Analityka z Google Analytics 4 i AI: Jak mierzyć efektywność marketingu (forma zdalna)
Analityka z Google Analytics 4 i AI: Jak mierzyć efektywność marketingu (forma zdalna)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla osób, które:
- myślą o samodzielnym analizowaniu działań w internecie
- chcą zweryfikować swoje dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę
- chcą zacząć pracować jako specjalista ds. analityki w internecie
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Kierunek Kariera Zawodowa
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie pozwala na zdobycie wiedzy o narzędziu Google Analytics 4 i wykorzystaniu AI do prowadzenia analityki działań marketingowych. Uczestnik szkolenia dowie się jak skutecznie mierzyć swoją działalność w Internecie i pozna najważniejsze raporty w Google Analytics 4. Uczestnik ułoży Measurement Plan i przeprowadzi ocenę kampanii marketingowych. Szkolenie przygotowuje do samodzielnego korzystania z narzędzi analitycznych i uczy jak wyciągać wnioski ze zgromadzonych danych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna konto Google Analytics oraz profil dla strony | Kryteria weryfikacji -Uczestnik poprawnie filtruje dane,-Uczestnik potrafi poruszać się po systemie Google Analytics | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe zasady Analityki | Kryteria weryfikacji -Uczestnik rozróżnia najważniejsze raporty w Google Analytics 4,-Uczestnik potrafi poprawnie mierzyć swoją działalność w Internecie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik interpretuje interfejs użytkownika, cel witryny oraz wskaźniki, które się w niej znajdują | Kryteria weryfikacji -Uczestnik definiuje, dlaczego użytkownicy rezygnują z zakupów,-Uczestnik wykorzystuje pozyskane dane w sprzedaży na stronie, -Uczestnik kieruje budżetem reklamowym, w taki sposób aby zmniejszyć wydatki oraz podnieść konwersje, -Uczestnik poprawnie segmentuje odwiedzających | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Analityka z Google Analytics 4 i AI
Dzień 1 - Tworzenie strategii pomiaru i raportów w GA4 i Looker Studio
Moduł 1. Measurement Plan i strategia analityki w oparciu o Customer Journey
- Customer Journey i podział kampanii na etapy: Awareness, Engagement, Sales
- Tworzenie agenta AI (Custom GPT Model) do generowania opisu Customer Journey
- Plan pomiaru efektywności kampanii – Measurement Plan.
- Definiowanie mikro- i makrokonwersji oraz ich wzajemna korelacja
- Tworzenie agenta AI (Custom GPT Model) do generowania Measurement Planu
- Ćwiczenie warsztatowe: budowa własnego Measurement Planu w ramach analityki internetowej i biznesowej
Moduł 2. Analiza i ocena skuteczności kampanii w zakresie analityki internetowej
- Analiza efektywności kampanii reklamowych na różnych etapach ścieżki klienta
- Jak oceniać kampanie na etapach awareness, zaangażowanie i sprzedaż – różne miary efektywności.
- Ustalanie celów kampanii (liczby i wartości konwersji, ograniczenia kosztu konwersji oraz minimalny zwrot z inwestycji)
- Wskaźniki sukcesu kampanii i ich interpretacja
- Ćwiczenie warsztatowe: Ocena efektywności kampanii na podstawie danych z Google Analytics 4
Moduł 3. Budowanie indywidualnych raportów w GA4 i Looker Studio
- Jak budować raporty pokazujące efektywność kampanii na różnych etapach Customer Journey
- Segmentacja kampanii: Awareness, Engagement, Sales
- Budowanie indywidualnych raportów w GA4
- Tworzenie przejrzystych dashboardów i raportów w Looker Studio
- Ćwiczenie warsztatowe: Stworzenie raportu efektywności kampanii
Moduł 4. Tagowanie kampanii reklamowych i porządek w danych
- Jak zapewnić spójność i czystość danych w GA4
- Tagowanie kampanii: UTM, autotagowanie i synchronizacja z Google Ads
- Pomiar konwersji z kampanii Email, Facebook i innych
- Ćwiczenie warsztatowe – praktyczne tworzenie i testowanie UTM-ów
Moduł 5. Integracja analityki internetowej z analityką biznesową
- Łączenie danych GA4 z CRM
- Jakość leadów per źródło pozyskania lead’a oraz kanał kontaktu
- Synchronizacja przychodów w GA4 ze sprzedażą e-commerce
- Ćwiczenie warsztatowe – analiza i wyliczenie wartości leadów z różnych kampanii reklamowych
Moduł 6. Monitorowanie efektywności SEO, GEO (AI SEO) i Bloga
- Jak oceniać efektywność działań SEO w GA4
- Integracja z Google Search Console – analiza słów kluczowych i zapytań
- Analiza ruchu z AI – Generative Engine Optimization
- Ocena skuteczności Bloga, jego sekcji i konkretnych artykułów
- Ćwiczenie warsztatowe – Ocena efektywności SEO i Bloga
Dzień 2 - Automatyzacja, AI i prognozowanie sprzedaży dla różnych poziomów budżetu reklamowego
Moduł 1. Automatyzacja analityki i kontrola celów kampanii
- Jak zautomatyzować raportowanie i analizę realizacji celów kampanii z użyciem make.com lub n8n oraz AI (modeli LLM).
