"Szkolenie: „Cyfrowy i ekologiczny workflow w miejscu pracy: zielone technologie, analiza danych i optymalizacja procesów zgodnie z PRT. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.”
"Szkolenie: „Cyfrowy i ekologiczny workflow w miejscu pracy: zielone technologie, analiza danych i optymalizacja procesów zgodnie z PRT. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa skierowana jest do osób dorosłych — zarówno osób pracujących, jak i osób bezrobotnych, które chcą zdobyć lub rozwinąć kompetencje w zakresie ekologicznej i cyfrowej organizacji pracy. Szkolenie ma charakter uniwersalny i nie wymaga wcześniejszego doświadczenia zawodowego ani specjalistycznej wiedzy branżowej. Adresatami szkolenia są osoby, które:
- chcą zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku pracy poprzez rozwój kompetencji przyszłości (zielonych i cyfrowych),
- planują podjęcie pracy w różnych sektorach (administracja, handel, usługi, logistyka, produkcja, ochrona, sektory kreatywne),
- chcą nauczyć się projektowania prostych, ekologicznych i oszczędnych procesów pracy,
- potrzebują kompetencji związanych z digitalizacją, automatyzacją i efektywnym wykorzystaniem zasobów,
- zamierzają poprawić swoją produktywność i umiejętność organizowania pracy w środowisku online.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji18-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestnika do samodzielnego projektowania, analizowania i wdrażania ekologicznych oraz cyfrowych procesów pracy, zgodnych z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) i kierunkami Programu Rozwoju Technologii (PRT) 2030.Uczestnik nabywa kompetencje w zakresie oceny zasobowej, mapowania procesów, korzystania z narzędzi cyfrowych, automatyzacji zadań oraz stosowania technologii wspierających efektywność i redukcję zużycia materiałów, energii i czasu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje zasady ekologicznej i cyfrowej organizacji pracy zgodnej z GOZ i PRT 2030. | Kryteria weryfikacji wskazuje elementy gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) w procesach pracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia kluczowe obszary PRT związane z organizacją pracy (np. digitalizacja, automatyzacja, technologie fotoniczne), | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje przykłady marnotrawstwa zasobów (materiałów, energii, czasu). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik klasyfikuje narzędzia cyfrowe wspierające organizację pracy i ograniczanie zużycia zasobów. | Kryteria weryfikacji dobiera narzędzia cyfrowe do podstawowych działań (np. obieg dokumentów, checklisty, proste workflow), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia rozwiązania wpływające na redukcję zasobów i poprawę efektywności, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje zastosowania automatyzacji wspierającej prostą organizację pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia metody analizy i mapowania procesów pracy. | Kryteria weryfikacji wskazuje elementy mapy procesu (wejścia, działania, wyjścia, zasoby), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje narzędzia do oceny efektywności zasobowej, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji selekcjonuje informacje potrzebne do analizy procesu pod kątem ekologii i cyfryzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje technologie wspierające zrównoważoną organizację pracy. | Kryteria weryfikacji rozróżnia technologie fotoniczne, sensoryczne i cyfrowe wskazane w PRT, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przyporządkowuje technologie do ich zastosowań w różnych typach środowisk pracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady narzędzi wpływających na poprawę efektywności zasobowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady ekologicznej i cyfrowej organizacji pracy w projektowaniu procesu. | Kryteria weryfikacji wykorzystuje elementy GOZ (redukcja zasobów, ograniczenie odpadów, efektywność energetyczna), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wprowadza rozwiązania usprawniające przepływ informacji, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji uwzględnia proste narzędzia cyfrowe w zaplanowanym procesie, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje proces do różnych środowisk pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje mapę procesu pracy oraz określa kluczowe obszary jego optymalizacji. | Kryteria weryfikacji worzy czytelną strukturę procesu (etapy, zasoby, zależności), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wskazuje elementy generujące marnotrawstwo, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje logiczną propozycję usprawnień, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dokumentuje proces w formie cyfrowej (checklista, karta procesu, workflow). