Asertywna recepcja w lecznicy weterynaryjnej — profesjonalna komunikacja, organizacja pracy i praca z trudnym klientem (14 godz. dydaktycznych, 2 dni) z walidacją efektów uczenia się
Asertywna recepcja w lecznicy weterynaryjnej — profesjonalna komunikacja, organizacja pracy i praca z trudnym klientem (14 godz. dydaktycznych, 2 dni) z walidacją efektów uczenia się
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Grupa docelowa usługi
pracownicy recepcji w przychodniach weterynaryjnych
technicy weterynarii
lekarze weterynarii
osoby chcące poszerzyć wiedzę
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do pełnienia roli kompetentnego, asertywnego, uporządkowanego punktu centrali komunikacji w lecznicy weterynaryjnej: od pierwszego kontaktu z klientem, przez obsługę wizyty i współpracę z zespołem, po rozwiązywanie trudnych sytuacji, sprzedaż usług i dbanie o własną odporność psychiczną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumienie roli recepcji i wizerunku przychodni | Kryteria weryfikacji wymienia min. 3 obszary odpowiedzialności recepcji,wskazuje elementy, które wpływają na pierwsze wrażenie (powitanie, ton, wygląd, porządek), odróżnia zachowania profesjonalne od nieprofesjonalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady dress code, mowy ciała i tonu głosu spójne z wartościami przychodni | Kryteria weryfikacji demonstruje prawidłowe powitanie klienta,utrzymuje kontakt wzrokowy, otwartą postawę, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje przestrzeń recepcji i proste procedury tak, aby ograniczyć chaos i dezorientację klienta. | Kryteria weryfikacji proponuje logiczne ułożenie materiałów, oznaczeń, kolejki,opisuje ścieżkę klienta „od drzwi do gabinetu”, wymienia kluczowe elementy procedur: rejestracja, triaż, płatność, przekazanie informacj | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi rozmowę telefoniczną wg standardu lecznicy | Kryteria weryfikacji przedstawia się imieniem, nazwą placówki, proponuje pomoc,zbiera podstawowe dane (dane klienta, pacjenta, powód kontaktu), stosuje jasny język, podsumowuje ustalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik redaguje poprawne, jasne i uprzejme wiadomości mailowe. | Kryteria weryfikacji stosuje temat, zwrot grzecznościowy, zwięzłą treść,odpowiada zgodnie ze standardem czasu reakcji, unika skrótów, ocen i niejasnych komunikatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi klienta przez proces wizyty, dbając o jego komfort. | Kryteria weryfikacji udziela jasnych informacji, gdzie usiąść, co dalej,informuje o czasie oczekiwania i opóźnieniach, koordynuje płatność i zakończenie wizyty | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje komunikaty asertywne, zamiast agresywnych lub uległych. | Kryteria weryfikacji stosuje komunikaty „JA”,potrafi odmówić (np. wcześniejszego terminu, kredytu) z zachowaniem szacunku, parafrazuje wypowiedzi klienta i dopytuje dla zrozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje typowe trudne postawy i dobiera adekwatne reakcje. | Kryteria weryfikacji identyfikuje co najmniej 3 typy zachowań (agresywny, roszczeniowy, manipulujący, zalękniony),stosuje techniki deeskalacji (spokojny ton, granice, propozycja rozwiązania), potrafi przeprosić za sytuację bez obwiniania siebie/zespołu za wszystko. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Rola recepcji i wizerunek przychodni
- Rola recepcji jako wizytówki przychodni i centrum komunikacji (rola „stacji przekaźnikowej” między klientem a weterynarzem)
- Znaczenie doświadczenia klienta (CX – client experience) i pierwszego wrażenia
- Postawa asertywna vs. uległa/agresywna — granice, komunikacja osobista, dress code i mowa ciała
Moduł 2: Organizacja recepcji i staging
- Standardy porządkowe i estetyka: co powinno być na poziomie wzroku klienta, jakie materiały informacyjne, ulotki, oznaczenia, przejrzystość i spójność przestrzeni.
- Przepływy recepcji: jak płynnie prowadzić klienta od wejścia do gabinetu lekarza, unikać chaosu.
- Procedury robocze: triaż czworonożnych pacjentów, przyjmowanie danych, płatności, przekazywanie dalej.
Moduł 3: Obsługa kanałów kontaktu (telefon, e‑mail, osobiście)
- Rozmowa telefoniczna: zasady („5 zasad dobrej rozmowy telefonicznej”), sposób prezentacji usług, cen, planowania wizyt
- Kontakt mailowy: struktura wiadomości, czas reakcji, język formalny i przyjazny.
- Obsługa osobista „od drzwi do drzwi”: zbieranie danych, przekazywanie informacji o wizycie, płatności, dbanie o komfort klienta.
Moduł 4: Komunikacja i asertywność
- Asertywna komunikacja: formułowanie granic, techniki aktywnego słuchania, empatyczne reagowanie, komunikacja z szacunkiem
- Scenariusze trudnych klientów: jak rozpoznawać typy postaw (manipulatywny, agresywny, uległy), jak reagować asertywnie, jak przepraszać i załagodzić konflikt
- Przekazywanie racji lekarzowi – ale też informacji klientowi – skuteczne przekazy, transparentność, minimalizacja niedomówień.
Moduł 5: Sprzedaż usług i cross‑selling
- Jak proponować dodatkowe usługi (np. badania, szczepienia, profilaktykę) w sposób subtelny i empatyczny. Learning from hotel reception trainer Mistrz Recepcji – techniki sprzedaży dodatków poprzez budowanie relacji
- Przekazywanie wartości usług oraz budowanie zaufania klienta.
Moduł 6: Współpraca z zespołem i feedback
- Zasady skutecznej komunikacji wewnętrznej w zespole – przekazywanie informacji medycznych, zmian w planie dnia, opóźnień.
- Informacja zwrotna (feedback): konstruktywne komunikaty w relacjach z personelem medycznym i innymi recepcjonistami – jak dawać i przyjmować feedback, zwiększając efektywność pracy i budując kulturę współpracy
Moduł 7: Emocje, stres i autoprezentacja
- Rozpoznawanie emocji — własnych i klientów, nauka technik radzenia sobie ze stresem w codziennej pracy, aby unikać wypalenia.
- Asertywność w sytuacjach intensywnych – reakcja na krytykę, spokój w konfliktach, bycie sobą i reprezentowanie zespołu z szacunkiem
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Rola recepcji, wizerunek, pierwsze wrażenie | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Organizacja recepcji i staging; ścieżka klienta, procedury | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Kanały kontaktu (telefon, mail, osobiście) – standardy | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Asertywna komunikacja – ćwiczenia | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Trudne sytuacje, reklamacje, deeskalacja | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Sprzedaż usług, cross-selling, budowanie wartości | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa | Prowadzący Marzena Owczarek | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Komunikacja z zespołem, feedback | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Emocje i stres | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 189,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 189,29 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Owczarek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymają wydrukowane materiały
przerwy wliczają się w czas szkolenia
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny netto usługi należy doliczyć 23% VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi