Studia podyplomowe_Menedżer zielonej transformacji - raportowanie ESG (online)
Studia podyplomowe_Menedżer zielonej transformacji - raportowanie ESG (online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy osoby, które z uwagi na obecnie wykonywaną pracę lub z uwagi na potencjalny zamiar podjęcia pracy w organizacjach, w których wdrażane jest zielone zarządzanie oraz przygotowywane są procedury raportowania zgodnego ze standardem ESG. Zapraszamy tych wszystkich, którzy potrzebują - zarówno w perspektywie teoretycznej jak i praktycznej - zgłębić najnowsze trendy dominujące obecnie w zarządzaniu i dzięki temu poprawić w swoich organizacjach efektywność ich funkcjonowania i zwiększyć poziom odpowiedzialności wobec ekosystemu, w którym organizacja jest aktywna.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi190
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z zagadnieniami transformującej się gospodarki energetycznej, poznać kwestie związane z globalną polityką energetyczną i klimatyczną oraz jej wpływem na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Istotnym elementem procesu dydaktycznego będzie identyfikacja najważniejszych biznesowych korzyści oraz kosztów związanych z transformacją energetyczną przedsiębiorstw oraz uwarunkowaniami wprowadzania praktyk zielonego zarządzania w funkcjonowanie organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Charakteryzuje wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu zarządzania w odniesieniu do problemów zielonej transformacji i organizacji realizujących jej cele jak również orientuje się w dyscyplinach naukowych tworzących ich podstawy teoretyczne, uzasadnia podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej dla zastosowania w praktycznej działalności zawodowej związanej z wdrażaniem strategii rozwoju organizacji w oparciu o ESG. Rozróżnia fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz identyfikuje zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju organizacji działających na rynku dóbr i usług, w szczególności konsekwencje kryzysów ekonomicznych, społecznych, środowiskowych i infrastrukturalnych w wymiarach lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym, a także ma podstawową wiedzę o międzynarodowych i międzykulturowych aspektach procesu kierowania organizacjami wdrażającymi strategie rozwoju organizacji w oparciu o ESG. Charakteryzuje podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami wdrażającymi zasady zielonej transformacji, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a także bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych wynikających z przyjętego porządku prawnego obowiązującego w podmiotach działających na rynkach gospodarczych. Definiuje podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w organizacjach wdrażających zasady zielonej transformacji w sektorze biznesowym, publicznym i społecznym. | Kryteria weryfikacji Definiuje wiedzę na temat regulacji prawnych odnoszących się do zielonego zarządzania, w tym transformacji energetycznej, raportowania ESG oraz regulacji ESG w różnych krajach. Definiuje wiedzę na temat zielonych finansów oraz pozyskiwania i zarządzania innowacyjnymi projektami finansowanymi ze środków UE. Definiuje wiedzę na temat zarządzania danymi na potrzeby raportowania ESG oraz monitorowania postępów wdrażania ESG. Definiuje wiedzę odnośnie oddziaływania gospodarki na środowisko. Definiuje wiedzę odnośnie istoty raportowania ESG. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Wykorzystuje posiadaną wiedzę, w tym formułuje i rozwiązuje problemy oraz wykonuje zadania typowe dla działalności związanej z zarządzaniem organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji działającymi w różnych sektorach wykorzystując ku temu między innymi narzędzia informatyczne i statystyczne, jak również potrafi współpracować w zespołach i działać w sytuacjach niepewności i stresu. Komunikuje się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości, nauk o ekonomii i finansach oraz potrafi przyjmować aktywne uczestnictwo w dialogu toczącym się w przestrzeni publicznej oraz brać udział w debatach oraz innych formach spotkań, w trakcie których potrafi przedstawiać opinie, formułować zalecenia oraz wskazówki dotyczące zarządzania organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji. Planuje i organizuje pracę indywidualną oraz zespołową w organizacjach realizujących cele zielonej transformacji wykorzystując do tego wiedzę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi i psychologicznymi aspektami procesu pracy. Projektuje i realizuje własne cele w konsekwencji racjonalnego planowania własnego rozwoju, jako umiejętności wynikającej ze zrozumienia znaczenia uczenie się przez całe życie dla samospełnienia się. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia umiejętności z zakresu zarządzania zmianą w organizacji w wymiarze strategicznym oraz zarządzania innowacjami.Zarządza zasobami ludzkimi w kontekście zielonej transformacji. Rozróżnia oddziaływanie stresu menedżerskiego na funkcjonowanie organizacji oraz zna metody jego obniżania. Organizuje efektywną realizację funkcji komunikacji wewnętrznej oraz działań z zakresu PR. Definiuje identyfikację interesariuszy organizacji oraz identyfikacji ryzyka w odniesieniu do kwestii zielonego zarządzania oraz raportowania ESG. Definiuje analizę praktyk zarządczych z zakresu zielonego zarządzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Jest gotów do stałej i krytycznej samooceny własnych zasobów intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych a następnie do podejmowania działań na rzecz ich rozwoju i wzbogacenia własnej wiedzy. Jest gotów do wypełniania różnego typu zobowiązań społecznych oraz wykazywania inicjatywy dotyczącej współorganizowania działalności w zakresie podnoszenia skuteczności funkcjonowania organizacji realizujących cele zielonej transformacji. Jest gotów do inicjowania i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie zarządzania organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji w organizacjach działającymi w sektorze biznesowym, publicznym i społecznym doskonaląc przy tym zdolności przywódcze. Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej, dbałości o dorobek i tradycje zawodu oraz odpowiedzialnego przestrzegania zasad społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w organizacjach w których działa, szczególnie w organizacjach wdrażających strategie rozwoju w oparciu o ESG. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia etyczną i społeczną odpowiedzialność organizacji w odniesieniu do kwestii zielonego zarządzania.Wyraża gotowość do inicjowania i podejmowania działań usprawniających funkcjonowanie organizacji w odniesieniu do oddziaływania środowiskowego oraz społecznego organizacji a także ładu korporacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe dwusemestralne.
Więcej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym
L.p. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
I | Moduł I Zielona transformacja - perspektywa unijna i krajowa |
|
|
|
1.1 | Gospodarka a środowisko | 4 | - | 1 |
1.2 | Geneza i istota zielonej transformacji w UE i w Polsce | 8 | - | 1 |
1.3 | Transformacja energetyczna | - | 4 | 1 |
1.4 | Regulacje prawne dotyczące zielonej energetyki | - | 4 | 1 |
II | Moduł II Finansowanie, rozwój i ewaluacja innowacyjnych projektów zielonej transformacji |
|
|
|
2.1 | Źródła i instrumenty finansowania zielonej transformacji w organizacjach | - | 4 | 1 |
2.2 | Odpowiedzialne decyzje inwestycyjne – narzędzia wspierania decyzji | 4 | 4 | 1 |
2.3 | Ryzyko i kompensowanie ryzyka | - | 8 | 1 |
2.4 | Pozyskiwanie i zarządzanie innowacyjnymi projektami współfinansowanymi ze środków UE | - | 8 | 1 |
2.5 | Ewaluacja innowacyjnych projektów współfinansowanych ze środków UE | - | 8 | 1 |
2.6 | Finanse a ESG – zielone obligacje, ubezpieczenia, inwestowanie | 4 | 4 | 1 |
III | Moduł III Strategie rozwoju organizacji w oparciu o ESG |
|
|
|
3.1 | Istota strategii ESG: podstawy koncepcyjne | 4 | - | 1 |
3.2 | Regulacje ESG w różnych krajach na świecie – dobre praktyki i wzorce | 4 | 4 | 1 |
3.3 | Łańcuchy dostaw i łańcuchy wartości w kontekście ESG | 4 | - | 1 |
3.4 | Dekarbonizacja w strategiach ESG | 4 | - | 1 |
3.5 | Zarządzanie danymi na potrzeby raportowania ESG | 4 | 4 | 1 |
3.6 | Monitorowanie postępów wdrażania ESG | - | 4 | 1 |
3.7 | Etyka i odpowiedzialność społeczna biznesu w strategiach ESG | 4 | - | 1 |
IV | Moduł IV Wzmacnianie kompetencji menedżerskich |
|
|
|
4.1 | Zmiana i zarządzanie strategiczne | 4 | 4 | 1 |
4.2 | Metody identyfikacji i zaangażowania interesariuszy | - | 4 | 1 |
4.3 | Zarządzanie innowacjami | - | 8 | 1 |
4.4 | Zielone ZZL/Green HRM | 4 | 4 | 1 |
4.5 | PR i komunikacja wewnętrzna | - | 8 | 1 |
4.6 | Stres menedżerski i metody jego obniżania | - | 8 | 1 |
V | Moduł V Warsztaty z praktykami zarządzającymi w organizacjach wdrażających strategie rozwoju w oparciu o ESG |
|
|
|
5.1 | Analiza praktyk zarządzania w wybranych organizacjach | - | 40 | 5 |
5.2 | Warsztaty przygotowujące do egzaminu końcowego | - | 6 | 2 |
| Razem | 52 | 138 | 30 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami.
Przerwy:
blok 4h zajęć od 8.55 do 12.25 - przerwa 10.35 do 10.45
blok 6h zajęć od 8.55 do 14.15 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35
blok 8h zajęcia od 8.55 do 16.05 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 oraz 14.10 do 14.30
Do każdego bloku zajęć jest dodatkowa "przerwa higieniczna" do dyspozycji osoby prowadzącej:
blok 4 h zajęć + 20 minut przerwa higieniczna
blok 6h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
blok 8h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
Zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie w soboty i niedziele.
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji.
Walidacja odbędzie się po zakończeniu zajęć dydaktycznych - egzamin (termin zostanie ustalony i wskazany w harmonogramie w II-m semestrze)
mgr Katarzyna Gutta, Prezes Polskiej Agencji Ewaluacji Sektora Publicznego SA - Specjalizacja: ewaluacja, badania i analizy. Wykształcenie: Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny (studia magisterskie: międzynarodowe stosunki gospodarcze) – 2014; Akademia Marynarki Wojennej, WNHiS (studia magisterskie: stosunki międzynarodowe) – 2013; Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny (studia licencjackie: międzynarodowe stosunki gospodarcze) – 2012; Akademia Marynarki Wojennej, WNHiS (studia magisterskie: stosunki międzynarodowe) – 2011. Doświadczenie: Dyrektor działy badań i analiz. Od 10 lat związana z ewaluacją i badaniami. Autorka kilkudziesięciu ewaluacji, analiz, ekspertyz. Praktyk. Zarządza kilkunastoosobowym zespołem i projektami w oparciu m.in o metodykę PRINCE2. Zajmuje się zarówno przygotowywaniem raportów metodycznych, realizacją badań, analizą wyników badań, przygotowywaniem raportów końcowych, w tym rekomendacji. Posiada odpowiednie doświadczenie z zakresu prowadzonego przedmiotu. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Sabina Ostrowska - Specjalizacja: zarządzanie, rachunkowość, audyt. Wykształcenie: Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, doktor ekonomii Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, uczestnik wielu studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości i audytów. W 2023 r. została wpisana do rejestru biegłych rewidentów prowadzonego przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów (numer: 12 014). Doświadczenie: od 2002 roku związana z sektorem publicznym, pełniąc obowiązki dyrektora w podmiotach leczniczych podległych pod jednostki samorządu terytorialnego jak i organy administracji centralnej w tym: MSWIA i MON. Od 05.2024 r. z-ca Dyrektora 20 WSzUR MON w Krynicy-Zdrój, od X 2019 r. członek Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Dukli. W latach 2008-2018 członek zarządu w spółce komunalnej. Posiada dodatkowo długoletnie doświadczenie: • w prowadzeniu ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych, • w pracy na stanowisku zarządczym, organizacji i kontroli pracy. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Małgorzata Dobrowolska, prof.PŚ - Wykształcenie: doktor habilitowany. Doświadczenie: psycholog biznesu, profesor Politechniki Śląskiej, prezes spółki spin off Politechniki Śląskiej Pro-Lab oraz Centrum Edukacji i Pomocy Psychologicznej Pro-Inwest. Doradza organizacjom i ich liderom w procesie wprowadzania innowacji i adaptacji do zmieniającego się świata, zwracając szczególną uwagę na ludzki aspekt zmian technologicznych. Posiada doktorat i habilitację w obszarze postępu technologicznego i społecznego, a także tytuł MBA. Jej główne zainteresowania naukowe i wdrożeniowe związane