- Wykrywanie nieefektywnych kampanii i obszarów marnotrawstwa budżetu
- Automatyzacja alertów i raportów w oparciu o dane z GA4, Google Ads, Meta Ads
- Ćwiczenie warsztatowe – budowa automatyzacji do analizy wyników kampanii i Alertów o niskiej efektywności
Moduł 2. Statystyczne wnioskowanie z danych
- Jak nie popełniać błędów przy analizie danych
- Błąd statystyczny i jego wpływ na interpretację konwersji
- Jak stosować mikro-konwersje, aby szybciej i skuteczniej wyciągać wnioski o efektywności kampanii
- Ćwiczenie warsztatowe: Wnioskowanie z danych statystycznych dotyczących współczynników konwersji i ROAS w kampaniach
Moduł 3. Estymacje liczby i wartości konwersji dla różnych poziomów budżetu kampanii
- Budowanie modeli zależności pomiędzy budżetem a efektem marketingowym
- Wykorzystanie AI w tworzeniu modelu predykcyjnego dla poszczególnych kampanii
- Optymalny Media-Mix – algorytmy wyliczania optymalnego podziału budżetu na media i kampanie reklamowe
- Prognozowanie efektów całkowitych ze wszystkich prowadzonych kampanii reklamowych
Moduł 4. Atrybucja konwersji i multiscreen
- Konwersje wielokanałowe i modele atrybucji w GA4
- Różnice między modelami (Data Driven, Last Click, Linear)
- Multiscreen i Google Signals – śledzenie użytkowników na wielu urządzeniach
- Efekt halo w kampaniach i ruchu Direct i Organic
- Ćwiczenie warsztatowe – Prognozowanie całkowitych wyników sprzedaży e-commerce w GA4 w zależności od budżetu reklamowego
- Ćwiczenie warsztatowe: Użycie algorytmów predykcyjnych i modelu ekonometrycznego do określenia liczby leadów B2B oraz całkowitej sprzedaży zmierzonej w CRM w zależności od budżetu reklamowego
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Co zyskasz:
Umiejętność tworzenia Measurement Planu i strategii pomiaru efektywności marketingu.
Ocena skuteczności na każdym etapie Customer Journey + dobór właściwych KPI.
Tworzenie przejrzystych dashboardów i raportów w Looker Studio pokazujących wpływ działań na sprzedaż.
Łączenie danych GA4 z Google Ads, Meta Ads, CRM i e-commerce — pełny obraz efektywności.
Praca z mikro- i makrokonwersjami, przydatna także przy małych wolumenach danych.
Automatyzacja analizy i raportowania (Make.com, n8n) oraz wykorzystanie AI/LLM w praktyce.
Zasady statystycznego wnioskowania i świadomej interpretacji błędu w danych.
Prognozowanie ROI i sprzedaży dla różnych poziomów budżetu + decyzje o podziale środków.
Praktyczne wykorzystanie AI w analityce, raportowaniu i planowaniu — od promptów po modele.
Nowe, „data-driven” spojrzenie na marketing i budżety.
Zalety:
Szkolenie na żywo w czasie rzeczywistym
- Interaktywna platforma
- Chat do komunikacji
- Udostępnianie ekranu
- Materiały w formie elektronicznej
Podczas szkolenia uczestnik ma dostęp do:
- zestawu praktycznych ćwiczeń realizowanych pod kierunkiem doświadczonego trenera, które pozwalają na bieżąco weryfikować nabywane umiejętności
- przykładów prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie GA4 wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności
Czas trwania usługi liczony jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina zajęć odpowiada 60 minutom.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Measurement Plan i strategia analityki w oparciu o Customer Journey | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Analiza i ocena skuteczności kampanii w zakresie analityki internetowej | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Budowanie indywidualnych raportów w GA4 i Looker Studio | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Tagowanie kampanii reklamowych i porządek w danych | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Integracja analityki internetowej z analityką biznesową | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Monitorowanie efektywności SEO, GEO (AI SEO) i Bloga | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Automatyzacja analityki i kontrola celów kampanii | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Statystyczne wnioskowanie z danych | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Estymacje liczby i wartości konwersji dla różnych poziomów budżetu kampanii | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Atrybucja konwersji i multiscreen | Prowadzący Piotr Guziur | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 832,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 152,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 124,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Guziur
533 233 930
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po ukończeniu szkolenia każdy Uczestnik otrzyma dostęp do Akademii Marketing Online, a tam do przeglądania materiałów ze szkolenia:
- Prezentacje szkoleniowe z linkami do artykułów/danych/publikacji/książek polsko- i obcojęzycznych dotyczących prezentowanych zagadnień
- Nagrania ze szkolenia na żywo
- Szkolenie w formie e-learning z Podstaw Marketingu w Internecie z interaktywnymi quizami
Informacje dodatkowe
Szkolenie prowadzone na żywo, w czasie rzeczywistym.
Szkolenie prowadzone jest w wymiarze - 20% teoretycznym, 80% praktycznym.
Dostęp do prezentacji oraz innych materiałów online.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Kierunek Kariera Zawodowa
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
W związku z posiadanym przez nas znakiem jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych (MSUES 2.0) mają Państwo możliwość składania do WUP Kraków (Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia) informacji o niskiej jakości usług, niezgodności działalności instytucji z wymaganiami MSUES osobiście, telefonicznie lub mailowo na adres: jakosc@wup-krakow.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone w formie online za pośrednictwem platformy Zoom. Aby uczestniczyć w szkoleniu każdy uczestnik musi przygotować we własnym zakresie odpowiedni sprzęt, który zapewni możliwość uzyskania odpowiednich efektów uczenia się:
- PC, laptop lub telefon komórkowy z łączem internetowym (stałe lub mobilne 3G lub 4G/LTE)
- System operacyjny: macOS X z macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z SP1 lub dedykowana aplikacja mobilna z AppStore lub GooglePlay
- Wbudowany mikrofon/zestaw słuchawkowy dla osób chcących zadawać pytania głosowo (nie przez chat)
- przeglądarka internetowa Chrome lub FireFox