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera technologie wspierające efektywność i zrównoważony charakter procesu. | Kryteria weryfikacji uwzględnia technologie wskazane w PRT (np. fotonika LED/UV, sensory, narzędzia cyfrowe), | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wybiera rozwiązania adekwatne do celu i rodzaju procesu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji proponuje działania poprawiające efektywność zasobową, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór zastosowanych technologii w prezentowanym projekcie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje projekt procesu w sposób spójny, logiczny i zrozumiały. | Kryteria weryfikacji przedstawia projekt z wykorzystaniem danych lub obserwacji, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji wskazuje ekologiczne i cyfrowe fundamenty zaprojektowanego rozwiązania, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji opisuje spodziewane efekty wdrożenia, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji przedstawia projekt w formie umożliwiającej ocenę (prezentacja online, karta procesu). | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje odpowiedzialność za ekologiczny i cyfrowy sposób działania. | Kryteria weryfikacji uzasadnia decyzje dotyczące gospodarowania zasobami, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji respektuje zasady zrównoważonej pracy, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji deklaruje gotowość do wdrażania rozwiązań ograniczających marnotrawstwo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje i komunikuje się w sposób sprzyjający realizacji ekologicznych i cyfrowych procesów. | Kryteria weryfikacji prezentuje projekt w sposób spójny i zrozumiały, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje argumentację odnoszącą się do celów środowiskowych i organizacyjnych, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji wyraża otwartość na feedback oraz omawia możliwości usprawnień. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przejawia świadomość wpływu procesów pracy na środowisko i organizację. | Kryteria weryfikacji wskazuje konsekwencje niewłaściwego wykorzystania zasobów, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji opisuje znaczenie ekologicznych i cyfrowych działań dla miejsca pracy, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji deklaruje gotowość do stosowania rozwiązań prośrodowiskowych w przyszłości. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWeronika Kachel Microblading and PMU - Weronika Waluś
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoWeronika Kachel Microblading and PMU - Weronika Waluś
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie przeznaczone jest dla osób dorosłych – zarówno pracujących, jak i osób bezrobotnych, które chcą rozwinąć kompetencje w zakresie ekologicznej, cyfrowej i efektywnej organizacji pracy. Program został opracowany tak, aby nie wymagał wcześniejszego doświadczenia zawodowego i był przydatny w każdej branży: administracji, usługach, produkcji, logistyce, handlu, ochronie czy sektorach kreatywnych. Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do projektowania i wdrażania zrównoważonych, oszczędnych zasobowo i cyfrowych procesów pracy, zgodnych z gospodarką o obiegu zamkniętym (GOZ) i współczesnymi kierunkami rozwoju rynku pracy. Uczestnicy nauczą się analizować przepływy informacji i zasobów, projektować ekologiczne workflow, wykorzystywać narzędzia cyfrowe do organizacji pracy oraz stosować rozwiązania ograniczające zużycie energii, materiałów i czasu. Podczas 20 godzin zajęć online uczestnicy poznają zasady budowania efektywnych procesów pracy, nauczą się korzystać z technologii wspierających digitalizację (e-dokumentacja, workflow, automatyzacja zadań, analiza danych), zapoznają się z praktycznymi zastosowaniami technologii fotonicznych i sensorycznych (LED/UV, optoelektronika), a także nauczą się tworzyć proste systemy monitorowania zużycia zasobów. Szkolenie kładzie nacisk na rozwiązania możliwe do wdrożenia w dowolnym środowisku pracy. Szkolenie jest zgodne z Programem Rozwoju Technologii (PRT) 2023–2030 i obejmuje m.in.:
- PRT-1 – Technologie fotoniczne (1.2.18): wykorzystanie LED/UV i sensorów do optymalizacji procesów, digitalizacji i kontroli jakości;
- PRT-3 – Technologie środowiskowe i GOZ (3.3.1): projektowanie procesów less waste, analiza śladu środowiskowego i efektywność zasobowa;
- PRT-4 – Technologie informacyjne (4.4, 4.7): narzędzia cyfrowe, automatyzacja zadań, e-dokumentacja, chmura i systemy przepływu danych;
- PRT-7 – Technologie wspierające zdrowie i jakość życia (7.1, 7.3): projektowanie pracy sprzyjającej dobrostanowi, ergonomii i redukcji obciążenia;
- PRT-8 – Nanotechnologie (8.1): wprowadzenie do inteligentnych materiałów i sensorów stosowanych w nowoczesnych systemach pracy.
Szkolenie kończy się oceną efektów uczenia się oraz nadaniem kwalifikacji:„Zielone i cyfrowe kompetencje w nowoczesnym miejscu pracy: projektowanie ekologicznych procesów zgodnych z PRT i GOZ”,potwierdzającej nabycie umiejętności z zakresu zrównoważonej organizacji pracy, cyfryzacji, oceny zasobowej oraz projektowania procesów spełniających wymagania nowoczesnego rynku pracy.