są z czynnikiem ludzkim w transformacjach przyszłości – transformacji cyfrowej i energetycznej. Jest psychoterapeutką, trenerem treningu i warsztatu psychologicznego, supervisorem trenerów oraz autorką 19 książek (monografii i pod redakcją) i ponad 150 artykułów. Ma na swoim koncie ponad 50 tysięcy godzin spędzonych w roli trenera i mówcy. Jest dyrektorem Szkoły Biznesu Politechniki Śląskiej oraz kierownikiem Studiów w MBA Politechniki Śląskiej. Jest także twórczynią i koordynatorką inicjatywy TalentHUB, którą prowadzi wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Jest również członkiem rady naukowej i współpracownikiem Uniwersytetu Technicznego w Koszycach, gdzie zajmuje się diagnostyką potencjału człowieka w branży lotniczo-kosmicznej. Współpracuje też z Nyenrode Business University, organizując tematyczne warsztaty z nowoczesnego biznesu dla menedżerów na poziomie C-level. Jako członek Komitetu ds. rozwoju gospodarki Regionalnej Izby Przemysłowo Handlowej w Gliwicach, Małgorzata Dobrowolska odgrywa ważną rolę w kształtowaniu polityki gospodarczej regionu. Przewodniczy Międzynarodowemu Zespołowi Doradczemu ds. Zrównoważonego Rozwoju, Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Ładu Korporacyjnego i Etyki Biznesu, a także zarządza Zespołem ds. Innowacyjności, Rozwoju Przedsiębiorczości, Zatrudnialności Absolwentów i Wspomagania Karier. Kierowała realizacją ponad 30 projektów pomocowych związanych z integracją społeczno-zawodową, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Tomasz Ingram, prof. UE - Specjalizacja: zarządzanie talentami i zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności: rekrutacja i selekcja, wartościowanie i ustalanie wynagrodzeń, systemy ocen okresowych oraz pomiar efektywności zarządzania zasobami ludzkimi. Wykształcenie: stopień doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu uzyskał w marcu 2009 roku, a w 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (dominujący obszar dociekań naukowych to Zarządzanie zasobami ludzkimi). W 2024 roku uzyskał tytuł profesora nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Doświadczenie: zatrudniony na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach od 1 marca 2003 roku, od 2011 roku jest pracownikiem Katedry Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego na Wydziale Ekonomii UE w Katowicach, którą kieruje od 1 września 2023 r. Szczególnie interesują go zagadnienia związane z przedsiębiorczością i innowacyjnością firm rodzinnych, zarządzaniem zasobami ludzkimi i zarządzaniem talentami. Jest autorem 55 artykułów naukowych, 4 monografii naukowych, 50 rozdziałów w monografiach, 11 innych prac naukowo badawczych oraz redaktorem 2 opracowań zbiorowych. Od ponad 20 lat prowadzi zajęcia dydaktyczne na UE w Katowicach – na I, II i III stopniu studiów, oraz na studiach podyplomowych, głównie z przedmiotów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Ewa Stępniewicz - Specjalizacja: Coach, trener komunikacji (certyfikowana z narzędzia DISC), HR Business Partner, dziennikarz, scenarzysta, psycholog. Wykształcenie: Śląska Szkoła Psychoterapii Gestalt w Katowicach – 2-letnie Studium Psychoterapii; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – psychologia; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – studia podyplomowe: psychopatologia; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – studia podyplomowe – psychologia przywództwa w praktyce; Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu – Zarządzanie, specjalność: HR Business Partner;Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi, Reżyseria – scenariopisarstwo. Doświadczenie: trener, doradca. Jako HR Business Partner zdobyła doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, tworzeniu strategii komunikacyjnych, w tym kryzysowych, oraz budowaniu zespołów w różnych organizacjach. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 30,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 30,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr hab. Wojciech Głód, prof. UE
dr hab. Jacek Zrałek
Wykształcenie: 2018 doktor habilitowany Uniwersytet Śląski Wydział Prawa i Administracji, 2004 doktorat
Doświadczenie: radca prawny, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Śląskiego, Wydziału Prawa i Administracji, prawnik, członek krajowych i międzynarodowych projektów naukowych, członek American Society of International Law, autor licznych publikacji oraz uczestnik konferencji naukowych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Agnieszka Lorek, prof. UE
dr Sylwia Słupik
Specjalizacja: polityka energetyczna, ekonomia zrównoważonego rozwoju, gospodarka cyrkularna, transformacja energetyczna oraz zielona gospodarka na poziomie europejskim i krajowym, energia odnawialna, efektywność energetyczną, bezpieczeństwo energetyczne, zrównoważona konsumpcja energii oraz inteligentne systemy zarządzania energią, szczególnie modelowanie i kształtowanie wzorców konsumpcji energii w oparciu o ekonomię behawioralną, a także adaptacja gospodarek do wymagań związanych z polityką klimatyczną i niską emisją.
Wykształcenie: Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Polityki Społecznej, Gospodarczej i Środowiskowej na Wydziale Gospodarki Przestrzennej i Transformacji Regionów. Członek Polsko-Niemieckiej Sieci Naukowej na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, Polskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
Doświadczenie: od 2001 roku nauczyciel akademicki - zajęcia dydaktyczne: polityka gospodarcza, zrównoważony rozwój, ekonomia sektora publicznego, polityka energetyczna, monitorowanie postępów wdrażania ESG oraz strategii adaptacji i przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Autorka ponad 80 publikacji naukowych dotyczących polityki energetycznej, zrównoważonego rozwoju rynku energetycznego oraz proekologicznych strategii przedsiębiorstw.
dr hab. Robert Tomanek, prof. UE
Doświadczenie: nauczyciel akademicki (autor ponad 200 publikacji i ponad 30 prac badawczo-wdrożeniowych), prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu ekonomiki transportu, logistyki miejskiej, dekarbonizacji logistyki. Profesor w Katedrze Transportu UE Katowice, ekspert ds. ESG w firmie Ecogreen, były: zastępca dyrektora w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP, prorektor i rektor Uniwersytetu Ekonomicznego, członek Komisji Nadzoru Finansowego, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, członek rad nadzorczych Polskiego Radia Katowice SA, Węglokosu SA, Jastrzębskiej Spółki Węglowej SA.
prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka
Wykształcenie: profesor nauk ekonomicznych, 2000 Uniwersytet Śląski dr hab. nauki o polityce, polityka społeczna, 1991 Uniwersytet Śląski dr nauki o polityce, specjalność polityka społeczna, 1984 Uniwersytet Śląski magister, nauki o polityce, specjalność polityka społeczna.
Specjalizacja: problemy związane z polityką społeczną i poszukiwaniem skutecznych metod zarządzania w sektorze publicznym, społeczna odpowiedzialność organizacji, ewaluacja projektów, innowacyjne metody zarządzania.
Doświadczenie: Kierownik Katedry Zarządzania i Nauk Społecznych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach; 1997-2014 WSP TWP w Warszawie, 2004-2008 Uniwersytet Medyczny w Łodzi; 2014-2017 WSH w Sosnowcu. Zatrudnienie na stanowiskach: asystenta, adiunkta, profesora, Pełnomocnika Rektora, Kierownika Zakładu; Kierownika Katedry, Dyrektora Instytutu. Kierownik zespołu bądź członek licznych projektów krajowych i międzynarodowych m.in.:
• kierownik polskiego zespołu - Erasmus + 2023-UE Katowice- lider krajowy Sustainable Alliance Manager: Learning Experience towards Collaborative Skills with Green Consciousness 023-1-ES01-KA220-HED-000157968
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Karolina Szymaniec-Mlicka
prof. dr hab. inż. Zbigniew Tadeusz Hanzelka
dr hab. Grzegorz Głód, prof. UE
dr Anna Mercik
dr Sabina Ostrowska
dr Wiesław Kraska
dr Adam Pustelnik
prof. dr hab. Adam Smoliński
mgr Marta Wrembel
mgr Anna Kornecka
dr Bartosz Kucia
Wykształcenie: 2013 doktor nauk prawnych (cum laude), na podstawie rozprawy pt. „Forma testamentu w systemach common law”, po ukończeniu stacjonarnych studiów doktoranckich w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; 2008 magister prawa, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Doświadczenie: adiunkt na Uniwersytecie Śląskim, Wydział Prawa i Administracji, prawnik, członek krajowych i międzynarodowych projektów naukowych, członek American Bar Association, autor licznych publikacji oraz uczestnik konferencji naukowych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Mariusz Kruczek
Wykształcenie: doktor w dyscyplinie nauki o zarządzaniu
Doświadczenie: adiunkt w Głównym Instytucie Górnictwa - Państwowym Instytucie Badawczym, zastępca kierownika Zakładu Ochrony Wód. Prowadzi badania i prace rynkowe w obszarze zarządzania innowacjami i technologiami na rzecz ochrony środowiska. Członek Śląskiej Rady Innowacji oraz Komitetu Sterującego RIS. Konsultant i doradca w zakresie zarządzania innowacjami, organizacji procesów logistycznych, gospodarki o obiegu zamkniętym oraz raportowania ESG i taksonomii. Koordynator i członek zespołów w krajowych i międzynarodowych projektach związanych z innowacyjnymi technologiami środowiskowymi i procesami transformacji. Zaangażowany w opracowywanie i wdrażanie programów związanych z transformacją, oceną oddziaływania środowiskowego oraz strategii dekarbonizacji. Ekspert oceniający krajowe i regionalne projekty badawcze i rozwojowe. Wykładowca akademicki. Ponad 20-letnie doświadczenie eksperckie oraz dydaktyczne. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Grzegorz Zych
Wykształcenie: magister / prawo – Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego
Doświadczenie: prawnik w kancelarii radców prawnych, zajmujący się obsługą przedsiębiorców (w tym przedsiębiorstw energetycznych) w szczególności w zakresie prawa energetycznego, prawa pracy, prawa spółek handlowych i innych związanych z obszarem działalności obsługiwanych podmiotów. Nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, prowadzący zajęcia z prawa, w tym w szczególności prawa gospodarczego, prawa cywilnego czy prawa pracy. Autor licznych publikacji w czasopismach polskich i zagranicznych z zakresu szeroko pojętej transformacji energetycznej m.in.: Zych, G., Bronicki, J., Czarnecka, M., Kinelski, G., & Kamiński, J. (2025). The cost of using gas as a transition fuel in the transition to low-carbon energy: The case study of Poland and selected European countries. Energies; Zych, G., Budka, B., Czarnecka, M., Kinelski, G., & Wójcik-Jurkiewicz, M. (2025). Concept, developments, and consequences of greenwashing. European Research Studies Journal; Drożdż, W., Kinelski, G., Czarnecka, M., Wójcik-Jurkiewicz, M., Marouskova, A., & Zych, G. (2025). Determinants of decarbonization: How to realize sustainable and low-carbon cities? Energies. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
skrypty, konspekty, prezentacje, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie studiów I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE na podstawie Zarządzenia Rektora 62/2025 (z późn. zm.)
- ZWOLNIENIE Z PODATKU VAT ustawa z dn. 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (z późn. zm.) art. 43 ust.1 pkt 26 lit. b
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 11.01.2026r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach