zwolnienia: art.43.ust.1 pkt 26a
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) kurs realizowany jest w formie zajęć ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams.
b) uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie.
c) zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
d) niezbędne jest oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office).
e) uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres kursu.