Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji - kurs z egzaminem ICVC (kwalifikacja)
Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji - kurs z egzaminem ICVC (kwalifikacja)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą zdobyć lub rozwinąć kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji oraz przygotować się do wykonywania zawodu Specjalisty ds. Sztucznej Inteligencji.
Adresatami szkolenia są w szczególności:
*osoby pracujące w branży IT, analizie danych, marketingu, finansach, przemyśle lub administracji publicznej, *osoby planujące rozpoczęcie kariery w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego,
*uczniowie oraz studenci ,
*osoby przygotowujące się do egzaminu ICVC weryfikującego kwalifikacje zawodowe Specjalisty ds. AI.
Uczestnik powinien posiadać podstawową znajomość obsługi komputera oraz elementarną wiedzę z zakresu matematyki i statystyki.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności umożliwiające samodzielne stosowanie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w różnych obszarach działalności – od formułowania skutecznych poleceń (promptów), przez generowanie tekstu, obrazu, wideo i dźwięku, po analizę danych i automatyzację procesów – zuwzględnieniem aspektów etycznych, prawnych i bezpieczeństwa.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi nazwać i opisaćpodstawowe pojęcia związane z AI, ML, deep learning, modelami językowymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wyjaśnia pojęcia zzakresu AI i ML, rozpoznaje i klasyfikuje rodzaje algorytmów oraz opisuje ich zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać główne etapyrozwoju i zastosowań AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi tworzyć skuteczne iprecyzyjne polecenia (prompty) do narzędzi AI w zależności od celu i kontekstu zadania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi napisać poprawnyprompt do ChatGPT lub innego narzędzia zgodny z celem ćwiczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi sklasyfikować promptjako informacyjny, kreatywny lub analityczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi w prosty sposóbwyjaśnić działanie modeli AI i wskazać ich ograniczenia oraz typowe błędy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać podstawowymechanizm działania modelu językowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać i nazwaćprzynajmniej dwa ograniczenia lub błędy modeli (np. halucynacje, overfitting). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dobrać i wykorzystaćodpowiednie narzędzia AI (tekstowe, graficzne, wideo, dźwiękowe) do realizacji konkretnego zadania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wybrać właściwenarzędzie AI do określonego celu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi połączyć co najmniejdwa narzędzia w jeden proces pracy (np. tekst + grafika). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi analizować dane itworzyć raporty z wykorzystaniem narzędzi AI oraz oprogramowania analitycznego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przeprowadzić analizędanych w ChatGPT. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opracować wykres lubraport zawierający wnioski biznesowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaplanować i wdrożyćproste procesy automatyzacji pracy, przestrzegając zasad etyki i prawa. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaprojektowaćprzepływ pracy automatyzujący wybrane zadanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać aspektyprawne i etyczne związane z wykorzystaniem danych i AI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Sp. z.o.o
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC Sp. z.o.o
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. Wprowadzenie do świata sztucznej inteligencji
Podstawowe pojęcia, historia i kierunki rozwoju AI. Znaczenie sztucznej inteligencji w gospodarce i życiu codziennym. Omówienie celów i struktury szkolenia.
2. Komunikacja z AI – tworzenie skutecznych poleceń (promptów)
Zasady formułowania skutecznych zapytań do modeli AI. Struktura, kontekst i ton komunikacji. Ćwiczenia w pisaniu i modyfikowaniu poleceń.
3. Jak działa uczenie maszynowe – proste wyjaśnienia
Podstawowe mechanizmy działania modeli AI. Dane treningowe, uczenie nadzorowane i nienadzorowane, błędy modeli i ograniczenia technologii.
4. Przegląd narzędzi AI – mapa możliwości
Omówienie głównych grup narzędzi wspierających pracę z tekstem, grafiką, dźwiękiem, wideo i danymi. Zasady doboru narzędzi do określonych celów i zadań.
5. AI w pracy z tekstem
Tworzenie i edycja tekstów, analiza treści oraz automatyzacja pracy biurowej. Redagowanie, streszczanie, raportowanie i dopasowanie stylu komunikacji.
6. AI w pracy z obrazem
Projektowanie i tworzenie grafik, ilustracji i materiałów promocyjnych. Zasady spójności wizualnej i dostosowania formatów do mediów.
7. AI w pracy z wideo
Podstawy tworzenia materiałów wideo wspieranych przez AI. Integracja obrazu, tekstu i dźwięku w jednym materiale, tworzenie krótkich form promocyjnych.
8. AI w pracy z dźwiękiem
Generowanie i edycja nagrań głosowych. Dopasowanie tonu, tempa i stylu narracji do treści. Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu narracji i podcastów.
9. AI w analizie danych i ich wyszukiwaniu
Analiza i interpretacja danych liczbowych i tekstowych. Tworzenie raportów, wizualizacji oraz wyciąganie wniosków biznesowych przy wsparciu AI.
10. Automatyzacja i produktywność z AI
Planowanie i wdrażanie prostych automatyzacji procesów pracy. Organizacja zadań, integracja narzędzi i budowanie efektywnych przepływów pracy.
11. Etyka, prawo i bezpieczeństwo AI
Zasady odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z AI. Aspekty prawne, dane wrażliwe, prawo autorskie i etyka w kontekście nowych technologii.
12. Egzamin końcowy / walidacja efektów
Sprawdzenie poziomu wiedzy i umiejętności uczestników. Test wiedzy oraz zadanie praktyczne potwierdzające osiągnięcie efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do świata sztucznej inteligencji | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Komunikacja z AI – tworzenie skutecznych poleceń (promptów) | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przegląd narzędzi AI – mapa możliwości | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 AI w pracy z tekstem | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 AI w pracy z obrazem | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Podsumowanie dnia | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 AI w pracy z wideo | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 AI w pracy z dźwiękiem | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Automatyzacja i produktywność z AI | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Etyka, prawo i bezpieczeństwo AI | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Podsumowanie dnia | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przygotowanie do egzaminu | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Przerwa | Prowadzący Piotr Smogorzewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Smogorzewski
pokazując, jak wykorzystywać technologie i sztuczną inteligencję w praktyce zawodowej. Na co dzień wykorzystuje sztuczną inteligencję w działaniach marketingowych, komunikacyjnych oraz w optymalizacji procesów biznesowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przygotowane przez trenera obejmują prezentację multimedialną, ćwiczenia praktyczne oraz skrypt szkoleniowy zawierający omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu sztucznej inteligencji i analizy danych.
Materiały udostępniane są w formie elektronicznej po zakończeniu szkolenia.
Uczestnik po ukończeniu zajęć otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat potwierdzający udział i uzyskane kwalifikacji.
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby indywidualne zainteresowane rozwojem kompetencji w zakresie sztucznej inteligencji.
Informacje dodatkowe
Szkolenie ma charakter praktyczny – uczestnicy realizują ćwiczenia oraz zadania projektowe z wykorzystaniem AI. Podczas zajęć trener zapewnia wsparcie techniczne w zakresie konfiguracji środowiska i pracy z danymi.
Materiały szkoleniowe (prezentacje, ćwiczenia, skrypty) udostępniane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Szkolenie kończy się testem wiedzy lub zadaniem praktycznym, a uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje oraz kwalifikacji.