Przygotowanie deserów restauracyjnych
Przygotowanie deserów restauracyjnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane dla osób dorosłych powyżej 18 roku życia, którzy chcą zdobyć lub rozszerzyć swoje umiejętności oraz uzyskać kompetencje z zakresu przygotowania deserów restauracyjnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestników do samodzielnego przygotowywania deserów restauracyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy(BHP) oraz HACCP | Kryteria weryfikacji - rozróżnia maszyny, urządzenia i narzędzia stosowane w produkcji deserów restauracyjnych,- omawia przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) na stanowisku, - omawia przepisy ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska, - wskazuje krytyczne punkty kontroli w procesach produkcji deserów oraz podejmuje działania korygujące zgodnie z HACCP). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia i magazynuje (przechowuje) surowce, półprodukty i produkty cukiernicze | Kryteria weryfikacji - rozpoznaje surowce cukiernicze,- ocenia organoleptycznie półprodukty i produkty cukiernicze, - omawia warunki magazynowania (przechowywania) surowców, półproduktów i produktów cukierniczych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przygotowuje proces produkcji deserów restauracyjnych | Kryteria weryfikacji - planuje proces technologiczny produkcji deserów,- stosuje receptury deserów, - dobiera podstawowe surowce i dodatki do produkcji deserów, - charakteryzuje i dobiera urządzenia i drobny sprzęt cukierniczy do produkcji deserów (np. miesiarki, ubijarki, piece cukiernicze, urządzenia do produkcji lodów, pacojet, radełka, syfony do bitej śmietanki i ciepłych sosów), - używa określeń zawodowych odpowiednich dla branży cukierniczej, np. „kupażowanie”, „macerowanie”, „ganasz”, „temperowanie czekolady | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wytwarza desery restauracyjne | Kryteria weryfikacji - dobiera i przygotowuje półprodukty do produkcji deserów,- sporządza wykaz surowców i alergenów występujących w deserze, - sporządza desery (w tym z uwzględnieniem preferencji zdrowotnych klienta), np. mono-desery, lody na bazie surowców naturalnych (np. na wodzie mineralnej, śmietanie, maśle), na bazie różnych rodzajów ciast, praliny z różnymi ganaszami, - stosuje przepisy HACCP przy produkcji deserów, - przeprowadza ocenę organoleptyczną deserów w poszczególnych fazach produkcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykonuje elementy dekoracyjne deserów restauracyjnych | Kryteria weryfikacji - dobiera surowce i półprodukty do dekoracji deserów,- dobiera urządzenia, sprzęt i narzędzia do wykonania dekoracji deserów, - wykonuje dekoracje do deserów (np. elementy karmelowe, czekoladowe, z kremu maślanego, z ciasta cygaretkowego, ptysiowego, waflowego, mirror glace – polewę lustrzaną) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wydaje desery restauracyjne | Kryteria weryfikacji - dobiera zastawę stołową,- dobiera dodatki do deseru, - porcjuje i dekoruje deser, - stosuje przepisy HACCP przy wydawaniu deserów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia wizerunek deseranta | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zadania, za które odpowiada deserant,- przedstawia podstawowe zasady etyki i tajemnicy zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dba o własny rozwój zawodowy | Kryteria weryfikacji - podaje przykładowe możliwości rozwoju zawodowego,- wymienia techniki radzenia sobie ze stresem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia.
Program:
Moduł 1. Organizowanie pracy deserowni:
1. Organizacja stanowiska pracy zgodnie z wymaganiami BHP i HACCP:
- Przepisy BHP, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
- Krytyczne punkty kontroli w procesie produkcji deserów zgodnie z HACCP.
- Przygotowanie i organizacja maszyn, urządzeń oraz narzędzi stosowanych w produkcji deserów.
- Tworzenie ergonomicznego stanowiska pracy zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
2. Ocena i magazynowanie surowców, półproduktów i produktów cukierniczych:
- Zasady rozpoznawania i oceny organoleptycznej surowców cukierniczych.
- Warunki przechowywania surowców i półproduktów cukierniczych.
- Praktyczne magazynowanie surowców i organizacja przestrzeni magazynowej.
- Ocena jakości surowców w praktyce.
Moduł 2. Wytwarzanie i dekorowanie deserów restauracyjnych:
1. Przygotowanie procesu produkcji deserów restauracyjnych:
- Planowanie procesu technologicznego produkcji deserów.
- Dobór receptur oraz odpowiednich urządzeń cukierniczych.
- Terminologia branżowa, np. „kupażowanie”, „ganasz”, „temperowanie czekolady”.
- Przygotowanie surowców i dodatków do produkcji deserów.
- Użycie narzędzi i urządzeń w praktyce.
2. Wytwarzanie deserów restauracyjnych:
- Tworzenie wykazu surowców i alergenów występujących w deserach.
- Zasady produkcji deserów dostosowanych do preferencji zdrowotnych klientów.
- Przygotowanie różnorodnych deserów, np. na bazie lodów, ciast czy naturalnych składników.
- Przeprowadzanie oceny organoleptycznej deserów w różnych fazach produkcji.
3. Dekorowanie i wydawanie deserów restauracyjnych:
- Zasady dekorowania deserów oraz doboru zestawów stołowych.
- Wymagania HACCP przy wydawaniu deserów.
- Tworzenie dekoracji (np. z karmelu, czekolady, masy cukrowej).
- Prezentacja deserów oraz ich wydawanie w sposób estetyczny i zgodny z zasadami HACCP.
Moduł 3. Doskonalenie umiejętności zawodowych:
1. Wizerunek i etyka zawodowa deseranta:
- Zasady savoir-vivre w pracy deseranta.
- Przestrzeganie tajemnicy zawodowej.
- Ćwiczenia praktyczne w budowaniu relacji z klientem.
2. Rozwój zawodowy i radzenie sobie ze stresem:
- Możliwości doskonalenia zawodowego w branży cukierniczej.
- Techniki radzenia sobie ze stresem w pracy.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące zarządzania czasem i zasobami w pracy.
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 147,37 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 147,37 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Chromczak
Praca w cukierni
Przygotowywanie ciast i deserów
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną wybrane przez lektora. Materiały zostaną przygotowane przez prowadzącego i rozdane uczestnikom.
Warunki uczestnictwa
1. Ukończone 18 lat.
Informacje dodatkowe
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Dostawca usługi dopuszcza nieobecność na zajęciach na poziomie 20%.
Cena szkolenia zawiera koszt walidacji/egzaminu.