Dzień 1 – Teoria (08:00 – 18:00). Cyfrowe fundamenty pracy ekologicznej: narzędzia, dane, technologie i optymalizacja procesów zgodnie z PRT 2030
Forma realizacji: on-line
Charakter zajęć: wykład interaktywny + ćwiczenia + analiza przypadków
Przewidziane są dwie przerwy po 25 minut - o godzinie 12:00 i 16:00 Przerwy wliczają się w czas szkolenia.
08:00–10:00. Wprowadzenie do ekologicznej i cyfrowej organizacji pracy
- Współczesne wymagania kompetencyjne rynku pracy: kompetencje cyfrowe i zielone.
- Podstawy gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) w środowisku pracy.
- Rola cyfryzacji w redukcji kosztów, materiałów i czasu.
- Technologie wskazane w PRT 2030 (m.in. fotonika, analiza danych, automatyzacja, optymalizacja zasobów).
- Przystosowanie procesów pracy do różnych branż oraz osób bezrobotnych.
- Interaktywne ćwiczenie:Mój dzień – moje zasoby”. Uczestnicy analizują swój obecny lub hipotetyczny dzień pracy i wskazują obszary, gdzie możliwa jest poprawa efektywności.
10:00–12:00 Cyfrowe narzędzia pracy i obieg informacji
- Digitalizacja dokumentów i obiegu informacji: e-dokumenty, e-podpis, architektura danych.
- Narzędzia chmurowe i współdzielenie plików w środowisku online.
- Podstawy analizy danych i zastosowania sztucznej inteligencji.
- Minimalizacja zużycia papieru i zasobów w procesach administracyjnych i organizacyjnych.
- Proste narzędzia do organizacji pracy wykorzystywane w wielu branżach.
- Analiza przypadku: Porównanie procesu tradycyjnego i procesu cyfrowego – identyfikacja potencjału oszczędności.
12:25 – 14:30 Mapowanie procesów i analiza śladu środowiskowego
- Identyfikacja punktów marnotrawstwa: czas, energia, materiały.
- Mapowanie prostych procesów pracy – metoda krok po kroku.
- Eco-mapping – ocena śladu środowiskowego działań i procedur.
- Analiza ryzyka zasobowego i środowiskowego w organizacji pracy.
- Uniwersalne modele procesów możliwe do zastosowania przez osoby bezrobotne i pracujące.
- Ćwiczenie: Stworzenie mapy wybranego procesu (np. obsługa klienta, organizacja pracy, realizacja zadania administracyjnego).
14:30 – 16:00 Smart-work i cyfryzacja mikro-zadań
- Tworzenie checklist, instrukcji cyfrowych i krótkich procedur.
- Projektowanie mikro–workflow w aplikacjach on-line (bez umiejętności technicznych).
- Automatyzacja prostych zadań: przypomnienia, alerty, analityka podstawowa.
- Redukcja zużycia zasobów dzięki automatyzacji.
- Przykłady zastosowań uniwersalnych — możliwe do wdrożenia przez osoby bezrobotne w różnych zawodach.
- Ćwiczenie: Opracowanie indywidualnej mikro–automatyzacji zwiększającej efektywność.
16:25–18:00 Technologie fotoniczne i sensoryczne w nowoczesnym środowisku pracy
- Techniki LED/UV i fotonika jako technologie niskoenergetyczne (PRT 1.2.18).
- Sensory i narzędzia optyczne: zastosowania w administracji, usługach, logistyce, produkcji.
- Rola skanerów, czujników i optoelektroniki w digitalizacji procesów.
- Podstawy kontroli jakości i optymalizacji zasobów z wykorzystaniem technologii fotonicznych.
- Możliwości zastosowania dla osób bezrobotnych – kompetencje przyszłości.
- Ćwiczenie grupowe:Opracowanie „Cyfrowej Karty Ekologicznego Procesu” – dokument stanowiący bazę do walidacji dnia 2.
- Podsumowanie dnia: omówienie wykonanych ćwiczeń, ustalenie zadań przygotowujących do dnia 2, wyjaśnienia dotyczące walidacji.
Dzień 2 – Praktyka i walidacja (08:00–18:00). Projektowanie i wdrażanie ekologicznego oraz cyfrowego procesu pracy zgodnie z PRT 2030
Forma realizacji: on-line
Charakter zajęć:wykład interaktywny + ćwiczenia praktyczne + analiza przypadków + praca projektowa - walidacja (egzamin teoretyczno-praktyczny)
Przewidziane są dwie przerwy po 25 minut - o godzinie 12:00 i 16:00 Przerwy wliczają się w czas szkolenia.
08:00–10:00 Analiza procesów – praca na realnych i hipotetycznych przykładach
- Przegląd procesów przygotowanych przez uczestników po dniu 1.
- Wybór procesu do projektu końcowego
- Analiza kluczowych punktów: czas, energia, materiały, ryzyko środowiskowe.
- Identyfikacja celów ekologicznych: redukcja zasobów, ograniczenie odpadów, poprawa efektywności.
- Wprowadzenie do narzędzi oceny procesowej i matrycy usprawnień.
- Ćwiczenie: Opracowanie listy elementów procesu, które można zoptymalizować zgodnie z GOZ.
10:00–12:00 Projektowanie ekologicznego i cyfrowego procesu pracy
- Tworzenie nowej, zoptymalizowanej wersji procesu.
- Wybór narzędzi cyfrowych wspierających realizację procesu (inteligentne checklisty, workflow, automatyzacje).
- Wdrażanie zasad GOZ i efektywności zasobowej w praktyce.
- Zasady projektowania procedur uniwersalnych — tak, aby można je było przenieść do różnych branż.
- Tworzenie wskaźników ekologicznych: czas, energia, liczba materiałów, emisje pośrednie.
- Ćwiczenie: Stworzenie pierwszej wersji „Cyfrowej Karty Procesu Ekologicznego”.
12:25–14:30 Praca z danymi i technologie wspierające optymalizację
- Proste metody analizy danych (porównanie „przed” i „po” optymalizacji).
- Wprowadzenie wskaźników śladu środowiskowego.
- Zastosowanie fotoniki i sensorów (LED/UV, optoelektronika) w kontroli jakości procesów w różnych zawodach.
- Jak dane wspierają decyzje w miejscu pracy oraz zwiększają efektywność osób bezrobotnych w procesie rekrutacji (kompetencje przyszłości).
- Weryfikacja poprawności wprowadzonych rozwiązań cyfrowych.
- Ćwiczenie: Uczestnicy wprowadzają dane do swojej karty procesu i analizują efekty zmian.
14:30–16:00 Automatyzacja i cyfryzacja – budowanie finalnej wersji procesu
- Tworzenie prostych automatyzacji z użyciem dostępnych aplikacji online.
- Projektowanie przepływu informacji w procesie (workflow).
- Integracja narzędzi: checklisty, formularze, systemy alertów, kalendarze.
- Opracowanie instrukcji wdrożenia procesu dla różnych typów stanowisk pracy.
- Jak zautomatyzowany proces wspiera efektywność pracownika i/lub osoby poszukującej pracy.
- Ćwiczenie: Uczestnicy kończą swoją indywidualną lub grupową cyfrową procedurę procesową.
16.25 – 18:00 Walidacja – egzamin teoretyczno-praktyczny (Walidacja efektów uczenia się realizowana jest w ramach egzaminu teoretyczno-praktycznego, obejmującego wszystkie metody walidacji wskazane w tabeli efektów uczenia się.)
Część 1: Egzamin teoretyczny Test jednokrotnego/mnogiego wyboru + 2 pytania otwarte dotyczące:
- rozpoznawania technologii i rozwiązań zgodnych z PRT i GOZ,
- analizy prostych danych i wyboru narzędzi cyfrowych wspierających efektywność procesów.
Część 2: Egzamin praktyczny z wywiadem swobodnym
Prezentacja: indywidualny projekt ekologiczno-cyfrowego procesu pracy.
Wymagania: uzasadnienie ekologiczne, zgodność z GOZ, dobór rozwiązań cyfrowych i technologii PRT, argumentacja efektów i decyzji.
Metody walidacji:
- Obserwacja w warunkach symulowanych/prezentacja – ocena sposobu zaplanowania i prezentacji projektu, analiza zastosowanych rozwiązań.
- Wywiad swobodny – rozmowa dotycząca rozumienia aspektów ekologicznych, cyfrowych i zasobowych projektu.
- Ocena zgodnie z efektami uczenia się: kryteria obejmują zgodność merytoryczną, praktyczność i innowacyjność rozwiązań, poprawność komunikacji oraz umiejętność uzasadnienia wyborów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Wprowadzenie do ekologicznej i cyfrowej organizacji pracy | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Cyfrowe narzędzia pracy i obieg informacji | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Mapowanie procesów i analiza śladu środowiskowego | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Smart-work i cyfryzacja mikro-zadań | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Technologie fotoniczne i sensoryczne w nowoczesnym środowisku pracy | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:25 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Analiza procesów – praca na realnych i hipotetycznych przykładach | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 (rozmowa na żywo, chat, prezentacja) Projektowanie ekologicznego i cyfrowego procesu pracy | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 (rozmowa na żywo, chat, prezentacja) Praca z danymi i technologie wspierające optymalizację | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:05 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Automatyzacja i cyfryzacja – budowanie finalnej wersji procesu | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 (rozmowa na żywo, chat) Walidacja – egzamin teoretyczno-praktyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:25 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:35 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Waluś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
- Skrypty szkoleniowe w formie elektronicznej, zawierające usystematyzowaną wiedzę dotyczącą ekologicznej i cyfrowej organizacji pracy, zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), analizy zasobów, planowania procesów oraz wdrażania rozwiązań wspierających efektywność i zrównoważony rozwój w różnych środowiskach pracy.
- Prezentacje multimedialne i materiały cyfrowe, umożliwiające samodzielne powtórki, analizę przykładów procesów ekologicznych, zapoznanie się z narzędziami cyfrowymi wspierającymi organizację pracy oraz przegląd aktualnych kierunków rozwoju technologicznego (PRT).
- Zestaw ćwiczeń i scenariuszy wdrożeniowych, wspierających projektowanie prostych, ekologicznych i cyfrowych procesów pracy, analizę przepływów zasobów, tworzenie map procesów oraz opracowanie rozwiązań less waste możliwych do zastosowania w różnych branżach. Dostęp do aplikacji i narzędzi wspomagających zrównoważoną i cyfrową pracę, w tym: narzędzi do tworzenia cyfrowych notatek, checklist i workflow (Google Workspace, Trello, Notion), aplikacji do planowania zadań, automatyzacji i zarządzania zasobami, rekomendowanych platform edukacyjnych dotyczących ekologii, GOZ i zielonych technologii (Coursera, Udemy, FutureLearn).
- Wzorcową dokumentację i cyfrowe karty procesów, które można wykorzystać do projektowania lub wdrażania ekologicznych działań w miejscu pracy, wspierając redukcję zużycia papieru, poprawę ergonomii oraz odpowiedzialne zarządzanie informacją.
- Walidację weryfikującą efekty uczenia się, obejmujący część teoretyczną (test) oraz praktyczną (prezentacja projektu ekologiczno-cyfrowego procesu pracy).
- Certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji: „Zielone i cyfrowe kompetencje w nowoczesnym miejscu pracy: projektowanie procesów zgodnych z GOZ i PRT 2030”, zgodnej z kierunkami rozwoju technologicznego regionu oraz założeniami Programu Rozwoju Technologii.
Warunki organizacyjne:
- Usługa szkoleniowa realizowana jest w formie zdalnej (online), w kameralnych grupach liczących maksymalnie 4 osoby, z wykorzystaniem platformy umożliwiającej interaktywną pracę w czasie rzeczywistym (np. Zoom, Teams, Google Meet).
- Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej, w tym: prezentacji multimedialnych, skryptów szkoleniowych, scenariuszy ćwiczeń, przykładów ekologicznych i cyfrowych rozwiązań procesowych oraz materiałów wspierających samodzielną pracę z narzędziami online.
- W trakcie zajęć wykorzystywane są narzędzia cyfrowe wspierające nauczanie i projektowanie procesów, takie jak: aplikacje do tworzenia i edycji dokumentów online, narzędzia do mapowania procesów, checklist i workflow (np. Google Workspace, Trello, Notion), proste symulacje organizacyjne oraz platformy do projektowania rozwiązań zgodnych z ideą GOZ i PRT.
- Szkolenie odbywa się w godzinach zegarowych i obejmuje łącznie 20 godzin realizowanych w ciągu 2 dni, z podziałem na: teoria: 10 h 25 min, praktyka: 8 h 15 min, przerwy: 1 h 40 min.Po każdych 4 godzinach zajęć przewidziana jest 25-minutowa przerwa. Przerwy są wliczone w czas realizacji usługi.
- Zajęcia prowadzone są w formule warsztatowo-wykładowej, z naciskiem na interakcję, ćwiczenia praktyczne w formie symulacji procesów i analiz, zadania projektowe oraz dyskusje wspierające rozwój zielonych i cyfrowych kompetencji przydatnych w różnych środowiskach pracy.
- Proces walidacji efektów uczenia się odbywa się po zakończeniu szkolenia i jest realizowany przez wyznaczoną osobę pełniącą rolę walidatora, niezaangażowaną w prowadzenie zajęć dydaktycznych.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem szkolenia może być każda osoba zainteresowana rozwijaniem zielonych i cyfrowych kompetencji w zakresie projektowania ekologicznych procesów pracy, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia zawodowego. Szkolenie jest dostępne zarówno dla osób pracujących, jak i osób bezrobotnych, wchodzących lub powracających na rynek pracy.
Obecność na wszystkich modułach szkoleniowych jest obowiązkowa i stanowi podstawę dopuszczenia do procesu walidacji efektów uczenia się.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest pozytywne zaliczenie walidacji, obejmującej część teoretyczną (test) oraz praktyczną (prezentacja projektu ekologiczno-cyfrowego procesu pracy), realizowanej po zakończeniu szkolenia.
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie dofinansowania na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. W takim przypadku, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 955), usługa może być zwolniona z VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki uczestnictwa w zajęciach zdalnych - wymagane posiadanie:
- komputera/laptopa/tabletu/smartfona e stałym dostępem do Internetu (2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s )
- mikrofonu/zestaw słuchawkowego i kamery internetowej,
- zainstalowana aplikacja MS Teams/ Google Meet/ Hangouts
Uczestnicy na 3 dni przed szkoleniem otrzymają link/zaproszenie to szkolenia.
Warunki organizacyjne dla szkolenia:
- Platforma do nauki zdalnej:
- Szkolenie teoretyczne odbywa się za pomocą wybranej platformy e-learningowej (Zoom, Microsoft Teams lub Google Meet) Ośrodek szkoleniowy zapewnia dostęp do platformy, a uczestnicy muszą posiadać urządzenie z dostępem do Internetu.
- Platforma umożliwia:
- Prezentację materiałów dydaktycznych (slajdy, wideo).
- Przeprowadzenie interaktywnej sesji pytań i odpowiedzi.
- Rejestrowanie obecności uczestników.
- Możliwość zadawania pytań na żywo (chat, audio).
- Zasoby techniczne: Uczestnicy muszą mieć dostęp do:
- Komputera lub tabletu z kamerą, mikrofonem oraz stabilnym połączeniem internetowym.
- Słuchawek lub głośników oraz mikrofonu do komunikacji podczas sesji pytań i odpowiedzi.
- Oprogramowania umożliwiającego udział w szkoleniu (aplikacja lub przeglądarka obsługująca wybraną platformę).
- Materiały szkoleniowe:
- Instytucja szkoleniowa zapewnienia uczestnikom dostępu do materiałów szkoleniowych w trakcie zajęć (np. prezentacje, skrypty)
- Materiały będą udostępnione w formacie cyfrowym (PDF, prezentacje), a uczestnicy muszą mieć możliwość ich pobrania i przeglądania na swoim urządzeniu.
- Czas trwania:
- Harmonogram dnia zawiera planowane sesje wykładowe, przerwy oraz sesje pytań i odpowiedzi.
- Monitorowanie obecności:
- Uczestnicy muszą być obecni przez cały czas trwania sesji zdalnej. Obecność jest monitorowana przez system (automatycznie) lub przez moderatora, który zapisuje aktywność uczestników.
- Uczestnicy są zobowiązani do włączenia kamer podczas zajęć teoretycznych, aby umożliwić sprawdzenie obecności i zaangażowania w szkolenie.
- Interaktywność:
- Szkolenie zdalne ma charakter interaktywny. Trener prowadzi prezentacje, ale jednocześnie angażuje uczestników do zadawania pytań, dyskusji oraz rozwiązywania problemów teoretycznych.
- Podczas wykładów mogą być zadawane pytania, które weryfikują bieżącą wiedzę uczestników, co umożliwia szkoleniowcowi ocenę ich zrozumienia materiału.
- Warunki techniczne i wsparcie:
- Instytucja szkoleniowa zapewnia wsparcie techniczne na wypadek problemów technicznych, takich jak problemy z połączeniem internetowym, dostępem do platformy czy z logowaniem.
- Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy mogą skontaktować się z zespołem wsparcia technicznego, aby przetestować swoje połączenie i upewnić się, że są gotowi do udziału.